Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.
Agencija Five svoj poslovni uspeh stekla je razvojem mobilnih aplikacija i, kako navode njihovi predstavnici, za deset godina su porasli nekoliko puta više u odnosu na neke IT kompanije koje postoje preko 30 godina. Međutim, kako dodaje Viktor Marohnić, osnivač ove agencije, ključna stvar za ovako uspešan exit ove agencije bila je činjenica da su vrlo brzo evoluirali u dizajn, pa UX, strategiju, growth i, na kraju, sve zajedno u jednom paketu:
Danas više nikome nije potrebna mobile development agencija već ona koja može da odradi sve – od ideje to proizvoda, a za to treba imati sve navedene skilove pod istim krovom. Ipak, ono što bih drugačije uradio jeste da bih još agresivnije išao na rast. Danas bismo mogli da vredimo 2-3 puta više da smo brže i menjali procese i organizaciju. No, lako je biti general posle bitke. Zadovoljan sam time gde smo danas i onim što smo postigli. Nije bilo lako, ali jako je dobar osećaj dobiti ovakvu potvrdu vlastite vrednosti kroz hard cold cash valuaciju.
Tom uspehu, dodaje on, doprinelo je i insistiranje na metrikama i merenje sopstvenog uspeha kroz uspeh klijenata, posebno nekoliko godina unazad. “To često može biti buzzword, ali mi godinama tako funkcionišemo. Nismo tu zbog pohvale, ugovora, prihoda, novih projekata, referenci… Mi kao agencija postojimo da klijentu donesemo ROI, postavimo metrike na početku i upravljamo se prema njima, i pomognemo ljudima koji su nas angažirali da napreduju”, objašnjava on.
Endava očekuje da će im se ova investicija isplatiti već u prvih godinu dana
Five će, dodaje on, nastaviti da radi kao zasebna jedinica unutar Endave tako da se, što se tiče njihove organizacije, timova, ljudi, klijenata i projekata, ništa ne menja. “Endava je najviše interesa pokazala za naš Product Strategy, Design i Development, a takođe i za naš Product Growth. To je nešto gde oni nas vide kao tim koji će predvoditi taj deo Endavinog poslovanja”, ističe Viktor, dodavši da postoje još dva velika benefita – jedan za Five i jedan za Endavu:
Five ima strateške usluge koje mogu rešavati probleme velikih brandova i zaista sa našom ponudom ulazimo u top ligu – tu prvenstveno mislim na Product Strategy i Product Growth, i tom nam otvara ogromne prilike za Design i Development). Ipak, nekoliko puta nam se dogodilo da nismo dobili projekat jer smo bili premali i prerizični za klijenta. I tu mislimo da ćemo s Endavom iza nas moći lakše da zakoračimo u tu top ligu product agencija, jer znanja i iskustva imamo, a ovako ćemo ulivati dodatno poverenje. Inče, Endava očekuje da će im se ova investicija isplatiti već u prvih godinu dana.
Sa druge strane, benefit sa Endavine strane je sledeći: “Oni svojim klijentim treba da ponude jače strateške usluge i tu će Five dobiti ogroman playground“, navodi Marohnić i za kraj dodaje da su se za Endavu odlučili jer su imali najsličniju kulturnu i najbolji sinergijski efekt.