Sada znamo odakle dolazi naša roba

Možda ne znamo odakle dolazi naša roba, ali dovoljno smo se zgadili da bismo kampanju proglasili uspešnom

Otkrivamo kako je izgledao kreativni proces iza kampanje koja je obeležila leto i festivalsku sezonu.

Ulice Beograda i Novog Sada poslednjih dana preplavljene su bilbordima koji u prvi plan ističu dlakavu mušku zadnjicu, prljav veš i prljave patike. Sve to u kombinaciji sa kreativnom porukom Da li znaš odakle dolazi tvoja roba?“ Cilj istoimene kampanje je jednostavan – skrenuti pažnju na štetnost narkotika kod vikend konzumenata, oslikavanjem (da ne budem suptilan) odvratnih prikaza telesnih šupljina koje se često koriste za skrivanje narkotika, a sve to za vreme trajanja EXIT festivala (pretpostavljam da vam poveznica ovde nije potrebna).

I dok urbaniji deo populacije debatuje o statusu narkotika iz ugla legalnosti, marketinška struka latila se društvenih mreža kako bi pohvalila kampanju koja je u ovom periodu godine itekako izazvala interesovanje, ali i privukla pažnju svih onih koji su pored bilborda i prošli. Posebne aktivnosti organizovane su i na digitalnim kanalima, a kompletna kampanja delo je agencije McCann Beograd i klijenta Exit Festival, dok su u realizaciju bili uključeni i Telekom Srbija, Komisija za borbu protiv narkomanije u školama Vlade Republike Srbije, kao i produkcijske kuće Focused production i Lilly021.

Facebook (Beba Dragić)
Gotovo da je nemoguće ne primetiti bilbord koji u prvi plan ističe dlakavu mušku zadnjicu sa jasnom porukom – narkotici se najčešće prenose u donjem vešu, čarapama, brushalteru, pa često i u rektumu.

Saradnja više agencija, klijenta i Vlade Republike Srbije

Sa željom da saznamo više o kreativnom procesu koji je prethodio ovoj kampanji, pitali smo tim iz agencije McCann Beograd i digitalne agencije Drive da sa nama podele svoja iskustva i zapažanja. Na pitanje odakle je potekla ideja za jednu ovakvu kampanju, Andrea Mitić, Account Manager u agenciji McCann Beograd, za Netokraciju kaže:

Kreativni proces se nije mnogo razlikovao od našeg uobičajenog rada – pošto je brif prošao strateško promišljanje, brifovani su kreativni timovi koji su izašli sa svojim idejama, posle čega su kreativni direktori jedne i druge agencije izabrali ideju koja se bukvalno svima već na prvi pogled činila najzanimljivijom.

Ono što je naš rad činilo zanimljivijim od samog starta je veličina problema upotrebe narkotika sa kojim se suočavamo, kao i opterećenje mnogih prethodnih kampanja na sličnu temu koje gotovo da nisu dale nikakve rezultate.

Branko Rosić, dizajner u istoimenoj agenciji, dodaje:

Realizovanu ideju je od ostalih odvojio vanredno svež uvid u stvar o kojoj se ne razmišlja gotovo nikada, a potpuno je relevantna – to je poreklo narkotika koji se konzumiraju. To je dovelo do potpuno drugačijeg pristupa čitavoj temi i konačno je učinilo ovoliko vidljivom u celoj zemlji.

Otkrivajući kako je izgledao tim koji je radio na ovoj kampanji, Andrea i Branko kažu da su sami agencijski timovi uključivali gotovo sve pozicije koje se u ovim organizacijama mogu pronaći: stratezi, client service ljudi, kopirajteri, art direktori, social media manageri, PR tim, pa sve do menadžmenta agencija.

Ciljna grupa – vikend korisnici i mladi koji bi prvi put probali narkotike

Govoreći o poruci koja ova kampanja šalje, ali i o ciljnoj grupi kojoj su aktivnosti namenjene, Vladimir Kondžulović, Copywriter u agenciji Drive, kaže da se poruka kampanje #StayClean obraća svima koji imaju dovoljno razuma da ne ulaze u ekstremno opasan i prljav svet upotrebe narkotika, ali da su prvenstvena ciljna grupa upravo mladi ljudi koji su na putu da prvi put probaju narkotike – tzv. vikend korisnici:

Sa ovom ciljnom grupom je moguće komunicirati na razumnom nivou. Ukoliko smo pričajući njihovim jezikom uspeli da dopremo do njih, podignemo svest o problemu u čitavom društvu i bar nekoga odvratimo od probanja narkotika, za nas je cilj ispunjen.

Dugotrajni konzumenti nisu bili predmet naše kampanje, niti mislim da oni uopšte mogu biti predmet bilo koje kampanje, već institucionalnog dugotrajnog bavljenja ovim problemom.

Za kraj, pitali smo naše sagovornike koliko je zapravo teško aktivirati ovu ciljnu grupu (mladi, pripadnici generacije Z:

U vezi sa ovim problemom, nije lako aktivirati nijednu ciljnu grupu jer je naprosto teško i na momente zastrašujuće razmišljati ili otvoreno govoriti o upotrebi narkotika. Sekundarni cilj naše kampanje, podizanje svesti o ovom problemu u našem društvu, diktira način egzekucije, kako medijski, tako i stilski. Da, kampanja je još uvek u toku i dobar deo njene realizacije dešavaće se i na samom EXIT festivalu.

Više o kampanji potražite na sajtu StayClean.rs.

Ostavi komentar

  1. Igor Milosevic

    Igor Milosevic

    4. 7. 2019. u 17:28 Odgovori

    Kampanja je relativno losa, stavili ste dlakavo dupe na bilbord, naravno da ce se svima zgaditi i da ce ljudi komentarisati. Art direkcija micro sajta je kul, ali sama ideja i nije nesto insightfull, vecina ljudi zna gde se krije droga, cak i oni koji razmisljaju da je probaju prvi put, a razlog zasto se krije tu je zato sto zivimo u ovoj zatucanoj zemlji. Jedina dobra stvar cele kampanje su odg, ljudi sto su u fotosopu sredili slike pa stavili dupe policije ili slike Andreja Vucica. Ovakve kampanje nikad nece osvojiti zlatnog lava u Kanu, kao sto i nece spreciti ljude da se opuste vikendom. Vise srece drugi put

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Mobilno

Bus Plus aplikacija konačno dostupna i za iOS uređaje

Posle dugo čekanja i najavljivanja, za korisnike mobilnih uređaja kompanije Apple konačno je dostupna Bus Plus aplikacija - koja će im omogućiti bolje i jednostavnije praćenje gradskog prevoza u Beogradu.