Crnogorski Daktilograf investicijom cilja na tržište vredno $31,8 milijardi

ICT Hub i SC Ventures investirali u crnogorski Daktilograf, sledi širenje na globalno tržište

Softver namenjen automatskoj transkripciji audio zapisa trenutno prepoznaje južnoslovenske jezike - plan za širenje uključuje evropske zemlje i njihove jezike.

Investicioni fondovi South Central Ventures i ICT Hub Ventures investirali su u dalji razvoj i širenje startapa Daktilograf. Iako za sada nije poznat iznos investicije, ovo je prvo ulaganje fonda SC Ventures u startap na prostoru Crne gore, dok će sredstva biti iskorišćena za finalizaciju samog proizvoda ali i za širenje na druga govorna područja tj. tržišta.

Raznovrsnost koje ovo rešenje poseduje omogućava mu primenu u brojnim industrijama koje zahtevaju transkripciju radi povećanja efikasnosti – sa ovim proizvodom upoznali smo se sredinom prošle godine. Suosnivač i direktor razvoja kompanije Om3ga Solutions koja stoji iza ovog proizvoda, Mirsad Hadžalić, prokomentarisao je za Netokraciju značaj ove investicije:

Svi u Om3ga Solutions smo oduševljeni što smo prvi crnogorski startap tim koji je dobio priliku da radi sa SC Ventures i ICT Hub Ventures. Investicija će nam pomoći da kreiramo niz aplikacija zasnovanih na pretvaranju glasa u tekst koji će promeniti način funkcionisanja industrije i javne uprave, dok ćemo zahvaljujući istoj započeti i širenje na tržište zapadnog Balkana. Za šest meseci imaćemo module koji su spremni za najsloženije svetske jezike i očekujemo izlazak na globalno tržište.

Daktilograf cilja na rastuće globalno tržište prepoznavanja govora čiji se rast procenjuje na 31,82 milijarde dolara do 2025. godine. Inače, ova platforma trenutno je usmerena na nedovoljno razvijena tržišta na kojima manjka speech-to-text alata.

Novi moduli za složenije jezike

Om3ga Solutions čini tim talentovanih srednjoškolaca, ali i iskusnih profesionalaca sa dvodecenijskim iskustvom u nekim od najvećih kompanija regiona. Top menadžment se nalazi u Crnoj Gori na čelu sa izvršnim direktorom Amilom Čengićem, dok je tim za razvoj poslovanja pozicioniran u Beogradu.

Mirsad je između ostalog dodao da je čitav tim oduševljen što je deo prvog crnogorskog startapa koji je dobio priliku da radi sa investicionim fondovima SC Ventures i ICT Hub Ventures. „Konkretno govoreći, investicija će nam pomoći da kreiramo niz aplikacija zasnovanih na pretvaranju glasa u tekst koji će promeniti način funkcionisanja industrije i javne uprave. Za šest meseci imaćemo module koji su spremni za najsloženije svetske jezike i očekujemo izlazak na globalno tržište“, dodaje Hadžalić.

Sa druge strane, Managing Partner u ICT Hub Ventures fondu, Kosta Andrić ističe:

Najnoviji proizvod kompanije Om3ga Solutions – Daktilograf, privukao je našu pažnju zbog različitih mogućnosti plasmana proizvoda, kako u privatnom tako i u javnom sektoru, a takođe i zato što su izgradili jak tim koji radi naporno na tome da preduzeće napreduje i skalira poslovanje.

Njegov kolega Jan Kobler, Managing Partner u fondu South Central Ventures ne skriva zadovoljstvo zbog saradnje sa timom koji stoji iza Daktilografa, ne samo zato što je to prva investicija ovog fonda u Crnoj Gori, već prvenstveno zbog sposobnosti osnivača da isporuče  tehnološki superiorniji proizvod sa veoma ograničenim resursima. „Mi čvrsto verujemo da pomenuta investicija obezbeđuje dobru osnovu za nadogradnju u budućnosti i radujemo se podršci rasta kompanije“, zaključio je Kobler.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.

Društvene mreže

Facebook grupe nisu novi forumi, ali sa planovima Zuckerberga one postaju nikad značajnije za korisnike

Na F8 godišnjoj konferenciji Facebook je predstavio nove promene i dizajn koji će umnogome oblikovati korisničko iskustvo u narednom periodu - ističući u prvi plan grupe i događaje. Šta to znači za korisnike?