'Game over' za brendove: Facebook ukida postove stranica iz News Feeda

GAME OVER za brendove: Facebook ukida postove stranica iz News Feeda

Eksperiment koji Facebook već neko vreme testira sa Explore Feed-om kao zasebnom stranicom, čini se da je konačno doživeo svoj rasplet. Iz društvene mreže sa sedištem u Menlo Parku rešili su da započnu sa postepenim ukidanjem stranica brendova, a samim tim i medija iz News Feed-a, otvarajući tako nemali broj pitanja, ali i problema za izdavače koji su upravo putem Facebooka generisali znatni deo publike.

Sudeći prema najnovijim informacijama iz Facebooka, kompanija je rešila da uvede monumentalne promene kada je u pitanju News Feed, te sadržaj koji korisnici vide na “početnoj strani” ove društvene mreže. Sledeći iskustva stečena testiranjem Explore Feed-a (iako se on nigde zvanično ne pominje) Facebook će postepeno izbacivati sadržaj medija i stranica iz News Feed-a, ističući pritom sadržaj prijatelja i porodice.

Kako naglašavaju iz ove kompanije, cilj je dodatno približiti korisnike sa njihovim prijateljima, te nove promene možemo očekivati već u narednim mesecima – kako na webu, tako i na mobilnom prikazu te aplikacijama. Nema sumnje da se na ovaj način samo probuljuje želja Facebooka za većom zaradom, dovodeći brendove u tešku situaciju gde će njihov sadržaj gotovo sigurno naići na smanjeni doseg (nešto sa čime smo dobro upoznati u Srbiji otkako je Explore Feed aktuelan).

Takoreći, brendovi i mediji, sada se slobodno možete pozdraviti sa vašim dosegom.

Drugim rečima, odlazimo da se ne vratimo…

Nije sve tako crno – ukoliko vaša stranica ima zaista veliku interakciju

Iako se nove promene mnogima neće dopasti, iz Facebooka navode da ovo nije isto kao testiranje koje se ranije sprovodilo, te će stranice koje generišu više komentara sa korisnicima biti bolje pozicionirane u samom News Feed-u, a kao dobar primer mogu se navesti upravo sadržaji kao što je live video.

Sa druge strane, iz Facebooka navode da će stranice u okviru ove društvene mreži i dalje moći da prate svoj doseg, vreme trajanja pregleda video sadržaja, kao i o eventualnu smanjenost interakcije publike – dakle analitika ostaje. Ovde je bitno napomenuti da će korisnici koji žele da vide postove stranica koje prate, moći da dodaju stranice na See First, nešto što do sada nije bilo moguće u okviru Explore Feed-a.

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.

We built…

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, January 11, 2018

Aleksandar Petković, izvršni direktor IAB Serbia, prokomentarisao je za Netokraciju najavljene promene:

Najpozitivnija stvar kod novog News Feed-a je mogućnost da u podešavanjima označiš Facebook stranice koje želiš da pratiš. Iako Facebook tvrdi da ovim potezom ponajviše brinu o mentalnom zdravlju korisnika, koji se po njihovim istraživanjima oseća depresivno dok skroluje News Feed bez engagement-a na sadržaju, činjenica je da je više različitih faktora dovelo do globalnog predstavljanja ove poslovne odluke.

Korisnici su na News Feed-u u jednom trenutku mogli mnogo češće da viđaju objave FB stranica nego svojih konekcija (prijatelja), što urušava koncept ove društvene platforme da on postoji primarno zbog održavanja kontakata sa prijateljima. Paralelno sa tim, Facebook će ovim potezom i pokušati da eliminiše količinu fake news-a, što je gorući problem u zemljama daleko razvijenijim od naše, kao što su Nemačka, Francuska, UK i USA.

Kada je Explore Feed došao u Srbiju kao u jednu od šest testnih zemlja na planeti, nismo znali da li smo imali tu sreću ili nesreću da nam se to dogodi. Iako će mnogi nastaviti da žale zbog slatkog vremena pre Explore Feed-a, neko će sigurno smatrati da je ovo bila dobra stvar za lokalno tržište jer nas je dovoljo ranije otreznila i pripremila za sve ovo.

Dakle, stranice koje korisnici označe sa See First oznakom i dalje će se prikazivati na početnoj strani ove društvene mreže, što je ogroman napredak u odnosu na opcije koje su bile dostupne za vreme testnog perioda na šest različitih tržišta, među kojima se našla i Srbija.

Treba imati u vidu da nas u narednom periodu očekuje znatno dinamičan period, pogotovo ako govorimo o sve izraženijim kritikama izdavača i brendova koji će biti daleko najviše pogođeni najavljenim promenama. Korisnici… oni svakako mogu očekivati nešto drugačiji News Feed. U slučaju Srbije, bojim se da će clickbait naslovi i dalje biti dominantni.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Katarina Anđelković: Veći broj žena na čelnim pozicijama u IT kompanijama – to bih volela da vidim

Povodom međunarodnog dana žena, donosimo vam specijal inspirativnih priča dama koje svojim radom svakodnevno doprinose razvoju domaće IT industrije.

Startapi i poslovanje

ICT Hub otvorio nove prostorije u Beogradu – 520m2 za 90 ljudi

Redakcija Netokracije imala je ekskluzivnu priliku da poseti novootvorene kancelarije ICT Hub-a u Beogradu koje se nalaze na Trgu Nikole Pašića. Ovo je drugi veliki coworking prostor ICT Hub-a pored kancelarija u ulici kralja Milana, koja nastavlja da radi normalnim tokom.

Startapi i poslovanje

Srpski Hyperfacade pomoću veštačke inteligencije projektuje fasade širom Evrope

Startap iz Pančeva nudi digitalizovana rešenja koja olakšavaju proces fasadnog inženjeringa, spajajući građevinsku i tehnološku industriju. O Hyperfacade startapu i misiji kojom je vođen, razgovarali smo sa osnivačem Nenadom Simićem.

Propustili ste

Najava

Portal Frilenseri: Od 3. aprila startuje novi model samooporezivanja za paušalce i frilensere

Frilenseri koji to žele, prijavu mogu da podnesu već od aprila na postojećoj PP OPO prijavi ili da sačekaju početak rada portala koji će biti dostupan na adresi frilenseri.purs.gov.rs.

Office Talks Podcast

Kako je Jovan Simić pokrenuo FK Miljakovac?

Gost 135. epizode Office Talks podkasta bio je Jovan Simić, čovek koji živi za sport, konkretno fudbal. Ta strast ga je vodila od humanitarnih sportskih akcija, preko PR pozicije u FK Voždovcu i Olimpijskom komitetu, pa sve do pokretanja svog fudbalskog kluba Miljakovac.

Analiza

Kako obračunati ‘ekstra porez’ za 2022. godinu i na koga se on primenjuje?

U tekstu koji sledi, donosimo vam odgovore na sva pitanja koja imate u vezi sa godišnjim porezom na dohodak građana, te vašim obavezama prilikom oporezivanja.

Novost

Pet razloga zbog kojih ćete želeti da koristite mobilnu aplikaciju UniCredit Banke

Mobilna aplikacija UniCredit Banke Srbija ocenjena je od strane svojih korisnika najvišim ocenama na tržištu, u onlajn prodavnicama App Store i Google Play, u kategoriji mobilne bankarske aplikacije.

Karijere

Koja su prava radnika u slučaju otkaza i gde kompanije najčešće greše?

Poslednjih nekoliko nedelja u IT zajednici sve češće slušamo o otkazima i zamrzavanju zapošljavanja. To nas je nateralo da se zapitamo kako su u Srbiji regulisani otkazi usled smanjenja obima posla, te koja prava radnici mogu da ostvare ukoliko ostanu bez posla?

Internet marketing

DigiTalk u Zrenjaninu i ovog aprila o razvoju digitalne ekonomije u Srbiji

Digitalk, organizacija koju čine Vladimir Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović, najavljuje dva vezana događaja u aprilu posvećena digitalnoj ekonomiji u Srbiji: Digitalk e-Commerce Days i Digitalk Konferenciju 2023.