Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.

Agencija Five svoj poslovni uspeh stekla je razvojem mobilnih aplikacija i, kako navode njihovi predstavnici, za deset godina su porasli nekoliko puta više u odnosu na neke IT kompanije koje postoje preko 30 godina. Međutim, kako dodaje Viktor Marohnić, osnivač ove agencije, ključna stvar za ovako uspešan exit ove agencije bila je činjenica da su vrlo brzo evoluirali u dizajn, pa UX, strategiju, growth i, na kraju, sve zajedno u jednom paketu:

Danas više nikome nije potrebna mobile development agencija već ona koja može da odradi sve – od ideje to proizvoda, a za to treba imati sve navedene skilove pod istim krovom. Ipak, ono što bih drugačije uradio jeste da bih još agresivnije išao na rast. Danas bismo mogli da vredimo 2-3 puta više da smo brže i menjali procese i organizaciju. No, lako je biti general posle bitke. Zadovoljan sam time gde smo danas i onim što smo postigli. Nije bilo lako, ali jako je dobar osećaj dobiti ovakvu potvrdu vlastite vrednosti kroz hard cold cash valuaciju.

Tom uspehu, dodaje on, doprinelo je i insistiranje na metrikama i merenje sopstvenog uspeha kroz uspeh klijenata, posebno nekoliko godina unazad. “To često može biti buzzword, ali mi godinama tako funkcionišemo. Nismo tu zbog pohvale, ugovora, prihoda, novih projekata, referenci… Mi kao agencija postojimo da klijentu donesemo ROI, postavimo metrike na početku i upravljamo se prema njima, i pomognemo ljudima koji su nas angažirali da napreduju”, objašnjava on.

Endava očekuje da će im se ova investicija isplatiti već u prvih godinu dana

Five će, dodaje on, nastaviti da radi kao zasebna jedinica unutar Endave tako da se, što se tiče njihove organizacije, timova, ljudi, klijenata i projekata, ništa ne menja. “Endava je najviše interesa pokazala za naš Product Strategy, Design i Development, a takođe i za naš Product Growth. To je nešto gde oni nas vide kao tim koji će predvoditi taj deo Endavinog poslovanja”, ističe Viktor, dodavši da postoje još dva velika benefita – jedan za Five i jedan za Endavu:

 Five ima strateške usluge koje mogu rešavati probleme velikih brandova i zaista sa našom ponudom ulazimo u top ligu – tu prvenstveno mislim na Product Strategy i Product Growth, i tom nam otvara ogromne prilike za Design i Development). Ipak, nekoliko puta nam se dogodilo da nismo dobili projekat jer smo bili premali i prerizični za klijenta. I tu mislimo da ćemo s Endavom iza nas moći lakše da zakoračimo u tu top ligu product agencija, jer znanja i iskustva imamo, a ovako ćemo ulivati dodatno poverenje. Inče, Endava očekuje da će im se ova investicija isplatiti već u prvih godinu dana.

Sa druge strane, benefit sa Endavine strane je sledeći: “Oni svojim klijentim treba da ponude jače strateške usluge i tu će Five dobiti ogroman playground“, navodi Marohnić i za kraj dodaje da su se za Endavu odlučili jer su imali najsličniju kulturnu i najbolji sinergijski efekt.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.