Ko su domaći travel blogeri i influenseri čije avanture pomno pratimo?

Ko su domaći travel blogeri i influenseri čije avanture pomno pratimo?

Oni imaju na hiljade pratilaca na društvenim mrežama i neprestano nas oduševljavaju pričama iz najrazličitijih delova sveta. Za njih, putovati ne znači samo otići od kuće i upoznati neko novo mesto. Putovanja su postala glavni fokus njihovih interesovanja, okosnica njihovog ličnog brenda i prilika da svoje utiske i iskustvo podele sa onima koji vrednuju njihovo mišljenje.

Da, reč je o travel blogerima i influenserima.

Sigurno i sami pratite neke od njih. A da li ste ikada razmišljali o izazovima koji dolaze sa ulogom influensera? Koliko je truda zapravo potrebno da bi se održao kvalitet interakcija sa čitaocima na blogu i pratiocima na društvenim mrežama? Ili zbog čega je turizam toliko privlačna industrija u kojoj vredi graditi svoje ime? O zanimljivim dešavanjima “iza scene”, razgovarali smo sa Katarinom Batutom, Dijanom Kocić i Milošem Petrovićem.

Publika očekuje posvećenost, kvalitet i iskrenost…

Razvoj onlajn publike je pozamašan poduhvat. Neophodno je da ljudima koji prate vaš rad ponudite određenu vrednost i pritom nastupate iskreno, kako biste se dokazali kao neko ko zavređuje njihovu pažnju.

“Po meni je najbitnije imati kvalitetan i redovan sadržaj. Biti iskren i autentičan. I pružati pratiocima nešto što i sami mogu iz toga da nauče, probaju, vide.” – smatra kreativni direktor agencije Hiishii Photo, fotografkinja Katarina Batuta, koja je Instagram zajednici poznata kao @katarina_mandarina. Na njenom profilu možete pronaći zadivljujuće fotografije sa različitih lokacija (ponajviše sa egzotičnog Balija), a njen rad trenutno prati skoro 24 hiljade ljudi.

Fotografkinja po struci, na Katarininom Instagram profilu uglavnom se mogu naći zapisi sa egzotičnih lokacija poput Balija. Hiishii Photo

Posvećenost je ključ, a biti prepoznatljivo lice nameće dodatnu odgovornost – važno je imati osećaja za dijalog kako bi odnos sa publikom bio smislen. Ovo nam je potvrdila i Dijana Kocić, avanturista i svetska putnica, autorka travel bloga i kreatorka Instagram naloga @dijana.kocic kojeg prati preko 4 hiljade ljudi:

Najvažnije je da si iskren i svoj, šta god da radiš. Ljudi se povezuju na osnovu zajedničkih vrednosti, interesovanja, energije koju svako nosi. Mislim da je važna dvosmerna komunikacija i da se razmenjuju ideje, iskustva i učenja. Kao i u bilo kojoj vezi, i na društvenim mrežama sve se vrti oko davanja – vremena, pažnje, ljubavi u to što radiš. Onda se to vrati kroz divnu publiku i ljude koje upoznaš.

Jednakog je mišljenja i Miloš Petrović, autor bloga Putuj.rs i Instagram naloga @milospetrovic koji broji preko 9 hiljada pratilaca. Petrović je pokrenuo travel blog sa ciljem da olakša buduća putovanja zainteresovanim čitaocima, pružajući detaljne “insajderske” informacije o destinacijama koje je lično obišao. On je istakao da se odnos sa publikom gradi pre svega iskrenom pričom sa putovanja i dobrim savetima.

…Ali sve to iziskuje vreme i trud

Travel blogeri i influenseri vrlo dobro znaju koliko je vremena i truda potrebno za stvaranje kvalitetnog sadržaja, kao i za mnogobrojne aktivnosti koje prate razvoj ličnog brenda i reputacije. Ukoliko se nalazite u ulozi nekoga ko samo konzumira ovu vrstu sadržaja, verovatno vam je teško da procenite šta se sve dešava u procesu pripreme određenog teksta, fotografije ili videa, pre nego što se on najzad pojavi u javnosti.

Naravno, ne postoji utvrđeni standard kada je reč o vremenu koje se posvećuje proizvodnji sadržaja, ali se mahom radi o višečasovnom radu – travel blogeri i influenseri na umu imaju publiku koja je već navikla na određeni kvalitet.

“Sadržaju koji postujem posvećujem dosta pažnje, jer iz ugla profesionalnog fotografa stalno imam neke nove sulude ideje i lokacije koje želim da posetim i da slikam. Takođe, kada stalno pomeraš svoje granice onlajn i ljudi to očekuju od tebe, to postaje ozbiljan task to do, objasnila nam je Katarina Batuta, dodajući kako njena publika takođe učestvuje u procesu, jer često dobija dobre savete i pozive od lokalnih ekipa koje joj skreću pažnju na zanimljive predele vredne fotografisanja.

Definitivno je jedan od najvećih izazova influensera biti originalan. Publika koja vas prati očekuje jedinstvene zanimljivosti i nešto što ne može da pročita ili vidi na bilo kom drugom mestu. Kako bi sve priče bile autentične i živopisne, travel blogeri i influenseri izdvajaju vreme za posao u toku samog putovanja.

Zaljubljenik u avanturu, na Dijaninom Instagram profilu i blogu često možete pronaći putopise koji beleže najlepše predele Srbije – dobro poznate ljubiteljima ekstremnih sportova. Dijana Kocić

Dijana Kocić otkrila nam je da u toku putovanja izdvaja između 2 i 3 sata dnevno za fotografisanje i snimanje, a da potom sledi obrada fotografija (najmanje 15 min po fotografiji): “Što se tiče sadržaja, uvek mi je izazov da osmislim novi ugao, uhvatim jedinstven momenat, ali u tome pronalazim zadovoljstvo.”

Ukoliko ste spremni da istrajete zarad kvaliteta, trud će vam se višestruko isplatiti. Miloš Petrović, kojem je Putuj.rs jedan od nekoliko projekata na kojima vredno radi, podelio je sa nama proces pisanja tekstova, kao i na koji način vrši evaluaciju objavljenih tekstova:

Jedan tekst često pišem po nekoliko sati, u nekoliko dana. Na kraju nemam snage da proverim pravopisne greške, pa to prepustim Milani da to učini umesto mene. Tekst na blogu ne puštam ako nije sadržajan i savršen, od teksta, preko fotografija, do finalne forme. Ipak, sav uloženi trud mi se vraća dobrim pozicijama na Guglu. Pratioce slušam u određenoj meri i posebno na Instagramu ankete i dodatna pitanja dosta znače u kom pravcu može dalje ići sadržaj.

Društvene mreže ključne su za interakciju sa publikom

Facebook, kao najveća društvena mreža (preko 2 milijarde korisnika) i Instagram, kao društvena mreža čiji je primarni fokus na vizualnom – dva su osnovna kanala koje travel influenseri koriste za interakciju sa publikom. YouTube iziskuje veće pripreme jer je video forma zahtevnija, ali je i ovo kanal u koji vredi ulagati, što su potvrdili i naši sagovornici.

Opšte je poznato da uloga influensera podrazumeva stalnu prisutnost na društvenim mrežama i komunikaciju koja se često dešava uživo, u trenutku (real-time), a da li je tako lako naći WiFi u inostranstvu?

Katarina nam je otkrila da se najviše oslanja na lokalne Internet kartice, jer je za nju “Internet osnovno sredstvo za rad i funkcionisanje”. Njen primarni kanal je Instagram, budući da joj je fotografija omiljeni vid izražavanja. Međutim, kako saznajemo – u planu joj je da uskoro pokrene vlog i da izgradi prisustvo i na YouTube-u.

Planove za pokretanje YouTube kanala ima i Dijana, koja trenutno najviše koristi storije na Instagramu jer ovakva forma prati trenutak, sirova je, neopterećena filterima i prevelikim razmišljanjem. Njena taktika za prevazilaženje izazova (nedostatka) Interneta? WiFi ili lokalne kartice, snalažljivost i agilnost, u zavisnosti od mesta u kojem boravi: “Pripremim sve što želim da okačim i onda samo upload-ujem.”

Miloš je kao dugogodišnji bloger odlučio da se posveti putopisima sa ciljem da publici približi putovanja i manje poznate lokacije. Miloš Petrović

Za Miloša, Instagram i blog Putuj.rs predstavljaju glavno uporište njegove komunikacije sa pratiocima. Međutim, i on planira da poradi na video formatu u budućnosti. Kada je reč o Internetu, oslanja se najviše na WiFi u smeštaju jer je shvatio da je to odličan način da dozira posao na kratkim putovanjima, budući da je tokom dana potpuno posvećen zemlji koju upoznaje. U slučaju dužih putovanja ili lošeg WiFi-ja, lokalne kartice su dobra alternativa mada “zaista variraju od zemlje do zemlje i to je tek posebna priča”.

A šta kada bi postojala mogućnost da zadrže srpski broj i uživaju u 1GB Internet roaminga mesečno (za zemlje EU, Rusiju, Ameriku, Kanadu i Novi Zeland)? Pitali smo ih gde bi najpre otputovali i koja bi bila prva aplikacija koju bi pokrenuli u inostranstvu.

Katarina priznaje da čezne za tropskim krajevima, te da bi najradije zbrisala na neko ostrvo i uživala u kupanju, jedrenju i opuštanju. Bez ikakve sumnje, najpre pokreće Instagram, Google Maps, i chat platforme koje inače koristi.

Instagram je prvi izbor i za Dijanu, a lokacija malo drugačija: Amsterdam i upoznavanje grada na dva točka.

Za Petrovića, 1GB Interneta u roamingu je “odlična opcija za javljanje na Viberu ili WhatsApp-u rodbini pri sletanju, posebno na škrtim aerodromima koji nemaju besplatni WiFi”, dok bi najpre otvorio Instagram i Google Maps, pa gde ga “navigacija navede”. Idealna lokacija? Bilo gde u Evropi.

Najbolje od svega? 1GB za Internet u romingu je dostupan uz Vip mobile NEO tarife i važi za 30 najposećenijih zemalja!

Egzotika na dohvat ruke + iskustvena ekonomija = razlog popularnosti travel influensera

Za kraj, pokušali smo da zajedno dođemo do zaključka zbog čega su travel influenseri postali toliko popularni, pogotovo u poslednjih nekoliko godina.

Jedan od razloga leži u razvoju tzv. iskustvene ekonomije koja je naročito obeležila generaciju milenijalaca. Ovakav sistem vrednosti podrazumeva prioritizovanje iskustva naspram materijalnih stvari i ulaganje vremena i novca u događaje i aktivnosti poput koncerata, konferencija i putovanja.

Travel blogeri i influenseri deluju kao podstrekači avantura, ujedno su izvor inspiracije i vrednih informacija o najrazličitijim destinacijama, što nam je potvrdila i Dijana:

Moj utisak je da su se navike ljudi promenile i da danas iskustva postaju važnija od materijalnih stvari. Putovanja su postala dostupnija uz Airbnb, Uber, lowcost kompanije i letove. Mnogi inspiraciju za sledeću destinaciju pronalaze u fenomenalnim slikama sa Instagrama. Ljudi vole da vide nova, neotkrivena mesta, da čuju neispričane priče i da se povežu sa istomišljenicima. To je poseban oblik zajednice koji se pojavom društvenih mreža razvija.

Iako je Katarini Internet sastavni deo posla, to je ne sprečava da uživa u neistraženim lokacijama na bilo kojoj strani sveta. Hiishii Photo

A da li je sve tako sjajno i bajno? Batuta nam je skrenula pažnju i na drugu stranu medalje kada je reč o popularnosti influensera, naročito u kontekstu posledica njihovog uticaja i “prodavanja” životnog stila koji deluje kao san snova jer je uzbudljiv i daleko drugačiji od uobičajenog:

S jedne strane, popularizacija i otkrivanje ne-standardnih mesta na koja može da se ode na ovoj planeti je dobra, ali meni se dešavalo i da dođem na takve neke lokacije na Baliju ili nekim drugim komercijalnim mestima na svetu i da doživim ljude koji čekaju red da se slikaju, itd. A to je potpuna katastrofa. I ubija svu poentu putovanja i baš tog otkrivanja i avanture.

Za travel blogere i influensere najbolje tek dolazi, jer oni “još nisu u svom pravom zenitu”, ocenjuje Miloš. On smatra da će putovanja zauvek biti privlačna tema, ali da se trenutno daje prevelika prednost influenserima koji rade u industriji lepote ili u više različitih niša paralelno. U ovom domenu dolazi do postepenog zasićenja, što travel blogerima i influenserima potencijalno može otvoriti nove prilike.

A šta vi mislite?

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.