Kako slučajnog posetioca vašeg web shopa pretvoriti u stalnu mušteriju?

Kako slučajnog posetioca vašeg web shopa pretvoriti u stalnu mušteriju?

Da li je E-commerce menadžer zanimanje budućnosti, na koji način kupca pretvoriti u lojalnu mušteriju i kako optimizovati svoju online prodavnicu bile su teme o kojima su na Webiz edukaciji govorile Zorana Milidrag ispred kompanije Sport Vision i Maja Marković, predstavnica kompanije Merkator S. Njihove savete i iskustva, prenosimo vam u detaljnom izveštaju koji sledi.

Maja Marković, Head of Digital u kompaniji Merkator S, skrenula je pažnju na to kako online kupovina namirnica postaje sve značajnije tržište.

Kako osvojiti nove i zadržati postojeće kupce pitanje je koje trgovce muči oduvek. A otkad postoji još jedna realnost – ona online, stvari su još komplikovanije jer, kako kaže Maja Marković, Head of Digital Marketing u kompaniji Merkator S, veoma je teško pričati o zadržavanju potrošača i akviziciji novih, a da se ne potroše veliki resursi.

Stoga je njeno predavanje na ovogodišnjoj Webiz edukaciji bilo posvećeno upravo tome kako da optimizujete svoj online shop, ne bi li vam on za uložene resurse obezbedio još bolje korisničko iskustvo za vaše kupce (i time ih „naterao“ da se vrate).

Automatizovana kupovina kao odgovor na razvoj tehnologije

Kako podaci koje Maja navodi pokazuju, od 2016. do 2021. godine očekuje se duplo veći rast online prodaje namirnica, ukoliko se taj period uporedi sa razdobljem od 2011. do 2016. godine. To je i jedan od razloga zašto je Idea pokrenula svoj online shop, koji vrši besplatnu dostavu na teritoriji Beograda i Novog Sada (a u svrhe naručivanja razvijena je i aplikacija za iOS i Android pametne telefone):

Ta dimenzija korisničkog iskustva je jako bitna, međutim, presudni faktor je poverenje. To je najbitniji element koji utiče na samu odluku da li će se trgovina online putem obaviti ili ne. Štaviše, Volmartovo istarživanje je pokazalo da i online i offline korisnici troše deset puta više od onih koji kupju samo online. Sa druge strane, potrebno je napomenuti da je automatizovana kupovina prilika za lojalnost i odgovor na brz razvoj tehnologija i zahteve kupaca.

Publika na Webizu je imala priliku da čuje i najnovije podatke o online kupovini namirnica, što postaje jedan od značajnijih trendova.

Da bi se online prodaja dodatno unapredila potrebno je posebnu pažnju posvetiti razumevanju psihologije potrošača, tačnije upoznati njegove navike – koliko kupuje, kada i slično (i to zahvaljujući RFM i sličnim analizama) i na osnovu toga korisničko iskustvo pretvoriti u poseban doživljaj. A neki od marketing trendova koji tome mogu da doprinesu, kako Maja kaže jesu personalizacija, live video chatbot-ovi, Messenger i konstantna težnja za jednostavnim rešenjima.

Međutim, na koji način zadržati postojeće korisnike? Marković napominje da je od velike važnosti proučiti svaki kontakt sa korisnikom i pretvriti ga u posebno iskustvo. „Razvijajte procese koji su orijentisani na korisnike. Pokažite zahvalnost postojećim potrošačima a sve u cilju da ih nagradite, jer upravo tako i radite na njihovom poverenju“, zaključuje Maja.

‘Konstantno slušajte svoje korisnike, jer od njih učite’

Ne manje značajan deo unapređenja e-commerc-a predstavlja i Consumer Journey koji, ako ga iskoristite na pravi način, kako kaže Zorana Milidrag, Regional Head of E-commerce za Sport Vision, može napraviti veliku prekretnicu u vašem poslovanju. Zato potencijalne potrošače morate dobro mapirati, zainteresovati i dovesti na vaš shop uz pomoć svih vaših digitalnih saobraćajnica (poput društvenih mreža i sl.).

Mi online kanalima više ne provodimo vreme, mi tamo živimo. Ključ dobre strategije je u tome da se fokusiramo na emocije, da kod potencijalnih korisnika pronađete neku dobru foru i date im ono što oni žele, a to ćete saznati upravo na osnovu Gugla i analitika.

Consumer Journey jedan je od najznačajnijih aspekata online trgovine, rekla je Zorana Milidrag,  Regional Head of E-commerce za Sport Vision.

Poseban obrt, pak, ne prave podaci koje prikupite, već način na koji ih koristite, kreativnost u celom tom procesu stvaranja Consumer Journey-ja, koje bi trebalo sprovoditi kroz pet tačaka su:

  • Mapiranje vašeg željenog CJ-a,
  • Analiza toga kako se vaši kupci ponašaju, ali i njihova iskustva kroz vaš prodajni funnel,
  • Stalno informisanje kupca,
  • Korišćenje UX-a za konverziju,
  • Stalno vraćanje na analitiku.

Nemojte se oslanjati samo na podatke koje imate, budite kreativni u čitavom ovom procesu putovanja korisnika. Uvek vodite računa šta mislite o sebi i izgovarate, a šta kupci misle o vama, upravo iz razloga što morate da vodite više računa o njima a ne samo o trendovima.

Nakon sprovođenja tih zadataka, pitanje koje logično sledi jeste da li Consumer Journey prestaje onog trenutka kada korisnik dođe na sajt? Prema Zorani to nije kraj puta, upravo iz razloga što na samom sajtu možete uraditi dosta toga (popusti, ponude, itd.). A da biste to postigli, njen recept je u tome da je neophodno konstantno slušati svoje bivše, sadašnje, ali i buduće kupce, jer se upravo od njih najviše i uči.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.