Beogradski COFA Games lansirao dve nove igre za Android i iOS

Awakening of Heroes dobio naslednike: COFA Games lansirao dve nove igre za Android i iOS

Beogradski studio za razvoj igara COFA games predstavio je korisnicima širom sveta svoje dve nove igre koje će biti dostupne za iOS i Android uređaje.

Reč je o video igrama pod nazivom Mayhem Arena, naslovu u kojem se dve suprotstavljene strane bore sa preko 100 jedinica, kao i Tower Defense igri Courtyard Brawl, koja je izrađena na unikatan način studija COFA games, a oba naslova su dostupna za iOS i Android operativne sisteme.

CEO ovog studija, Nikola Mitić, za Netokraciju otkriva da se pravac u kojem COFA games ide sa novim igrama zasniva na jednostavnosti igranja kako bi igra bila pristupačna široj populaciji, a opet sa sadržajnijim meta-game tj. pozadinskim sadržajem koji će igrača zadržati duže u igri:

Koristeći ovaj pristup do sada smo lansirali Mayhem Arena i Courtyard Brawl, Tower Defense igre koje su obrađene na naš način. Zahvaljujući unikatnosti naše igre Awakening of Heroes i primene njenih elemenata na nove igre i nove žanrove, rezultat su veoma jedinstvene igre sa jedinstvenim mehanikama. Obe igre su u fazi testiranja na tržištu, a rezultati će dati zeleno svetlo za dalje modifikacije ili gašenje.

Uspeh Awakening of Heroes igre kao pokazatelj za budući razvoj studija

Baš kada govorimo o najpoznatijoj i za sada najuspešnijoj igri COFA games studija, pomenutom Awakening of Heroes-u, zanimalo nas je iz kojeg razloga je studio morao da pauzira njen dalji razvoj? Nikola kaže da je ovaj naslov do sada preuzet preko milion puta, a najviše se igrao u Aziji gde generalno vlada najveće interesovanje za takmičarske igre.

Prema njegovim rečima, izrada ove igre je tim koji stoji iza studija naučila mnogo toga i to ne samo vezano za proces razvoja igara, već i za njihovo plasiranje na globalno tržište i kasnije održavanje kroz česte događaje unutar igre. Ipak, tržište se u proteklih nekoliko godina dosta izmenilo, konsolidovalo se, a igre su sada optimizovane sa jedne strane da zadrže igrača što duže u igri a sa druge strane da dovedu igrača za što nižu cenu.

Nikola kaže da u praksi sve ovo znači da je kvalitet igre obavezan preduslov ali ne i dovoljan za sam uspeh. “Tu je na kraju bitna i sama monetizacija igrača koja zatvara krug ovog celog lanca i omogućava da marketing funkcioniše”, ističe on i dalje objašnjava:

U slučaju Awakening of Heroes igre, nažalost, nismo bili u mogućnosti da kreiramo uspešne marketinške kampanje tj. da napravimo dobar odnos između potrošenog novca za marketing i novca koji igra donese (ROI). Shodno ovome tim je odlučio da igru stavi na pauzu i zaplovi u nove vode brzog razvoja novih mid-core igara (rapid prototyping).

Otuda dolazimo i do još jednog bitnog elementa u procesu razvoja igara i njihove dalje distribucije, a reč je o validaciji. Naš sagovornik ističe da se igre obično validiraju po nekoliko aspekata kao što su retencija (% igrača koji ostaje u igri neko duže vreme), mogućnost zarade od igrača ali i cene oglašavanja tj. cena instalacije igre.

“U prvoj fazi se najčešće testira koliko igrača se vrati u igru prvog sledećeg dana (Day 1), koliko se vremenski zadrže, a u toj fazi je moguće testiranje i same cene instalacije igre. U slučaju da su ovi parametri zadovoljavajući u drugoj fazi prelazi se na testiranje monetizacije igre i njeno dodatno unapređivanje”, objašnjava Mitić.

Zašto je validacija zato toliko važna za COFA games? Nikola kaže da je cilj brzog razvoja igara zapravo što pre doći do validacije, tj. do procene da li igra ima potencijala ili ne. Kako bi skratili vreme izrade iz ovog studija su odlučili da koriste igru Awakening of Heroes kao osnovu tj. framework za izradu novih igara.

“Iz Awakeninga koristimo grafiku, mehaniku, događaje, prodavnicu itd, a celokupan fokus stavljamo na izradu gameplaya i njegovu razradu. Na ovaj način smo u mogućnosti da napravimo novu mid-core igru za oko dve/tri nedelje i započnemo proces validacije na tržištu”, zaključio je Nikola.

Nove igre iz COFA games studija su već sada dostupne za preuzimanje i na AppStore prodavnici (Mayhem Arena, Courtyard Brawl), kao što smo naveli u početku teksta. Inače, u narednom periodu kroz zaseban intervju možete očekivati veću priču o nastanku, poslovanju i daljim planovima pomenutog studija iz Beograda.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Ekskluzivno

NCR otvorio novu zgradu : 30.000 m² najsavremenijeg tehnološkog kampusa u Beogradu vrednog $100 miliona

Donosimo vam ekskluzivne fotografije novog NCR tehnološkog kampusa koji je danas otvoren u prestonici, a u kojem će uskoro raditi više od 5.000 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Continentalovih četiri godine u Srbiji – direktor Saša Ćoringa o IT zajednici, subvencijama i daljem rastu

Prvi put od dolaska nemačkog Continentala u Novi Sad, razgovaramo o zapošljavanju i prilikama za razvoj visokostručnog kadra, proizvodima na kojima rade domaći inženjeri, kao i o daljim planovima kompanije za razvoj poslovanja u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

N26 već prisutan kroz lokalnu kancelariju – od usluga na srpskom tržištu ipak ništa

Iako N26 aktivno širi svoj razvojni tim u Beogradu, proizvodi i usluge ove kompanije za sada ostaju van domašaja korisnika u Srbiji.

E-commerce

Berlinski N26 najavio otvaranje kancelarije u Beogradu – nakon novih $900 miliona investicije

Jedna od najpopularnijih mobilnih banaka najavila je ulazak na srpsko tržište i otvaranje beogradske kancelarije.

Startapi i poslovanje

Domaći Orgnostic osigurao $5M investicije za dalje unapređenje svog alata za HR analitiku

Orgnostic je alat za analitiku i dijagnostiku koji HR-ovima i menadžerima omogućava da na jednostavan način započnu donošenje odluka o zaposlenima koje se temelje na brojkama vezanim uz ljudski kapital.

Tehnologija

Može li pravni sukob između kompanija Apple i Epic Games da promeni AppStore kakav danas poznajemo?

U avgustu prošle godine između kompanija Apple i Epic Games izbio je pravni spor u vezi sa naplatom naknada za kupovinu unutar igara. Ovaj sudski proces koji je ove godine pravično dobio Epic games, mogao bi da promeni budućnost funkcionisanja AppStore prodavnice.

Startapi i poslovanje

Zakazana javna rasprava povodom predloga Strategije razvoja startap ekosistema Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine

Gotovo istovremeno sa javnom raspravom o predlogu Strategije razvoja startap ekosistema Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine održaće se i javna rasprava povodom Nacrta zakona o inovacionoj delatnosti.