Sada znamo odakle dolazi naša roba

Možda ne znamo odakle dolazi naša roba, ali dovoljno smo se zgadili da bismo kampanju proglasili uspešnom

Otkrivamo kako je izgledao kreativni proces iza kampanje koja je obeležila leto i festivalsku sezonu.

Ulice Beograda i Novog Sada poslednjih dana preplavljene su bilbordima koji u prvi plan ističu dlakavu mušku zadnjicu, prljav veš i prljave patike. Sve to u kombinaciji sa kreativnom porukom Da li znaš odakle dolazi tvoja roba?“ Cilj istoimene kampanje je jednostavan – skrenuti pažnju na štetnost narkotika kod vikend konzumenata, oslikavanjem (da ne budem suptilan) odvratnih prikaza telesnih šupljina koje se često koriste za skrivanje narkotika, a sve to za vreme trajanja EXIT festivala (pretpostavljam da vam poveznica ovde nije potrebna).

I dok urbaniji deo populacije debatuje o statusu narkotika iz ugla legalnosti, marketinška struka latila se društvenih mreža kako bi pohvalila kampanju koja je u ovom periodu godine itekako izazvala interesovanje, ali i privukla pažnju svih onih koji su pored bilborda i prošli. Posebne aktivnosti organizovane su i na digitalnim kanalima, a kompletna kampanja delo je agencije McCann Beograd i klijenta Exit Festival, dok su u realizaciju bili uključeni i Telekom Srbija, Komisija za borbu protiv narkomanije u školama Vlade Republike Srbije, kao i produkcijske kuće Focused production i Lilly021.

Facebook (Beba Dragić)
Gotovo da je nemoguće ne primetiti bilbord koji u prvi plan ističe dlakavu mušku zadnjicu sa jasnom porukom – narkotici se najčešće prenose u donjem vešu, čarapama, brushalteru, pa često i u rektumu.

Saradnja više agencija, klijenta i Vlade Republike Srbije

Sa željom da saznamo više o kreativnom procesu koji je prethodio ovoj kampanji, pitali smo tim iz agencije McCann Beograd i digitalne agencije Drive da sa nama podele svoja iskustva i zapažanja. Na pitanje odakle je potekla ideja za jednu ovakvu kampanju, Andrea Mitić, Account Manager u agenciji McCann Beograd, za Netokraciju kaže:

Kreativni proces se nije mnogo razlikovao od našeg uobičajenog rada – pošto je brif prošao strateško promišljanje, brifovani su kreativni timovi koji su izašli sa svojim idejama, posle čega su kreativni direktori jedne i druge agencije izabrali ideju koja se bukvalno svima već na prvi pogled činila najzanimljivijom.

Ono što je naš rad činilo zanimljivijim od samog starta je veličina problema upotrebe narkotika sa kojim se suočavamo, kao i opterećenje mnogih prethodnih kampanja na sličnu temu koje gotovo da nisu dale nikakve rezultate.

Branko Rosić, dizajner u istoimenoj agenciji, dodaje:

Realizovanu ideju je od ostalih odvojio vanredno svež uvid u stvar o kojoj se ne razmišlja gotovo nikada, a potpuno je relevantna – to je poreklo narkotika koji se konzumiraju. To je dovelo do potpuno drugačijeg pristupa čitavoj temi i konačno je učinilo ovoliko vidljivom u celoj zemlji.

Otkrivajući kako je izgledao tim koji je radio na ovoj kampanji, Andrea i Branko kažu da su sami agencijski timovi uključivali gotovo sve pozicije koje se u ovim organizacijama mogu pronaći: stratezi, client service ljudi, kopirajteri, art direktori, social media manageri, PR tim, pa sve do menadžmenta agencija.

Ciljna grupa – vikend korisnici i mladi koji bi prvi put probali narkotike

Govoreći o poruci koja ova kampanja šalje, ali i o ciljnoj grupi kojoj su aktivnosti namenjene, Vladimir Kondžulović, Copywriter u agenciji Drive, kaže da se poruka kampanje #StayClean obraća svima koji imaju dovoljno razuma da ne ulaze u ekstremno opasan i prljav svet upotrebe narkotika, ali da su prvenstvena ciljna grupa upravo mladi ljudi koji su na putu da prvi put probaju narkotike – tzv. vikend korisnici:

Sa ovom ciljnom grupom je moguće komunicirati na razumnom nivou. Ukoliko smo pričajući njihovim jezikom uspeli da dopremo do njih, podignemo svest o problemu u čitavom društvu i bar nekoga odvratimo od probanja narkotika, za nas je cilj ispunjen.

Dugotrajni konzumenti nisu bili predmet naše kampanje, niti mislim da oni uopšte mogu biti predmet bilo koje kampanje, već institucionalnog dugotrajnog bavljenja ovim problemom.

Za kraj, pitali smo naše sagovornike koliko je zapravo teško aktivirati ovu ciljnu grupu (mladi, pripadnici generacije Z:

U vezi sa ovim problemom, nije lako aktivirati nijednu ciljnu grupu jer je naprosto teško i na momente zastrašujuće razmišljati ili otvoreno govoriti o upotrebi narkotika. Sekundarni cilj naše kampanje, podizanje svesti o ovom problemu u našem društvu, diktira način egzekucije, kako medijski, tako i stilski. Da, kampanja je još uvek u toku i dobar deo njene realizacije dešavaće se i na samom EXIT festivalu.

Više o kampanji potražite na sajtu StayClean.rs.

Ostavi komentar

  1. Igor Milosevic

    Igor Milosevic

    4. 7. 2019. u 17:28 Odgovori

    Kampanja je relativno losa, stavili ste dlakavo dupe na bilbord, naravno da ce se svima zgaditi i da ce ljudi komentarisati. Art direkcija micro sajta je kul, ali sama ideja i nije nesto insightfull, vecina ljudi zna gde se krije droga, cak i oni koji razmisljaju da je probaju prvi put, a razlog zasto se krije tu je zato sto zivimo u ovoj zatucanoj zemlji. Jedina dobra stvar cele kampanje su odg, ljudi sto su u fotosopu sredili slike pa stavili dupe policije ili slike Andreja Vucica. Ovakve kampanje nikad nece osvojiti zlatnog lava u Kanu, kao sto i nece spreciti ljude da se opuste vikendom. Vise srece drugi put

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.