Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja

Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja uz detaljniju analitiku

Facebook još jednom olakšava život adminima stranica koji objavljuju originalni video sadržaj! Naime, uvedene novine omogućavaju onima koji su video napravili i podelili da na bolji način vode evidenciju o tome ko i kako doprinosi većoj gledanosti njihovog sadržaja, dok detaljnu analitiku o videu više neće imati one stranice koje ponovo dele sadržaj koji je već objavljen i nije njihov.

Mark Zuckerberg je još krajem 2014. godine izjavio da je za ovu društvenu mrežu video sadržaj i njegovo unapređenje jedan od prioriteta, a to je narednih godina rezultiralalo time da ukupan broj sati potrošenih na gledanje Facebook video sadržaja bude oko 100 miliona, te da na dnevnom nivou ima 8 milijardi video pregleda. Međutim, njihov kvalitet i analitika koja prati video daleko su od savršenog, te se neprestano radi na njihovom unapređenju.

Stoga ne iznenađuje činjenica da se među kreatorima video sadržaja na ovoj društvenoj mreži odavno javila potreba za boljom zaštitom statističkih podataka videa  od strane onih koji su taj video šerovali, ne bi li se na taj način sačuvali podaci o njegovom uspehu ili neuspehu. Takođe, video kreatori smatrali su neophodnim i dodatne informacije o samom videu objavljenom na drugim stranicama, ne bi li stekli kompletan utisak o njegovim performansima i publici.

Napravi vs. preuzmi

Upravo to bio je razlog zbog koga su iz društvene mreže koju dnevno koristi i do 1,3 milijardi ljudi nedavno uveli brojne promene koje pre svega idu u korist adminima onih stranica koji šeruju tuđi video sadržaj.

Naime, oni više neće imati pristup podacima o prosečnom vremenu gledanja videa, niti podatke o tome koliki broj ljudi je pregledalo video na 10 sekundi. Takođe, neće im biti dostupan grafik koji prikazuje zadržavanje na video snimku, ni detalnjije informacije o pregledu, poput jedinstvenih i ponovnih pregleda.

Njime će, međutim, i dalje biti na raspolaganju demografski podaci publike koja je pregledala video, njihova lokacija i grafikon dnevnih pregleda podeljenog videa i podaci o plaćenom u odnosu na organski reach. S druge strane, admini stranica koji su objavili svoj originalni video sadržaj imaće bolji uvid u to koje stranice i na koji način dele njihov sadržaj, a na raspolaganju će im biti i odgovarajuća metrika.

Iz Facebooka najavljuju da će detaljnija analitika znatno pomoći oglašivačima prilikom praćenja metrika.

Međutim, neki smatraju da ove novine ugrožavaju samu srž društvenih mreža – deljenje. Igor Gašparević, digital account menadžer u agenciji Executive Group, povodom pomenutih promena iz Facebooka za Netokraciju otkriva:

Od početka su ove mreže osmišljenje kao platforma za deljenje informacija, a sada se pokušava sa vraćanjem na početak, što je gotovo nemoguće. Zato ja lično ne smatram da je ovo dobra ideja i da će na bilo koji način zaštiti autore videa.

Može se reći da su korisnici koji kreiraju različite vrste sadržaja za Facebook do sada u potpunosti bili nezaštićeni, međutim, Netokracijin sagovornik smatra da je i ova preduzeta mera samo „mazanje očiju“. Zato video kreatori s pravom očekuju novi algoritam koji će bolje rešavati problem dupliranog sadržaja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.