Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Kao i za mnoge druge projekte ove godine, glavni krivac za razvoj i lansiranje Dev Shopper servisa je COVID-19, a kada je počela pandemija, praktično cela Amerika se preko noći zbog izbegavanja zatvorenih prostora prebacila na rad od kuće – otkriva nam Lazar Stojković koji živi i radi u Ostinu, Teksas.

„S obzirom na to da su Amerikanci vrlo pragmatičan narod i brzo se adaptiraju na promene, ubrzo su počeli da se pitaju šta ovo znači za neke druge stvari“, objašnjava naš sagovornik. Jedna od njih, dodaje on, je sledeća:

Zašto bi moja firma morala da sarađuje samo sa lokalnim firmama, kad sad vidim iz prve ruke da mi je suštinski svejedno da li je neko u mom gradu ili na drugom kraju sveta?

Upravo ovo pitanje bio je onaj prvi korak ka nastanku Dev Shoppera, što Lazar i objašnjava:

To mi je upalilo lampicu. Istovremeno, već neko vreme me je „svrbeo“ ceo taj paradoks, zašto postoji toliko servisa za angažovanje pojedinačnih frilensera, a nema dobrih servisa za angažovanje celih timova koji nisu neke netransparentne posredničke priče. Na kraju krajeva, u svetu današnje tehnologije većina projekata zahteva grupu specijalista različitih profila. A gde je ogroman broj tih specijalista? U industriji usluga. Tu sam formirao inicijalnu hipotezu koja se ubrzo pretvorila u Dev Shopper.

Nekoliko dana nakon lansiranja ova platforma već okuplja oko 60 uslužnih kompanija

Ovaj indie hacker projekat, kako naš sagovornik voli da zove, nastao je uz nesebičnu podršku Lazarove supruge s obzirom na to da sami finansiraju čitavu ovu startap priču i da za sada ne planiraju da podižu investiciju već da dalje unapređuju ovu online platformu za brzo i besplatno nalaženje partnerske uslužne firme za softverske projekte.

Njihov projekat namenjen je svakome kome je potreban kvalitetan dev shop i ko, naravno, ima budžet za to. Sam projekat može da bude u bilo kojoj formi: fixed scope specifikacija, agile projekat, outstaffing, RFP… U roku od 48 sati, korisnik dobija šest do sedam ponuda od firmi sa kojima može da nastavi dalju komunikaciju i započne saradnju.

Ipak, sam proces funkcionisanja Dev Shopper-a prilično je jednostavan. Nakon što se korisnik registruje na sajtu, može da kreira novi projekat u čiji opis unese šta mu je tačno potrebno, okači prateće materijale i objavi ga, što Stojković dalje opisuje:

Projekat od tog trenutka postaje vidljiv svim dev shopovima u našem poolu, koji trenutno čini oko šezdesetak uslužnih firmi. One tokom narednih 48 sati mogu da prodiskutuju detalje sa korisnikom kroz mini-discovery proces i, ukoliko im je projekat interesantan, pošalju svoje ponude za saradnju.

Korisnik je anoniman kroz ceo taj proces, i tako ne mora da brine da će ga posle neka firma proganjati preko emaila ili LinkedIn-a nudeći svoje usluge – dev shopovi ni ne znaju s kim pričaju ako im sam korisnik to ne otkrije. Kada stignu ponude, korisnik ih pregleda i izabere koji ponuđači su mu zanimljivi i sa svakim od njih onda može da uđe u 1-na-1 komunikaciju preko chata, zatraži dodatne reference, zakaže poziv ili jednostavno potpiše ugovor i krene da radi.

Preko Dev Shopper platforme već je ugovoreno 30 projekata, a ovaj servis iako je i dalje mlad, dobio je dosta pozitivnih komentara od prvih korisnika.

Kada je reč o članstvu dev shopova na pomenutom servisu, za razliku od običnih korisnika koji bez ograničenja mogu da se registruju i kače svoje projekte, dev shopovi ne mogu samo da odu na sajt, naprave nalog, dobiju pristup korisničkim projektima i krenu da šalju ponude.“Velika važnost pridata je na kvalitetu ponuđača i izgradnji jedne zdrave mešavine uslužnih firmi različitih veličina i specijalizacija koje imaju jaku reputaciju u svojim matičnim ekosistemima, tako da, dodaje Lazar, nije ideja samo otvoriti kapije i pustiti sve unutra“, ističe Stojković:

Dev shopovi plaćaju fiksnu mesečnu ili godišnju pretplatu za pristup platformi i s te strane je u pitanju klasičan SaaS. Za razliku od pay-to-play servisa na kojima ni najbolje firme nisu vidljive bez marketing budžeta od po $15.000 mesečno, svi naši shopovi imaju identičan tretman. Svaki dev shop vidi sve projekte koji se pojave i kroz slanje svoje ponude može da signalizira tom korisniku da je zainteresovan za saradnju.

Za korisnike koji kače projekte, servis je 100% besplatan.

Ideja je pružiti korisnicima jednostavan alat koji štedi vreme izrade velikog dev projekta

Jedna od glavnih prednosti koje krase Dev Shopper i njegov model jeste što može veoma brzo da generiše kvalitetne ponude. Naš sagovornik objašnjava da umesto da se neko danima raspituje za dobar tim među ljudima koje poznaje, gleda projekte, skuplja u spreadsheet firme koje su mu potencijalno zanimljive, zakazuje bezbroj poziva i sastanaka čisto da bi otkrio koliko bi ga projekat koštao, Dev Shopper mu daje mogućnost da za 48 sati ima jasnu predstavu o tome kolika je tržišna cena toga što mu je potrebno.

Istina je da danas postoji bezbroj kanala preko kojih ljudi danas kupuju usluge softverskog razvoja i većina njih je, nažalost, vrlo problematična. Zašto? Stojković nas je proveo kroz jedan hipotetički ali i više nego detaljan primer:

Ako nisi iz tech oblasti, ne poznaješ scenu, a dobio si ideju za proizvod, imaš budžet i želiš kvalitetnu uslužnu firmu da ti napravi MVP – gde ćeš da je nađeš?

Ako odeš na neku veliku platformu za frilensere – najbolje firme nisu tamo. Invazija azijskih outsourcing kompanija problematičnog kvaliteta koje naplaćuju $5 po satu te sajtove je pretvorila u trku do dna sa cenama i dobre firme beže od njih. Ako kreneš da radiš sa nekom od tih jeftinih firmi… moje saučešće.

Klijent posle dva meseca shvati da ima gomilu špageti koda u zaboravljenom frameworku koji niko više ne može da raspetlja, počinje da ga hvata panika i onda, u zavisnosti od veličine budžeta, pada ili onshoring nazad u Severnu Ameriku ili vađenje fleka u Evropi.

Ako pak razmišljaš da npr. odeš kod brokera koji može da te poveže sa nekom dobrom uslužnom firmom, spremi se na to da će te proslediti jednoj od tri, četiri firme sa kojima ima ugovor o proviziji koja, naravno, dolazi iz tvog džepa i obično znači da ćeš platiti oko 20% više nego što bi taj projekat koštao da si otišao direktno kod pružaoca usluge. Ista je priča i sa dosta „prijateljskih preporuka“ koje su u stvari plaćene referral šeme.

Ukoliko čak ni to nije opcija, Lazar navodi još jedan primer. U San Francisku ovih dana popularan je neki od remote team on demand startapa što zvuči lepo, dok korisnik ne sazna kako oni zapravo funkcionišu. „Ove kompanije će ti iznajmiti zaposlene u istočnoevropskim, južnoameričkim ili azijskim dev shopovima sa kojima imaju ugovore o outstaffingu uz naduvavanje originalnih cena do 25 puta“, kaže Stojković i dodaje:

Naravno, nećeš ni znati da ti se bilo šta dešava jer pomenuti zaposleni imaju ugovornu obavezu da se predstavljaju kao “vetted freelancers”.

Na kraju, većina postojećih kanala su kao minsko polje – jedan pogrešan korak ume jako puno da košta. Dev Shopper je nastao upravo da bi eliminisao problematične aspekte svega toga i olakšao korisnicima pronalaženje kvalitetnih development partnera bez tih glavobolja.

Iako ima veliki potencijal da se dalje razvija i da osvaja sve veći broj klijenata i korisnika, treba uzeti u obzir da je Dev Shopper mlad i da se još uvek puno stvari u samom proizvodu testira i menja. Međutim, do sada je bilo oko tridesetak ugovorenih projekata, a utisci korisnika su i više nego pozitivni.

Na samom kraju, Lazar kaže da bi voleo da Dev Shopper postane neka vrsta švajcarskog nožića za kvalitetne uslužne firme, zapravo da ne bude samo alat za lead generation, već i za neke druge stvari koje olakšavaju vođenje i razvoj tog tipa biznisa. „I pored veličine industrije usluga, iznenađujuće je koliko je i dalje malo softvera namenski pravljenog za nju koji je fer prema firmama u tom sektoru i ne tretira ih kao ovce za šišanje“, zaključio je na kraju Stojković.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.