'Game over' za brendove: Facebook ukida postove stranica iz News Feeda

GAME OVER za brendove: Facebook ukida postove stranica iz News Feeda

Eksperiment koji Facebook već neko vreme testira sa Explore Feed-om kao zasebnom stranicom, čini se da je konačno doživeo svoj rasplet. Iz društvene mreže sa sedištem u Menlo Parku rešili su da započnu sa postepenim ukidanjem stranica brendova, a samim tim i medija iz News Feed-a, otvarajući tako nemali broj pitanja, ali i problema za izdavače koji su upravo putem Facebooka generisali znatni deo publike.

Sudeći prema najnovijim informacijama iz Facebooka, kompanija je rešila da uvede monumentalne promene kada je u pitanju News Feed, te sadržaj koji korisnici vide na „početnoj strani“ ove društvene mreže. Sledeći iskustva stečena testiranjem Explore Feed-a (iako se on nigde zvanično ne pominje) Facebook će postepeno izbacivati sadržaj medija i stranica iz News Feed-a, ističući pritom sadržaj prijatelja i porodice.

Kako naglašavaju iz ove kompanije, cilj je dodatno približiti korisnike sa njihovim prijateljima, te nove promene možemo očekivati već u narednim mesecima – kako na webu, tako i na mobilnom prikazu te aplikacijama. Nema sumnje da se na ovaj način samo probuljuje želja Facebooka za većom zaradom, dovodeći brendove u tešku situaciju gde će njihov sadržaj gotovo sigurno naići na smanjeni doseg (nešto sa čime smo dobro upoznati u Srbiji otkako je Explore Feed aktuelan).

Takoreći, brendovi i mediji, sada se slobodno možete pozdraviti sa vašim dosegom.

Drugim rečima, odlazimo da se ne vratimo…

Nije sve tako crno – ukoliko vaša stranica ima zaista veliku interakciju

Iako se nove promene mnogima neće dopasti, iz Facebooka navode da ovo nije isto kao testiranje koje se ranije sprovodilo, te će stranice koje generišu više komentara sa korisnicima biti bolje pozicionirane u samom News Feed-u, a kao dobar primer mogu se navesti upravo sadržaji kao što je live video.

Sa druge strane, iz Facebooka navode da će stranice u okviru ove društvene mreži i dalje moći da prate svoj doseg, vreme trajanja pregleda video sadržaja, kao i o eventualnu smanjenost interakcije publike – dakle analitika ostaje. Ovde je bitno napomenuti da će korisnici koji žele da vide postove stranica koje prate, moći da dodaju stranice na See First, nešto što do sada nije bilo moguće u okviru Explore Feed-a.

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.

We built…

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, January 11, 2018

Aleksandar Petković, izvršni direktor IAB Serbia, prokomentarisao je za Netokraciju najavljene promene:

Najpozitivnija stvar kod novog News Feed-a je mogućnost da u podešavanjima označiš Facebook stranice koje želiš da pratiš. Iako Facebook tvrdi da ovim potezom ponajviše brinu o mentalnom zdravlju korisnika, koji se po njihovim istraživanjima oseća depresivno dok skroluje News Feed bez engagement-a na sadržaju, činjenica je da je više različitih faktora dovelo do globalnog predstavljanja ove poslovne odluke.

Korisnici su na News Feed-u u jednom trenutku mogli mnogo češće da viđaju objave FB stranica nego svojih konekcija (prijatelja), što urušava koncept ove društvene platforme da on postoji primarno zbog održavanja kontakata sa prijateljima. Paralelno sa tim, Facebook će ovim potezom i pokušati da eliminiše količinu fake news-a, što je gorući problem u zemljama daleko razvijenijim od naše, kao što su Nemačka, Francuska, UK i USA.

Kada je Explore Feed došao u Srbiju kao u jednu od šest testnih zemlja na planeti, nismo znali da li smo imali tu sreću ili nesreću da nam se to dogodi. Iako će mnogi nastaviti da žale zbog slatkog vremena pre Explore Feed-a, neko će sigurno smatrati da je ovo bila dobra stvar za lokalno tržište jer nas je dovoljo ranije otreznila i pripremila za sve ovo.

Dakle, stranice koje korisnici označe sa See First oznakom i dalje će se prikazivati na početnoj strani ove društvene mreže, što je ogroman napredak u odnosu na opcije koje su bile dostupne za vreme testnog perioda na šest različitih tržišta, među kojima se našla i Srbija.

Treba imati u vidu da nas u narednom periodu očekuje znatno dinamičan period, pogotovo ako govorimo o sve izraženijim kritikama izdavača i brendova koji će biti daleko najviše pogođeni najavljenim promenama. Korisnici… oni svakako mogu očekivati nešto drugačiji News Feed. U slučaju Srbije, bojim se da će clickbait naslovi i dalje biti dominantni.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.