Kako slučajnog posetioca vašeg web shopa pretvoriti u stalnu mušteriju?

Kako slučajnog posetioca vašeg web shopa pretvoriti u stalnu mušteriju?

Da li je E-commerce menadžer zanimanje budućnosti, na koji način kupca pretvoriti u lojalnu mušteriju i kako optimizovati svoju online prodavnicu bile su teme o kojima su na Webiz edukaciji govorile Zorana Milidrag ispred kompanije Sport Vision i Maja Marković, predstavnica kompanije Merkator S. Njihove savete i iskustva, prenosimo vam u detaljnom izveštaju koji sledi.

Maja Marković, Head of Digital u kompaniji Merkator S, skrenula je pažnju na to kako online kupovina namirnica postaje sve značajnije tržište.

Kako osvojiti nove i zadržati postojeće kupce pitanje je koje trgovce muči oduvek. A otkad postoji još jedna realnost – ona online, stvari su još komplikovanije jer, kako kaže Maja Marković, Head of Digital Marketing u kompaniji Merkator S, veoma je teško pričati o zadržavanju potrošača i akviziciji novih, a da se ne potroše veliki resursi.

Stoga je njeno predavanje na ovogodišnjoj Webiz edukaciji bilo posvećeno upravo tome kako da optimizujete svoj online shop, ne bi li vam on za uložene resurse obezbedio još bolje korisničko iskustvo za vaše kupce (i time ih „naterao“ da se vrate).

Automatizovana kupovina kao odgovor na razvoj tehnologije

Kako podaci koje Maja navodi pokazuju, od 2016. do 2021. godine očekuje se duplo veći rast online prodaje namirnica, ukoliko se taj period uporedi sa razdobljem od 2011. do 2016. godine. To je i jedan od razloga zašto je Idea pokrenula svoj online shop, koji vrši besplatnu dostavu na teritoriji Beograda i Novog Sada (a u svrhe naručivanja razvijena je i aplikacija za iOS i Android pametne telefone):

Ta dimenzija korisničkog iskustva je jako bitna, međutim, presudni faktor je poverenje. To je najbitniji element koji utiče na samu odluku da li će se trgovina online putem obaviti ili ne. Štaviše, Volmartovo istarživanje je pokazalo da i online i offline korisnici troše deset puta više od onih koji kupju samo online. Sa druge strane, potrebno je napomenuti da je automatizovana kupovina prilika za lojalnost i odgovor na brz razvoj tehnologija i zahteve kupaca.

Publika na Webizu je imala priliku da čuje i najnovije podatke o online kupovini namirnica, što postaje jedan od značajnijih trendova.

Da bi se online prodaja dodatno unapredila potrebno je posebnu pažnju posvetiti razumevanju psihologije potrošača, tačnije upoznati njegove navike – koliko kupuje, kada i slično (i to zahvaljujući RFM i sličnim analizama) i na osnovu toga korisničko iskustvo pretvoriti u poseban doživljaj. A neki od marketing trendova koji tome mogu da doprinesu, kako Maja kaže jesu personalizacija, live video chatbot-ovi, Messenger i konstantna težnja za jednostavnim rešenjima.

Međutim, na koji način zadržati postojeće korisnike? Marković napominje da je od velike važnosti proučiti svaki kontakt sa korisnikom i pretvriti ga u posebno iskustvo. „Razvijajte procese koji su orijentisani na korisnike. Pokažite zahvalnost postojećim potrošačima a sve u cilju da ih nagradite, jer upravo tako i radite na njihovom poverenju“, zaključuje Maja.

‘Konstantno slušajte svoje korisnike, jer od njih učite’

Ne manje značajan deo unapređenja e-commerc-a predstavlja i Consumer Journey koji, ako ga iskoristite na pravi način, kako kaže Zorana Milidrag, Regional Head of E-commerce za Sport Vision, može napraviti veliku prekretnicu u vašem poslovanju. Zato potencijalne potrošače morate dobro mapirati, zainteresovati i dovesti na vaš shop uz pomoć svih vaših digitalnih saobraćajnica (poput društvenih mreža i sl.).

Mi online kanalima više ne provodimo vreme, mi tamo živimo. Ključ dobre strategije je u tome da se fokusiramo na emocije, da kod potencijalnih korisnika pronađete neku dobru foru i date im ono što oni žele, a to ćete saznati upravo na osnovu Gugla i analitika.

Consumer Journey jedan je od najznačajnijih aspekata online trgovine, rekla je Zorana Milidrag,  Regional Head of E-commerce za Sport Vision.

Poseban obrt, pak, ne prave podaci koje prikupite, već način na koji ih koristite, kreativnost u celom tom procesu stvaranja Consumer Journey-ja, koje bi trebalo sprovoditi kroz pet tačaka su:

  • Mapiranje vašeg željenog CJ-a,
  • Analiza toga kako se vaši kupci ponašaju, ali i njihova iskustva kroz vaš prodajni funnel,
  • Stalno informisanje kupca,
  • Korišćenje UX-a za konverziju,
  • Stalno vraćanje na analitiku.

Nemojte se oslanjati samo na podatke koje imate, budite kreativni u čitavom ovom procesu putovanja korisnika. Uvek vodite računa šta mislite o sebi i izgovarate, a šta kupci misle o vama, upravo iz razloga što morate da vodite više računa o njima a ne samo o trendovima.

Nakon sprovođenja tih zadataka, pitanje koje logično sledi jeste da li Consumer Journey prestaje onog trenutka kada korisnik dođe na sajt? Prema Zorani to nije kraj puta, upravo iz razloga što na samom sajtu možete uraditi dosta toga (popusti, ponude, itd.). A da biste to postigli, njen recept je u tome da je neophodno konstantno slušati svoje bivše, sadašnje, ali i buduće kupce, jer se upravo od njih najviše i uči.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.