Kako slučajnog posetioca vašeg web shopa pretvoriti u stalnu mušteriju?

Da li je E-commerce menadžer zanimanje budućnosti, na koji način kupca pretvoriti u lojalnu mušteriju i kako optimizovati svoju online prodavnicu bile su teme o kojima su na Webiz edukaciji govorile Zorana Milidrag ispred kompanije Sport Vision i Maja Marković, predstavnica kompanije Merkator S. Njihove savete i iskustva, prenosimo vam u detaljnom izveštaju koji sledi.

Maja Marković, Head of Digital u kompaniji Merkator S, skrenula je pažnju na to kako online kupovina namirnica postaje sve značajnije tržište.

Kako osvojiti nove i zadržati postojeće kupce pitanje je koje trgovce muči oduvek. A otkad postoji još jedna realnost – ona online, stvari su još komplikovanije jer, kako kaže Maja Marković, Head of Digital Marketing u kompaniji Merkator S, veoma je teško pričati o zadržavanju potrošača i akviziciji novih, a da se ne potroše veliki resursi.

Stoga je njeno predavanje na ovogodišnjoj Webiz edukaciji bilo posvećeno upravo tome kako da optimizujete svoj online shop, ne bi li vam on za uložene resurse obezbedio još bolje korisničko iskustvo za vaše kupce (i time ih „naterao“ da se vrate).

Automatizovana kupovina kao odgovor na razvoj tehnologije

Kako podaci koje Maja navodi pokazuju, od 2016. do 2021. godine očekuje se duplo veći rast online prodaje namirnica, ukoliko se taj period uporedi sa razdobljem od 2011. do 2016. godine. To je i jedan od razloga zašto je Idea pokrenula svoj online shop, koji vrši besplatnu dostavu na teritoriji Beograda i Novog Sada (a u svrhe naručivanja razvijena je i aplikacija za iOS i Android pametne telefone):

Ta dimenzija korisničkog iskustva je jako bitna, međutim, presudni faktor je poverenje. To je najbitniji element koji utiče na samu odluku da li će se trgovina online putem obaviti ili ne. Štaviše, Volmartovo istarživanje je pokazalo da i online i offline korisnici troše deset puta više od onih koji kupju samo online. Sa druge strane, potrebno je napomenuti da je automatizovana kupovina prilika za lojalnost i odgovor na brz razvoj tehnologija i zahteve kupaca.

Publika na Webizu je imala priliku da čuje i najnovije podatke o online kupovini namirnica, što postaje jedan od značajnijih trendova.

Da bi se online prodaja dodatno unapredila potrebno je posebnu pažnju posvetiti razumevanju psihologije potrošača, tačnije upoznati njegove navike – koliko kupuje, kada i slično (i to zahvaljujući RFM i sličnim analizama) i na osnovu toga korisničko iskustvo pretvoriti u poseban doživljaj. A neki od marketing trendova koji tome mogu da doprinesu, kako Maja kaže jesu personalizacija, live video chatbot-ovi, Messenger i konstantna težnja za jednostavnim rešenjima.

Međutim, na koji način zadržati postojeće korisnike? Marković napominje da je od velike važnosti proučiti svaki kontakt sa korisnikom i pretvriti ga u posebno iskustvo. „Razvijajte procese koji su orijentisani na korisnike. Pokažite zahvalnost postojećim potrošačima a sve u cilju da ih nagradite, jer upravo tako i radite na njihovom poverenju“, zaključuje Maja.

‘Konstantno slušajte svoje korisnike, jer od njih učite’

Ne manje značajan deo unapređenja e-commerc-a predstavlja i Consumer Journey koji, ako ga iskoristite na pravi način, kako kaže Zorana Milidrag, Regional Head of E-commerce za Sport Vision, može napraviti veliku prekretnicu u vašem poslovanju. Zato potencijalne potrošače morate dobro mapirati, zainteresovati i dovesti na vaš shop uz pomoć svih vaših digitalnih saobraćajnica (poput društvenih mreža i sl.).

Mi online kanalima više ne provodimo vreme, mi tamo živimo. Ključ dobre strategije je u tome da se fokusiramo na emocije, da kod potencijalnih korisnika pronađete neku dobru foru i date im ono što oni žele, a to ćete saznati upravo na osnovu Gugla i analitika.

Consumer Journey jedan je od najznačajnijih aspekata online trgovine, rekla je Zorana Milidrag,  Regional Head of E-commerce za Sport Vision.

Poseban obrt, pak, ne prave podaci koje prikupite, već način na koji ih koristite, kreativnost u celom tom procesu stvaranja Consumer Journey-ja, koje bi trebalo sprovoditi kroz pet tačaka su:

  • Mapiranje vašeg željenog CJ-a,
  • Analiza toga kako se vaši kupci ponašaju, ali i njihova iskustva kroz vaš prodajni funnel,
  • Stalno informisanje kupca,
  • Korišćenje UX-a za konverziju,
  • Stalno vraćanje na analitiku.

Nemojte se oslanjati samo na podatke koje imate, budite kreativni u čitavom ovom procesu putovanja korisnika. Uvek vodite računa šta mislite o sebi i izgovarate, a šta kupci misle o vama, upravo iz razloga što morate da vodite više računa o njima a ne samo o trendovima.

Nakon sprovođenja tih zadataka, pitanje koje logično sledi jeste da li Consumer Journey prestaje onog trenutka kada korisnik dođe na sajt? Prema Zorani to nije kraj puta, upravo iz razloga što na samom sajtu možete uraditi dosta toga (popusti, ponude, itd.). A da biste to postigli, njen recept je u tome da je neophodno konstantno slušati svoje bivše, sadašnje, ali i buduće kupce, jer se upravo od njih najviše i uči.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kultura 2.0

Kako žene menjaju IT – uprkos uverenju da je to ‘muška’ oblast?

Kada je Ksenija započela karijeru kao softverski inženjer jedina stvar koja joj je zapala za oko bila je činjenica da su među tridesetak zaposlenih u kompaniji bile samo dve žene jer - biti programer nije ’ženski’ posao. Kakva je situacija danas?

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Propustili ste

Tehnologija

Ideja vs. Ideja: Sa kakvim se izazovima suočavaju timovi koji razvijaju IoT rešenja?

Vip IoT Challenge takmičenje polako ulazi u svoju završnicu. Poznati timovi koji su ušli u uži kurg i koji kroz rad sa mentorima čekaju proglašenje pobednika u januaru. Sa dva finalna tima razgovaramo o njihovim rešejnima i iskustvima sa takmičenja.

Startapi i poslovanje

Tim Energym sa pametnom teretanom pobednik konkursa ‘IMAM REŠENJE za pametniji grad’

Konkurs 'IMAM REŠENJE za pametniji grad' kompanije Belgrade Waterfront sinoć je završen, a nagradu od pet hiljada evra osvojio je pobednički tim Energym Group. Drugo i treće mesto osvojili timovi Smart Light sa projektom Eco Light i tim Smart Solutions, sa projektom Smart Waste Monitoring System.

Kultura 2.0

Zadruga, Svetsko prvenstvo i Ubice mog oca najpretraživaniji pojmovi na Guglu u 2018. godini

Obrni-okreni i dalje smo nacija koja se ne odvaja od malih ekrana - čak i kada smo na Internetu.

Izrada web stranica

.RS domen uveo podršku za dijakritičke znakove i postao deo svetske IDN mreže

Nacionalni .RS domen od juče podržava čak 13 novih jezika uključujući i njihova pisma tj. dijakritike koji čine sastavni deo ovih jezika. Time se .RS domen priključuje velikoj svetskoj IDN mreži u okviru koje je registrovano oko 7,5 miliona IDN domena.

Startapi i poslovanje

Startap Akademija čeka vaše prijave – zatvaraju se za dva dana!

Startap akademija je projekat namenjen unapređivanju srpske startap scene koji je ove godine za učesnike potpuno besplatan, a prijave traju do srede u ponoć.

Startapi i poslovanje

Ogledalo Firme zaposlenima daje mogućnost da ocene svog šefa – potpuno anonimno

Većina zaposlenih retko će javno izneti utiske o svom radnom mestu i time budućim kolegama staviti do znanja šta ih čeka. Ovaj izazov pokušava da reši domaći servis Ogledalo Firme.