Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja

Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja uz detaljniju analitiku

Facebook još jednom olakšava život adminima stranica koji objavljuju originalni video sadržaj! Naime, uvedene novine omogućavaju onima koji su video napravili i podelili da na bolji način vode evidenciju o tome ko i kako doprinosi većoj gledanosti njihovog sadržaja, dok detaljnu analitiku o videu više neće imati one stranice koje ponovo dele sadržaj koji je već objavljen i nije njihov.

Mark Zuckerberg je još krajem 2014. godine izjavio da je za ovu društvenu mrežu video sadržaj i njegovo unapređenje jedan od prioriteta, a to je narednih godina rezultiralalo time da ukupan broj sati potrošenih na gledanje Facebook video sadržaja bude oko 100 miliona, te da na dnevnom nivou ima 8 milijardi video pregleda. Međutim, njihov kvalitet i analitika koja prati video daleko su od savršenog, te se neprestano radi na njihovom unapređenju.

Stoga ne iznenađuje činjenica da se među kreatorima video sadržaja na ovoj društvenoj mreži odavno javila potreba za boljom zaštitom statističkih podataka videa  od strane onih koji su taj video šerovali, ne bi li se na taj način sačuvali podaci o njegovom uspehu ili neuspehu. Takođe, video kreatori smatrali su neophodnim i dodatne informacije o samom videu objavljenom na drugim stranicama, ne bi li stekli kompletan utisak o njegovim performansima i publici.

Napravi vs. preuzmi

Upravo to bio je razlog zbog koga su iz društvene mreže koju dnevno koristi i do 1,3 milijardi ljudi nedavno uveli brojne promene koje pre svega idu u korist adminima onih stranica koji šeruju tuđi video sadržaj.

Naime, oni više neće imati pristup podacima o prosečnom vremenu gledanja videa, niti podatke o tome koliki broj ljudi je pregledalo video na 10 sekundi. Takođe, neće im biti dostupan grafik koji prikazuje zadržavanje na video snimku, ni detalnjije informacije o pregledu, poput jedinstvenih i ponovnih pregleda.

Njime će, međutim, i dalje biti na raspolaganju demografski podaci publike koja je pregledala video, njihova lokacija i grafikon dnevnih pregleda podeljenog videa i podaci o plaćenom u odnosu na organski reach. S druge strane, admini stranica koji su objavili svoj originalni video sadržaj imaće bolji uvid u to koje stranice i na koji način dele njihov sadržaj, a na raspolaganju će im biti i odgovarajuća metrika.

Iz Facebooka najavljuju da će detaljnija analitika znatno pomoći oglašivačima prilikom praćenja metrika.

Međutim, neki smatraju da ove novine ugrožavaju samu srž društvenih mreža – deljenje. Igor Gašparević, digital account menadžer u agenciji Executive Group, povodom pomenutih promena iz Facebooka za Netokraciju otkriva:

Od početka su ove mreže osmišljenje kao platforma za deljenje informacija, a sada se pokušava sa vraćanjem na početak, što je gotovo nemoguće. Zato ja lično ne smatram da je ovo dobra ideja i da će na bilo koji način zaštiti autore videa.

Može se reći da su korisnici koji kreiraju različite vrste sadržaja za Facebook do sada u potpunosti bili nezaštićeni, međutim, Netokracijin sagovornik smatra da je i ova preduzeta mera samo „mazanje očiju“. Zato video kreatori s pravom očekuju novi algoritam koji će bolje rešavati problem dupliranog sadržaja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?