Clockify: Od interne potrebe do 1.000.000 registrovanih korisnika

Od interne potrebe do 1.000.000 registrovanih korisnika

Clockify je alat koji zaposlenima pomaže da imaju bolji pregled svojih radnih sati u toku nedelje. Sa predstavnicima tima razgovaramo kako su došli do skoro milion registrovanih korisnika.

Prelomni trenutak da development shop COING Inc. kreira Clockify, bio je kada su primili informativni email da je cena softvera za evidenciju radnih sati koji su do tada koristili – duplirana.

“I pre toga smo plaćali više nego što smo smatrali da je fer ali, pošto je to bio jedini alat na tržištu koji je bio jednostavan za korišćenje i nije zadirao u privatnost korisnika, plaćali smo ga uprkos visokoj ceni”, priseća se Nenad Milanović, direktor kompanije COING.

Nakon što su primili obaveštenje, odlučili su da potraže alternativu:

Rešili smo da vidimo šta se ostalo nudi na tržištu i ispostavilo se da ako imaš veći tim, kao što je naš slučaj, ne postoji ništa što je ujedno i jednostavno i pristupačno. Shvatili smo da je suludo da svakog meseca plaćamo 500 dolara za nešto što možemo sami da napravimo za par meseci – što smo na kraju i uradili.

Tako je rođen Clockify – time tracking softver uz pomoć kog korisnici vode evidenciju na šta ste vi i vaš tim trošili svoje radno vreme na dnevnom i nedeljnom nivou.

Sve je počelo besplatnom verzijom softvera pravljenog za internu upotrebu

Sa radom na softveru tim je započeo u februaru 2017. godine i nakon prvih par meseci razvoja, kaže Nenad, softver je, uslovno rečeno, funkcionisao u svojoj MVP verziji, ali je čitavo iskustvo bilo rogobatno i bagovi su iskakali na sve strane.

Tada se pred timom javio još jedan izazov – nisu mogli da opravdaju troškove dodatnog razvoja Clockify-a ako će ga samo oni koristiti kao alat. Međutim, objašnjava naš sagovornik, ako bi ga drugi ljudi takođe koristili – to bi bila potpuno druga i pre svega isplativa priča. Tada su odlučili da nastave da ga razvijaju i u budućnosti naplaćuju korišćenje alata, čak i da ga prodaju:

Lansirali smo softver ne bismo li videli kakve će biti reakcije i da li uopšte ikome to rešenje treba. Suvišno je reći da je odziv bio i više nego fenomenalan – samo u prvih nedelju dana registrovalo se vise od 17.000 ljudi. To nam je bio znak da vredi ulagati više vremena i novca u ovo.

Tim je inicijalno počeo sa besplatnom verzijom u cloud-u i ta verzija, objašnjava Nenad, ostala je besplatna sa tim inicijalnim setom funkcionalnosti. “Potom smo dodali još dva plaćena cloud paketa sa dosta novih funkcionalnosti (za 10 i 30 dolara mesečno), što je i dalje daleko jeftinije od konkurencije jer se plaćanje vrši po radnoj grupi, a ne po korisniku”.

Sa daljim razvojem, došlo se i do toga da su zahtevnijim korisnicima ponudili self-hosted verziju.

Suštinska razlika među tim paketima je, dakle, u tome kod koga su hostovani svi podaci, budući da mnoge firme zbog ugovora moraju štititi informacije i zbog toga ne mogu koristiti softvere u cloud-u.

‘Poliranje’ softvera naredni zadatak za tim

Broj registrovanih korisnika softvera, otkriva Nenad, polako se približava brojki od 1.000.000 i to je, dodaje, dokaz da su ponudili nešto za šta postoji velika rupa na tržištu. Sa druge strane, softver trenutno ima oko 350.000 aktivnih korisnika, a taj broj rapidno raste po kvartalima:

Nijedan drugi time tracker ne nudi neograničen broj korisnika besplatno, jedino mi. Velika većina je na besplatnoj verziji, oko 95%, što je u rangu sa brojkama ostalih freemium alata kao sto su Asana i Trello.

Ipak, imamo dosta ljudi koji krenu sa besplatnom verzijom, pa odluče da pređu ili na self-hosted ili na plaćeni cloud nalog da bi dobili pristup nekom novom feature-u.

Interfejs softvera Clockify

U narednom periodu tim očekuje dalje unapređenje čitavog proizvoda, budući da su u toku prošle godine dodali dosta funkcionalnosti. „Sada želimo da zategnemo čitav interfejs tako da proizvod izgleda mnogo profesionalnije, kao i ispravimo neke stvari koje su nam dugo bilo na to-do listi“, objašnjava Nenad i dodaje:

Od većih stvari koje planiramo da dodamo tu su i Audit log koji će pratiti sve izmene nastale u sistemu, importovanje spoljašnjih podataka u sistem, kao i bogatiji vremenski izveštaji. Redovno osvežavamo našu roadmap stranicu, tako da svako može u svakom momentu da vidi na čemu trenutno radimo i šta je sledeće u planu.

Za kraj, Nenad kaže da kada imate nešto što svima treba, jedini stvaran posao vam je da vas ljudi pronađu” Nakon toga, zadatak vam je da slušate korisnike kad vam se jave sa komentarom šta treba dodati/popraviti“, zaključuje Nenad.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Sponzorisano

Stanislava Nestorović iz kompanije ASEE: HR je glavni konsultant i podrška biznisu

Kako se razvija karijera zaposlenih u jednoj kompaniji - od trenutka kada dobiju posao do unapređenja i daljeg usavršavanja? Otkrivamo u tekstu koji sledi.

Karijere

Kako je Maja Nedeljković od analogne umetnosti došla do softverskog inženjerstva i 3D renderinga

Put ka karijeri u IT i tehnološkom svetu može da vodi iz različitih "pravaca" ali i interesovanja. Svoju priču o izgradnji IT karijere, otkriva nam Maja Nedeljković, senior Software Engineer.

Startapi i poslovanje

Joberty izlazi na svetsko tržište i predstavlja svoj AI matching sistem zapošljavanja

Platforma Joberty koja broji više od 100.000 korisnika od ovog septembra dostupna je u svim zemljama sveta i povezivaće programere i IT kompanije na globalnom nivou - uz novi 'pametni' sistem zapošljavanja.

Propustili ste

Intervju

Kompanija Zendesk ulazi na srpsko tržište i traži IT stručnjake za razvoj WFM alata

Kompanija Zendesk, jedan od lidera na svetskom tržištu za unapređenje poslovanja kompanija nova je na tržištu Srbije. Plan menadžmenta ove kompanije koja ima preko 100.000 zadovoljnih korisnika, jeste da nastavi sa zapošljavanjem novih stručnih IT kadrova u našoj zemlji.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi tim lider kompanije Hunch?

Svoj pogled na trenutnu situaciju u IT-ju u Srbiji, kompanijama koje u okviru njega posluju i dostizanju statusa seniora za Netokraciju deli Branislav Milojević iz kompanije Hunch.

Office Talks Podcast

Splet Tech – konferencija koji okuplja regionalnu IT zajednicu

Gosti 159. epizode bili su Lazar Lekić i Nebojša Bjelotomić sa kojima smo razgovarali o stanju u IT industriji, startap ekosistemu i predstojećoj Splet Tech konferenciji.

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.