Kako slučajnog posetioca vašeg web shopa pretvoriti u stalnu mušteriju?

Da li je E-commerce menadžer zanimanje budućnosti, na koji način kupca pretvoriti u lojalnu mušteriju i kako optimizovati svoju online prodavnicu bile su teme o kojima su na Webiz edukaciji govorile Zorana Milidrag ispred kompanije Sport Vision i Maja Marković, predstavnica kompanije Merkator S. Njihove savete i iskustva, prenosimo vam u detaljnom izveštaju koji sledi.

Maja Marković, Head of Digital u kompaniji Merkator S, skrenula je pažnju na to kako online kupovina namirnica postaje sve značajnije tržište.

Kako osvojiti nove i zadržati postojeće kupce pitanje je koje trgovce muči oduvek. A otkad postoji još jedna realnost – ona online, stvari su još komplikovanije jer, kako kaže Maja Marković, Head of Digital Marketing u kompaniji Merkator S, veoma je teško pričati o zadržavanju potrošača i akviziciji novih, a da se ne potroše veliki resursi.

Stoga je njeno predavanje na ovogodišnjoj Webiz edukaciji bilo posvećeno upravo tome kako da optimizujete svoj online shop, ne bi li vam on za uložene resurse obezbedio još bolje korisničko iskustvo za vaše kupce (i time ih „naterao“ da se vrate).

Automatizovana kupovina kao odgovor na razvoj tehnologije

Kako podaci koje Maja navodi pokazuju, od 2016. do 2021. godine očekuje se duplo veći rast online prodaje namirnica, ukoliko se taj period uporedi sa razdobljem od 2011. do 2016. godine. To je i jedan od razloga zašto je Idea pokrenula svoj online shop, koji vrši besplatnu dostavu na teritoriji Beograda i Novog Sada (a u svrhe naručivanja razvijena je i aplikacija za iOS i Android pametne telefone):

Ta dimenzija korisničkog iskustva je jako bitna, međutim, presudni faktor je poverenje. To je najbitniji element koji utiče na samu odluku da li će se trgovina online putem obaviti ili ne. Štaviše, Volmartovo istarživanje je pokazalo da i online i offline korisnici troše deset puta više od onih koji kupju samo online. Sa druge strane, potrebno je napomenuti da je automatizovana kupovina prilika za lojalnost i odgovor na brz razvoj tehnologija i zahteve kupaca.

Publika na Webizu je imala priliku da čuje i najnovije podatke o online kupovini namirnica, što postaje jedan od značajnijih trendova.

Da bi se online prodaja dodatno unapredila potrebno je posebnu pažnju posvetiti razumevanju psihologije potrošača, tačnije upoznati njegove navike – koliko kupuje, kada i slično (i to zahvaljujući RFM i sličnim analizama) i na osnovu toga korisničko iskustvo pretvoriti u poseban doživljaj. A neki od marketing trendova koji tome mogu da doprinesu, kako Maja kaže jesu personalizacija, live video chatbot-ovi, Messenger i konstantna težnja za jednostavnim rešenjima.

Međutim, na koji način zadržati postojeće korisnike? Marković napominje da je od velike važnosti proučiti svaki kontakt sa korisnikom i pretvriti ga u posebno iskustvo. „Razvijajte procese koji su orijentisani na korisnike. Pokažite zahvalnost postojećim potrošačima a sve u cilju da ih nagradite, jer upravo tako i radite na njihovom poverenju“, zaključuje Maja.

‘Konstantno slušajte svoje korisnike, jer od njih učite’

Ne manje značajan deo unapređenja e-commerc-a predstavlja i Consumer Journey koji, ako ga iskoristite na pravi način, kako kaže Zorana Milidrag, Regional Head of E-commerce za Sport Vision, može napraviti veliku prekretnicu u vašem poslovanju. Zato potencijalne potrošače morate dobro mapirati, zainteresovati i dovesti na vaš shop uz pomoć svih vaših digitalnih saobraćajnica (poput društvenih mreža i sl.).

Mi online kanalima više ne provodimo vreme, mi tamo živimo. Ključ dobre strategije je u tome da se fokusiramo na emocije, da kod potencijalnih korisnika pronađete neku dobru foru i date im ono što oni žele, a to ćete saznati upravo na osnovu Gugla i analitika.

Consumer Journey jedan je od najznačajnijih aspekata online trgovine, rekla je Zorana Milidrag,  Regional Head of E-commerce za Sport Vision.

Poseban obrt, pak, ne prave podaci koje prikupite, već način na koji ih koristite, kreativnost u celom tom procesu stvaranja Consumer Journey-ja, koje bi trebalo sprovoditi kroz pet tačaka su:

  • Mapiranje vašeg željenog CJ-a,
  • Analiza toga kako se vaši kupci ponašaju, ali i njihova iskustva kroz vaš prodajni funnel,
  • Stalno informisanje kupca,
  • Korišćenje UX-a za konverziju,
  • Stalno vraćanje na analitiku.

Nemojte se oslanjati samo na podatke koje imate, budite kreativni u čitavom ovom procesu putovanja korisnika. Uvek vodite računa šta mislite o sebi i izgovarate, a šta kupci misle o vama, upravo iz razloga što morate da vodite više računa o njima a ne samo o trendovima.

Nakon sprovođenja tih zadataka, pitanje koje logično sledi jeste da li Consumer Journey prestaje onog trenutka kada korisnik dođe na sajt? Prema Zorani to nije kraj puta, upravo iz razloga što na samom sajtu možete uraditi dosta toga (popusti, ponude, itd.). A da biste to postigli, njen recept je u tome da je neophodno konstantno slušati svoje bivše, sadašnje, ali i buduće kupce, jer se upravo od njih najviše i uči.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.