Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.

Agencija Five svoj poslovni uspeh stekla je razvojem mobilnih aplikacija i, kako navode njihovi predstavnici, za deset godina su porasli nekoliko puta više u odnosu na neke IT kompanije koje postoje preko 30 godina. Međutim, kako dodaje Viktor Marohnić, osnivač ove agencije, ključna stvar za ovako uspešan exit ove agencije bila je činjenica da su vrlo brzo evoluirali u dizajn, pa UX, strategiju, growth i, na kraju, sve zajedno u jednom paketu:

Danas više nikome nije potrebna mobile development agencija već ona koja može da odradi sve – od ideje to proizvoda, a za to treba imati sve navedene skilove pod istim krovom. Ipak, ono što bih drugačije uradio jeste da bih još agresivnije išao na rast. Danas bismo mogli da vredimo 2-3 puta više da smo brže i menjali procese i organizaciju. No, lako je biti general posle bitke. Zadovoljan sam time gde smo danas i onim što smo postigli. Nije bilo lako, ali jako je dobar osećaj dobiti ovakvu potvrdu vlastite vrednosti kroz hard cold cash valuaciju.

Tom uspehu, dodaje on, doprinelo je i insistiranje na metrikama i merenje sopstvenog uspeha kroz uspeh klijenata, posebno nekoliko godina unazad. “To često može biti buzzword, ali mi godinama tako funkcionišemo. Nismo tu zbog pohvale, ugovora, prihoda, novih projekata, referenci… Mi kao agencija postojimo da klijentu donesemo ROI, postavimo metrike na početku i upravljamo se prema njima, i pomognemo ljudima koji su nas angažirali da napreduju”, objašnjava on.

Endava očekuje da će im se ova investicija isplatiti već u prvih godinu dana

Five će, dodaje on, nastaviti da radi kao zasebna jedinica unutar Endave tako da se, što se tiče njihove organizacije, timova, ljudi, klijenata i projekata, ništa ne menja. “Endava je najviše interesa pokazala za naš Product Strategy, Design i Development, a takođe i za naš Product Growth. To je nešto gde oni nas vide kao tim koji će predvoditi taj deo Endavinog poslovanja”, ističe Viktor, dodavši da postoje još dva velika benefita – jedan za Five i jedan za Endavu:

 Five ima strateške usluge koje mogu rešavati probleme velikih brandova i zaista sa našom ponudom ulazimo u top ligu – tu prvenstveno mislim na Product Strategy i Product Growth, i tom nam otvara ogromne prilike za Design i Development). Ipak, nekoliko puta nam se dogodilo da nismo dobili projekat jer smo bili premali i prerizični za klijenta. I tu mislimo da ćemo s Endavom iza nas moći lakše da zakoračimo u tu top ligu product agencija, jer znanja i iskustva imamo, a ovako ćemo ulivati dodatno poverenje. Inče, Endava očekuje da će im se ova investicija isplatiti već u prvih godinu dana.

Sa druge strane, benefit sa Endavine strane je sledeći: “Oni svojim klijentim treba da ponude jače strateške usluge i tu će Five dobiti ogroman playground“, navodi Marohnić i za kraj dodaje da su se za Endavu odlučili jer su imali najsličniju kulturnu i najbolji sinergijski efekt.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.

Novost

LotusFlare otvorio novu kancelariju u Beogradu sa ciljem da proširi programerski tim

Softverska kompanija LotusFlare sa sedištem u Silicijumskoj dolini otvorila je novu kancelariju u Beogradu, dok nastavlja da širi svoj tim u Srbiji i drugim lokacijama širom sveta.

Office Talks Podcast

Marketing za web 3.0 zajednicu

U 111. epizodi Office Talks podkasta ugostili smo Nikolu Jankovića i Nikolu Milinkovića iz kompanije Decenter. Sa njima smo razgovarali o kreiranju efikasnog marketinga u web 3.0 industriji, uz osvrt na važnost izgradnje jake web 3.0 zajednice.

Izveštaj

Kripto vodič: Kako da skalirate Ethereum uz ‘Zero knowledge’ metodologiju?

Na ovogodišnjoj Infobip Shift konferenciji, u okviru predavanja 'Scaling Ethereum with Zero-Knowledge magic' na Web3 stejdžu predstavljena su rešenja koja mogu da pojednostave i ubrzaju skaliranje na Ethereumu.