Digitalna transformacija: Kako je PMI pokrenuo UNSMOKE kampanju?

U svetu digitalne transformacije, duvanske kompanije vide budućnost bez dima

Duvanske kompanije nisu baš poznate po inovacijama. Možda zato što nisu ni imale potrebe da budu? Pa ipak, pravila igre se menjaju tako da se i jedan od najvećih proizvođača duvana zalaže za ukidanje cigareta.

Istorija je pokazala da kada prestanete da brinete o opstanku, počinjete da brinete o kvalitetu života. Kada se na to doda apsolutna prevlast tehnologije (bar u onim razvijenijim delovima sveta) postaje jasno da ako si biznis, uslov je da se menjaš – tako da i dalje budeš konkurentan dok u isto vreme odgovaraš na aktuelne izazove.

Naravno, znati i učiniti, to su dve odvojene stvari između kojih ponekad stoje i godine istraživanja, ispitivanja i pripremanja tržišta, mnogo grešaka i ponovnih pokušaja i, da se ne lažemo, mnogo novca – novca koji većina kompanija nije spremna da uloži.

Ali, da bi kompanije ostale konkurentne u sadašnjim uslovima, one nemaju drugi izbor.

Većina organizacija u Srbiji, pak, još uvek nije došla u tu situaciju, ali daljim razvojem tržišta, makar i sa deceniju zakašnjenja, moraće da povedu računa o izazovima specifičnim za ovaj vek.

O tome kako je to izgledalo na primeru kompanije Philip Morris International, duvanske kompanije koja je nedavno pokrenula kampanju za borbu protiv duvanskog dima i koja svoju budućnost vidi u proizvodima kao što je IQOS, razgovaramo sa Tomasom Di Đovanijem, zamenikom predsednika internacionalnih komunikacija u ovoj kompaniji. On je u okviru Technovation konferencije u Švajcarskoj podelio izazove koje kao kompanija morate savladati na tom transformacionom putu.

Pronađite odgovarajuće partnere koji će biti dodatak na vaše kapacitete

„Ljudi često misle da kada se donosi odluka o digitalnoj transformaciji ili transformaciji kompletnog biznis modela to bude rezultat razgovara nekoliko osoba u jednoj prostoriji ali, naravno, to nije tako“, započinje razgovor Tomaso. Kod takvih stvari, objašnjava on, ne postoji jedan jedini momenat u kom se donosi takva odluka, to nije nešto što se radi ad hoc. On dodaje:

To je poprilično komplikovan proces, nešto za šta su potrebne godine. U transformaciji takvog obima prethodi i mnogo naučnih istraživanja, a i za to je potrebno vreme. Tu je i ispitivanje tržišta, komercijalna priprema i sve ostalo što ide uz to, a ne zaboravimo da se u toku procesa može i pogrešiti.

Mi smo, recimo, u prošlosti imali proizvode koji nisu postigli uspeh. Oni koje smo lansirali 2009. godine koji je preteča IQOS-a bili su veličine mobilnog telefona. Testirali smo ga na tržištu i ukus, miris i iskustvo su bili sjajni i nešto što pušači traže, ali nešto nije valjalo. Kreiranje takvih proizvoda je, dakle, nešto što se radi u iteracijama, nešto što se uči u procesu.

Ipak, dodaje, te greške dovele su do današnjeg proizvoda. „Godine koje su usledile nakon lansiranja proizvoda pokazale su nam da zaista možemo da verujemo u ono što smo napravili, a u toku 2016. godine bio je jedan od najznačajnijih momenata kada smo izašli u javnost i rekli da je naša misija da jednog dana svi pušači pređu na smoke-free alternativu. To je, složićemo se, zaista smela izjava“, objašnjava Tomaso.

Na tom putu PMI sarađivao je sa preko 600 startapa i drugih kompanija koje su im pomogle da razviju komponente proizvoda i potrebnu naučnu opremu, budući da to nisu mogli da urade od nule. To je, naglašava Di Đovani, takođe jedan od recepata za uspešnu transformaciju – pronaći odgovarajuće partnere koji će biti nastavak na vaše kapacitete.

Šta kada vaši protivnici o vama šire netačne informacije?

Naravno, kada razvijaš novi proizvod koji je baziran i na tehnologiji i na nauci, uvek ima prepreka, čak i ako si jedna od vodećih kompanija u svojoj industriji na globalnom nivou. Ipak, prvi izazov, ma kojoj industrijskoj grani da pripadate, je da proizvod mora biti odgovarajući iz ugla korisnika, objašnjava naš sagovornik:

U našem slučaju, na primer, morali smo da pronađemo odgovarajući ukus jer znamo da su pušači zahtevna kategorija. Još važnije, morali smo da regulišemo i nivo nikotina, jer znamo da je to ono što zapravo privlači pušače. Takođe, i iskustvo je moralo da bude na odgovarajućem nivou, skoro kao i ritual konzumiranja cigarete. Urediti sve te aspekte nije bilo ni malo lako. Pored toga, izgraditi sve to iz naučnog pristupa je takođe bio ključan element, a sve to traži mnogo vremena i značajna ulaganja – milijarde, ako ćemo biti iskreni.

„Poslednji izazov u nizu, a koji ni malo nije zanemarljiv, jeste da u javnost plasiramo naučne činjenice do kojih smo došli, što nije ni malo jednostavan zadatak s obzirom na oblak lažnih informacija„, dodaje Di Đovani. „Moramo da se izborimo sa skepticizmom sa kojim se srećemo i mišljenjima koja su na nekom ideološkom nivou. To je trenutno najveća prepreka, jer ne zavisi samo od nas i ima različitih interesa“, dodaje on.

To je ujedno i jedan od razloga zbog kojih je pomenuta UNSMOKE kampanja i pokrenuta – ne bi li se suprotstavili dezinformacijama koje postoje o ovoj oblasti. „Pušači su i dalje zbunjeni i ne shvataju da nikotin zaista stvara zavisnost, ali nije osnovni uzročnik bolesti. Ljudi takođe vrlo često ne prave razliku između cigareta, elektronskih cigareta i slično, a sve dok te predrasude postoje, nećemo moći da napravimo nikakvu promenu“, objašnjava Di Đovani i dodaje:

Ove lažne informacije su takođe i vrlo često namerno kreirane od strane naših protivnika, od organizacija čiji je interes da pušači nastave da konzumiraju cigarete (što se može desiti i bilo kojoj kompaniji u bilo kojoj industriji). Najbolji način da se izborite sa time je da stalno izlazite u javnost i objašnjavate da to nije istina. I, naravno, da potkrepite tu svoju tvrdnju naučnim činjenicama.

Na Technovation konferenciji PMI je predstavio svoju novu kampanju koja ima za cilj da „kreira svet bez duvanskog dima“ i način na koji planiraju da to ostvare.

Recept za uspeh? Udaljite se od prošlosti!

Izazovi na koje morate odgovoriti kao kompanija koja se digitalno transformiše su brojni, ali nikada ne treba da izgubite iz vida da je digitalna transformacija veoma bitan proces. U tom smislu, ako imate dobru digitalnu infrastrukturu to vam omogućava bolju internu komunikaciju, bolju kontrolu nad plasiranjem informacija, a eksterno vam omogućava da komunicirate putem kanala koje biste u suprotnom propustili, naglašava Tomaso. „Ljudi danas mahom komuniciraju digitalnim putem u razvijenim državama i to je samo po sebi dovoljan argument da počnete time da se bavite“, kaže on:

Digitalna transformacija, kao i sve ostale, zahteva vreme, a spomenuo sam da smo mi to radili parcijalno tako što smo eksterno angažovali ljude koji su imali potrebno znanje i iskustvo i u tom procesu transformacije pronalazili partnere. Takođe, usvajanje potrebnih veština na internom nivou je jedna od presudnih stvari da u tome uspete i to je moj savet kompanijama u Srbiji koji kroz taj proces trenutno prolaze.

Što se tiče kompanije Philip Morris International, Di Đovani objašnjava da će i dalje raditi na konstantnom unapređivanju tehnologije, upotrebljivosti, kvaliteta baterije i drugih dodatnih karakteristika svog proizvoda jer, „kada jednom uđeš u polje tehnologije, stalne inovacije postaju konstanta“, naglašava naš sagovornik. Ako pogledate druge igrače u tehnološkoj industriji vidite da oni konstantno inoviraju. Potrebno je promeniti mindset, osloboditi se onog koji smo imali prethodnih 50 godina i udaljiti se od proizvoda koji se nije promenio 150 godina, a usmeriti se na nove i na one koji tek dolaze. To je recept za uspeh“, zaključuje on.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Kultura 2.0

Pandemija nije ‘sahranila’ naše konferencije iako su organizatori svesni da neće biti lako

Organizatori konferencija poručuju da prate razvoj situacije i da se nadaju pozitivnijem ishodu u drugoj polovini godine. Za najveći broj virtuelne konferencije jednostavno nisu opcija.

Tehnologija

Više od 80 rešenja stiglo na adresu Ministarstva inovacija u okviru inicijative ‘Budi I TI heroj’

Ministarstvo inovacija i tehnološkog razvoja prošle nedelje pozvalo je IT kompanije, organizacije i preduzetnike da se priključe inicijativi 'Budi I Ti Heroj' sa ciljem da se razviju visoko tehnološka rešenja za borbu protiv COVD-19 pandemije.

E-commerce

Upoznajte Yemoru, beogradsku e-commerce agenciju koja globalno iskustvo želi da primeni i na domaće klijente

Da li ste čuli za ime Yemora? Ukoliko je vaš posao e-commerce, možda znate za beogradsku agenciju koja razvija Magento rešenja za neke od najvećih globalnih klijenata.

Društvene mreže

TikTok postaje El Dorado za brendove – hoće li ga domaće agencije i kompanije iskoristiti?

Ako vas TikTok manija još uvek nije uhvatila, spremite se - pogotovo ukoliko dolazite iz oblasti marketinga. Jer, kako nam otkrivaju popularni TikTokeri (koji pritom rade u agencijama), ovo je velika prilika za mnoge brendove da se približe novoj publici.

Gaming

U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast – do 2025. industrija bi mogla da vredi $103 milijarde

Ograničeno vreme kretanja tokom pandemije otvorilo je nove aktivnosti za ljude širom sveta. Značajan rast beleži i 'online gambling' o čijem smo rastu i stanju na tržištu razgovarali sa predstavnicima domaćih iGaming kompanija.

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.