Deezer prepoznaje Srbiju kao bitno tržište za dalji rast, a svoj uspeh pripisuje saradnji sa lokalnim izvođačima - Netokracija.rs

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Deezer prepoznaje Srbiju kao bitno tržište za dalji rast, a svoj uspeh pripisuje saradnji sa lokalnim izvođačima

U razgovoru sa Kseniom Kolčinom koja je Head of Marketing za Evropu, Afriku i Aziju kompanije Deezer, govorimo detaljnije o poslovanju ovog brenda u Srbiji, tržištu muzičkih streaming servisa i daljim planovima ovog servisa za domaće tržište.

Deezer je u Srbiji danas verovatno jedan od poznatijih servisa za stream-ovanje muzike, a koji se može instalirati i preko paketa pojedinih mobilnih operatera uz jednostavnu aktivaciju putem Facebook ili Google naloga. Servis domaćim korisnicima nudi biblioteku koja sadrži čak 56 miliona pesama, kako stranih tako i domaćih, a sve to za nekih sedam evra koliko iznosi pojedinačna mesečna pretplata.

Nema sumnje da je ovaj servis danas izuzetno zastupljen na tržištu Srbije, stoga nas je zanimalo kako Deezer posmatra domaće tržište, te koji su planovi kompanije za dalji rast na ovom području.

Kroz razgovor sa Kseniom Kolčinom, pored poslovnih planova kompanije, govorili smo i o potpuno novoj opciju Shows za podkaste – u okviru koje se našao i Netokracijin Office Talks kao istaknuta emisija. Između ostalog, naša sagovornica govorila je i na temu saradnje sa domaćim umetnicima i kompanijama kao što je Telenor sa kojim je napravljno uspešno strateško partnerstvo.

Takođe, Kolčina je otkrila zašto je Balkan važno tržište za Deezer, osvrnuvši se na dalje planove Deezera za srpsko tržište i šta domaći korisnici u tom slučaju mogu da očekuju od novina vezanih za ovaj servis.

Uspeh na lokalnom tržištu zahvaljujući primamljivoj ponudi i uredniku koji razume srpsku muzičku scenu

S obzirom na to da Deezer posluje već duže vreme u Srbiji, zanimalo nas je koliko je ovdašnje tržište važno u poređenju sa nekim drugim tržištima Centralne i Istočne Evrope i koliko je ova kompanija zadovoljna svojim prisustvom u Srbiji?

“Balkan je važno tržište za nas i u protekle dve godine uživali smo stabilan rast pretplatnika u regionu. U Srbiji je za to vreme broj pretplatnika koji plaćaju servis porastao dvostruko”, započinje razgovor Ksenia za Netokraciju. Kako ona kaže, danas Deezer u svetu ima preko 14 miliona aktivnih korisnika mesečno, svrstavajući ga kao četvrti po veličini servis za streaming muzike na svetu.

Inače, ova kompanija je tekuće godine povukla nekolko važnih poteza ne bi li streaming muzike učinili dostupnijim i prijatnijim za publiku u Srbiji, a otuda su nedavno smanjene cene za Deezer Premium, Deezer Family i Deezer HiFi. Ranije ovog meseca, kompanija je predstavila zasebnu sekciju za podkaste u još 52 zemlje, uključujući i Srbiju. “Ovo je deo našeg kontinuiranog rada da pomognemo našim slušaocima da uživaju u najboljim lokalnim i međunarodnim sadržajima, uključujući i napredne funkcije”, kaže Ksenia i ističe sledeće:

Ponosni smo što imamo sjajne karakteristike koje nas izdvajaju od konkurentnih usluga. Naša veoma važna funkcija Flow je zapravo beskonačan tok numera zasnovan na omiljenom sadržaju korisnika i personalizovanim preporukama. Sa druge strane, imamo i SongCatcher koji vam omogućava da prepoznate pesmu koja se reprodukuje oko vas i stavite je direktno u svoje favorite.

Takođe, naša funkcija Lyrics pomaže vam da pratite tekstove omiljene pesme tokom reprodukcije numere, delite je na društvenim mrežama – ili čak emitujete na veći ekran u režimu karaoke. Uvek radimo na novim stvarima kako bismo poboljšali korisničko iskustvo.

Pored značajne kolekcije stranih i domaćih numera i izvođača, Deezer odnedavno nudi i mogućnost slušanja podcasta među kojima su se našli i domaći podcasteri.

Činjenica jeste da je Deezer bio jedna od prvih kompanija koja je napravila veliki napredak kada je reč o stream-ovanju muzike u Srbiji sarađujući sa domaćim autorima ali i kompanijama, poput sklapanja strateškog partnerstva sa Telenorom – koji je ovaj servis dodatno popularizovao kroz svoje ponude. Ksenia tom prilikom dodaje da kompanija vrlo dosledno sledi istu strategiju u Srbiji kao na bilo kojem drugom mestu na svetu, što je uspešno i dokazala:

Svoje poslovanje razvijamo kroz snažna partnerstva i sjajan sadržaj, kako globalni, tako i lokalni. Na primer, imamo uspešno partnerstvo sa Telenorom, kroz koje srpskim kupcima nudimo najbolje ponude za Deezer Premium paket koji predstavlja najbolju vrednost za uloženi novac.

Kada je reč o samom sadržaju na ovom servisu, naša sagovornica kaže da Deezer ima lokalnog urednika koji je stručnjak za srpsku muzičku scenu, kao i da sam servis stavlja veliki naglasak na sadržaj koji je prilagođen lokalnoj publici sa različitim muzičkim preferacijama.

Ipak, kako to obično i biva, Deezer nije usamljen na srpskom tržištu streaming muzičkih servisa koje je od nedavno postalo znatno konkurentnije. Otuda nas je zanimalo koji su glavni ciljevi kompanije kako bi zadržali postojeće korisnike i uključili nove uz zadržavanje vodeće pozicije na ovom tržištu? Ksenia kaže da ono što Deezer izdvaja na Balkanu jeste lokalizacija sadržaja i njegova prilagođenost lokalnoj publici, o čemu je detaljnije rekla:

Naše pažljivo pripremljene i redovno ažurirane plejliste odražavaju ukus naših korisnika, a naše globalne plejliste omogućavaju im da otkriju nove melodije iz celog sveta na osnovu žanra, raspoloženja ili aktivnosti. Jednostavnost je srž Deezer aplikacije, tako da radimo na tome da otkrivanje sadržaja i doživljaj aplikacija budu jednostavni i intuitivni.

Podcasti rastu i tek trebaju da pokažu svoj pravi potencijal – Srbija u Top 10 evropskih tržišta

Nastavljajući dalje razgovor, dotakli smo se i teme podcasta koji su danas postali veoma značajan audio format u Srbiji a na koje ova kompanija veoma računa. Kao što smo i rekli, Deezer je pokrenuo novu funkciju pod nazivom Shows, istakavši važnost podcasta kao takvog. Kolčina nam je tom prilikom otkrila da je već neko vreme unutar kompanije prikupljan sav sadržaj koji se ne tiče muzike konkretno već ima formu audio emisija.

Na ovaj način je, otkriva nam ona, korisnicima olakšano ne samo praćenje omiljenih podcasta, već i otkrivanje novih od lokalnih i međunarodnih autora:

Deezer je globalna usluga i drago nam je da svoju stručnost u ovoj oblasi podelimo sa srpskim korisnicima. Prepoznajemo da svaka zemlja ima svoj jedinstveni način doživljavanja muzike i pripovedanja.

Naše lokalizovane plejliste bile su prvi korak u osiguravanju da naša platforma bude izuzetno relevantna za srpske slušaoce, a pokretanje podcasta je samo dopunski korak. Baš kao i muzika, podkasti su dostupni svim Deezer korisnicima – besplatno i uz naplatu.

I Netokracijin Office Talks Podcast našao među istaknutim emisijama u okviru nove sekcije Shows koju je Deezer predstavio na dodatna 52 tržišta među kojima je i Srbija.

Na pitanje Netokracije da li je kompanija zadovoljna sa brojem korisnika sa ovih prostora koji otkrivaju podkaste i svoje omiljene emisije upravo u aplikaciji, Ksenia u svom odgovoru posebno stavlja do znanja da se Srbija nalazi među Top 10 tržišta po stepenu aktivnosti korisnika otkako je Deezer lansirao podkaste u više evropskih zemalja.

Ono što smo uspeli takođe da saznamo u ovom razgovoru jeste da kolekcija podkasta na ovom servisu obuhvata neke od oblasti kao što su istorija, vesti, politika, komedija i sadržaj za decu, a ideja je da se neprestano širi. Sa druge strane, prvi rezultati pokazuju veliko prihvatanje formata podkasta u Srbiji, kaže naša sagovornica i dodaje da uz to postoji veliko interesovanje lokalnih podkastera za ono što pomenuti servis nudi:

Deezer je recimo one-stop-shop za svetske i lokalne umetnike i trendove u sadržaju. Na jednoj platformi ne samo da imate lokalne top liste i globalne plejliste za svaki žanr i raspoloženje, već možete da pregledate desetine popularnih podkasta.

Dodatnu pažnju obraćamo na jednostavnost i besprekorno korisničko iskustvo, tako da naši korisnici ne moraju da pamte kada izlazi nova epizoda podcasta. Deezer će vam poslati podsetnik i moći ćete da ga preuzmete na svoj pametni telefon ili tablet ako koristite Deezer Premium.

Nastavak saradnje sa Telenorom i nove funkcije za korisnike

Za kraj razgovora, sa Kseniom smo razgovarali o i angažovanju globalnih talenata što konkurencija već uveliko radi. Otuda nas je zanimalo i kako Deezer gleda na dostupnost i ulaganje u talenat i da li kompanija razmišlja o sponzorstvu i saradnji sa lokalnim podcasterima koji bi svoje emisije na ovaj način mogli da učine ekskluzivnim na ovom servisu?

Ksenia odgovara da veliki deo slušalaca širom sveta očekuje pristup podcastima putem svog streaming servisa iz više razloga među kojima su učenje, lični rast, informisanosti i opuštanje. Ona kaže da je ekskluzivitet sadržaja vruća tema i za razliku od muzike koja “putuje” preko granica, u audio sadržaju (poput podcasta i audio knjiga) uglavnom se uživa na lokalnom jeziku.

“Međutim, ako učite jezik ili živite u inostranstvu, pristup međunarodnim podcastima pomaže vam da idete dalje od svog lokalnog kataloga. Trudimo se da budemo uspešni u oba pravca i postepeno ćemo proširiti našu kolekciju lokalnih podcasta” kaže Kolčina i otkriva planove za naredni period:

Stalno unapređujemo naš proizvod na globalnom nivou, čineći upotrebu lakšom i intuitivnijom, kao i dodavanjem novih karakteristika. Prošlog meseca smo objavili “Country Selector” – funkciju koja omogućava korisniku da podešava svoju aplikaciju u bilo kojoj zemlji na svetu i istražuje lokalne top liste i preporučene plejliste. Ova funkcija takođe može pomoći velikoj srpskoj dijaspori širom sveta da ostane u kontaktu sa najnovijim lokalnim muzičkim trendovima.

“Ako već govorimo o budućim planovima, naše dugoročno partnerstvo sa kompanijom Telenor Srbija pokazalo se kao uspeh i nastavljamo blisku saradnju na pružanju najboljeg iskustva za Telenor korisnike. Ranije ove godine pokrenuli smo globalno partnerstvo sa kompanijom Huawei i omogućili korisnicima App Gallery prodavnice iz Srbije da besplatno koriste Deezer Premium u periodu od tri meseca”, zaključila je Ksenia na kraju.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.