'Game over' za brendove: Facebook ukida postove stranica iz News Feeda

GAME OVER za brendove: Facebook ukida postove stranica iz News Feeda

Eksperiment koji Facebook već neko vreme testira sa Explore Feed-om kao zasebnom stranicom, čini se da je konačno doživeo svoj rasplet. Iz društvene mreže sa sedištem u Menlo Parku rešili su da započnu sa postepenim ukidanjem stranica brendova, a samim tim i medija iz News Feed-a, otvarajući tako nemali broj pitanja, ali i problema za izdavače koji su upravo putem Facebooka generisali znatni deo publike.

Sudeći prema najnovijim informacijama iz Facebooka, kompanija je rešila da uvede monumentalne promene kada je u pitanju News Feed, te sadržaj koji korisnici vide na „početnoj strani“ ove društvene mreže. Sledeći iskustva stečena testiranjem Explore Feed-a (iako se on nigde zvanično ne pominje) Facebook će postepeno izbacivati sadržaj medija i stranica iz News Feed-a, ističući pritom sadržaj prijatelja i porodice.

Kako naglašavaju iz ove kompanije, cilj je dodatno približiti korisnike sa njihovim prijateljima, te nove promene možemo očekivati već u narednim mesecima – kako na webu, tako i na mobilnom prikazu te aplikacijama. Nema sumnje da se na ovaj način samo probuljuje želja Facebooka za većom zaradom, dovodeći brendove u tešku situaciju gde će njihov sadržaj gotovo sigurno naići na smanjeni doseg (nešto sa čime smo dobro upoznati u Srbiji otkako je Explore Feed aktuelan).

Takoreći, brendovi i mediji, sada se slobodno možete pozdraviti sa vašim dosegom.

Drugim rečima, odlazimo da se ne vratimo…

Nije sve tako crno – ukoliko vaša stranica ima zaista veliku interakciju

Iako se nove promene mnogima neće dopasti, iz Facebooka navode da ovo nije isto kao testiranje koje se ranije sprovodilo, te će stranice koje generišu više komentara sa korisnicima biti bolje pozicionirane u samom News Feed-u, a kao dobar primer mogu se navesti upravo sadržaji kao što je live video.

Sa druge strane, iz Facebooka navode da će stranice u okviru ove društvene mreži i dalje moći da prate svoj doseg, vreme trajanja pregleda video sadržaja, kao i o eventualnu smanjenost interakcije publike – dakle analitika ostaje. Ovde je bitno napomenuti da će korisnici koji žele da vide postove stranica koje prate, moći da dodaju stranice na See First, nešto što do sada nije bilo moguće u okviru Explore Feed-a.

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.

We built…

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, January 11, 2018

Aleksandar Petković, izvršni direktor IAB Serbia, prokomentarisao je za Netokraciju najavljene promene:

Najpozitivnija stvar kod novog News Feed-a je mogućnost da u podešavanjima označiš Facebook stranice koje želiš da pratiš. Iako Facebook tvrdi da ovim potezom ponajviše brinu o mentalnom zdravlju korisnika, koji se po njihovim istraživanjima oseća depresivno dok skroluje News Feed bez engagement-a na sadržaju, činjenica je da je više različitih faktora dovelo do globalnog predstavljanja ove poslovne odluke.

Korisnici su na News Feed-u u jednom trenutku mogli mnogo češće da viđaju objave FB stranica nego svojih konekcija (prijatelja), što urušava koncept ove društvene platforme da on postoji primarno zbog održavanja kontakata sa prijateljima. Paralelno sa tim, Facebook će ovim potezom i pokušati da eliminiše količinu fake news-a, što je gorući problem u zemljama daleko razvijenijim od naše, kao što su Nemačka, Francuska, UK i USA.

Kada je Explore Feed došao u Srbiju kao u jednu od šest testnih zemlja na planeti, nismo znali da li smo imali tu sreću ili nesreću da nam se to dogodi. Iako će mnogi nastaviti da žale zbog slatkog vremena pre Explore Feed-a, neko će sigurno smatrati da je ovo bila dobra stvar za lokalno tržište jer nas je dovoljo ranije otreznila i pripremila za sve ovo.

Dakle, stranice koje korisnici označe sa See First oznakom i dalje će se prikazivati na početnoj strani ove društvene mreže, što je ogroman napredak u odnosu na opcije koje su bile dostupne za vreme testnog perioda na šest različitih tržišta, među kojima se našla i Srbija.

Treba imati u vidu da nas u narednom periodu očekuje znatno dinamičan period, pogotovo ako govorimo o sve izraženijim kritikama izdavača i brendova koji će biti daleko najviše pogođeni najavljenim promenama. Korisnici… oni svakako mogu očekivati nešto drugačiji News Feed. U slučaju Srbije, bojim se da će clickbait naslovi i dalje biti dominantni.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.