Sada znamo odakle dolazi naša roba

Možda ne znamo odakle dolazi naša roba, ali dovoljno smo se zgadili da bismo kampanju proglasili uspešnom

Otkrivamo kako je izgledao kreativni proces iza kampanje koja je obeležila leto i festivalsku sezonu.

Ulice Beograda i Novog Sada poslednjih dana preplavljene su bilbordima koji u prvi plan ističu dlakavu mušku zadnjicu, prljav veš i prljave patike. Sve to u kombinaciji sa kreativnom porukom Da li znaš odakle dolazi tvoja roba?“ Cilj istoimene kampanje je jednostavan – skrenuti pažnju na štetnost narkotika kod vikend konzumenata, oslikavanjem (da ne budem suptilan) odvratnih prikaza telesnih šupljina koje se često koriste za skrivanje narkotika, a sve to za vreme trajanja EXIT festivala (pretpostavljam da vam poveznica ovde nije potrebna).

I dok urbaniji deo populacije debatuje o statusu narkotika iz ugla legalnosti, marketinška struka latila se društvenih mreža kako bi pohvalila kampanju koja je u ovom periodu godine itekako izazvala interesovanje, ali i privukla pažnju svih onih koji su pored bilborda i prošli. Posebne aktivnosti organizovane su i na digitalnim kanalima, a kompletna kampanja delo je agencije McCann Beograd i klijenta Exit Festival, dok su u realizaciju bili uključeni i Telekom Srbija, Komisija za borbu protiv narkomanije u školama Vlade Republike Srbije, kao i produkcijske kuće Focused production i Lilly021.

Facebook (Beba Dragić)
Gotovo da je nemoguće ne primetiti bilbord koji u prvi plan ističe dlakavu mušku zadnjicu sa jasnom porukom – narkotici se najčešće prenose u donjem vešu, čarapama, brushalteru, pa često i u rektumu.

Saradnja više agencija, klijenta i Vlade Republike Srbije

Sa željom da saznamo više o kreativnom procesu koji je prethodio ovoj kampanji, pitali smo tim iz agencije McCann Beograd i digitalne agencije Drive da sa nama podele svoja iskustva i zapažanja. Na pitanje odakle je potekla ideja za jednu ovakvu kampanju, Andrea Mitić, Account Manager u agenciji McCann Beograd, za Netokraciju kaže:

Kreativni proces se nije mnogo razlikovao od našeg uobičajenog rada – pošto je brif prošao strateško promišljanje, brifovani su kreativni timovi koji su izašli sa svojim idejama, posle čega su kreativni direktori jedne i druge agencije izabrali ideju koja se bukvalno svima već na prvi pogled činila najzanimljivijom.

Ono što je naš rad činilo zanimljivijim od samog starta je veličina problema upotrebe narkotika sa kojim se suočavamo, kao i opterećenje mnogih prethodnih kampanja na sličnu temu koje gotovo da nisu dale nikakve rezultate.

Branko Rosić, dizajner u istoimenoj agenciji, dodaje:

Realizovanu ideju je od ostalih odvojio vanredno svež uvid u stvar o kojoj se ne razmišlja gotovo nikada, a potpuno je relevantna – to je poreklo narkotika koji se konzumiraju. To je dovelo do potpuno drugačijeg pristupa čitavoj temi i konačno je učinilo ovoliko vidljivom u celoj zemlji.

Otkrivajući kako je izgledao tim koji je radio na ovoj kampanji, Andrea i Branko kažu da su sami agencijski timovi uključivali gotovo sve pozicije koje se u ovim organizacijama mogu pronaći: stratezi, client service ljudi, kopirajteri, art direktori, social media manageri, PR tim, pa sve do menadžmenta agencija.

Ciljna grupa – vikend korisnici i mladi koji bi prvi put probali narkotike

Govoreći o poruci koja ova kampanja šalje, ali i o ciljnoj grupi kojoj su aktivnosti namenjene, Vladimir Kondžulović, Copywriter u agenciji Drive, kaže da se poruka kampanje #StayClean obraća svima koji imaju dovoljno razuma da ne ulaze u ekstremno opasan i prljav svet upotrebe narkotika, ali da su prvenstvena ciljna grupa upravo mladi ljudi koji su na putu da prvi put probaju narkotike – tzv. vikend korisnici:

Sa ovom ciljnom grupom je moguće komunicirati na razumnom nivou. Ukoliko smo pričajući njihovim jezikom uspeli da dopremo do njih, podignemo svest o problemu u čitavom društvu i bar nekoga odvratimo od probanja narkotika, za nas je cilj ispunjen.

Dugotrajni konzumenti nisu bili predmet naše kampanje, niti mislim da oni uopšte mogu biti predmet bilo koje kampanje, već institucionalnog dugotrajnog bavljenja ovim problemom.

Za kraj, pitali smo naše sagovornike koliko je zapravo teško aktivirati ovu ciljnu grupu (mladi, pripadnici generacije Z:

U vezi sa ovim problemom, nije lako aktivirati nijednu ciljnu grupu jer je naprosto teško i na momente zastrašujuće razmišljati ili otvoreno govoriti o upotrebi narkotika. Sekundarni cilj naše kampanje, podizanje svesti o ovom problemu u našem društvu, diktira način egzekucije, kako medijski, tako i stilski. Da, kampanja je još uvek u toku i dobar deo njene realizacije dešavaće se i na samom EXIT festivalu.

Više o kampanji potražite na sajtu StayClean.rs.

Ostavi komentar

  1. Igor Milosevic

    Igor Milosevic

    4. 7. 2019. u 17:28 Odgovori

    Kampanja je relativno losa, stavili ste dlakavo dupe na bilbord, naravno da ce se svima zgaditi i da ce ljudi komentarisati. Art direkcija micro sajta je kul, ali sama ideja i nije nesto insightfull, vecina ljudi zna gde se krije droga, cak i oni koji razmisljaju da je probaju prvi put, a razlog zasto se krije tu je zato sto zivimo u ovoj zatucanoj zemlji. Jedina dobra stvar cele kampanje su odg, ljudi sto su u fotosopu sredili slike pa stavili dupe policije ili slike Andreja Vucica. Ovakve kampanje nikad nece osvojiti zlatnog lava u Kanu, kao sto i nece spreciti ljude da se opuste vikendom. Vise srece drugi put

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.