Clockify: Od interne potrebe do 1.000.000 registrovanih korisnika

Od interne potrebe do 1.000.000 registrovanih korisnika

Clockify je alat koji zaposlenima pomaže da imaju bolji pregled svojih radnih sati u toku nedelje. Sa predstavnicima tima razgovaramo kako su došli do skoro milion registrovanih korisnika.

Prelomni trenutak da development shop COING Inc. kreira Clockify, bio je kada su primili informativni email da je cena softvera za evidenciju radnih sati koji su do tada koristili – duplirana.

“I pre toga smo plaćali više nego što smo smatrali da je fer ali, pošto je to bio jedini alat na tržištu koji je bio jednostavan za korišćenje i nije zadirao u privatnost korisnika, plaćali smo ga uprkos visokoj ceni”, priseća se Nenad Milanović, direktor kompanije COING.

Nakon što su primili obaveštenje, odlučili su da potraže alternativu:

Rešili smo da vidimo šta se ostalo nudi na tržištu i ispostavilo se da ako imaš veći tim, kao što je naš slučaj, ne postoji ništa što je ujedno i jednostavno i pristupačno. Shvatili smo da je suludo da svakog meseca plaćamo 500 dolara za nešto što možemo sami da napravimo za par meseci – što smo na kraju i uradili.

Tako je rođen Clockify – time tracking softver uz pomoć kog korisnici vode evidenciju na šta ste vi i vaš tim trošili svoje radno vreme na dnevnom i nedeljnom nivou.

Sve je počelo besplatnom verzijom softvera pravljenog za internu upotrebu

Sa radom na softveru tim je započeo u februaru 2017. godine i nakon prvih par meseci razvoja, kaže Nenad, softver je, uslovno rečeno, funkcionisao u svojoj MVP verziji, ali je čitavo iskustvo bilo rogobatno i bagovi su iskakali na sve strane.

Tada se pred timom javio još jedan izazov – nisu mogli da opravdaju troškove dodatnog razvoja Clockify-a ako će ga samo oni koristiti kao alat. Međutim, objašnjava naš sagovornik, ako bi ga drugi ljudi takođe koristili – to bi bila potpuno druga i pre svega isplativa priča. Tada su odlučili da nastave da ga razvijaju i u budućnosti naplaćuju korišćenje alata, čak i da ga prodaju:

Lansirali smo softver ne bismo li videli kakve će biti reakcije i da li uopšte ikome to rešenje treba. Suvišno je reći da je odziv bio i više nego fenomenalan – samo u prvih nedelju dana registrovalo se vise od 17.000 ljudi. To nam je bio znak da vredi ulagati više vremena i novca u ovo.

Tim je inicijalno počeo sa besplatnom verzijom u cloud-u i ta verzija, objašnjava Nenad, ostala je besplatna sa tim inicijalnim setom funkcionalnosti. “Potom smo dodali još dva plaćena cloud paketa sa dosta novih funkcionalnosti (za 10 i 30 dolara mesečno), što je i dalje daleko jeftinije od konkurencije jer se plaćanje vrši po radnoj grupi, a ne po korisniku”.

Sa daljim razvojem, došlo se i do toga da su zahtevnijim korisnicima ponudili self-hosted verziju.

Suštinska razlika među tim paketima je, dakle, u tome kod koga su hostovani svi podaci, budući da mnoge firme zbog ugovora moraju štititi informacije i zbog toga ne mogu koristiti softvere u cloud-u.

‘Poliranje’ softvera naredni zadatak za tim

Broj registrovanih korisnika softvera, otkriva Nenad, polako se približava brojki od 1.000.000 i to je, dodaje, dokaz da su ponudili nešto za šta postoji velika rupa na tržištu. Sa druge strane, softver trenutno ima oko 350.000 aktivnih korisnika, a taj broj rapidno raste po kvartalima:

Nijedan drugi time tracker ne nudi neograničen broj korisnika besplatno, jedino mi. Velika većina je na besplatnoj verziji, oko 95%, što je u rangu sa brojkama ostalih freemium alata kao sto su Asana i Trello.

Ipak, imamo dosta ljudi koji krenu sa besplatnom verzijom, pa odluče da pređu ili na self-hosted ili na plaćeni cloud nalog da bi dobili pristup nekom novom feature-u.

Interfejs softvera Clockify

U narednom periodu tim očekuje dalje unapređenje čitavog proizvoda, budući da su u toku prošle godine dodali dosta funkcionalnosti. „Sada želimo da zategnemo čitav interfejs tako da proizvod izgleda mnogo profesionalnije, kao i ispravimo neke stvari koje su nam dugo bilo na to-do listi“, objašnjava Nenad i dodaje:

Od većih stvari koje planiramo da dodamo tu su i Audit log koji će pratiti sve izmene nastale u sistemu, importovanje spoljašnjih podataka u sistem, kao i bogatiji vremenski izveštaji. Redovno osvežavamo našu roadmap stranicu, tako da svako može u svakom momentu da vidi na čemu trenutno radimo i šta je sledeće u planu.

Za kraj, Nenad kaže da kada imate nešto što svima treba, jedini stvaran posao vam je da vas ljudi pronađu” Nakon toga, zadatak vam je da slušate korisnike kad vam se jave sa komentarom šta treba dodati/popraviti“, zaključuje Nenad.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Život na točkovima (Mladi Nomadi)

Kako izgleda putovanje od Srbije do Maroka i to u kombiju - kući? U 140. epizodi Office Talks podkadta svoju priču o nesvakidašnjoj avanturi sa nama su podelili Marko Banduka i Katarina Ćirković - Mladi Nomadi.

Internet marketing

Umetnica mora jesti kuvano: Pioniri osvojili prestižnu nagradu Grand Prix Balcannes

Agencija Pioniri iz Beograda je na ovogodišnjem Balcannes festivalu osvojila glavnu nagradu Grand Prix Balcannes sa projektom 'Konstrakta x Metalac – Umetnica mora jesti kuvano'.

Intervju

Nemanja Radosavljević: Već nakon treće godine, studenti RAF-a mogu pronaći posao u velikim tehnološkim kompanijama

Za sve one koji još uvek imaju dilemu oko upisa na IT studije, Netokracija nastavlja svoj vodič. Ovog puta donosimo vam razgovor s dr Nemanjom Radosavljevićem, prodekanom za nastavu na Računarskom fakultetu u Beogradu.

Propustili ste

Najava

Prvi Polkadot Day u Srbiji: Istražite Polkadot ‘blockchain’ ekosistem

Ovaj događaj u organizaciji MVP Workshop-a deo je Belgrade Blockchain Week-a i održaće se na Fakultetu organizacionih nauka 5. juna, sa početkom u 11 časova.

Sponzorisano

Deveto IT istraživanje plata i beneficija u Srbiji: Fenix otkriva najnovije trendove

Fenix se poslednjih 13 godina bavi Tech regrutacijom i svake godine za poslodavce iz tehnološkog sektora priprema detaljno istraživanje u okviru kojih sa njima deli informacije o platama, benefitima, bonusima, brzinom napredovanja, dobrovoljnim odlaskom i sl.

Intervju

Domaća kompanija započinje globalno širenje poslovanja – Vega IT otvara kancelarije u Njujorku

U vreme najavljene recesije, kada većina kompanija zamrzava investicije, domaća firma Vega IT ima drugačiju strategiju. Sa CEO-om i novim predsednikom za američko i azijsko-pacifičko tržište razgovaramo o diversifikaciji poslovanja i globalnim potezima koje ova kompanija sprema.

Office Talks Podcast

Gde programeri provode vreme? (Reddit, Twitter, GitHub)

Na kojim to kanalima i mrežama programeri provode slobodno vreme? Da li više koriste Reddit ili Twitter? Odgovor na ova pitanja potražili smo u 144. epizodi Office Talks podkasta.

Startapi i poslovanje

GapApp: Braća iz Srbije osmislila su platformu koja mesece pravnih poslova pretvara u minute!

GapApp je platforma koja omogućava pravnim i 'compliance' timovima da automatizuju i skaliraju svoje usluge, povećavajući produktivnost za čak 75 odsto.

Analiza

Predstavnici industrije otkrivaju nam kako inflacija utiče na rast plata u IT-ju

U jeku ekonomske krize naše sagovornike pitali smo kako se inflacija odrazila na visinu plate u IT-ju.