Crnogorski Daktilograf investicijom cilja na tržište vredno $31,8 milijardi

ICT Hub i SC Ventures investirali u crnogorski Daktilograf, sledi širenje na globalno tržište

Softver namenjen automatskoj transkripciji audio zapisa trenutno prepoznaje južnoslovenske jezike - plan za širenje uključuje evropske zemlje i njihove jezike.

Investicioni fondovi South Central Ventures i ICT Hub Ventures investirali su u dalji razvoj i širenje startapa Daktilograf. Iako za sada nije poznat iznos investicije, ovo je prvo ulaganje fonda SC Ventures u startap na prostoru Crne gore, dok će sredstva biti iskorišćena za finalizaciju samog proizvoda ali i za širenje na druga govorna područja tj. tržišta.

Raznovrsnost koje ovo rešenje poseduje omogućava mu primenu u brojnim industrijama koje zahtevaju transkripciju radi povećanja efikasnosti – sa ovim proizvodom upoznali smo se sredinom prošle godine. Suosnivač i direktor razvoja kompanije Om3ga Solutions koja stoji iza ovog proizvoda, Mirsad Hadžalić, prokomentarisao je za Netokraciju značaj ove investicije:

Svi u Om3ga Solutions smo oduševljeni što smo prvi crnogorski startap tim koji je dobio priliku da radi sa SC Ventures i ICT Hub Ventures. Investicija će nam pomoći da kreiramo niz aplikacija zasnovanih na pretvaranju glasa u tekst koji će promeniti način funkcionisanja industrije i javne uprave, dok ćemo zahvaljujući istoj započeti i širenje na tržište zapadnog Balkana. Za šest meseci imaćemo module koji su spremni za najsloženije svetske jezike i očekujemo izlazak na globalno tržište.

Daktilograf cilja na rastuće globalno tržište prepoznavanja govora čiji se rast procenjuje na 31,82 milijarde dolara do 2025. godine. Inače, ova platforma trenutno je usmerena na nedovoljno razvijena tržišta na kojima manjka speech-to-text alata.

Novi moduli za složenije jezike

Om3ga Solutions čini tim talentovanih srednjoškolaca, ali i iskusnih profesionalaca sa dvodecenijskim iskustvom u nekim od najvećih kompanija regiona. Top menadžment se nalazi u Crnoj Gori na čelu sa izvršnim direktorom Amilom Čengićem, dok je tim za razvoj poslovanja pozicioniran u Beogradu.

Mirsad je između ostalog dodao da je čitav tim oduševljen što je deo prvog crnogorskog startapa koji je dobio priliku da radi sa investicionim fondovima SC Ventures i ICT Hub Ventures. „Konkretno govoreći, investicija će nam pomoći da kreiramo niz aplikacija zasnovanih na pretvaranju glasa u tekst koji će promeniti način funkcionisanja industrije i javne uprave. Za šest meseci imaćemo module koji su spremni za najsloženije svetske jezike i očekujemo izlazak na globalno tržište“, dodaje Hadžalić.

Sa druge strane, Managing Partner u ICT Hub Ventures fondu, Kosta Andrić ističe:

Najnoviji proizvod kompanije Om3ga Solutions – Daktilograf, privukao je našu pažnju zbog različitih mogućnosti plasmana proizvoda, kako u privatnom tako i u javnom sektoru, a takođe i zato što su izgradili jak tim koji radi naporno na tome da preduzeće napreduje i skalira poslovanje.

Njegov kolega Jan Kobler, Managing Partner u fondu South Central Ventures ne skriva zadovoljstvo zbog saradnje sa timom koji stoji iza Daktilografa, ne samo zato što je to prva investicija ovog fonda u Crnoj Gori, već prvenstveno zbog sposobnosti osnivača da isporuče  tehnološki superiorniji proizvod sa veoma ograničenim resursima. „Mi čvrsto verujemo da pomenuta investicija obezbeđuje dobru osnovu za nadogradnju u budućnosti i radujemo se podršci rasta kompanije“, zaključio je Kobler.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?