Beogradski COFA Games lansirao dve nove igre za Android i iOS

Awakening of Heroes dobio naslednike: COFA Games lansirao dve nove igre za Android i iOS

Beogradski studio za razvoj igara COFA games predstavio je korisnicima širom sveta svoje dve nove igre koje će biti dostupne za iOS i Android uređaje.

Reč je o video igrama pod nazivom Mayhem Arena, naslovu u kojem se dve suprotstavljene strane bore sa preko 100 jedinica, kao i Tower Defense igri Courtyard Brawl, koja je izrađena na unikatan način studija COFA games, a oba naslova su dostupna za iOS i Android operativne sisteme.

CEO ovog studija, Nikola Mitić, za Netokraciju otkriva da se pravac u kojem COFA games ide sa novim igrama zasniva na jednostavnosti igranja kako bi igra bila pristupačna široj populaciji, a opet sa sadržajnijim meta-game tj. pozadinskim sadržajem koji će igrača zadržati duže u igri:

Koristeći ovaj pristup do sada smo lansirali Mayhem Arena i Courtyard Brawl, Tower Defense igre koje su obrađene na naš način. Zahvaljujući unikatnosti naše igre Awakening of Heroes i primene njenih elemenata na nove igre i nove žanrove, rezultat su veoma jedinstvene igre sa jedinstvenim mehanikama. Obe igre su u fazi testiranja na tržištu, a rezultati će dati zeleno svetlo za dalje modifikacije ili gašenje.

Uspeh Awakening of Heroes igre kao pokazatelj za budući razvoj studija

Baš kada govorimo o najpoznatijoj i za sada najuspešnijoj igri COFA games studija, pomenutom Awakening of Heroes-u, zanimalo nas je iz kojeg razloga je studio morao da pauzira njen dalji razvoj? Nikola kaže da je ovaj naslov do sada preuzet preko milion puta, a najviše se igrao u Aziji gde generalno vlada najveće interesovanje za takmičarske igre.

Prema njegovim rečima, izrada ove igre je tim koji stoji iza studija naučila mnogo toga i to ne samo vezano za proces razvoja igara, već i za njihovo plasiranje na globalno tržište i kasnije održavanje kroz česte događaje unutar igre. Ipak, tržište se u proteklih nekoliko godina dosta izmenilo, konsolidovalo se, a igre su sada optimizovane sa jedne strane da zadrže igrača što duže u igri a sa druge strane da dovedu igrača za što nižu cenu.

Nikola kaže da u praksi sve ovo znači da je kvalitet igre obavezan preduslov ali ne i dovoljan za sam uspeh. “Tu je na kraju bitna i sama monetizacija igrača koja zatvara krug ovog celog lanca i omogućava da marketing funkcioniše”, ističe on i dalje objašnjava:

U slučaju Awakening of Heroes igre, nažalost, nismo bili u mogućnosti da kreiramo uspešne marketinške kampanje tj. da napravimo dobar odnos između potrošenog novca za marketing i novca koji igra donese (ROI). Shodno ovome tim je odlučio da igru stavi na pauzu i zaplovi u nove vode brzog razvoja novih mid-core igara (rapid prototyping).

Otuda dolazimo i do još jednog bitnog elementa u procesu razvoja igara i njihove dalje distribucije, a reč je o validaciji. Naš sagovornik ističe da se igre obično validiraju po nekoliko aspekata kao što su retencija (% igrača koji ostaje u igri neko duže vreme), mogućnost zarade od igrača ali i cene oglašavanja tj. cena instalacije igre.

“U prvoj fazi se najčešće testira koliko igrača se vrati u igru prvog sledećeg dana (Day 1), koliko se vremenski zadrže, a u toj fazi je moguće testiranje i same cene instalacije igre. U slučaju da su ovi parametri zadovoljavajući u drugoj fazi prelazi se na testiranje monetizacije igre i njeno dodatno unapređivanje”, objašnjava Mitić.

Zašto je validacija zato toliko važna za COFA games? Nikola kaže da je cilj brzog razvoja igara zapravo što pre doći do validacije, tj. do procene da li igra ima potencijala ili ne. Kako bi skratili vreme izrade iz ovog studija su odlučili da koriste igru Awakening of Heroes kao osnovu tj. framework za izradu novih igara.

“Iz Awakeninga koristimo grafiku, mehaniku, događaje, prodavnicu itd, a celokupan fokus stavljamo na izradu gameplaya i njegovu razradu. Na ovaj način smo u mogućnosti da napravimo novu mid-core igru za oko dve/tri nedelje i započnemo proces validacije na tržištu”, zaključio je Nikola.

Nove igre iz COFA games studija su već sada dostupne za preuzimanje i na AppStore prodavnici (Mayhem Arena, Courtyard Brawl), kao što smo naveli u početku teksta. Inače, u narednom periodu kroz zaseban intervju možete očekivati veću priču o nastanku, poslovanju i daljim planovima pomenutog studija iz Beograda.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.