Cinnamon je u 2020. porastao za 120% i sada dolazi u Beograd

Od početka pandemije Cinnamon porastao za 120%, duplirao tim i finansije – sada otvara kancelariju i u Beogradu

Cinnamon je hrvatska development i dizajn agencija koja otvara predstavništvo u Srbiji i traži dizajnere i programere koji će im se pridružiti.

Mateja Bartolović, Ivan Kovač i Mladen Šimić koji stoje iza agencije Cinnamon su prijatelji sa fakulteta – Mateja i Mladen su zajedno studirali, a momci su živeli na istom spratu u studentskom domu u Zagrebu. Međutim, nakon završetka studija njihove karijere krenule su u potpuno drugačijem pravcu: Ivan se upustio u frilens vode kao Android developer, Mateja je postala frilens UX/UI dizajnerka, a Mladen je pokrenuo svoj prvi biznis i plasirao inovaciju koja sprečava zapetljavanje slušalica zvanu WhyKnot

Nakon određenog vremena Ivana je headhunt-ovao SONY i tada se sa Matejom seli u Malmo, ali nakon godinu dana života u Švedskoj odlučuju da se vrate u Zagreb. U tom periodu Mladen je počeo da ih nagovara da ostanu u Hrvatskoj i da zajedno pokušaju da pokrenu firmu jer, kako kaže, tada je situacija u Hrvatskoj bila dosta drugačija – bilo je malo zaista kvalitetnih firmi koje nude odlične uslove rada i rade na izazovnim projektima.

Odlučivši da pokrenu svoju agenciju za development i dizajn, tri osnivača odmah na početku postavila su jasan cilj: stvoriti firmu u kojoj se zaposleni maksimalno poštuje, koja nije birokratska, ali u kojoj se radi veoma ozbiljno. Ti počeci su bili veoma izazovni ali, projekat po projekat, počeli su da šire svoje poslovanje, da zapošljavaju, razvijaju sopstveni kadar i danas Cinnamon ima 70 zaposlenih, a sada ih očekuje i otvaranje kancelarije u Beogradu. Više o tome razgovaramo u nastavku teksta.

Raznovrsnost projekata i izazova je ono što ovu agenciju izdvaja od drugih

Prvi korak kada su Mateja, Ivan i Mladen odlučili da pokrenu svoju agenciju za dizajn i development bio je da izađu iz frilens operative, zaposle prvog developera i biznis održe barem na nuli, ako već ne može biti u plusu. Nakon toga, zaposlili su i dizajnera i, kako se priseća Ivan, njihovi računari bili su polovni, kao i sto na kom su radili. “Dakle, skromno i sa vizijom – tako bi se mogli opisati prvi koraci”, kaže Ivan i dodaje:

Nakon što je tim porastao na nekih pet, šest ljudi, išli smo na prvi poslovni put u Stokholm i to je za nas bilo nestvarno iskustvo. Otići tamo i razgovarati sa drugim osnivačima i CEO-ovima koji vode firme koje okreću milione evra godišnje – tada je delovalo da se to uvek nekom drugom dešava, a nekoliko godina kasnije smo se i sami našli u toj situaciji. 

U razvoju posla, prisećaju se naši sagovornici, dosta im je pomoglo i iskustvo u frilens vodama i, kako kaže Ivan, jedini način da budeš uspešan u tome jeste da budeš tu za svoje klijente i uvek radiš taj jedan korak više, koji oni jako cene. “Taj način razmišljanja smo preneli i na agenciju. Izdvajmo se i po tome što imamo puno projekata za svoju veličinu, i to vrlo raznolikih projekata”, navodi on.

Cinnamon širi svoj tim u Beogradu i želi da kreira potpuno operativan i nezavisan dizajn i development centar u srpskoj prestonici.

Cinnamon trenutno zapošljava 70 ljudi, imaju 30 klijenata i, kako kažu, vrlo su dinamična agencija što developerima i dizajnerima odgovara zbog raznovrsnosti projekata i izazova kojih je, kaže Mateja, bilo dosta:

Zaista ima svakakvih izazova, ali smo bili jednoglasni oko toga da želimo da isporučimo kvalitet, a ne kvantitet. Naravno, to ne znači da sada kad pogledamo unazad ne pomislimo da smo neke stvari mogli ili trebali bolje. Ono što smo u tom trenutku isporučili je bilo najbolje što smo mogli da ponudimo, uvek smo pazili na detalje, pružali više od očekivanog i puno radili. 

Taj specifičan pristup svakom klijentu, dodaje Mladen, pomogao im je da se izdvoje od konkurencije i da imaju veliki broj dugoročnih klijenata koji sa njima sarađuju od prvih investicija. “Najveći kompliment nam je kada nas klijenti preporuče svojim prijateljima, poznanicima ili poslovnim partnerima. Verujem da je word of mouth najjači oblik marketinga i stoga se maksimalno trudimo da opravdamo poverenje svakog našeg klijenta”, ističe Mladen i navodi sledeće:

Mi pretežno radimo sa startapima, tj. kompanijama koje prolaze kroz ogroman rast, ali još uvek nemaju stabilnu tržišnu poziciju. Kao njihova partnerska agencija, mi se brinemo da oni budu zadovoljni kao klijenti, ali još važnije, ulažemo veliko znanje, trud i iskustvo da im pomognemo da razviju odličan proizvod koji će uspeti na tržištu.

Cinnamon ima jedan od najboljih dizajn timova u Hrvatskoj – a to želi da postigne i u Srbiji

U razgovoru smo otkrili i da Mateja, Ivan i Mladen veoma vode računa o izboru klijenata te da uglavnom rade sa startapima koji su dobili značajne investicije i na putu su da postanu vodeći u svojim industrijama. Jedan od faktora, kako dodaje Mateja, jeste i da projekti na kojima rade iza sebe imaju ljude koji žele da se posao obavi kvalitetno, da su zanimljivi, izazovni i da njihove kolege sa svakim projektom nauče nešto novo. Ona objašnjava:

Tome pristupamo ozbiljno i pokušavamo da budemo otvoreni za želje i predloge kolega koliko god je to moguće jer izbor klijenata i projekata jako utiče na dinamiku i raspoloženje u timu. Verujem da smo tu dovoljno iskreni i da jasno komuniciramo da je posao nekad zabavan, nekada malo manje, ali da ga je potrebno obaviti. Na kraju krajeva, sami biramo i ljude koji će s nama raditi i važno nam je da to budu poslovno zrele i odgovorne osobe.

Ovaj tim u jednom trenutku otvorio je i kancelariju u Njujorku, ali su zbog pandemije bili prinuđeni da je privremeno zatvore. Međutim, kako objašnjavaju, čim se stvore uslovi za povratak, očekuje ih ponovno pokretanje tog njujorškog ogranka. “Naši idealni klijenti su kompanije koje ulažu velika sredstva u razvoj softvera i očekuju pouzdane partnere koji im isporučuju ono što žele. Mi smo takav partner, a Njujork je pun takvih klijenata”, kaže Mladen i ističe da sa nekoliko njih već rade i da se na taj način izdvajaju iz mora istočnoevropskih agencija. 

Ipak, to nije jedina novina na kojoj je ovaj tim radio: otvorena je i firma u Srbiji i, kako kaže Ivan, vrlo konkretan posao je do sada odrađen. “Operacije su pokrenute i cilj je da u narednih godinu dana ovde imamo više od dvadesetoro ljudi (mobile i web developera, UX/UI dizajnera i projekt menadžera) i potpuno operativan i nezavisan beogradski dizajn i development centar“, otkriva Ivan i objašnjava zašto su izabrali Beograd:

Odgovor je zapravo vrlo jednostavan: potreban nam je kvalitetan kadar i znamo da je to slučaj sa Srbijom jer je veliki broj frilensera iz Srbije već sarađivao sa nama. Smatramo da delimo istu kulturu i jezik, a Beograd je na četiri sata vožnje od Zagreba. Sve to su odlične predispozicije za dalje snažno širenje Cinnamona.

Ivan, Mateja i Mladen zajedno su pokrenuli agenciju Cinnamon koja danas ima 70 zaposlenih.

On dodaje i da je Srbija velika softverska outsourcing destinacija, ali pretežno u developmentu ali osetno manje u UX/UI dizajnu. “Mi smo stvorili jedan od najvećih i najboljih dizajn timova u Hrvatskoj od 18 UX/UI  dizajnera. Cinnamon radi na vrlo interesantnim design projektima, i verujemo da bi mogli biti interesantan poslodavac za iskusne i kvalitetne UX/UI  dizajnere u Srbiji”, ističe naš sagovornik.

Zaposleni rade sa klijentima i svojim idejama direktno doprinose biznisu

Osim specifičnog načina biranja projekata, Cinnamon tim ima i specifičnu organizaciju posla i podelu odgovornosti. Međutim, kako kroz šalu ističe Mateja, u tom pogledu su prošli i sito i rešeto. “Dobra organizacija i jasna komunikacija su temelji za uspeh, ali ih uopšte nije lako postići, posebno kad brzo rastete. Niko od nas troje nema diplomu iz menadžmenta i sve što smo naučili, naučili smo na svojoj koži kroz metodu pokušaja i greški“, kaže ona i primećuje sledeće:

Taj pristup nam je omogućio da dubinski razumemo zašto postoje određeni procesi, zašto je neka vrsta organizacije bolja od druge i zašto je bitno jasno i transparentno komunicirati. Nama to nisu floskule, nego nešto na čemu radimo i što poboljšavamo svakodnevno. Od jasno postavljenih odgovornosti, ciljeva i očekivanja na nivou pojedinca, preko timova do uprave i cele firme.

Zaposlenima, dodaje ona, jasno komuniciraju koja je vizija, kako u tome mogu da uspeju i šta po tom pitanju rade, a takav slučaj će biti i sa timom u Srbiji gde trenutno tragaju za product dizajnerima (tj. UX/UI dizajnerima) i JavaScript developerima koji ima minimum dve godine iskustva. Mladen ističe i sledeće:

Inače zapošljavamo ljude različitog senioriteta: od prekaljenih seniora koji već znaju rešenje za sve probleme, do talentovanih i ambicioznih juniora koji još ni ne znaju šta sve ne znaju. Bitno nam je da su kompletne osobe: moraju biti tehnički potkovani, ali moraju znati da rade u timu i jasno komuniciraju sa klijentima. Onaj stereotip o programeru koji u mraku svoje sobe, izolovan od sveta i kucka kod više ne funkcioniše. Svi naši zaposleni rade sa klijentima i direktno doprinose biznisu sa svojim idejama i iskustvom. Zbog toga nam je bitno da znaju znanje i da to znaju da iskomuniciraju.

Uz sve to, dodaje Ivan, jako je bitno da imaju strast za rešavanjem problema iliti problem solving skills. “Razvoj softvera je konstantan niz izazova i ako voliš da uključiš mozak i smišljaš načine kako rešiti određen problem, onda je to posao za tebe”, kaže Ivan i na samom kraju razgovora otkriva i njihove planove za naredni period:

Cinnamon je od početka pandemije porastao za 120%. Od tada smo duplirali i veličinu tima i finansije, a u istom trenutku je porasla i prosečna plata za 25%. U idućih godinu dana očekujemo 100% rast prihoda i 50% rasta tim. Dakle, govorimo o značajnom očekivanom rastu.

Otvaranjem development centra u Srbiji ćemo lakše zadovoljiti potrebe naših klijenata, a nastavkom rada kancelarije u Njujorku ćemo osigurati da dođemo do novih izazovnih projekata. Cilj nam je da se pozicioniramo kao agencija koja savršeno razume potrebe razvijenih tržišta i sa svojim snažnim development centrima je spremna da na te potrebe odgovori.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.