Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Kao ni pank, ni blogovanje nije mrtvo. Štaviše, ovih dana poprilično je aktuelno ako je suditi po nedavno objavljenom istraživanju Blogometar15 kojim je obuhvaćeno više od 700 blogera širom regiona. Podaci pokazuju da ima onih kojima je pisanje stalni izvor prihoda, no veliki je i broj pojedinaca koji isključuju monetizaciju njihovog rada. Da li je odgovor u standardizaciji cena ili u većoj edukaciji samih blogera i brendova?

blogosfera

Rezultati istraživanja Blogometar15 iza kojeg stoji BeeBlog Network, blogerska zajednica Jugoistočne evrope, konačno je tu. Analizom je obuhvaćeno više od 700 blogera iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne Gore koji su odgovorili na 70+ pitanja o njihovoj struci ili hobiju, a sa ciljem pronalaženja te donošenja konkretnih zaključaka od interesa za širu blogersku zajednicu, ali i za javno mnjenje. U istraživanju se navodi:

Blogeri čine značajan deo opšteg diskursa na mrežama. Kao važni činioci u razumevanju društvenih i političkih fenomena, pokreću važne teme i istražuju ih, a samim tim utiču na promene u društvu.

Kada su Sjedinjene Američke Države u pitanju, više od 54% blogera izjavilo je da svojim pisanjem i angažmanom dopunjava budžet, dok je svega 18% njih izjavilo kako blogovanje predstavlja full-time profesiju, te ujedno i jedini izvor prihoda. Sa druge strane, Blogometar15 pokazao je da je tek svaki peti bloger u regionu imao priliku da dopuni budžet zaradom od bloga (21%).

Sponzorisan tekst – šta je to?

Istraživanje BeeBlog Networka pokazalo je još jedan interesantan podatak: više od polovine ispitanika zauzelo je neutralan stav prema sponzorisanim tekstovima, dok je 13% njih izjavilo negativno mišljenje o plaćenom sadržaju. Ipak, 64% od ukupno ispitanih smatra da takav sadržaj treba biti vidno označen, no zaključujemo kako je i dalje velik broj onih koji misle suprotno – uprkos zakonskim odrednicama koje takav sadržaj smeštaju u kategoriju prikrivenog marketinga.

bee
Čak 20% ispitanika izjavilo je kako ne vidi potrebu da se sponzorisan tekst istakne kao takav – ukoliko klijent ili brend ne traže drugačije (Izvor: Blogometar15)

Interesantan je i podatak koji ukazuje na činjenicu da čak polovina blogera iz Srbije smatra kako se cene promocije brendova na blogovima trebaju standardizovati, no kako je reputacija blogera ujedno i najveća vrednost za brend, ističe se kako je upravo to faktor koji na kraju dana utiče na cenu angažmana. Čak 71% blogera zadovoljno je poštovanjem dogovora i brzinom isplate, dok se 22% požalilo kako su imali problema sa plaćanjem – 2% nikada nije bilo isplaćeno za svoj rad.

U razgovoru za Netokraciju, CEO i osnivač BeeBlog Networka, Dragana Đermanović, prokomentarisala je rezultate istraživanja:

Budući da do sada nije bilo sličnih istraživanja i analitičkih studija u regionu koje daju odgovore na ova pitanja ali i mnoga druga pitanja, Blogometar15 daje pionirski okvir fenomena blogosfere celoj zajednici na uvid radi daljeg unapređenja međublogerskih odnosa.

Iako je Blogometar projekat od širokog društvenog značaja, odlučili smo da angažujemo resurse iz našeg tima za sprovođenje ovog istraživanja, ali ga vraćamo zajednici sa svim zaključcima do kojih smo došli; potpuno slobodno, otvoreno i besplatno.

Novac poželjan, kompenzacija OK

Isto tako, 71% blogera preferira da za svoje usluge bude plaćeno u novčanoj valuti: na kompenzaciju pristaje oko polovine blogera. Ipak, ono što je i najinteresantnije jeste upravo to što za čak 40% blogera nikada nije moralo da dostavlja metrike svojih blogova nakon pokrenutih kampanja od strane brendova i kompanija, ukazujući da među oglašivačima (klijentima) i dalje postoji određena doza miskoncepcije sadržajnog oglašavanja i konkretnih ciljeva (KPI-jeva) koji se tim putem mogu ostvariti.

Celokupno istraživanje Blogometar15 dostupno je za preuzimanje sa zvaničnog sajta u PDF formatu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.