Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja

Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja uz detaljniju analitiku

Facebook još jednom olakšava život adminima stranica koji objavljuju originalni video sadržaj! Naime, uvedene novine omogućavaju onima koji su video napravili i podelili da na bolji način vode evidenciju o tome ko i kako doprinosi većoj gledanosti njihovog sadržaja, dok detaljnu analitiku o videu više neće imati one stranice koje ponovo dele sadržaj koji je već objavljen i nije njihov.

Mark Zuckerberg je još krajem 2014. godine izjavio da je za ovu društvenu mrežu video sadržaj i njegovo unapređenje jedan od prioriteta, a to je narednih godina rezultiralalo time da ukupan broj sati potrošenih na gledanje Facebook video sadržaja bude oko 100 miliona, te da na dnevnom nivou ima 8 milijardi video pregleda. Međutim, njihov kvalitet i analitika koja prati video daleko su od savršenog, te se neprestano radi na njihovom unapređenju.

Stoga ne iznenađuje činjenica da se među kreatorima video sadržaja na ovoj društvenoj mreži odavno javila potreba za boljom zaštitom statističkih podataka videa  od strane onih koji su taj video šerovali, ne bi li se na taj način sačuvali podaci o njegovom uspehu ili neuspehu. Takođe, video kreatori smatrali su neophodnim i dodatne informacije o samom videu objavljenom na drugim stranicama, ne bi li stekli kompletan utisak o njegovim performansima i publici.

Napravi vs. preuzmi

Upravo to bio je razlog zbog koga su iz društvene mreže koju dnevno koristi i do 1,3 milijardi ljudi nedavno uveli brojne promene koje pre svega idu u korist adminima onih stranica koji šeruju tuđi video sadržaj.

Naime, oni više neće imati pristup podacima o prosečnom vremenu gledanja videa, niti podatke o tome koliki broj ljudi je pregledalo video na 10 sekundi. Takođe, neće im biti dostupan grafik koji prikazuje zadržavanje na video snimku, ni detalnjije informacije o pregledu, poput jedinstvenih i ponovnih pregleda.

Njime će, međutim, i dalje biti na raspolaganju demografski podaci publike koja je pregledala video, njihova lokacija i grafikon dnevnih pregleda podeljenog videa i podaci o plaćenom u odnosu na organski reach. S druge strane, admini stranica koji su objavili svoj originalni video sadržaj imaće bolji uvid u to koje stranice i na koji način dele njihov sadržaj, a na raspolaganju će im biti i odgovarajuća metrika.

Iz Facebooka najavljuju da će detaljnija analitika znatno pomoći oglašivačima prilikom praćenja metrika.

Međutim, neki smatraju da ove novine ugrožavaju samu srž društvenih mreža – deljenje. Igor Gašparević, digital account menadžer u agenciji Executive Group, povodom pomenutih promena iz Facebooka za Netokraciju otkriva:

Od početka su ove mreže osmišljenje kao platforma za deljenje informacija, a sada se pokušava sa vraćanjem na početak, što je gotovo nemoguće. Zato ja lično ne smatram da je ovo dobra ideja i da će na bilo koji način zaštiti autore videa.

Može se reći da su korisnici koji kreiraju različite vrste sadržaja za Facebook do sada u potpunosti bili nezaštićeni, međutim, Netokracijin sagovornik smatra da je i ova preduzeta mera samo “mazanje očiju”. Zato video kreatori s pravom očekuju novi algoritam koji će bolje rešavati problem dupliranog sadržaja.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Nova era digitalne televizije i interneta

Gosti 174. epizode Office Talks podkasta bili su Vojin Kličković i Peđa Janković iz kompanije Yettel sa kojima smo razgovarali o razvoju Hipernet usluge optičkog interneta i digitalne televizije tokom dve godine postojanja ovog servisa.

Startapi i poslovanje

Startap inloodis iz Srbije menja način na koji se trenira košarka — uz pomoć holograma!

U intervjuu sa osnivačem Markom Gojakom, pročitajte priču o nastanku 'inloodis Basketball Spatial Computing Platform' jedinog AR sistema za asistenciju na košarkaškom treningu na svetu.

Karijere

Koliko zarađuju programeri u Srbiji? Odgovor nam daje nova anketa o platama u IT industriji

Objavljeni su rezultati Fishingbooker ankete o platama za 2023. godinu, koji obuhvataju sedam sektora IT industrije. Više o rezultatima ankete, pročitajte u narednom tekstu.

Propustili ste

Tehnologija

Open AI Sora oživljava filmsko platno, dok je Google Gemini isuviše ‘woke’

Donosimo vam osvrt na najnovija dostignuća tehnoloških giganata, kada je u pitanju razvoj alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji.

Office Talks Podcast

Kako je web3mine Vukašina Vukoja podigao $6 miliona investicije?

Vukašina smo ponovo ugostili u 178. epizodi Office Talks podkasta, kako bi nam rekao nešto više o svom novom projektu i o tome kako je pridobio poverenje vodećih web3 investitora.

Intervju

Hipernet nakon dve godine: 100.000 korisnika i dolazak mobilnih TV aplikacija

Hipernet usluga digitalne televizije i optičkog interneta kompanije Yettel na tržištu je prisutna već više od dve godine. Broj korisnika ovog servisa se povećava, a početak godine je bila idealna prilika da o Hipernetu ponovo razgovaramo sa Nenadom Hasurom, direktorom segmenta za fiksne i digitalne usluge u kompaniji Yettel.

Gaming

‘Ludo: Animal Heroes’ – nova je igra domaćeg Oxyverse studija dostupna za iOS i Android korisnike

Još jedan gaming naslov iz Srbije osvanuo je na App Store i Google Play prodavnici za globalno tržište. Reč je o video igri 'Ludo: Animal Heroes' iza koje stoji domaći game dev studio Oxyverse - sa čijim smo suosnivačem Jovanom Jaramazom razgovarali u intervjuu koji sledi.

Office Talks Podcast

Istina o platama programera

Novu epizodu Office Talks podkasta posvetili smo FishingBooker anketi o platama u IT industriji i tim povodom ugostili Dina Delića, koji je COO u pomenutoj kompaniji.

Intervju

Ivan Marković: Hakerski napad na EPS uspeo je zbog korupcije

Ne dozvoljavamo da se hakerski napad i krađa podataka iz baze Elektroprivrede Srbije olako zaboravi, a u tome nam pomaže pokretač foruma 'Bezbedni Balkan'.