
Empple Festival u oktobru donosi Employer Branding nagrade za najbolje poslovne prakse u Srbiji
Empple je prvi Employer Branding festival u Srbiji koji promoviše i podstiče zdrave EB prakse u cilju kreiranja boljeg ekosistema zapošljavanja i percepcije Employer Branding-a kao struke koja ima relevantan doprinos biznisu.
Ovaj događaj koji je zakazan za prvi oktobar, koncipiran je tako da učesnicima obezbedi odgovore na pitanja kako razmišljaju i rade neki od najvećih Employer Branding stručnjaka, koje su to uspešne prakse u Srbiji, kao i ko se zapravo bavi Employer Branding-om.
Nikolina, Angelina i Katarina trenutno čine core tim koji stoji iza Empple festivala. Početkom godine, ove devojke su počele da osmišljavaju koncept, da rade istraživanja i traže inicijalnu podršku za realizaciju festivala. Od starta, projekat je podržan od strane agencije Žiška koja je dala pravi vetar u leđa za dalju organizaciju i za sada se aktivno radi skoro tri meseca na ovom događaju i polako se ulazi u pripremu programa i potrage za sponzorima.
Empple festival kao zamajac za razvoj employer brandinga na celom tržištu
Govoreći nam o ovom događaju, jedna od tri devojke osnivača Katarina Šonjić, kaže da je Empple prvi Employer Branding festival u Srbiji koji promoviše i podstiče zdrave prakse iz ove oblasti u cilju kreiranja boljeg ekosistema zapošljavanja i percepcije Employer Branding-a kao struke koja ima relevantan doprinos biznisu. Ona nam je otkrila da se ideja o samom festivalu rodila tokom 2019. godine ali je čitava situacija sa pandemijom malo usporila proces nastajanja, tako da su svi od ove godine konačno spremni za održavanje događaja:
Empple festival će se sastojati iz tri ključna dela: edukacije, networking-a i dodele nagrada. Edukativni deo će pokriti aktuelne teme i povezati najistaknutije pojedince iz ove oblasti sa našom publikom. Pored globalnih lidera, ugostićemo i lokalne predavače jer nam je i kontekst našeg tržišta izuzetno važan. Događaj će se desiti u hibridnom obliku, pa će 100 učesnika imati priliku da se upozna i poveže uživo, dok ćemo za učesnike online organizovati kratke networking sesije sa krovnim temama.
Šonjić kaže da je dodela nagrada deo festivala kome se posvećuje posebna pažnja, s obzirom na to da je želja organizatorki da se da se promovišu i podstaknu sjajne prakse sa našeg tržište i samim tim im se pokloni pažnja koju su zaslužili. Štaviše, pored samog priznanja koje će najuspešnije prakse dobiti 1. oktobra, organizovaće se i prezentacije upravo tih slučajeva 22. oktobra, kako bi kao zajednica iz svega toga nešto i naučila.
Na pitanje Netokracije sa kojom idejom je ovaj festival pokrenut i zašto se Katarina zajedno sa svojim koleginicama odlučila da ga kreira, naša sagovornica kaže da je Employer Branding kao oblast i dalje veoma mlada na našem tržištu i dodaje sledeće:
Iako postoji povećano interesovanje za ovu oblast, verujem da nam zaista fali kvalitetna edukacija ali i mesto okupljanja gde možemo da dobijemo relevantne inpute ali i razmenu iskustava. Naše tržište ima ogroman potencijal i Empple je tu da ga pokrene i da gorivo. Neki viši cilj jeste da utičemo na naš ekosistem i omogućimo da talenti na našem tržištu mogu da ispune svoj potencijal. Svesni smo da mnogo faktora utiče na tu situaciju ali smo tu da uradimo nešto po tom pitanju, tako što ćemo pomoći poslodavcima da budu još bolji.
Za najbolje stižu i Employer Branding nagrade
U nastavku našeg razgovora, dotkali smo se više o tome kako će izgledati dodela nagrada i u kojim kategorijama će te nagrade biti dodeljene. Katarina kaže da će kao krovni trenutak, najbolje prakse dobiti priznanje za stvari koje su radili u prethodnom periodu, pa će tako u okviru festivala biti 11 kategorija, do kojih su iz organizacije došli posebnim procesom i osluškivanjem trenutnih dešavanja na tržištu:
Ove godine ćemo nagrađivati najbolje employer branding projekte, timove i pojedince. Potrudili smo se da pokrijemo sve najvažnije aspekte upravljanja employer brendom i nadam se da ćemo privući kompanije da se oprobaju u procesu.
Naš dragi stručni žiri će oceniti prijavljene radove po unapred definisanim kriterijumima, tako da će proces i očekivanja biti veoma transparentni. Prijave se otvaraju 24. maja i sa velikim uzbuđenjem se spremamo za taj dan. Sve prijave će se vršiti preko našeg zvaničnog sajta, gde će biti vidljivi i kriterijumi kao i očekivanja.
Za kraj, Katarina nam je otkrila da se ona i njen tim trenutno spremaju za puštanje prijava, kao i to da spremaju sadržaj kako bi svima bilo što jasnije šta se očekuje u procesu konkurisanja za Empple nagradu. Prema njenim rečima, za sada najviše posla ima u radu sa predavačima na pripremi predavanja, dok se pored toga traže svi oni koji žele da doprinesu projektu (kompanije, organizacije, zajednice i mediji):
Do oktobra želimo da okupimo sve ljude sa našeg tržišta koji traže inspiraciju u employer branding svetu, da motivišemo kompanije da prijave svoje radove i prođu kroz proces koji će sigurno biti veoma zabavan i koristan.
U daljoj budućnosti ideja je da Empple postane asocijacija za Employer Branding u Srbiji i da se iz njega izrode akcije koje će zaista unaprediti domaće tržište. Između ostalog, cilj je da ovaj festival bude katalizator i da se omogući da se sve više kompanija bavi ovom temom i da se zahvaljujući ovom događaju otvore neke nove prilike u Srbiji.