Ko su domaći travel blogeri i influenseri čije avanture pomno pratimo?

Ko su domaći travel blogeri i influenseri čije avanture pomno pratimo?

Oni imaju na hiljade pratilaca na društvenim mrežama i neprestano nas oduševljavaju pričama iz najrazličitijih delova sveta. Za njih, putovati ne znači samo otići od kuće i upoznati neko novo mesto. Putovanja su postala glavni fokus njihovih interesovanja, okosnica njihovog ličnog brenda i prilika da svoje utiske i iskustvo podele sa onima koji vrednuju njihovo mišljenje.

Da, reč je o travel blogerima i influenserima.

Sigurno i sami pratite neke od njih. A da li ste ikada razmišljali o izazovima koji dolaze sa ulogom influensera? Koliko je truda zapravo potrebno da bi se održao kvalitet interakcija sa čitaocima na blogu i pratiocima na društvenim mrežama? Ili zbog čega je turizam toliko privlačna industrija u kojoj vredi graditi svoje ime? O zanimljivim dešavanjima „iza scene“, razgovarali smo sa Katarinom Batutom, Dijanom Kocić i Milošem Petrovićem.

Publika očekuje posvećenost, kvalitet i iskrenost…

Razvoj onlajn publike je pozamašan poduhvat. Neophodno je da ljudima koji prate vaš rad ponudite određenu vrednost i pritom nastupate iskreno, kako biste se dokazali kao neko ko zavređuje njihovu pažnju.

„Po meni je najbitnije imati kvalitetan i redovan sadržaj. Biti iskren i autentičan. I pružati pratiocima nešto što i sami mogu iz toga da nauče, probaju, vide.“ – smatra kreativni direktor agencije Hiishii Photo, fotografkinja Katarina Batuta, koja je Instagram zajednici poznata kao @katarina_mandarina. Na njenom profilu možete pronaći zadivljujuće fotografije sa različitih lokacija (ponajviše sa egzotičnog Balija), a njen rad trenutno prati skoro 24 hiljade ljudi.

Hiishii Photo
Fotografkinja po struci, na Katarininom Instagram profilu uglavnom se mogu naći zapisi sa egzotičnih lokacija poput Balija.

Posvećenost je ključ, a biti prepoznatljivo lice nameće dodatnu odgovornost – važno je imati osećaja za dijalog kako bi odnos sa publikom bio smislen. Ovo nam je potvrdila i Dijana Kocić, avanturista i svetska putnica, autorka travel bloga i kreatorka Instagram naloga @dijana.kocic kojeg prati preko 4 hiljade ljudi:

Najvažnije je da si iskren i svoj, šta god da radiš. Ljudi se povezuju na osnovu zajedničkih vrednosti, interesovanja, energije koju svako nosi. Mislim da je važna dvosmerna komunikacija i da se razmenjuju ideje, iskustva i učenja. Kao i u bilo kojoj vezi, i na društvenim mrežama sve se vrti oko davanja – vremena, pažnje, ljubavi u to što radiš. Onda se to vrati kroz divnu publiku i ljude koje upoznaš.

Jednakog je mišljenja i Miloš Petrović, autor bloga Putuj.rs i Instagram naloga @milospetrovic koji broji preko 9 hiljada pratilaca. Petrović je pokrenuo travel blog sa ciljem da olakša buduća putovanja zainteresovanim čitaocima, pružajući detaljne „insajderske“ informacije o destinacijama koje je lično obišao. On je istakao da se odnos sa publikom gradi pre svega iskrenom pričom sa putovanja i dobrim savetima.

…Ali sve to iziskuje vreme i trud

Travel blogeri i influenseri vrlo dobro znaju koliko je vremena i truda potrebno za stvaranje kvalitetnog sadržaja, kao i za mnogobrojne aktivnosti koje prate razvoj ličnog brenda i reputacije. Ukoliko se nalazite u ulozi nekoga ko samo konzumira ovu vrstu sadržaja, verovatno vam je teško da procenite šta se sve dešava u procesu pripreme određenog teksta, fotografije ili videa, pre nego što se on najzad pojavi u javnosti.

Naravno, ne postoji utvrđeni standard kada je reč o vremenu koje se posvećuje proizvodnji sadržaja, ali se mahom radi o višečasovnom radu – travel blogeri i influenseri na umu imaju publiku koja je već navikla na određeni kvalitet.

„Sadržaju koji postujem posvećujem dosta pažnje, jer iz ugla profesionalnog fotografa stalno imam neke nove sulude ideje i lokacije koje želim da posetim i da slikam. Takođe, kada stalno pomeraš svoje granice onlajn i ljudi to očekuju od tebe, to postaje ozbiljan task to do, objasnila nam je Katarina Batuta, dodajući kako njena publika takođe učestvuje u procesu, jer često dobija dobre savete i pozive od lokalnih ekipa koje joj skreću pažnju na zanimljive predele vredne fotografisanja.

Definitivno je jedan od najvećih izazova influensera biti originalan. Publika koja vas prati očekuje jedinstvene zanimljivosti i nešto što ne može da pročita ili vidi na bilo kom drugom mestu. Kako bi sve priče bile autentične i živopisne, travel blogeri i influenseri izdvajaju vreme za posao u toku samog putovanja.

Dijana Kocić
Zaljubljenik u avanturu, na Dijaninom Instagram profilu i blogu često možete pronaći putopise koji beleže najlepše predele Srbije – dobro poznate ljubiteljima ekstremnih sportova.

Dijana Kocić otkrila nam je da u toku putovanja izdvaja između 2 i 3 sata dnevno za fotografisanje i snimanje, a da potom sledi obrada fotografija (najmanje 15 min po fotografiji): „Što se tiče sadržaja, uvek mi je izazov da osmislim novi ugao, uhvatim jedinstven momenat, ali u tome pronalazim zadovoljstvo.“

Ukoliko ste spremni da istrajete zarad kvaliteta, trud će vam se višestruko isplatiti. Miloš Petrović, kojem je Putuj.rs jedan od nekoliko projekata na kojima vredno radi, podelio je sa nama proces pisanja tekstova, kao i na koji način vrši evaluaciju objavljenih tekstova:

Jedan tekst često pišem po nekoliko sati, u nekoliko dana. Na kraju nemam snage da proverim pravopisne greške, pa to prepustim Milani da to učini umesto mene. Tekst na blogu ne puštam ako nije sadržajan i savršen, od teksta, preko fotografija, do finalne forme. Ipak, sav uloženi trud mi se vraća dobrim pozicijama na Guglu. Pratioce slušam u određenoj meri i posebno na Instagramu ankete i dodatna pitanja dosta znače u kom pravcu može dalje ići sadržaj.

Društvene mreže ključne su za interakciju sa publikom

Facebook, kao najveća društvena mreža (preko 2 milijarde korisnika) i Instagram, kao društvena mreža čiji je primarni fokus na vizualnom – dva su osnovna kanala koje travel influenseri koriste za interakciju sa publikom. YouTube iziskuje veće pripreme jer je video forma zahtevnija, ali je i ovo kanal u koji vredi ulagati, što su potvrdili i naši sagovornici.

Opšte je poznato da uloga influensera podrazumeva stalnu prisutnost na društvenim mrežama i komunikaciju koja se često dešava uživo, u trenutku (real-time), a da li je tako lako naći WiFi u inostranstvu?

Katarina nam je otkrila da se najviše oslanja na lokalne Internet kartice, jer je za nju „Internet osnovno sredstvo za rad i funkcionisanje“. Njen primarni kanal je Instagram, budući da joj je fotografija omiljeni vid izražavanja. Međutim, kako saznajemo – u planu joj je da uskoro pokrene vlog i da izgradi prisustvo i na YouTube-u.

Planove za pokretanje YouTube kanala ima i Dijana, koja trenutno najviše koristi storije na Instagramu jer ovakva forma prati trenutak, sirova je, neopterećena filterima i prevelikim razmišljanjem. Njena taktika za prevazilaženje izazova (nedostatka) Interneta? WiFi ili lokalne kartice, snalažljivost i agilnost, u zavisnosti od mesta u kojem boravi: „Pripremim sve što želim da okačim i onda samo upload-ujem.“

Miloš Petrović
Miloš je kao dugogodišnji bloger odlučio da se posveti putopisima sa ciljem da publici približi putovanja i manje poznate lokacije.

Za Miloša, Instagram i blog Putuj.rs predstavljaju glavno uporište njegove komunikacije sa pratiocima. Međutim, i on planira da poradi na video formatu u budućnosti. Kada je reč o Internetu, oslanja se najviše na WiFi u smeštaju jer je shvatio da je to odličan način da dozira posao na kratkim putovanjima, budući da je tokom dana potpuno posvećen zemlji koju upoznaje. U slučaju dužih putovanja ili lošeg WiFi-ja, lokalne kartice su dobra alternativa mada „zaista variraju od zemlje do zemlje i to je tek posebna priča“.

A šta kada bi postojala mogućnost da zadrže srpski broj i uživaju u 1GB Internet roaminga mesečno (za zemlje EU, Rusiju, Ameriku, Kanadu i Novi Zeland)? Pitali smo ih gde bi najpre otputovali i koja bi bila prva aplikacija koju bi pokrenuli u inostranstvu.

Katarina priznaje da čezne za tropskim krajevima, te da bi najradije zbrisala na neko ostrvo i uživala u kupanju, jedrenju i opuštanju. Bez ikakve sumnje, najpre pokreće Instagram, Google Maps, i chat platforme koje inače koristi.

Instagram je prvi izbor i za Dijanu, a lokacija malo drugačija: Amsterdam i upoznavanje grada na dva točka.

Za Petrovića, 1GB Interneta u roamingu je „odlična opcija za javljanje na Viberu ili WhatsApp-u rodbini pri sletanju, posebno na škrtim aerodromima koji nemaju besplatni WiFi“, dok bi najpre otvorio Instagram i Google Maps, pa gde ga „navigacija navede“. Idealna lokacija? Bilo gde u Evropi.

Najbolje od svega? 1GB za Internet u romingu je dostupan uz Vip mobile NEO tarife i važi za 30 najposećenijih zemalja!

Egzotika na dohvat ruke + iskustvena ekonomija = razlog popularnosti travel influensera

Za kraj, pokušali smo da zajedno dođemo do zaključka zbog čega su travel influenseri postali toliko popularni, pogotovo u poslednjih nekoliko godina.

Jedan od razloga leži u razvoju tzv. iskustvene ekonomije koja je naročito obeležila generaciju milenijalaca. Ovakav sistem vrednosti podrazumeva prioritizovanje iskustva naspram materijalnih stvari i ulaganje vremena i novca u događaje i aktivnosti poput koncerata, konferencija i putovanja.

Travel blogeri i influenseri deluju kao podstrekači avantura, ujedno su izvor inspiracije i vrednih informacija o najrazličitijim destinacijama, što nam je potvrdila i Dijana:

Moj utisak je da su se navike ljudi promenile i da danas iskustva postaju važnija od materijalnih stvari. Putovanja su postala dostupnija uz Airbnb, Uber, lowcost kompanije i letove. Mnogi inspiraciju za sledeću destinaciju pronalaze u fenomenalnim slikama sa Instagrama. Ljudi vole da vide nova, neotkrivena mesta, da čuju neispričane priče i da se povežu sa istomišljenicima. To je poseban oblik zajednice koji se pojavom društvenih mreža razvija.

Hiishii Photo
Iako je Katarini Internet sastavni deo posla, to je ne sprečava da uživa u neistraženim lokacijama na bilo kojoj strani sveta.

A da li je sve tako sjajno i bajno? Batuta nam je skrenula pažnju i na drugu stranu medalje kada je reč o popularnosti influensera, naročito u kontekstu posledica njihovog uticaja i „prodavanja“ životnog stila koji deluje kao san snova jer je uzbudljiv i daleko drugačiji od uobičajenog:

S jedne strane, popularizacija i otkrivanje ne-standardnih mesta na koja može da se ode na ovoj planeti je dobra, ali meni se dešavalo i da dođem na takve neke lokacije na Baliju ili nekim drugim komercijalnim mestima na svetu i da doživim ljude koji čekaju red da se slikaju, itd. A to je potpuna katastrofa. I ubija svu poentu putovanja i baš tog otkrivanja i avanture.

Za travel blogere i influensere najbolje tek dolazi, jer oni „još nisu u svom pravom zenitu“, ocenjuje Miloš. On smatra da će putovanja zauvek biti privlačna tema, ali da se trenutno daje prevelika prednost influenserima koji rade u industriji lepote ili u više različitih niša paralelno. U ovom domenu dolazi do postepenog zasićenja, što travel blogerima i influenserima potencijalno može otvoriti nove prilike.

A šta vi mislite?

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.