Novosadski Esoter nakon klijentskih projekata lansira svoju prvu igru na Kickstarteru

Novosadski Esoter Studio nakon klijentskih projekata lansira svoju prvu igru na Kickstarteru

Na Kickstarteru je osvanula još jedna kampanja u kojoj glavnu ulogu igraju protagonisti iz Srbije - indie gaming studio Esoter koji prikuplja novac za svoj prvi in-house proizvod, video igru Children Of Lir. Sa ekipom iz Novog Sada razgovaramo o njihovim očekivanjima.

Pored Suzane, Darka Subotina i Danila, Esoter tim čine i kolege Daniel Hulala i Dejan Subotin.

Opštepoznato je da je Kickstarter jedna od najpoznatijih platformi za crowdfunding, ali game developeri znaju još nešto: to je takođe jedna od najvećih platformi za plasman RPG igara, što ide u korist malom studiju poput novosadskog Esoter Studia koji razvija svoju prvu in-house igricu baziranu na irskoj legendi.

Kako objašnjavaju Danilo Radojčin (zadužen za game dizajn, produkciju, project menagement i marketing) i Suzana Savanović (zadužena za poslovanje, 2D art i assembling), veliki broj njihovih potencijalnih igrača prisutan je baš na toj platformi. Danilo dodaje:

Od samog starta želeli smo da na ovoj igri radimo samostalno i bez uticaja izdavača ili investitora i cilj nam je da se ovim projektom predstavimo kao ozbiljan indie developer tim, da pokažemo igračima da nam je zaista stalo do njihovog mišljenja. I to je još jedan od razloga zašto smo se opredelili za Kickstarter – imamo direktnu komunikaciju sa ljudima koji su zainteresovani za projekat, i samim tim mođemo da projekat prilagodima njihovom ukusu.

Preko klijentskih projekata do prve ‘in-house’ igre

Budući da se ovaj studio pored razvoja video igara za različite platforme bavi i radom na elementima video igara za klijente, kao i uslužnom izradom 3D modela i 3D štampom, rad na samostalnom projektu je ništa drugo do pravo osveženje jer se energija ne osipa u traženju zajedničkog jezika sa velikim timovima.

„Kada radiš na nečemu što je samo tvoje imaš nešto što ti ni jedan kiljent ne može pružiti – kreativnu slobodu“, objašnjava Suzana. Iako je kada radite za klijenta uglavnom neko drugi zadužen za project management, produkciju, marketing i sl, kada imate mali indie tim dolazite u situaciju da svi članovi tima moraju da preuzmu deo posla koji možda nije nužno njihova specijalnost i to je vrlo plodno tlo za kreativnost:

Svi u Esoteru su u jednom momentu radili za velike gaming kompanije u zemlji i inostranstvu i tu smo praktično „ispekli zanat“. Sada imamo svoj studio u kome donosimo sve bitne odluke samostalno i bez prinudnog uticaja sa strane. Činjenica je da pojedinačno imamo daleko više posla, ali je i zadovoljstvo zbog rada na onome što zaista volimo na izuzetno visokom nivou, pa sam posao ne deluje toliko teško.

Zato su članovi tima i mogli da se posvete keltskoj mitologiji koja je inspirisala razvoj Children Of Lir. „Otkrili smo da je keltska mitologija dosta slična našoj slovenskoj i tu smo pronašli prvu direktnu vezu između nečega što nam je poznato i nečega o čemu želimo da učimo„, dodaje Danilo.

‘Završavamo Children of Lir po svako cenu’

Generalni cilj ovog studija je da pređe cifru od 30.000 dolara kako bi mogli da otplate sve što su do sada uradili na igri, a i kako bi uspeli da je završe samostalno. Međutim, šta će se desiti ukoliko u tome ne uspeju? Suzana objašnjava:

Children of Lir će sigurno biti završen, čak i ako ne uspemo da skupimo potraživana sredstva. Toliko smo vremena i rada uložili u ovaj projekat da od njega nikako nećemo odustati, čak i ako probijemo rok za njegov završetak koji je planiran za kraj tekuće godine.

Radeći ovo dolazite u situaciju da svi članovi tima moraju da preuzmu deo posla koji možda nije nužno njihova specijalnost i takve situacije se uglavnom ne dešavaju kada radite za klijenta, a one vam pomažu da postanete još bolji stručnjaci i profesionalci.

Generalna ideja je, zaključuju naši sagovornici, da nam im ova igra uđe u portfolio kao najozbiljniji projekat koji su do sada imali prilike da samostalno rade. „Naravno da bi nam najviše odgovaralo da Kickstarter kampanja bude uspešna, ali čak i ako se to ne desi, nastavljamo dalje kao nezavisni developeri“, završava razgovor Danilo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?