Na Kickstarteru je osvanula još jedna kampanja u kojoj glavnu ulogu igraju protagonisti iz Srbije - indie gaming studio Esoter koji prikuplja novac za svoj prvi in-house proizvod, video igru Children Of Lir. Sa ekipom iz Novog Sada razgovaramo o njihovim očekivanjima.

Opštepoznato je da je Kickstarter jedna od najpoznatijih platformi za crowdfunding, ali game developeri znaju još nešto: to je takođe jedna od najvećih platformi za plasman RPG igara, što ide u korist malom studiju poput novosadskog Esoter Studia koji razvija svoju prvu in-house igricu baziranu na irskoj legendi.
Kako objašnjavaju Danilo Radojčin (zadužen za game dizajn, produkciju, project menagement i marketing) i Suzana Savanović (zadužena za poslovanje, 2D art i assembling), veliki broj njihovih potencijalnih igrača prisutan je baš na toj platformi. Danilo dodaje:
Od samog starta želeli smo da na ovoj igri radimo samostalno i bez uticaja izdavača ili investitora i cilj nam je da se ovim projektom predstavimo kao ozbiljan indie developer tim, da pokažemo igračima da nam je zaista stalo do njihovog mišljenja. I to je još jedan od razloga zašto smo se opredelili za Kickstarter – imamo direktnu komunikaciju sa ljudima koji su zainteresovani za projekat, i samim tim mođemo da projekat prilagodima njihovom ukusu.
Preko klijentskih projekata do prve ‘in-house’ igre
Budući da se ovaj studio pored razvoja video igara za različite platforme bavi i radom na elementima video igara za klijente, kao i uslužnom izradom 3D modela i 3D štampom, rad na samostalnom projektu je ništa drugo do pravo osveženje jer se energija ne osipa u traženju zajedničkog jezika sa velikim timovima.
“Kada radiš na nečemu što je samo tvoje imaš nešto što ti ni jedan kiljent ne može pružiti – kreativnu slobodu”, objašnjava Suzana. Iako je kada radite za klijenta uglavnom neko drugi zadužen za project management, produkciju, marketing i sl, kada imate mali indie tim dolazite u situaciju da svi članovi tima moraju da preuzmu deo posla koji možda nije nužno njihova specijalnost i to je vrlo plodno tlo za kreativnost:
Svi u Esoteru su u jednom momentu radili za velike gaming kompanije u zemlji i inostranstvu i tu smo praktično “ispekli zanat”. Sada imamo svoj studio u kome donosimo sve bitne odluke samostalno i bez prinudnog uticaja sa strane. Činjenica je da pojedinačno imamo daleko više posla, ali je i zadovoljstvo zbog rada na onome što zaista volimo na izuzetno visokom nivou, pa sam posao ne deluje toliko teško.
Zato su članovi tima i mogli da se posvete keltskoj mitologiji koja je inspirisala razvoj Children Of Lir. “Otkrili smo da je keltska mitologija dosta slična našoj slovenskoj i tu smo pronašli prvu direktnu vezu između nečega što nam je poznato i nečega o čemu želimo da učimo“, dodaje Danilo.
‘Završavamo Children of Lir po svako cenu’
Generalni cilj ovog studija je da pređe cifru od 30.000 dolara kako bi mogli da otplate sve što su do sada uradili na igri, a i kako bi uspeli da je završe samostalno. Međutim, šta će se desiti ukoliko u tome ne uspeju? Suzana objašnjava:
Children of Lir će sigurno biti završen, čak i ako ne uspemo da skupimo potraživana sredstva. Toliko smo vremena i rada uložili u ovaj projekat da od njega nikako nećemo odustati, čak i ako probijemo rok za njegov završetak koji je planiran za kraj tekuće godine.
Radeći ovo dolazite u situaciju da svi članovi tima moraju da preuzmu deo posla koji možda nije nužno njihova specijalnost i takve situacije se uglavnom ne dešavaju kada radite za klijenta, a one vam pomažu da postanete još bolji stručnjaci i profesionalci.
Generalna ideja je, zaključuju naši sagovornici, da nam im ova igra uđe u portfolio kao najozbiljniji projekat koji su do sada imali prilike da samostalno rade. “Naravno da bi nam najviše odgovaralo da Kickstarter kampanja bude uspešna, ali čak i ako se to ne desi, nastavljamo dalje kao nezavisni developeri”, završava razgovor Danilo.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!