Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Kao ni pank, ni blogovanje nije mrtvo. Štaviše, ovih dana poprilično je aktuelno ako je suditi po nedavno objavljenom istraživanju Blogometar15 kojim je obuhvaćeno više od 700 blogera širom regiona. Podaci pokazuju da ima onih kojima je pisanje stalni izvor prihoda, no veliki je i broj pojedinaca koji isključuju monetizaciju njihovog rada. Da li je odgovor u standardizaciji cena ili u većoj edukaciji samih blogera i brendova?

blogosfera

Rezultati istraživanja Blogometar15 iza kojeg stoji BeeBlog Network, blogerska zajednica Jugoistočne evrope, konačno je tu. Analizom je obuhvaćeno više od 700 blogera iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne Gore koji su odgovorili na 70+ pitanja o njihovoj struci ili hobiju, a sa ciljem pronalaženja te donošenja konkretnih zaključaka od interesa za širu blogersku zajednicu, ali i za javno mnjenje. U istraživanju se navodi:

Blogeri čine značajan deo opšteg diskursa na mrežama. Kao važni činioci u razumevanju društvenih i političkih fenomena, pokreću važne teme i istražuju ih, a samim tim utiču na promene u društvu.

Kada su Sjedinjene Američke Države u pitanju, više od 54% blogera izjavilo je da svojim pisanjem i angažmanom dopunjava budžet, dok je svega 18% njih izjavilo kako blogovanje predstavlja full-time profesiju, te ujedno i jedini izvor prihoda. Sa druge strane, Blogometar15 pokazao je da je tek svaki peti bloger u regionu imao priliku da dopuni budžet zaradom od bloga (21%).

Sponzorisan tekst – šta je to?

Istraživanje BeeBlog Networka pokazalo je još jedan interesantan podatak: više od polovine ispitanika zauzelo je neutralan stav prema sponzorisanim tekstovima, dok je 13% njih izjavilo negativno mišljenje o plaćenom sadržaju. Ipak, 64% od ukupno ispitanih smatra da takav sadržaj treba biti vidno označen, no zaključujemo kako je i dalje velik broj onih koji misle suprotno – uprkos zakonskim odrednicama koje takav sadržaj smeštaju u kategoriju prikrivenog marketinga.

bee
Čak 20% ispitanika izjavilo je kako ne vidi potrebu da se sponzorisan tekst istakne kao takav – ukoliko klijent ili brend ne traže drugačije (Izvor: Blogometar15)

Interesantan je i podatak koji ukazuje na činjenicu da čak polovina blogera iz Srbije smatra kako se cene promocije brendova na blogovima trebaju standardizovati, no kako je reputacija blogera ujedno i najveća vrednost za brend, ističe se kako je upravo to faktor koji na kraju dana utiče na cenu angažmana. Čak 71% blogera zadovoljno je poštovanjem dogovora i brzinom isplate, dok se 22% požalilo kako su imali problema sa plaćanjem – 2% nikada nije bilo isplaćeno za svoj rad.

U razgovoru za Netokraciju, CEO i osnivač BeeBlog Networka, Dragana Đermanović, prokomentarisala je rezultate istraživanja:

Budući da do sada nije bilo sličnih istraživanja i analitičkih studija u regionu koje daju odgovore na ova pitanja ali i mnoga druga pitanja, Blogometar15 daje pionirski okvir fenomena blogosfere celoj zajednici na uvid radi daljeg unapređenja međublogerskih odnosa.

Iako je Blogometar projekat od širokog društvenog značaja, odlučili smo da angažujemo resurse iz našeg tima za sprovođenje ovog istraživanja, ali ga vraćamo zajednici sa svim zaključcima do kojih smo došli; potpuno slobodno, otvoreno i besplatno.

Novac poželjan, kompenzacija OK

Isto tako, 71% blogera preferira da za svoje usluge bude plaćeno u novčanoj valuti: na kompenzaciju pristaje oko polovine blogera. Ipak, ono što je i najinteresantnije jeste upravo to što za čak 40% blogera nikada nije moralo da dostavlja metrike svojih blogova nakon pokrenutih kampanja od strane brendova i kompanija, ukazujući da među oglašivačima (klijentima) i dalje postoji određena doza miskoncepcije sadržajnog oglašavanja i konkretnih ciljeva (KPI-jeva) koji se tim putem mogu ostvariti.

Celokupno istraživanje Blogometar15 dostupno je za preuzimanje sa zvaničnog sajta u PDF formatu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.