D Express uvodi uslugu Paketomat - a korisnici više ne moraju da čekaju kurira

Uz novi Paketomat zaboravićete na jurnjavu sa kuririma, a paket ćete preuzeti onda kada vama odgovara

Kurirska služba D Express ispunila je želju mnogih kupaca koji više ne moraju da čekaju kurira kako bi stigli do svoje robe. Nova usluga zove se Paketomat, korisnicima se ne naplaćuje dodatno i olakšava sam dostavni proces jer su kupci ti koji biraju lokaciju i vreme podizanja paketa.

Prvi talas korona virusa sada je već uveliko iza nas, ali neke stvari su se ipak zadržale. Jedna od njih je i povećana Internet kupovina koja je u prvom kvartalu 2020. godine videla izuzetan rast na domaćem tržištu, praćen mahom ozbiljnošću situacije i nemogućnosti kupaca da na drugi način dođu do robe.

Međutim, COVID-19 pokazao je da tehnologija i online plaćanje više nisu uska grla za e-commerce – problemi sa kojima smo se suočavali u protekloj deceniji. Tu ulogu, pomalo nefer, preuzela je logistika jer koliko god tehnologija bila podložna skaliranju tj. umnožavanju, ljudski faktor i broj dostavnih vozila jednostavno nisu. Pogotovo ne u vreme globalne pandemije kada je i zapošljavanje bilo otežano.

Upravo ovaj problem, kao i činjenicu da je veliki broj kupaca jednostavno nije na adresi preuzimanja u trenutku kada ih kurir pozove na telefon, kompanija D Express pokušava da reši uvođenjem nove usluge koja predstavlja svojevrsnu inovacija u ovog segmentu Internet trgovine i koja bi u narednom periodu kupcima trebala da omogući još bolje korisničko iskustvo.

Sami birate vreme i mesto gde ćete preuzeti vaš paket

Po imenu Paketomat, nova usluga realizovana je u saradnji sa kompanijom NIS kao strateškim partnerom i u svojoj osnovi predstavlja fiksne lokacije tj. bokseve na različitim lokacijama širom Srbije (na NIS Petrol i Gazprom pumpama), a u okviru koje korisnici sami biraju gde će im se na siguran način isporučiti paket koji mogu da plate i da pokupe 24h dnevno. Na taj način, kupci sami odlučuju kada će pokupiti paket na lokaciji koju su sami izabrali, što predstavlja posebnu pogodnost za one koji rade ili koji su non stop u pokretu.

Ukoliko točite gorivo na NIS Petrol i Gazprom pumpama, verovatno ste primetili velike crveno-bele bokseve koji odnedavno predstavljaju najpogodniji način za dostavu – onim licima koja su zauzeta poslom ili drugim obavezama.

„Svesni smo promena koje se dešavaju na našem e-commerce tržištu jer iz godine u godinu beležimo ogroman rast“, započinje razgovor za Netokraciju Nikola Riznić, zamenik generalnog direktora kompanije D Express koji nas je upoznao sa novom uslugom i sa kojim smo imali priliku da razgovaramo o stanju logistike na domaćem tržištu. Riznić kaže da je preko 60% njihovih pošiljaka usmereno prema krajnjim korisnicima (dakle b2c) i to je glavni razlog zbog kojih su planovi za Paketomat postojali već duže vreme:

Isporuka b2c pošiljka je najteži vid dostave jer primaoci u današnje vreme imaju sve manje vremena da čekaju kurira kod kuće i je to glavni razlog zbog kog smo se odlučili na ovu investiciju. Projekat smo odlagali zbog toga što smo smatrali da do ovog trenutka tržište nije bilo zrelo za inovaciju ove vrste, ali kao što vidite – stvari se menjaju preko noći.

Bitan faktor Paketomata svakako je i saradnja sa kompanijom NIS , a Nikola otkriva da NIS nije bio jedini potencijalni partner sa kojim je ova kurirska služba pregovarala, ali je na kraju odabran zbog broja lokacija i konstantnog radnog vremena benzinskih stanica koje su u vlasništvu ove kompanije.

NIS je prepoznao potencijal nove usluge i omogućio da primaoci otkupnih pošiljka iznos otkupnine mogu platiti na kasi benzinske stanice. Dodatni benefit je taj što pored gotovine iznos može biti plaćen i platnim karticama. Ovo je i za nas veoma bitno jer smo prvi na tržištu kurirskih službi koji su primaocima omogućili plaćanje platnim karticama, stoga nastavljamo taj trend i sa našom novom uslugom.

Kako zapravo funkcioniše Paketomat?

Iako samo ime nove usluge zapravo otkriva o čemu je reč, zanimalo me je kako funkcioniše dostava kroz sigurne bokseve koji se nalaze na NIS Petrol i Gazprom benzinskim stanicama. Kako bih se i sam uverio u proces, poručio sam držač za slušalice sa jednog domaćeg oglasnika i to od prodavca koji sarađuje sa D Expressom. Nakon što sam od njega dobio obaveštenje da je paket poslat, sačekao sam da vidim kako čitava stvar teče dalje.

Ubrzo potom dočekala me je poruka od ove kompanije i to na Vajberu. U poruci je pisalo da je pošiljka preuzeta i da, ukoliko to želim, mogu da biram da li će mi ista biti isporučena putem Paketomata. Klikom na link, selekcijom veličine paketa i odabirom lokacije, u mom slučaju Gazprom pumpa na Trošarini, stiglo je obaveštenje da je moj zahtev za isporuku potvrđen i sve što je bilo potrebno jeste da sačekam da mi stigne dodatno obaveštenje o isporučenom paketu koji sam kasnije platio i preuzeo na gorepomenutoj pumpi.

Na pitanje Netokracije da li je nova usluga dostupna samo za manje pakete tj. da li postoje ograničenja u gabaritima, Riznić kaže:

Jedan od koraka je odabir veličine paketa pri čemu primalac ima mogućnost da odabre jednu od tri ponuđene opcije. Najveća dozvoljena dimenzija paketa je 44x44x47 cm, to je recimo veličina upakovane mikrotalasne. Pakete većih dimenzija dostvaljaju standardno kuriri.

Naš sagovornik isto tako ističe da su korisnici ti koji biraju lokaciju na kojoj žele da im paket bude dostavljen. Prva iskustva korisnika pokazala su da novu uslugu uglavnom koriste zaposleni ljudi koji imaju manje slobodnog vremena i često nisu kod kuće. Na pitanje da li je već zabeležen veći broj isporuka od puštanja Paketomata u promet, Nikola otkriva:

Interesovanje za uslugu je veće od naših očekivanja. Interesantan podatak može biti činjenica da kada primaocima pošaljemo poruke, u roku od 15 minuta na pojedinim lokacijama svi kapaciteti Paketomata budu popunjeni. Beskontaktna dostava je svakako bila interesantna primaocima za vreme pandemije.

Jedina otežavajuća okolnost za vreme vanrednog stanja bilo je ograničeno kretanje u toku dana i skraćeno radno vreme benzinskih stanica ali i bez obzira na sve to interesovanje za ovu uslugu je bilo iznad očekivanja. Trenutno su kapaciteti na većini lokacija popunjeni 80% tako da već razmišljamo o proširivanju kapaciteta na postojećim lokacijama i otvaranju novih.

Iako je sam proces isporuke poprilično jednostavan, interesovalo me je kakva je procedura ukoliko je došlo do slanja pogrešnog artikla ili veličine, ili recimo ukoliko kupac želi da izvrši povraćaj robe. Da li je pošiljku moguće vratiti putem Paketomata? Riznić odgovara:

U ovom trenutku moguća je samo isporuka odnosno preuzimanje paketa. U narednoj fazi projekta planirali smo da korisnicima omogućimo da paket pošalju nekome tako što će ga ostaviti u Paketomatu. Ovo je naročito interesantno našim klijentima koji se bave online prodajom i kojima kupci iz nekog razloga vraćaju kupljeni proizvod.

e-Commerce je naglo porastao u Srbiji, a sada je verovatno najbolje vreme za inovativne usluge

Razgovarajući generalno o industriji Internet trgovine u Srbiji koja je doživela značajan rast u proteklom periodu, zanimalo me je kako Nikola vidi dalji razvoj ovog sektora i prema kojim će se parametrima voditi u daljem poslovanju.

„S obzirom na to da smo mi na neki način sastavni deo e-commerca, direktno smo osetili drastičan rast tržišta u prethodna dva meseca“, ističe naš sagovornik ali kaže da se nakon prestanka vanrednog stanja rast broja b2c pošiljaka nije održao. Međutim, zabeleženi pad bio je minimalan što znači da je došlo do sveukupnog rasta domaćeg tržišta.

Pandemija je na neki način pomogla domaćem e-commercu u smislu da su ljudi koji nikada ranije nisu kupovali online, kočano uvideli benefite kupovine na daljinu i mišljenja sam da će tržište u budućnosti nastaviti da raste. Taj rast neće biti ekstreman kao u prvom kvartalu, ali itekako će biti primetan.

Objašnjavajući ulogu kurirskih službi u složenom procesu iza termina „Internet kupovina“, Riznić kaže da je dostava važan deo u celokupnom procesu i da u velikoj meri utiče na imidž online prodavnica. To je, dodaje on, konstantan podsetnik da D Express mora da unapređuje uslugu kako bi omogućio klijentima da imaju zadovoljne kupce. Deo tog unapređenja svakako se ogleda i u investiciji za pokretanje Paketomata jer je u pitanju nova usluga koja krajnjim kupcima omogućava ono o čemu već dugo maštaju – mogućnost da pokupe paket u vreme u koje njima odgovara.

Za kraj, koja je budućnost Paketomata, pogotovo sada kada se usluga za kratko vreme dokazala? Nikola napominje da je nova usluga dostupna širom Srbije (detaljnu mapu pronađite ovde), ali i da širenje broja lokacija već uveliko u planu:

U prvoj fazi projekta Paketomate smo postavili na 30 najatraktivnijih lokacija u Beogradu. Trenutno započinjemo drugu fazu kojom će biti pokriveni Novi Sad, Niš, Kragujevac, Čačak i Pančevo sa oko dodatnih 40 Paketomata. Plan je da do kraja naredne godine boksevi budu postavljeni na sve NIS i Gazprom benzinske stanice u Srbiji.

Više o novoj usluzi pogledajte na zvaničnom sajtu Paketomata.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Tehnologija

Kako jednostavno početi sa učenjem programskog jezika Python?

Među programskim jezicima postoje velike razlike kako u samom procesu rada, tako i u krajnjim rezultatima. U razgovoru sa Nikolom Kolevskim, otkrivamo zašto je Python sve popularniji među programerima i šta ga izdvaja od drugih tehnologija.

Kultura 2.0

Vanja Paunović ima 23 godine, niže uspehe u programiranju i pokreće YouTube kanal – Dzimiks

Vanja trenutno završava Raf i započinje svoju programersku karijeru. To bi, manje-više, bio standardni put za juniora u IT industriji ali on ima nešto što ga izdvaja od ostalih: YouTube kanal posvećen programiranju.

Office Talks Podcast

Borci za slobodan Internet (gost Danilo Krivokapić)

22. epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa Danilom Krivokapićem iz SHARE Fondacije koji je govorio o aktuelnoj kampanji #hiljadekamera, našim digitalnim pravima i slobodnom Internetu.