Novosadski Esoter nakon klijentskih projekata lansira svoju prvu igru na Kickstarteru

Novosadski Esoter Studio nakon klijentskih projekata lansira svoju prvu igru na Kickstarteru

Na Kickstarteru je osvanula još jedna kampanja u kojoj glavnu ulogu igraju protagonisti iz Srbije - indie gaming studio Esoter koji prikuplja novac za svoj prvi in-house proizvod, video igru Children Of Lir. Sa ekipom iz Novog Sada razgovaramo o njihovim očekivanjima.

Pored Suzane, Darka Subotina i Danila, Esoter tim čine i kolege Daniel Hulala i Dejan Subotin.

Opštepoznato je da je Kickstarter jedna od najpoznatijih platformi za crowdfunding, ali game developeri znaju još nešto: to je takođe jedna od najvećih platformi za plasman RPG igara, što ide u korist malom studiju poput novosadskog Esoter Studia koji razvija svoju prvu in-house igricu baziranu na irskoj legendi.

Kako objašnjavaju Danilo Radojčin (zadužen za game dizajn, produkciju, project menagement i marketing) i Suzana Savanović (zadužena za poslovanje, 2D art i assembling), veliki broj njihovih potencijalnih igrača prisutan je baš na toj platformi. Danilo dodaje:

Od samog starta želeli smo da na ovoj igri radimo samostalno i bez uticaja izdavača ili investitora i cilj nam je da se ovim projektom predstavimo kao ozbiljan indie developer tim, da pokažemo igračima da nam je zaista stalo do njihovog mišljenja. I to je još jedan od razloga zašto smo se opredelili za Kickstarter – imamo direktnu komunikaciju sa ljudima koji su zainteresovani za projekat, i samim tim mođemo da projekat prilagodima njihovom ukusu.

Preko klijentskih projekata do prve ‘in-house’ igre

Budući da se ovaj studio pored razvoja video igara za različite platforme bavi i radom na elementima video igara za klijente, kao i uslužnom izradom 3D modela i 3D štampom, rad na samostalnom projektu je ništa drugo do pravo osveženje jer se energija ne osipa u traženju zajedničkog jezika sa velikim timovima.

„Kada radiš na nečemu što je samo tvoje imaš nešto što ti ni jedan kiljent ne može pružiti – kreativnu slobodu“, objašnjava Suzana. Iako je kada radite za klijenta uglavnom neko drugi zadužen za project management, produkciju, marketing i sl, kada imate mali indie tim dolazite u situaciju da svi članovi tima moraju da preuzmu deo posla koji možda nije nužno njihova specijalnost i to je vrlo plodno tlo za kreativnost:

Svi u Esoteru su u jednom momentu radili za velike gaming kompanije u zemlji i inostranstvu i tu smo praktično „ispekli zanat“. Sada imamo svoj studio u kome donosimo sve bitne odluke samostalno i bez prinudnog uticaja sa strane. Činjenica je da pojedinačno imamo daleko više posla, ali je i zadovoljstvo zbog rada na onome što zaista volimo na izuzetno visokom nivou, pa sam posao ne deluje toliko teško.

Zato su članovi tima i mogli da se posvete keltskoj mitologiji koja je inspirisala razvoj Children Of Lir. „Otkrili smo da je keltska mitologija dosta slična našoj slovenskoj i tu smo pronašli prvu direktnu vezu između nečega što nam je poznato i nečega o čemu želimo da učimo„, dodaje Danilo.

‘Završavamo Children of Lir po svako cenu’

Generalni cilj ovog studija je da pređe cifru od 30.000 dolara kako bi mogli da otplate sve što su do sada uradili na igri, a i kako bi uspeli da je završe samostalno. Međutim, šta će se desiti ukoliko u tome ne uspeju? Suzana objašnjava:

Children of Lir će sigurno biti završen, čak i ako ne uspemo da skupimo potraživana sredstva. Toliko smo vremena i rada uložili u ovaj projekat da od njega nikako nećemo odustati, čak i ako probijemo rok za njegov završetak koji je planiran za kraj tekuće godine.

Radeći ovo dolazite u situaciju da svi članovi tima moraju da preuzmu deo posla koji možda nije nužno njihova specijalnost i takve situacije se uglavnom ne dešavaju kada radite za klijenta, a one vam pomažu da postanete još bolji stručnjaci i profesionalci.

Generalna ideja je, zaključuju naši sagovornici, da nam im ova igra uđe u portfolio kao najozbiljniji projekat koji su do sada imali prilike da samostalno rade. „Naravno da bi nam najviše odgovaralo da Kickstarter kampanja bude uspešna, ali čak i ako se to ne desi, nastavljamo dalje kao nezavisni developeri“, završava razgovor Danilo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.