Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Kao ni pank, ni blogovanje nije mrtvo. Štaviše, ovih dana poprilično je aktuelno ako je suditi po nedavno objavljenom istraživanju Blogometar15 kojim je obuhvaćeno više od 700 blogera širom regiona. Podaci pokazuju da ima onih kojima je pisanje stalni izvor prihoda, no veliki je i broj pojedinaca koji isključuju monetizaciju njihovog rada. Da li je odgovor u standardizaciji cena ili u većoj edukaciji samih blogera i brendova?

blogosfera

Rezultati istraživanja Blogometar15 iza kojeg stoji BeeBlog Network, blogerska zajednica Jugoistočne evrope, konačno je tu. Analizom je obuhvaćeno više od 700 blogera iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne Gore koji su odgovorili na 70+ pitanja o njihovoj struci ili hobiju, a sa ciljem pronalaženja te donošenja konkretnih zaključaka od interesa za širu blogersku zajednicu, ali i za javno mnjenje. U istraživanju se navodi:

Blogeri čine značajan deo opšteg diskursa na mrežama. Kao važni činioci u razumevanju društvenih i političkih fenomena, pokreću važne teme i istražuju ih, a samim tim utiču na promene u društvu.

Kada su Sjedinjene Američke Države u pitanju, više od 54% blogera izjavilo je da svojim pisanjem i angažmanom dopunjava budžet, dok je svega 18% njih izjavilo kako blogovanje predstavlja full-time profesiju, te ujedno i jedini izvor prihoda. Sa druge strane, Blogometar15 pokazao je da je tek svaki peti bloger u regionu imao priliku da dopuni budžet zaradom od bloga (21%).

Sponzorisan tekst – šta je to?

Istraživanje BeeBlog Networka pokazalo je još jedan interesantan podatak: više od polovine ispitanika zauzelo je neutralan stav prema sponzorisanim tekstovima, dok je 13% njih izjavilo negativno mišljenje o plaćenom sadržaju. Ipak, 64% od ukupno ispitanih smatra da takav sadržaj treba biti vidno označen, no zaključujemo kako je i dalje velik broj onih koji misle suprotno – uprkos zakonskim odrednicama koje takav sadržaj smeštaju u kategoriju prikrivenog marketinga.

bee
Čak 20% ispitanika izjavilo je kako ne vidi potrebu da se sponzorisan tekst istakne kao takav – ukoliko klijent ili brend ne traže drugačije (Izvor: Blogometar15)

Interesantan je i podatak koji ukazuje na činjenicu da čak polovina blogera iz Srbije smatra kako se cene promocije brendova na blogovima trebaju standardizovati, no kako je reputacija blogera ujedno i najveća vrednost za brend, ističe se kako je upravo to faktor koji na kraju dana utiče na cenu angažmana. Čak 71% blogera zadovoljno je poštovanjem dogovora i brzinom isplate, dok se 22% požalilo kako su imali problema sa plaćanjem – 2% nikada nije bilo isplaćeno za svoj rad.

U razgovoru za Netokraciju, CEO i osnivač BeeBlog Networka, Dragana Đermanović, prokomentarisala je rezultate istraživanja:

Budući da do sada nije bilo sličnih istraživanja i analitičkih studija u regionu koje daju odgovore na ova pitanja ali i mnoga druga pitanja, Blogometar15 daje pionirski okvir fenomena blogosfere celoj zajednici na uvid radi daljeg unapređenja međublogerskih odnosa.

Iako je Blogometar projekat od širokog društvenog značaja, odlučili smo da angažujemo resurse iz našeg tima za sprovođenje ovog istraživanja, ali ga vraćamo zajednici sa svim zaključcima do kojih smo došli; potpuno slobodno, otvoreno i besplatno.

Novac poželjan, kompenzacija OK

Isto tako, 71% blogera preferira da za svoje usluge bude plaćeno u novčanoj valuti: na kompenzaciju pristaje oko polovine blogera. Ipak, ono što je i najinteresantnije jeste upravo to što za čak 40% blogera nikada nije moralo da dostavlja metrike svojih blogova nakon pokrenutih kampanja od strane brendova i kompanija, ukazujući da među oglašivačima (klijentima) i dalje postoji određena doza miskoncepcije sadržajnog oglašavanja i konkretnih ciljeva (KPI-jeva) koji se tim putem mogu ostvariti.

Celokupno istraživanje Blogometar15 dostupno je za preuzimanje sa zvaničnog sajta u PDF formatu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.