Clockify: Od interne potrebe do 1.000.000 registrovanih korisnika

Od interne potrebe do 1.000.000 registrovanih korisnika

Clockify je alat koji zaposlenima pomaže da imaju bolji pregled svojih radnih sati u toku nedelje. Sa predstavnicima tima razgovaramo kako su došli do skoro milion registrovanih korisnika.

Prelomni trenutak da development shop COING Inc. kreira Clockify, bio je kada su primili informativni email da je cena softvera za evidenciju radnih sati koji su do tada koristili – duplirana.

“I pre toga smo plaćali više nego što smo smatrali da je fer ali, pošto je to bio jedini alat na tržištu koji je bio jednostavan za korišćenje i nije zadirao u privatnost korisnika, plaćali smo ga uprkos visokoj ceni”, priseća se Nenad Milanović, direktor kompanije COING.

Nakon što su primili obaveštenje, odlučili su da potraže alternativu:

Rešili smo da vidimo šta se ostalo nudi na tržištu i ispostavilo se da ako imaš veći tim, kao što je naš slučaj, ne postoji ništa što je ujedno i jednostavno i pristupačno. Shvatili smo da je suludo da svakog meseca plaćamo 500 dolara za nešto što možemo sami da napravimo za par meseci – što smo na kraju i uradili.

Tako je rođen Clockify – time tracking softver uz pomoć kog korisnici vode evidenciju na šta ste vi i vaš tim trošili svoje radno vreme na dnevnom i nedeljnom nivou.

Sve je počelo besplatnom verzijom softvera pravljenog za internu upotrebu

Sa radom na softveru tim je započeo u februaru 2017. godine i nakon prvih par meseci razvoja, kaže Nenad, softver je, uslovno rečeno, funkcionisao u svojoj MVP verziji, ali je čitavo iskustvo bilo rogobatno i bagovi su iskakali na sve strane.

Tada se pred timom javio još jedan izazov – nisu mogli da opravdaju troškove dodatnog razvoja Clockify-a ako će ga samo oni koristiti kao alat. Međutim, objašnjava naš sagovornik, ako bi ga drugi ljudi takođe koristili – to bi bila potpuno druga i pre svega isplativa priča. Tada su odlučili da nastave da ga razvijaju i u budućnosti naplaćuju korišćenje alata, čak i da ga prodaju:

Lansirali smo softver ne bismo li videli kakve će biti reakcije i da li uopšte ikome to rešenje treba. Suvišno je reći da je odziv bio i više nego fenomenalan – samo u prvih nedelju dana registrovalo se vise od 17.000 ljudi. To nam je bio znak da vredi ulagati više vremena i novca u ovo.

Tim je inicijalno počeo sa besplatnom verzijom u cloud-u i ta verzija, objašnjava Nenad, ostala je besplatna sa tim inicijalnim setom funkcionalnosti. “Potom smo dodali još dva plaćena cloud paketa sa dosta novih funkcionalnosti (za 10 i 30 dolara mesečno), što je i dalje daleko jeftinije od konkurencije jer se plaćanje vrši po radnoj grupi, a ne po korisniku”.

Sa daljim razvojem, došlo se i do toga da su zahtevnijim korisnicima ponudili self-hosted verziju.

Suštinska razlika među tim paketima je, dakle, u tome kod koga su hostovani svi podaci, budući da mnoge firme zbog ugovora moraju štititi informacije i zbog toga ne mogu koristiti softvere u cloud-u.

‘Poliranje’ softvera naredni zadatak za tim

Broj registrovanih korisnika softvera, otkriva Nenad, polako se približava brojki od 1.000.000 i to je, dodaje, dokaz da su ponudili nešto za šta postoji velika rupa na tržištu. Sa druge strane, softver trenutno ima oko 350.000 aktivnih korisnika, a taj broj rapidno raste po kvartalima:

Nijedan drugi time tracker ne nudi neograničen broj korisnika besplatno, jedino mi. Velika većina je na besplatnoj verziji, oko 95%, što je u rangu sa brojkama ostalih freemium alata kao sto su Asana i Trello.

Ipak, imamo dosta ljudi koji krenu sa besplatnom verzijom, pa odluče da pređu ili na self-hosted ili na plaćeni cloud nalog da bi dobili pristup nekom novom feature-u.

Interfejs softvera Clockify

U narednom periodu tim očekuje dalje unapređenje čitavog proizvoda, budući da su u toku prošle godine dodali dosta funkcionalnosti. „Sada želimo da zategnemo čitav interfejs tako da proizvod izgleda mnogo profesionalnije, kao i ispravimo neke stvari koje su nam dugo bilo na to-do listi“, objašnjava Nenad i dodaje:

Od većih stvari koje planiramo da dodamo tu su i Audit log koji će pratiti sve izmene nastale u sistemu, importovanje spoljašnjih podataka u sistem, kao i bogatiji vremenski izveštaji. Redovno osvežavamo našu roadmap stranicu, tako da svako može u svakom momentu da vidi na čemu trenutno radimo i šta je sledeće u planu.

Za kraj, Nenad kaže da kada imate nešto što svima treba, jedini stvaran posao vam je da vas ljudi pronađu” Nakon toga, zadatak vam je da slušate korisnike kad vam se jave sa komentarom šta treba dodati/popraviti“, zaključuje Nenad.

Ostavi komentar

  1. Rada AN

    Rada AN

    27. 1. 2019. u 00:23 Odgovori

    Kako da dobijem besplatnu verziju.
    Imam iskustva u sagledavanju radnih lista, praćenja korišćenja radnog vremena. Rado ću ga podeliti sa vama 😊

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.