Beogradski COFA Games lansirao dve nove igre za Android i iOS

Awakening of Heroes dobio naslednike: COFA Games lansirao dve nove igre za Android i iOS

Beogradski studio za razvoj igara COFA games predstavio je korisnicima širom sveta svoje dve nove igre koje će biti dostupne za iOS i Android uređaje.

Reč je o video igrama pod nazivom Mayhem Arena, naslovu u kojem se dve suprotstavljene strane bore sa preko 100 jedinica, kao i Tower Defense igri Courtyard Brawl, koja je izrađena na unikatan način studija COFA games, a oba naslova su dostupna za iOS i Android operativne sisteme.

CEO ovog studija, Nikola Mitić, za Netokraciju otkriva da se pravac u kojem COFA games ide sa novim igrama zasniva na jednostavnosti igranja kako bi igra bila pristupačna široj populaciji, a opet sa sadržajnijim meta-game tj. pozadinskim sadržajem koji će igrača zadržati duže u igri:

Koristeći ovaj pristup do sada smo lansirali Mayhem Arena i Courtyard Brawl, Tower Defense igre koje su obrađene na naš način. Zahvaljujući unikatnosti naše igre Awakening of Heroes i primene njenih elemenata na nove igre i nove žanrove, rezultat su veoma jedinstvene igre sa jedinstvenim mehanikama. Obe igre su u fazi testiranja na tržištu, a rezultati će dati zeleno svetlo za dalje modifikacije ili gašenje.

Uspeh Awakening of Heroes igre kao pokazatelj za budući razvoj studija

Baš kada govorimo o najpoznatijoj i za sada najuspešnijoj igri COFA games studija, pomenutom Awakening of Heroes-u, zanimalo nas je iz kojeg razloga je studio morao da pauzira njen dalji razvoj? Nikola kaže da je ovaj naslov do sada preuzet preko milion puta, a najviše se igrao u Aziji gde generalno vlada najveće interesovanje za takmičarske igre.

Prema njegovim rečima, izrada ove igre je tim koji stoji iza studija naučila mnogo toga i to ne samo vezano za proces razvoja igara, već i za njihovo plasiranje na globalno tržište i kasnije održavanje kroz česte događaje unutar igre. Ipak, tržište se u proteklih nekoliko godina dosta izmenilo, konsolidovalo se, a igre su sada optimizovane sa jedne strane da zadrže igrača što duže u igri a sa druge strane da dovedu igrača za što nižu cenu.

Nikola kaže da u praksi sve ovo znači da je kvalitet igre obavezan preduslov ali ne i dovoljan za sam uspeh. “Tu je na kraju bitna i sama monetizacija igrača koja zatvara krug ovog celog lanca i omogućava da marketing funkcioniše”, ističe on i dalje objašnjava:

U slučaju Awakening of Heroes igre, nažalost, nismo bili u mogućnosti da kreiramo uspešne marketinške kampanje tj. da napravimo dobar odnos između potrošenog novca za marketing i novca koji igra donese (ROI). Shodno ovome tim je odlučio da igru stavi na pauzu i zaplovi u nove vode brzog razvoja novih mid-core igara (rapid prototyping).

Otuda dolazimo i do još jednog bitnog elementa u procesu razvoja igara i njihove dalje distribucije, a reč je o validaciji. Naš sagovornik ističe da se igre obično validiraju po nekoliko aspekata kao što su retencija (% igrača koji ostaje u igri neko duže vreme), mogućnost zarade od igrača ali i cene oglašavanja tj. cena instalacije igre.

“U prvoj fazi se najčešće testira koliko igrača se vrati u igru prvog sledećeg dana (Day 1), koliko se vremenski zadrže, a u toj fazi je moguće testiranje i same cene instalacije igre. U slučaju da su ovi parametri zadovoljavajući u drugoj fazi prelazi se na testiranje monetizacije igre i njeno dodatno unapređivanje”, objašnjava Mitić.

Zašto je validacija zato toliko važna za COFA games? Nikola kaže da je cilj brzog razvoja igara zapravo što pre doći do validacije, tj. do procene da li igra ima potencijala ili ne. Kako bi skratili vreme izrade iz ovog studija su odlučili da koriste igru Awakening of Heroes kao osnovu tj. framework za izradu novih igara.

“Iz Awakeninga koristimo grafiku, mehaniku, događaje, prodavnicu itd, a celokupan fokus stavljamo na izradu gameplaya i njegovu razradu. Na ovaj način smo u mogućnosti da napravimo novu mid-core igru za oko dve/tri nedelje i započnemo proces validacije na tržištu”, zaključio je Nikola.

Nove igre iz COFA games studija su već sada dostupne za preuzimanje i na AppStore prodavnici (Mayhem Arena, Courtyard Brawl), kao što smo naveli u početku teksta. Inače, u narednom periodu kroz zaseban intervju možete očekivati veću priču o nastanku, poslovanju i daljim planovima pomenutog studija iz Beograda.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

Dušan i David prave društvene igre, a njihov studio Kerber Games napada tržište vredno skoro 20$ milijardi

Iako kultura igranja društvenih igara u Srbiji nije toliko velika, to bi vremenom moglo da se promeni zahvaljujući talentovanim timovima poput onog koji čini Kerber - 'board games' dizajn studio.

Startapi i poslovanje

Uvođenjem udela u vlasništvu kompanije povećavaju svoju konkurentnost – a motivacija zaposlenih se drastično uvećava

Prema podacima do kojih je došao Joberty, manje od 3% kompanija koje posluju na domaćem tržištu ima opciju da svojim zaposlenima omogući udeo u vlasništvu firme a ta opcija, kako kažu naši sagovornici, može napraviti veliku razliku.

Intervju

Milan Starčević je prvi inženjer iz Srbije koji je postao partner u kompaniji Zühlke

Nakon skoro osam godina provedenih u kompaniji Zühlke, Milan Starčević postao je partner. U nastavku teksta razgovaramo o njegovom karijernom putu koji je doveo do nove pozicije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kredium.rs klijentima pomaže da lakše dobiju stambeni kredit uz pomoć personalizovanih bankarskih ponuda

Potraga za stanovima i kreditima često ume da bude težak, naporan i dug proces. Ipak, digitalizacijom i novim alatima koji su nam dostupni online, sve ovo može da izgleda znatno jednostavnije. Rešenje ima i startap iz Srbije - Kredium.rs.

Startapi i poslovanje

Srpski Tenderly osigurao investiciju od $15.3M u okviru A runde, sledi izgradnja Ethereum platforme za developere

Glavni cilj Tenderly startapa je da poboljša način rada Ethereum programera i ubrza prihvatanje blockchain tehnologije.

Office Talks Podcast

Internet zajednica za 70.000 ljubitelja fudbala

Tema 57. epizode Office Talks podcasta bila je online klađenje ali i izgradnja internet zajednice ljubitelja fudbala i sporta kroz zanimljiv i kvalitetan sadržaj. O svemu tome smo razgovarali sa našim gostom Vladimirom Kečkešom, osnivačem popularnih Instagram stranica Burazzers.net i Engleski fudbal.

Karijere

HelloWorld ponovo organizuje istraživanje domaće tehnološke scene: IT-jevci, popunite anketu!

Sajt za IT zapošljavanje HelloWorld.rs trenutno sprovodi još jedno veliko istraživanje domaće IT scene.