Emil Esov: Jednostavne igre za početak u ‘gejming’ industriji

Emil Esov: Jednostavne igre za vaš početak u ‘gejming’ industriji

Drugi dan konferencije za poslovnu primenu Interneta protekao je u znaku predavanja o IT industriji, startapima i izradi softverskih i hardverskih proizvoda. Da svojim predavanjem zatvori jučerašnji dan, čast je imao Emil Esov iz gejming studija Mad Head Games, koji je prisutnima u kratkom ali kvalitetnom predavanju približio rad u najbrže rastućoj grani IT industrije.

Emil Esov

Kada je reč o nekoj IT industrijskoj grani, poznato je da se u Srbiji sve više razvija gejming, te da su predavanja i radionice na ovu temu uvek zanimljive i dosta posećene. Nešto slično je bilo i drugog dana Webiza, kada se na poslednjem predavanju, prisutnima obratio Emil Esov iz Mad Head Games studija, koji je malo više pričao o razvoju igara i radu u pomenutoj grani IT industrije.

Pre svega, Emil se nadovezao na proces zapošljavanja u gejming studiju u Srbiji. On je naveo da u našoj zemlji postoji mnoštvo ovakvih kompanija u potrazi za kadrovima, te da ne postoji bitno formalno obrazovanje, ali su studiji spremni da ulažu u napredak budućeg člana.

Između ostalog, Esov je naveo i šta sve mogu da budu problemi koji se javljaju prilikom rada u gejming inudstriji, a oni su:

  • Svaki studio donosi novi proces rada, nove tehnlogije, novo učenje.
  • Nedostatak prethodnog obrazovanja može biti i prednost i mana.
  • Ukoliko radite na projektu koji vas inspiriše, onda sa početka ostaje samo onaj deo vezan za vrlo naporan rad.
  • Spremnost na totalno drugačiju atmosferu pravljenja igara

Poučen iskustvom iz Mad Head Games-a, Emil je priustnima dao savet, rekavši:

Morate da volite gejming, da budete entuzijast. Game develpment studiji imaju svoja pravila koja moraju da se poštuju.  Mi smo kao studio dosta ucili na greškama što nam je znatno pomoglo u daljem razvijanju i napredovanju.

Nikada nije kasno za gejming!

Ono što je od velike važnosti pri plasiranju proizvoda, u ovom slučaju igara, jeste formiranje ciljne grupe. Iako već postoje neke utvrđene kategorije kada je ovaj segment tržišta u pitanju, Esov je ipak rekao da se treba fokusirati na manju zajednicu ciljne grupe pri plasiranju prozivoda.

Emil Esov 2
Puna sala zrenjaninskog hotela Vojvodina tokom predavanja Emila Esova. foto: Promo

Pri kraju svog predavanja Emil je naveo neke od benefita gejming industrije koja sve više raste zajedno sa ukupnim profitom od 46 milijardi dolara. Među prednostima, pomenuo je „večan život igara“, kao i priliku da se stvori lični proizvod koji bi se prezentovao drugima.

Za sam kraj svog izlaganja, Esov savetuje prisutne koje zanima gejming, da razvijaju jednostavne igre koje su ljudima zanimljive, navevši primer Angy Birdsa. Na pitanje iz publike koliko će Mad Head Games izdati igara ove godine, Emil je odgovorio da je reč o devet naslova, te da je u planu razvoj indie igara.

Niste previše ni mladi, niti stari da se prepustite svetu gejming industrije, zaključio je on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.