Kvalitetan sadržaj uvek ima primat - a kako to radi Coca-Cola u Srbiji? - Netokracija.rs

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Kvalitetan sadržaj uvek ima primat – a kako to radi Coca-Cola u Srbiji?

Putovanje kompanije Coca-Cola u oblast 'content' marketinga u Srbiji počelo je u martu. Da li je ovaj projekat ispunio očekivanja?

Online magazin Coca-Cola Journey u Srbiji pokrenut je iz istog razloga kao i u drugih 30 zemalja širom sveta – pričanje toplih ljudskih priča sa kojima se čitaoci mogu povezati, koje inspirišu, edukuju i u određenim slučajevima pokreću na akciju. Priče i akteri koji će čitaocima na posredan način pokazati ko je Coca-Cola i za šta se zalaže.

Transformacija zvaničnog, opšteg načina komunikacije u pitki, User Generated sadržaj, od 2012. godine teži da ovaj brend poveže sa lokalnim mestima, akcijama, pravim ljudima sa imenom i prezimenom. Stoga se u naletu promena prešlo na novinarski stil pisanja, priče relevantne za širu publiku. Priče koje će vrednosti ove kompanije prikazati na jednostavan i svima razumljiv način.

U prevodu – dobri stari content marketing.

Kako to izgleda u interpretaciji Coca-Cole?

Sve je počelo još 2011. godine, kada je kompanija objavila manifest o promeni načina kreiranja sadržaja do 2020. godine. Od tada se nastoji da se ovaj brend prikaže iz potpuno drugačijeg ugla.

Priče koje se mogu pronaći na sajtu, što srpskom, što na drugim jezicima, su raznolike, sa uvek zajedničkom osnovom – reč je o liquid sadržaju koji je pitak, relevantan za sve i sa kojim se većina ljudi može vrlo lako povezati.

Tako je jedna od inspirativnih Coca-Cola Journey priča ona o Nemanji Đuroviću, dečku koji je uprkos ograničenjima malog mesta uspeo da pokrene mlade Priboja i unapredi Kancelariju za mlade. Nemanja, iako umetnički tip, zbog nedostatka adekvatnih škola morao je da upiše matematički smer u gimnaziji, ali ga to nije sprečilo da kasnije započne studije grafičkog dizajna. Uprkos tome što u samom Priboju živi samo oko 15.000 stanovnika, Nemanji to nije bio izgovor da zapostavi društveni aktivizam. U oba slučaja nije odustao, a to je vrednost za koju se zalaže Coca-Cola.

Na Coca-Cola Journey sajtu mogu se pročitati priče poput ove o Nemanji, dečku koji je uprkos ograničenjima malog mesta uspeo da pokrene mlade Priboja i unapredi Kancelariju za mlade.

Pored priča ovog tipa, na sajtu se može pronaći i zanimljiv sadržaj o akcijama koje ova kompanija pokreće, tekstovi o kulturi, saveti relevantni za svakodnevni život. Tako možete saznati gde i kako možete trenirati sa srpskim olimpijcima i videti da je jedan od najvećih fanova Coca-Cole u Srbiji po struci kardiolog.

Na Journey portalu ujedno možete saznati nešto više i o Coca-Cola brendovima i čuti na drugačiji način ispričanu priču o kompaniji. Jasno se vidi za šta se brend zalaže, a tipično korporativni sadržaj preoblikuje se u nešto što nije relevantno samo za onog ko ga je pisao, već i za širu publiku.

Oprobani recept koji radi posao

Budimo realni, iako PR saopštenja i korporativne objave i dalje dominiraju na našem tržištu, takav sadržaj odavno više ne piju vodu. Ulaganje u kvalitet, iako teže, donosi daleko više poena kod publike prezasićene sadržajem upitnog kvaliteta. Da se ne lažemo, zanimljive priče oduvek su imale daleko više efekta.

Iako je u startu teško izdvojiti novac za nešto što u prvi mah ne donosi profit, niti je lako merljivo u smislu efekata, posle nekog vremena svi će znati za šta se zalažete, šta vrednujete i za šta se borite – baš kao i za ovaj brend. A kako se uvek radi o univerzalnim vrednostima koje delimo svi, skoro da ne možete naići na neodobravanje. I tada će vaš proizvod/usluga postati sinonim za određenu vrednost ili stil života.

Tada proizvode ne kupujemo samo iz tehničkih razloga. Želimo ih zbog onog što simbolizuju, zbog toga što predstavljaju određenu viziju čiji deo želimo da postanemo. I tada smo, ako je potrebno, spremni da platimo i mnogo više.

Tada ulaganje u content marketing počinje da se vraća. A dok se ne odvažimo na taj korak, važno je razumeti da brži put da se priča ispriča nije uvek bolji.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.