Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja

Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja uz detaljniju analitiku

Facebook još jednom olakšava život adminima stranica koji objavljuju originalni video sadržaj! Naime, uvedene novine omogućavaju onima koji su video napravili i podelili da na bolji način vode evidenciju o tome ko i kako doprinosi većoj gledanosti njihovog sadržaja, dok detaljnu analitiku o videu više neće imati one stranice koje ponovo dele sadržaj koji je već objavljen i nije njihov.

Mark Zuckerberg je još krajem 2014. godine izjavio da je za ovu društvenu mrežu video sadržaj i njegovo unapređenje jedan od prioriteta, a to je narednih godina rezultiralalo time da ukupan broj sati potrošenih na gledanje Facebook video sadržaja bude oko 100 miliona, te da na dnevnom nivou ima 8 milijardi video pregleda. Međutim, njihov kvalitet i analitika koja prati video daleko su od savršenog, te se neprestano radi na njihovom unapređenju.

Stoga ne iznenađuje činjenica da se među kreatorima video sadržaja na ovoj društvenoj mreži odavno javila potreba za boljom zaštitom statističkih podataka videa  od strane onih koji su taj video šerovali, ne bi li se na taj način sačuvali podaci o njegovom uspehu ili neuspehu. Takođe, video kreatori smatrali su neophodnim i dodatne informacije o samom videu objavljenom na drugim stranicama, ne bi li stekli kompletan utisak o njegovim performansima i publici.

Napravi vs. preuzmi

Upravo to bio je razlog zbog koga su iz društvene mreže koju dnevno koristi i do 1,3 milijardi ljudi nedavno uveli brojne promene koje pre svega idu u korist adminima onih stranica koji šeruju tuđi video sadržaj.

Naime, oni više neće imati pristup podacima o prosečnom vremenu gledanja videa, niti podatke o tome koliki broj ljudi je pregledalo video na 10 sekundi. Takođe, neće im biti dostupan grafik koji prikazuje zadržavanje na video snimku, ni detalnjije informacije o pregledu, poput jedinstvenih i ponovnih pregleda.

Njime će, međutim, i dalje biti na raspolaganju demografski podaci publike koja je pregledala video, njihova lokacija i grafikon dnevnih pregleda podeljenog videa i podaci o plaćenom u odnosu na organski reach. S druge strane, admini stranica koji su objavili svoj originalni video sadržaj imaće bolji uvid u to koje stranice i na koji način dele njihov sadržaj, a na raspolaganju će im biti i odgovarajuća metrika.

Iz Facebooka najavljuju da će detaljnija analitika znatno pomoći oglašivačima prilikom praćenja metrika.

Međutim, neki smatraju da ove novine ugrožavaju samu srž društvenih mreža – deljenje. Igor Gašparević, digital account menadžer u agenciji Executive Group, povodom pomenutih promena iz Facebooka za Netokraciju otkriva:

Od početka su ove mreže osmišljenje kao platforma za deljenje informacija, a sada se pokušava sa vraćanjem na početak, što je gotovo nemoguće. Zato ja lično ne smatram da je ovo dobra ideja i da će na bilo koji način zaštiti autore videa.

Može se reći da su korisnici koji kreiraju različite vrste sadržaja za Facebook do sada u potpunosti bili nezaštićeni, međutim, Netokracijin sagovornik smatra da je i ova preduzeta mera samo „mazanje očiju“. Zato video kreatori s pravom očekuju novi algoritam koji će bolje rešavati problem dupliranog sadržaja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.