Kompanija iz Kalifornije spremna je da korisnicima ponudi sasvim novu funkciju koja ulazi u sastavni deo Facebooka. Reč je o opciji 'Dating' koja je za sada u fazi testiranja, a čija bi uloga bila direktno upoznavanje i povezivanje ljudi - baš kao i Tinder.
Iako za sada nema previše informacija o pomenutoj funkciji, sigurno je da Mark Zuckerberg i ekipa neće lansirati novu aplikaciju, već bi nova opcija postala sastavni deo već postojeće aplikacije ove društvene mreže. Dating opcija tako bi postala samo još jedna od usluga koju bi Facebook ponudio korisnicima u okviru svoje aplikacije – dok treba napomenuti da je za sada sve u fazi internog testiranja između zaposlenih u ovoj kompaniji.
Iz tih razloga, još je nepoznato kada bi funkcija mogla da bude zvanično i lansirana, sudeći prema informacijama koje prenosi TechCrunch. Da iz Facebooka već neko vreme planiraju ovu promenu, pokazali su još u maju mesecu na svojoj tradicionalnoj F8 konferenciji, prikazavši kako bi Dating funkcija mogla da izgleda. Naime, kada se korisnik jednom aktivira uz unos svojih podataka, samo drugi korisnici koji su se takođe prijavili mogu da vide da li taj prijatelj koristi Dating opciju ili ne.
Još jedan trik Facebooka za zaradu ili ipak ne?
Korisnicima kojima je važna privatnost na ovoj društvenoj mreži, iz Facebooka su se pobrinuli da se aktivnost sa Dating funkcije ne prikazuju na News Feedu. Štaviše, na raspolaganju su i podešavanja putem kojih se mogu namestiti parametri poput toga ko sve može da vidi određeni profil. Ukoliko korisnik otključa Groups ili Events opcije u mogućnosti je da pretražuje potencijalno slične osobe na osnovu interesovanja i podataka koje Facebook zna o njemu.
Za razliku od Tindera, u ovom slučaju nema listanja profila, već se sve zasniva na osnovu uzajamnog interesovanja dva korisnika, dok se kompletna konverezacija može dalje preseliti na Messenger ili WhatsApp. Kada smo već kod ovih chat servisa, biće interesantno videti da li će se Facebook u narednom periodu odlučiti za potencijalnu direktnu integraciju Dating funkcije u okviru pomenutih aplikacija.

Između ostalog, iz Facebooka razmatraju da uvedu limit za broj osoba za koje se korisnik može zainteresovati, što bi dodatno uticalo na izbegavanja spamova ukoliko i sama opcija bude dodatno rasla vremenom. Sa druge strane, kompanija za sada nema precizne planove o tome da li bi i na koji način mogla da uvede opciju pretplate za Dating funkciju, te se ne zna da li bi reklame takođe mogle da budu sastavni deo novog servisa. Ono što je sigurno jeste da će korišćenje biti besplatno za sve korisnike.
Gledano sa pravnog aspekta, u SAD-u nova funkcija iz Facebooka biće ograničena samo za 18+ korisnike, pa ostaje otvoreno pitanje kako bi sve moglo da bude podređeno zakonima u Evropi i ostalim zemljama sveta. Kada bude i zvanično lansiran, Facebook Dating za glavnog konkurenta imaće Tinder koji već ima izgrađenu bazu vernih korisnika. Vreme će ipak najbolje pokazati da li je Facebook napravio pravi potez, koliko su korisnici ove mreže spremni da baš na njoj traže srodne duše i da li im je za to potrebna zasebna funkcija ili ne.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!