Clockify: Od interne potrebe do 1.000.000 registrovanih korisnika

Od interne potrebe do 1.000.000 registrovanih korisnika

Clockify je alat koji zaposlenima pomaže da imaju bolji pregled svojih radnih sati u toku nedelje. Sa predstavnicima tima razgovaramo kako su došli do skoro milion registrovanih korisnika.

Prelomni trenutak da development shop COING Inc. kreira Clockify, bio je kada su primili informativni email da je cena softvera za evidenciju radnih sati koji su do tada koristili – duplirana.

“I pre toga smo plaćali više nego što smo smatrali da je fer ali, pošto je to bio jedini alat na tržištu koji je bio jednostavan za korišćenje i nije zadirao u privatnost korisnika, plaćali smo ga uprkos visokoj ceni”, priseća se Nenad Milanović, direktor kompanije COING.

Nakon što su primili obaveštenje, odlučili su da potraže alternativu:

Rešili smo da vidimo šta se ostalo nudi na tržištu i ispostavilo se da ako imaš veći tim, kao što je naš slučaj, ne postoji ništa što je ujedno i jednostavno i pristupačno. Shvatili smo da je suludo da svakog meseca plaćamo 500 dolara za nešto što možemo sami da napravimo za par meseci – što smo na kraju i uradili.

Tako je rođen Clockify – time tracking softver uz pomoć kog korisnici vode evidenciju na šta ste vi i vaš tim trošili svoje radno vreme na dnevnom i nedeljnom nivou.

Sve je počelo besplatnom verzijom softvera pravljenog za internu upotrebu

Sa radom na softveru tim je započeo u februaru 2017. godine i nakon prvih par meseci razvoja, kaže Nenad, softver je, uslovno rečeno, funkcionisao u svojoj MVP verziji, ali je čitavo iskustvo bilo rogobatno i bagovi su iskakali na sve strane.

Tada se pred timom javio još jedan izazov – nisu mogli da opravdaju troškove dodatnog razvoja Clockify-a ako će ga samo oni koristiti kao alat. Međutim, objašnjava naš sagovornik, ako bi ga drugi ljudi takođe koristili – to bi bila potpuno druga i pre svega isplativa priča. Tada su odlučili da nastave da ga razvijaju i u budućnosti naplaćuju korišćenje alata, čak i da ga prodaju:

Lansirali smo softver ne bismo li videli kakve će biti reakcije i da li uopšte ikome to rešenje treba. Suvišno je reći da je odziv bio i više nego fenomenalan – samo u prvih nedelju dana registrovalo se vise od 17.000 ljudi. To nam je bio znak da vredi ulagati više vremena i novca u ovo.

Tim je inicijalno počeo sa besplatnom verzijom u cloud-u i ta verzija, objašnjava Nenad, ostala je besplatna sa tim inicijalnim setom funkcionalnosti. “Potom smo dodali još dva plaćena cloud paketa sa dosta novih funkcionalnosti (za 10 i 30 dolara mesečno), što je i dalje daleko jeftinije od konkurencije jer se plaćanje vrši po radnoj grupi, a ne po korisniku”.

Sa daljim razvojem, došlo se i do toga da su zahtevnijim korisnicima ponudili self-hosted verziju.

Suštinska razlika među tim paketima je, dakle, u tome kod koga su hostovani svi podaci, budući da mnoge firme zbog ugovora moraju štititi informacije i zbog toga ne mogu koristiti softvere u cloud-u.

‘Poliranje’ softvera naredni zadatak za tim

Broj registrovanih korisnika softvera, otkriva Nenad, polako se približava brojki od 1.000.000 i to je, dodaje, dokaz da su ponudili nešto za šta postoji velika rupa na tržištu. Sa druge strane, softver trenutno ima oko 350.000 aktivnih korisnika, a taj broj rapidno raste po kvartalima:

Nijedan drugi time tracker ne nudi neograničen broj korisnika besplatno, jedino mi. Velika većina je na besplatnoj verziji, oko 95%, što je u rangu sa brojkama ostalih freemium alata kao sto su Asana i Trello.

Ipak, imamo dosta ljudi koji krenu sa besplatnom verzijom, pa odluče da pređu ili na self-hosted ili na plaćeni cloud nalog da bi dobili pristup nekom novom feature-u.

Interfejs softvera Clockify

U narednom periodu tim očekuje dalje unapređenje čitavog proizvoda, budući da su u toku prošle godine dodali dosta funkcionalnosti. „Sada želimo da zategnemo čitav interfejs tako da proizvod izgleda mnogo profesionalnije, kao i ispravimo neke stvari koje su nam dugo bilo na to-do listi“, objašnjava Nenad i dodaje:

Od većih stvari koje planiramo da dodamo tu su i Audit log koji će pratiti sve izmene nastale u sistemu, importovanje spoljašnjih podataka u sistem, kao i bogatiji vremenski izveštaji. Redovno osvežavamo našu roadmap stranicu, tako da svako može u svakom momentu da vidi na čemu trenutno radimo i šta je sledeće u planu.

Za kraj, Nenad kaže da kada imate nešto što svima treba, jedini stvaran posao vam je da vas ljudi pronađu” Nakon toga, zadatak vam je da slušate korisnike kad vam se jave sa komentarom šta treba dodati/popraviti“, zaključuje Nenad.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

AI menja programiranje iz korena – kako da to okrenete u svoju korist?

Kompanija Tenderly, zajedno sa kompanijom Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje. Mi smo razgovarali sa Marinom Šolčić koja će biti predavač na ovom događaju.

Najava

Regionalni ‘open data’ izazov: Napravi aplikaciju koristeći podatke javne uprave

Regionalna škola za javnu upravu (ReSPA) i Program Ujedinjenih nacija za razvoj u Srbiji (UNDP Srbija) raspisuju Regionalni izazov otvorenih podataka 2024.

Novost

Ingsoftware akvizirao Neopix, sledi ukrupnjavanje niške IT scene

Domaća kompanija Ingsoftware akvizirala je Neopix, tako da ove niške kompanije sa velikim iskustvom u razvijanju digitalnih proizvoda i međusobno veoma kompatibilnim ekspertizama od 25. marta posluju kao jedna.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Intervju

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.