Irski Daon u Beogradu razvija svoj proizvod za biometrijsku autentifikaciju

Irska kompanija Daon iz Beograda razvija svoj proizvod za biometrijsku autentifikaciju – i traže inženjere koji će im u tome pomoći

Pored kancelarija u Dablinu u Irskoj, Fairfaksu u SAD i Kanberi u Australiji, kompanija Daon ima predstavništvo i u Beogradu. Srpski tim, koji će do kraja godine brojati preko 50 ljudi, radi na IdentityX - platformi koja se širom sveta koristi za digitalnu verifikaciju.

Irska kompanija Daon osnovana je pre 20 godina u Dablinu, a njihova primarna polja delatnosti i danas su biometrijska autentifikacija, zaštita i menadžment identiteta.

Njihov primarni proizvod je IdentityX – platforma koja se koristi širom sveta za biometrijsku autentifikaciju, kreiranje digitalnog identiteta (Digital Onboarding), oporavak identiteta i druge stvari, a svakog dana ona obradi oko 150 miliona transakcija. Pod tom platformom, objašnjava nam Dalibor Panić, Software Engineering Manager u ovoj kompaniji, stalno razvijaju nove proizvode za nova tržišta, a danas dosta pažnje posvećuju i svom rešenju za Digital Onboarding.

U 2020. plasirali su i novi proizvod – VeriFLY, koji radi po principu digitalnog zdravstvenog pasoša, i tako korisnicima obezbeđuje verifikaciju u realnom vremenu, pritom poštujući sigurnosne procedure i privatnost korisnika. Više o tome, ali i o planovima za beogradsku kancelariju, Panić nam otkriva u nastavku teksta.

Dolaskom pametnih telefona, upotreba biometrije prevazilazi sva očekivanja

Dalibor je u kompaniji Daon zaposlen 14 godina i iz prve ruke je imao priliku da prati razvoj same oblasti biometrijske autentifikacije – što je bilo vrlo interesantno iskustvo. „Recimo, pre 10 godina, preko 90% naših klijenata bile su uglavnom velike državne institucije i korišćenje biometrije je bilo isključivo vezano za sigurnost identiteta na nivou države, a biometrijska autentifikacija se koristila za lična ili putna dokumenta, na graničnim prelazima, aerodromima ili u viza sistemima“, objašnjava on i dodaje:

Tada još niko nije mogao lako da predvidi da će se koristiti, recimo, otisak prsta ili fotografija lica van tog konteksta. Ako premotamo nekoliko godina kasnije, vidimo da dolaskom pametnih telefona na tržište upotreba biometrije prevazilazi sva očekivanja. Skoro svaki telefon danas dozvoljava korisniku da koristi otisak prsta ili sken lica u svrhu autentifikacije. Lozinke je teško pamtiti, pogotovo danas kada svaka aplikacija ili website traži novu registraciju. Umesto pamćenja ili zapisivanja lozinke, zašto se ne verifikovati selfijem koji je danas dostupan skoro na svakom telefonu?

‘Flagship’ proizvod ove kompanije je IdentityX – platforma za digitalnu verifikaciju, zasnivanje digitalnog identiteta, njegovo oporavljanje i slično.

I zaista, baš kao što ističe naš sagovornik, danas je teško zamisliti koliko često korisnici pametnih telefona na dnevnoj bazi koriste ili otisak prsta ili selfi da bi se ulogovali u svoj telefon ili proverili stanje na bankovnom računu. „Tako se i naš biznis transformisao, i od velikih dugoročnih projekata i komplikovanih instalacija, naš fokus je prešao sa državnog tržišta na komercijalno, i na SaaS model“, objašnjava on.

Osim toga, tržište autentifikacije se, samim tim što se omasovilo, promenilo u još jednom pogledu: u centar je stavljen prosečan korisnik. „Za njega je danas jako važan balans između sigurnosti i dobrog korisničkog iskustva. UX je postao jako važan faktor i naći ravnotežu između jednog i drugog je uvek izazov, jer sistem treba da bude dovoljno dobar za korisnika da može lako da ga koristi, a opet dovoljno siguran da mu veruje da će ga zaštititi na pravi način“, navodi on.

Danas većina njihovih klijenata dolazi iz finansijske industrije i najčešće rade sa bankama i ostalim institucijama iz tog sektora. Međutim, kako je upotreba biometrijske autentifikacije danas sve veća, naš sagovornik ističe da se tako proširuje i spektar njihovih klijenata:

Kako se svet menjao, a tehnologija stalno napredovala, tako se i Daon prilagođavao, trudio se da bude korak ispred i da predvidi nova tržišta. Tako danas imamo klijente širom sveta iz vrlo različitih sektora, od velikih državnih institucija, do modernih digitalnih banaka, aerodroma i industrije zabave.

Sigurnost, UX i konzistentnost na svim uređajima izdvaja Daon od konkurencije

U nastavku razgovora, Panić nam je objasnio nešto više o njihovom flagship proizvodu – platformi IdentityX za sigurnosno upravljanje digitalnim identitetima. „Ona korisnicima omogućava zasnivanje digitalnog identiteta, biometrijsku verifikaciju identiteta, multifaktorsku autentifikaciju ili oporavak, sve preko različitih kanala korisničkog iskustva, kao što su mobilni telefoni, web ili kontakt centar“, navodi on i detaljnije pojašnjava:

IdentityX koristi multifaktorski model za autentifikaciju i dozvoljava korišćenje različitih biometrijskih modaliteta i algoritama po želji klijenta. U Daonu dosta ulažemo u istraživanje biometrijskih algoritama, imamo posvećen tim Data naučnika koji stalno rade na razvoju algoritama, istraživanju novih i poboljšanju postojećih. Uzbudljivo je pratiti kako se algoritmi menjaju i prilagođavaju današnjem tržištu, i mi se u Daonu trudimo da budemo inovatori i lideri u tom polju.

Pritom, kako naš sagovornik ističe, njihova identity platforma je veoma fleksibilna i kvalitetna i to je ono što ih izdvaja od konkurencije. „Sigurnost, korisničko iskustvo i konzistentnost na svim korisničkim kanalima i uređajima. Mobilni uređaji, web, desktop rešenje – naša platforma podržava korišćenje bilo kog od korisničkih kanala. Pored toga, mi uvek biramo najbolje algoritme i dajemo korisnicima izbor, pa tako i imamo mogućnost integracije sa drugim ponuđačima“, kaže on.

Ova platforma svakog dana obradi oko 150 miliona transakcija, a upotrebljavaju je korisnici širom sveta.

Osim toga, Dalibor ističe i količinu i dubinu znanja koju zaposleni u Daonu imaju u polju biometrijske ekspertize, što dokazuje i registrovanih preko 160 patenata na polju autentifikacije, biometrije i sigurnosti identiteta, ali i impresivan kompanijski CV (među kojima je i najveći i najzahtevniji biometrijski sistem na svetu – India UIAID).

Uspeh ove kompanije ogleda se i u činjenici da danas imaju preko 160 zaposlenih širom sveta, a u Srbiji su ove nedelje zaposlili trideset osmog zaposlenog. Dalibor otkriva:

Ja sam oduvek imao ideju o proširenju našeg tima i otvaranju kancelarije u Srbiji, sa jedne strane očigledno zato što sam sa ovih prostora, a sa druge jer sam uvek verovao da kod nas postoji dobar kvalitet. Mi godinama sarađujemo sa outsourcing kompanijama širom Evrope i pre nekoliko godina ja sam uspostavio saradnju sa jednom outsourcing firmom iz Srbije, koja se pokazala jako dobro. Tada su taj isti kvalitet prepoznali i drugi u Daonu, i tako se polako rodila ideja o otvaranju kancelarije u Srbiji.

Beogradski tim radi na razvoju glavnog proizvoda ove kompanije

Njihov prvi zaposleni u Srbiji počeo je sa radom u januaru 2019. godine, a Panić ističe da je, uprkos tome što njihova kancelarija raste velikom brzinom, talentovane ljude još uvek teško naći – a to važi za bilo koju lokaciju na svetu, pa i za Srbiju. On dodaje:

Danas svi znamo da posla za talentovane ljude u IT industriji ima na pretek. Sve firme nude odlične plate, odlične uslove i raznorazne beneficije, ali moj utisak je da većina talentovanih ljudi hoće nešto drugo: da rade na zanimljivom i složenom proizvodu, da su okruženi pametnim i iskusnim ljudima, da rade u timu gde će se osećati prijatno i poštovano i gde mogu dalje da planiraju i razvijaju svoju karijeru.

Moje mišljenje je da Daon može sve to da ponudi. Imamo složen i zanimljiv proizvod koji se konstantno obogaćuje novim rešenjima, velike klijente i stalno otvaramo nova tržišta. Pored toga, imamo grupu talentovanih i iskusnih ljudi koji stoje iza toga. Većina naših zaposlenih su kod nas preko 10 godina, i mislim da to dosta govori o nama kao kompaniji. Od osnivanja kancelarije u Beogradu, ja delim istu viziju i želim da ponudim našim zaposlenima odlično mesto za rad, napredak, znanje i razvoj karijere.

VeriFLY je novi proizvod koji radi po principu digitalnog zdravstvenog pasoša, a korisnicima obezbeđuje verifikaciju u realnom vremenu i privatnost, poštujući sigurnosne procedure.

Ceo beogradski tim danas radi na razvoju pomenute platforme, ali imaju nekoliko timova koji su podeljeni po proizvodima na kojima rade. „Tako imamo tim koji radi na razvoju Digital Onboarding-a, drugi tim na razvoju VeriFLY health pasoša, tim koji radi na IdentityX autentifikaciji itd. Pored toga, uspostavili smo i veliki DevOps tim, a sada polako razvijamo i naš Data Research tim i trenutno imamo otvorene pozicije za Data Science stručnjake koji mogu da nam pomognu na razvoju algoritama“, navodi Panić i dodaje:

Što se tiče profila, tražimo najviše Java inženjere svih nivoa, arhitekte, seniore, mediore i juniore. Pored njih, FrontEnd developere, QA inženjere i DevOps inženjere. Sve pozicije su izlistane na našem vebsajtu, preporučujem svim zainteresovanima da ih prouče i upoznaju se malo bolje sa tim čime se bavimo i kakav proizvod razvijamo.

Na kraju razgovora, Dalibor ističe da je trenutni fokus u Daonu na daljem rastu kompanije, te da je plan da do kraja godine imaju preko 50 zaposlenih u Beogradu. „Naša tehnologija ulazi na nova tržišta i cilj nam je da rastemo kako bismo mogli da zadovoljimo potrebe koje naši klijenti imaju“, ističe on.

„Svedoci smo velikih promena u svetu i neminovno je da će se naše navike promeniti u budućnosti. Korisnici danas žele da stajanje u redovima i komplikovanu papirologiju zamene za online proces, iz udobnosti svoga doma. Pandemija nam donosi period socijalnog distanciranja, pa je beskontaktno korisničko iskustvo sve traženije. Kako obezbediti Digital Onboarding i verifikaciju svih tih ljudi poštujući današnje standarde, a pritom garantovati sigurnost i privatnost? Mi mislimo da Daon tu može mnogo da ponudi“, zaključuje Panić i poziva sve zainteresovane da se prijave za neku od 25 trenutno otvorenih pozicija.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.