Deezer prepoznaje Srbiju kao bitno tržište za dalji rast, a svoj uspeh pripisuje saradnji sa lokalnim izvođačima - Netokracija.rs

Deezer prepoznaje Srbiju kao bitno tržište za dalji rast, a svoj uspeh pripisuje saradnji sa lokalnim izvođačima

U razgovoru sa Kseniom Kolčinom koja je Head of Marketing za Evropu, Afriku i Aziju kompanije Deezer, govorimo detaljnije o poslovanju ovog brenda u Srbiji, tržištu muzičkih streaming servisa i daljim planovima ovog servisa za domaće tržište.

Deezer je u Srbiji danas verovatno jedan od poznatijih servisa za stream-ovanje muzike, a koji se može instalirati i preko paketa pojedinih mobilnih operatera uz jednostavnu aktivaciju putem Facebook ili Google naloga. Servis domaćim korisnicima nudi biblioteku koja sadrži čak 56 miliona pesama, kako stranih tako i domaćih, a sve to za nekih sedam evra koliko iznosi pojedinačna mesečna pretplata.

Nema sumnje da je ovaj servis danas izuzetno zastupljen na tržištu Srbije, stoga nas je zanimalo kako Deezer posmatra domaće tržište, te koji su planovi kompanije za dalji rast na ovom području.

Kroz razgovor sa Kseniom Kolčinom, pored poslovnih planova kompanije, govorili smo i o potpuno novoj opciju Shows za podkaste – u okviru koje se našao i Netokracijin Office Talks kao istaknuta emisija. Između ostalog, naša sagovornica govorila je i na temu saradnje sa domaćim umetnicima i kompanijama kao što je Telenor sa kojim je napravljno uspešno strateško partnerstvo.

Takođe, Kolčina je otkrila zašto je Balkan važno tržište za Deezer, osvrnuvši se na dalje planove Deezera za srpsko tržište i šta domaći korisnici u tom slučaju mogu da očekuju od novina vezanih za ovaj servis.

Uspeh na lokalnom tržištu zahvaljujući primamljivoj ponudi i uredniku koji razume srpsku muzičku scenu

S obzirom na to da Deezer posluje već duže vreme u Srbiji, zanimalo nas je koliko je ovdašnje tržište važno u poređenju sa nekim drugim tržištima Centralne i Istočne Evrope i koliko je ova kompanija zadovoljna svojim prisustvom u Srbiji?

„Balkan je važno tržište za nas i u protekle dve godine uživali smo stabilan rast pretplatnika u regionu. U Srbiji je za to vreme broj pretplatnika koji plaćaju servis porastao dvostruko“, započinje razgovor Ksenia za Netokraciju. Kako ona kaže, danas Deezer u svetu ima preko 14 miliona aktivnih korisnika mesečno, svrstavajući ga kao četvrti po veličini servis za streaming muzike na svetu.

Inače, ova kompanija je tekuće godine povukla nekolko važnih poteza ne bi li streaming muzike učinili dostupnijim i prijatnijim za publiku u Srbiji, a otuda su nedavno smanjene cene za Deezer Premium, Deezer Family i Deezer HiFi. Ranije ovog meseca, kompanija je predstavila zasebnu sekciju za podkaste u još 52 zemlje, uključujući i Srbiju. „Ovo je deo našeg kontinuiranog rada da pomognemo našim slušaocima da uživaju u najboljim lokalnim i međunarodnim sadržajima, uključujući i napredne funkcije“, kaže Ksenia i ističe sledeće:

Ponosni smo što imamo sjajne karakteristike koje nas izdvajaju od konkurentnih usluga. Naša veoma važna funkcija Flow je zapravo beskonačan tok numera zasnovan na omiljenom sadržaju korisnika i personalizovanim preporukama. Sa druge strane, imamo i SongCatcher koji vam omogućava da prepoznate pesmu koja se reprodukuje oko vas i stavite je direktno u svoje favorite.

Takođe, naša funkcija Lyrics pomaže vam da pratite tekstove omiljene pesme tokom reprodukcije numere, delite je na društvenim mrežama – ili čak emitujete na veći ekran u režimu karaoke. Uvek radimo na novim stvarima kako bismo poboljšali korisničko iskustvo.

Pored značajne kolekcije stranih i domaćih numera i izvođača, Deezer odnedavno nudi i mogućnost slušanja podcasta među kojima su se našli i domaći podcasteri.

Činjenica jeste da je Deezer bio jedna od prvih kompanija koja je napravila veliki napredak kada je reč o stream-ovanju muzike u Srbiji sarađujući sa domaćim autorima ali i kompanijama, poput sklapanja strateškog partnerstva sa Telenorom – koji je ovaj servis dodatno popularizovao kroz svoje ponude. Ksenia tom prilikom dodaje da kompanija vrlo dosledno sledi istu strategiju u Srbiji kao na bilo kojem drugom mestu na svetu, što je uspešno i dokazala:

Svoje poslovanje razvijamo kroz snažna partnerstva i sjajan sadržaj, kako globalni, tako i lokalni. Na primer, imamo uspešno partnerstvo sa Telenorom, kroz koje srpskim kupcima nudimo najbolje ponude za Deezer Premium paket koji predstavlja najbolju vrednost za uloženi novac.

Kada je reč o samom sadržaju na ovom servisu, naša sagovornica kaže da Deezer ima lokalnog urednika koji je stručnjak za srpsku muzičku scenu, kao i da sam servis stavlja veliki naglasak na sadržaj koji je prilagođen lokalnoj publici sa različitim muzičkim preferacijama.

Ipak, kako to obično i biva, Deezer nije usamljen na srpskom tržištu streaming muzičkih servisa koje je od nedavno postalo znatno konkurentnije. Otuda nas je zanimalo koji su glavni ciljevi kompanije kako bi zadržali postojeće korisnike i uključili nove uz zadržavanje vodeće pozicije na ovom tržištu? Ksenia kaže da ono što Deezer izdvaja na Balkanu jeste lokalizacija sadržaja i njegova prilagođenost lokalnoj publici, o čemu je detaljnije rekla:

Naše pažljivo pripremljene i redovno ažurirane plejliste odražavaju ukus naših korisnika, a naše globalne plejliste omogućavaju im da otkriju nove melodije iz celog sveta na osnovu žanra, raspoloženja ili aktivnosti. Jednostavnost je srž Deezer aplikacije, tako da radimo na tome da otkrivanje sadržaja i doživljaj aplikacija budu jednostavni i intuitivni.

Podcasti rastu i tek trebaju da pokažu svoj pravi potencijal – Srbija u Top 10 evropskih tržišta

Nastavljajući dalje razgovor, dotakli smo se i teme podcasta koji su danas postali veoma značajan audio format u Srbiji a na koje ova kompanija veoma računa. Kao što smo i rekli, Deezer je pokrenuo novu funkciju pod nazivom Shows, istakavši važnost podcasta kao takvog. Kolčina nam je tom prilikom otkrila da je već neko vreme unutar kompanije prikupljan sav sadržaj koji se ne tiče muzike konkretno već ima formu audio emisija.

Na ovaj način je, otkriva nam ona, korisnicima olakšano ne samo praćenje omiljenih podcasta, već i otkrivanje novih od lokalnih i međunarodnih autora:

Deezer je globalna usluga i drago nam je da svoju stručnost u ovoj oblasi podelimo sa srpskim korisnicima. Prepoznajemo da svaka zemlja ima svoj jedinstveni način doživljavanja muzike i pripovedanja.

Naše lokalizovane plejliste bile su prvi korak u osiguravanju da naša platforma bude izuzetno relevantna za srpske slušaoce, a pokretanje podcasta je samo dopunski korak. Baš kao i muzika, podkasti su dostupni svim Deezer korisnicima – besplatno i uz naplatu.

I Netokracijin Office Talks Podcast našao među istaknutim emisijama u okviru nove sekcije Shows koju je Deezer predstavio na dodatna 52 tržišta među kojima je i Srbija.

Na pitanje Netokracije da li je kompanija zadovoljna sa brojem korisnika sa ovih prostora koji otkrivaju podkaste i svoje omiljene emisije upravo u aplikaciji, Ksenia u svom odgovoru posebno stavlja do znanja da se Srbija nalazi među Top 10 tržišta po stepenu aktivnosti korisnika otkako je Deezer lansirao podkaste u više evropskih zemalja.

Ono što smo uspeli takođe da saznamo u ovom razgovoru jeste da kolekcija podkasta na ovom servisu obuhvata neke od oblasti kao što su istorija, vesti, politika, komedija i sadržaj za decu, a ideja je da se neprestano širi. Sa druge strane, prvi rezultati pokazuju veliko prihvatanje formata podkasta u Srbiji, kaže naša sagovornica i dodaje da uz to postoji veliko interesovanje lokalnih podkastera za ono što pomenuti servis nudi:

Deezer je recimo one-stop-shop za svetske i lokalne umetnike i trendove u sadržaju. Na jednoj platformi ne samo da imate lokalne top liste i globalne plejliste za svaki žanr i raspoloženje, već možete da pregledate desetine popularnih podkasta.

Dodatnu pažnju obraćamo na jednostavnost i besprekorno korisničko iskustvo, tako da naši korisnici ne moraju da pamte kada izlazi nova epizoda podcasta. Deezer će vam poslati podsetnik i moći ćete da ga preuzmete na svoj pametni telefon ili tablet ako koristite Deezer Premium.

Nastavak saradnje sa Telenorom i nove funkcije za korisnike

Za kraj razgovora, sa Kseniom smo razgovarali o i angažovanju globalnih talenata što konkurencija već uveliko radi. Otuda nas je zanimalo i kako Deezer gleda na dostupnost i ulaganje u talenat i da li kompanija razmišlja o sponzorstvu i saradnji sa lokalnim podcasterima koji bi svoje emisije na ovaj način mogli da učine ekskluzivnim na ovom servisu?

Ksenia odgovara da veliki deo slušalaca širom sveta očekuje pristup podcastima putem svog streaming servisa iz više razloga među kojima su učenje, lični rast, informisanosti i opuštanje. Ona kaže da je ekskluzivitet sadržaja vruća tema i za razliku od muzike koja „putuje“ preko granica, u audio sadržaju (poput podcasta i audio knjiga) uglavnom se uživa na lokalnom jeziku.

„Međutim, ako učite jezik ili živite u inostranstvu, pristup međunarodnim podcastima pomaže vam da idete dalje od svog lokalnog kataloga. Trudimo se da budemo uspešni u oba pravca i postepeno ćemo proširiti našu kolekciju lokalnih podcasta“ kaže Kolčina i otkriva planove za naredni period:

Stalno unapređujemo naš proizvod na globalnom nivou, čineći upotrebu lakšom i intuitivnijom, kao i dodavanjem novih karakteristika. Prošlog meseca smo objavili „Country Selector“ – funkciju koja omogućava korisniku da podešava svoju aplikaciju u bilo kojoj zemlji na svetu i istražuje lokalne top liste i preporučene plejliste. Ova funkcija takođe može pomoći velikoj srpskoj dijaspori širom sveta da ostane u kontaktu sa najnovijim lokalnim muzičkim trendovima.

„Ako već govorimo o budućim planovima, naše dugoročno partnerstvo sa kompanijom Telenor Srbija pokazalo se kao uspeh i nastavljamo blisku saradnju na pružanju najboljeg iskustva za Telenor korisnike. Ranije ove godine pokrenuli smo globalno partnerstvo sa kompanijom Huawei i omogućili korisnicima App Gallery prodavnice iz Srbije da besplatno koriste Deezer Premium u periodu od tri meseca“, zaključila je Ksenia na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Tehnologija

Top 10 ‘Black Friday’ gedžeta koje već sada možete da kupite – prema izboru Netokracije

Sada već tradicionalno donosimo vam spisak nama najinteresantnijih gedžeta iz tehnološkog sveta koje možete nabaviti po sniženim cenama za Black Friday.

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.