Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Kao i za mnoge druge projekte ove godine, glavni krivac za razvoj i lansiranje Dev Shopper servisa je COVID-19, a kada je počela pandemija, praktično cela Amerika se preko noći zbog izbegavanja zatvorenih prostora prebacila na rad od kuće – otkriva nam Lazar Stojković koji živi i radi u Ostinu, Teksas.

“S obzirom na to da su Amerikanci vrlo pragmatičan narod i brzo se adaptiraju na promene, ubrzo su počeli da se pitaju šta ovo znači za neke druge stvari”, objašnjava naš sagovornik. Jedna od njih, dodaje on, je sledeća:

Zašto bi moja firma morala da sarađuje samo sa lokalnim firmama, kad sad vidim iz prve ruke da mi je suštinski svejedno da li je neko u mom gradu ili na drugom kraju sveta?

Upravo ovo pitanje bio je onaj prvi korak ka nastanku Dev Shoppera, što Lazar i objašnjava:

To mi je upalilo lampicu. Istovremeno, već neko vreme me je “svrbeo” ceo taj paradoks, zašto postoji toliko servisa za angažovanje pojedinačnih frilensera, a nema dobrih servisa za angažovanje celih timova koji nisu neke netransparentne posredničke priče. Na kraju krajeva, u svetu današnje tehnologije većina projekata zahteva grupu specijalista različitih profila. A gde je ogroman broj tih specijalista? U industriji usluga. Tu sam formirao inicijalnu hipotezu koja se ubrzo pretvorila u Dev Shopper.

Nekoliko dana nakon lansiranja ova platforma već okuplja oko 60 uslužnih kompanija

Ovaj indie hacker projekat, kako naš sagovornik voli da zove, nastao je uz nesebičnu podršku Lazarove supruge s obzirom na to da sami finansiraju čitavu ovu startap priču i da za sada ne planiraju da podižu investiciju već da dalje unapređuju ovu online platformu za brzo i besplatno nalaženje partnerske uslužne firme za softverske projekte.

Njihov projekat namenjen je svakome kome je potreban kvalitetan dev shop i ko, naravno, ima budžet za to. Sam projekat može da bude u bilo kojoj formi: fixed scope specifikacija, agile projekat, outstaffing, RFP… U roku od 48 sati, korisnik dobija šest do sedam ponuda od firmi sa kojima može da nastavi dalju komunikaciju i započne saradnju.

Ipak, sam proces funkcionisanja Dev Shopper-a prilično je jednostavan. Nakon što se korisnik registruje na sajtu, može da kreira novi projekat u čiji opis unese šta mu je tačno potrebno, okači prateće materijale i objavi ga, što Stojković dalje opisuje:

Projekat od tog trenutka postaje vidljiv svim dev shopovima u našem poolu, koji trenutno čini oko šezdesetak uslužnih firmi. One tokom narednih 48 sati mogu da prodiskutuju detalje sa korisnikom kroz mini-discovery proces i, ukoliko im je projekat interesantan, pošalju svoje ponude za saradnju.

Korisnik je anoniman kroz ceo taj proces, i tako ne mora da brine da će ga posle neka firma proganjati preko emaila ili LinkedIn-a nudeći svoje usluge – dev shopovi ni ne znaju s kim pričaju ako im sam korisnik to ne otkrije. Kada stignu ponude, korisnik ih pregleda i izabere koji ponuđači su mu zanimljivi i sa svakim od njih onda može da uđe u 1-na-1 komunikaciju preko chata, zatraži dodatne reference, zakaže poziv ili jednostavno potpiše ugovor i krene da radi.

Preko Dev Shopper platforme već je ugovoreno 30 projekata, a ovaj servis iako je i dalje mlad, dobio je dosta pozitivnih komentara od prvih korisnika.

Kada je reč o članstvu dev shopova na pomenutom servisu, za razliku od običnih korisnika koji bez ograničenja mogu da se registruju i kače svoje projekte, dev shopovi ne mogu samo da odu na sajt, naprave nalog, dobiju pristup korisničkim projektima i krenu da šalju ponude.”Velika važnost pridata je na kvalitetu ponuđača i izgradnji jedne zdrave mešavine uslužnih firmi različitih veličina i specijalizacija koje imaju jaku reputaciju u svojim matičnim ekosistemima, tako da, dodaje Lazar, nije ideja samo otvoriti kapije i pustiti sve unutra”, ističe Stojković:

Dev shopovi plaćaju fiksnu mesečnu ili godišnju pretplatu za pristup platformi i s te strane je u pitanju klasičan SaaS. Za razliku od pay-to-play servisa na kojima ni najbolje firme nisu vidljive bez marketing budžeta od po $15.000 mesečno, svi naši shopovi imaju identičan tretman. Svaki dev shop vidi sve projekte koji se pojave i kroz slanje svoje ponude može da signalizira tom korisniku da je zainteresovan za saradnju.

Za korisnike koji kače projekte, servis je 100% besplatan.

Ideja je pružiti korisnicima jednostavan alat koji štedi vreme izrade velikog dev projekta

Jedna od glavnih prednosti koje krase Dev Shopper i njegov model jeste što može veoma brzo da generiše kvalitetne ponude. Naš sagovornik objašnjava da umesto da se neko danima raspituje za dobar tim među ljudima koje poznaje, gleda projekte, skuplja u spreadsheet firme koje su mu potencijalno zanimljive, zakazuje bezbroj poziva i sastanaka čisto da bi otkrio koliko bi ga projekat koštao, Dev Shopper mu daje mogućnost da za 48 sati ima jasnu predstavu o tome kolika je tržišna cena toga što mu je potrebno.

Istina je da danas postoji bezbroj kanala preko kojih ljudi danas kupuju usluge softverskog razvoja i većina njih je, nažalost, vrlo problematična. Zašto? Stojković nas je proveo kroz jedan hipotetički ali i više nego detaljan primer:

Ako nisi iz tech oblasti, ne poznaješ scenu, a dobio si ideju za proizvod, imaš budžet i želiš kvalitetnu uslužnu firmu da ti napravi MVP – gde ćeš da je nađeš?

Ako odeš na neku veliku platformu za frilensere – najbolje firme nisu tamo. Invazija azijskih outsourcing kompanija problematičnog kvaliteta koje naplaćuju $5 po satu te sajtove je pretvorila u trku do dna sa cenama i dobre firme beže od njih. Ako kreneš da radiš sa nekom od tih jeftinih firmi… moje saučešće.

Klijent posle dva meseca shvati da ima gomilu špageti koda u zaboravljenom frameworku koji niko više ne može da raspetlja, počinje da ga hvata panika i onda, u zavisnosti od veličine budžeta, pada ili onshoring nazad u Severnu Ameriku ili vađenje fleka u Evropi.

Ako pak razmišljaš da npr. odeš kod brokera koji može da te poveže sa nekom dobrom uslužnom firmom, spremi se na to da će te proslediti jednoj od tri, četiri firme sa kojima ima ugovor o proviziji koja, naravno, dolazi iz tvog džepa i obično znači da ćeš platiti oko 20% više nego što bi taj projekat koštao da si otišao direktno kod pružaoca usluge. Ista je priča i sa dosta “prijateljskih preporuka” koje su u stvari plaćene referral šeme.

Ukoliko čak ni to nije opcija, Lazar navodi još jedan primer. U San Francisku ovih dana popularan je neki od remote team on demand startapa što zvuči lepo, dok korisnik ne sazna kako oni zapravo funkcionišu. “Ove kompanije će ti iznajmiti zaposlene u istočnoevropskim, južnoameričkim ili azijskim dev shopovima sa kojima imaju ugovore o outstaffingu uz naduvavanje originalnih cena do 25 puta”, kaže Stojković i dodaje:

Naravno, nećeš ni znati da ti se bilo šta dešava jer pomenuti zaposleni imaju ugovornu obavezu da se predstavljaju kao “vetted freelancers”.

Na kraju, većina postojećih kanala su kao minsko polje – jedan pogrešan korak ume jako puno da košta. Dev Shopper je nastao upravo da bi eliminisao problematične aspekte svega toga i olakšao korisnicima pronalaženje kvalitetnih development partnera bez tih glavobolja.

Iako ima veliki potencijal da se dalje razvija i da osvaja sve veći broj klijenata i korisnika, treba uzeti u obzir da je Dev Shopper mlad i da se još uvek puno stvari u samom proizvodu testira i menja. Međutim, do sada je bilo oko tridesetak ugovorenih projekata, a utisci korisnika su i više nego pozitivni.

Na samom kraju, Lazar kaže da bi voleo da Dev Shopper postane neka vrsta švajcarskog nožića za kvalitetne uslužne firme, zapravo da ne bude samo alat za lead generation, već i za neke druge stvari koje olakšavaju vođenje i razvoj tog tipa biznisa. “I pored veličine industrije usluga, iznenađujuće je koliko je i dalje malo softvera namenski pravljenog za nju koji je fer prema firmama u tom sektoru i ne tretira ih kao ovce za šišanje”, zaključio je na kraju Stojković.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Sponzorisano

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.