Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Kao ni pank, ni blogovanje nije mrtvo. Štaviše, ovih dana poprilično je aktuelno ako je suditi po nedavno objavljenom istraživanju Blogometar15 kojim je obuhvaćeno više od 700 blogera širom regiona. Podaci pokazuju da ima onih kojima je pisanje stalni izvor prihoda, no veliki je i broj pojedinaca koji isključuju monetizaciju njihovog rada. Da li je odgovor u standardizaciji cena ili u većoj edukaciji samih blogera i brendova?

blogosfera

Rezultati istraživanja Blogometar15 iza kojeg stoji BeeBlog Network, blogerska zajednica Jugoistočne evrope, konačno je tu. Analizom je obuhvaćeno više od 700 blogera iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne Gore koji su odgovorili na 70+ pitanja o njihovoj struci ili hobiju, a sa ciljem pronalaženja te donošenja konkretnih zaključaka od interesa za širu blogersku zajednicu, ali i za javno mnjenje. U istraživanju se navodi:

Blogeri čine značajan deo opšteg diskursa na mrežama. Kao važni činioci u razumevanju društvenih i političkih fenomena, pokreću važne teme i istražuju ih, a samim tim utiču na promene u društvu.

Kada su Sjedinjene Američke Države u pitanju, više od 54% blogera izjavilo je da svojim pisanjem i angažmanom dopunjava budžet, dok je svega 18% njih izjavilo kako blogovanje predstavlja full-time profesiju, te ujedno i jedini izvor prihoda. Sa druge strane, Blogometar15 pokazao je da je tek svaki peti bloger u regionu imao priliku da dopuni budžet zaradom od bloga (21%).

Sponzorisan tekst – šta je to?

Istraživanje BeeBlog Networka pokazalo je još jedan interesantan podatak: više od polovine ispitanika zauzelo je neutralan stav prema sponzorisanim tekstovima, dok je 13% njih izjavilo negativno mišljenje o plaćenom sadržaju. Ipak, 64% od ukupno ispitanih smatra da takav sadržaj treba biti vidno označen, no zaključujemo kako je i dalje velik broj onih koji misle suprotno – uprkos zakonskim odrednicama koje takav sadržaj smeštaju u kategoriju prikrivenog marketinga.

bee
Čak 20% ispitanika izjavilo je kako ne vidi potrebu da se sponzorisan tekst istakne kao takav – ukoliko klijent ili brend ne traže drugačije (Izvor: Blogometar15)

Interesantan je i podatak koji ukazuje na činjenicu da čak polovina blogera iz Srbije smatra kako se cene promocije brendova na blogovima trebaju standardizovati, no kako je reputacija blogera ujedno i najveća vrednost za brend, ističe se kako je upravo to faktor koji na kraju dana utiče na cenu angažmana. Čak 71% blogera zadovoljno je poštovanjem dogovora i brzinom isplate, dok se 22% požalilo kako su imali problema sa plaćanjem – 2% nikada nije bilo isplaćeno za svoj rad.

U razgovoru za Netokraciju, CEO i osnivač BeeBlog Networka, Dragana Đermanović, prokomentarisala je rezultate istraživanja:

Budući da do sada nije bilo sličnih istraživanja i analitičkih studija u regionu koje daju odgovore na ova pitanja ali i mnoga druga pitanja, Blogometar15 daje pionirski okvir fenomena blogosfere celoj zajednici na uvid radi daljeg unapređenja međublogerskih odnosa.

Iako je Blogometar projekat od širokog društvenog značaja, odlučili smo da angažujemo resurse iz našeg tima za sprovođenje ovog istraživanja, ali ga vraćamo zajednici sa svim zaključcima do kojih smo došli; potpuno slobodno, otvoreno i besplatno.

Novac poželjan, kompenzacija OK

Isto tako, 71% blogera preferira da za svoje usluge bude plaćeno u novčanoj valuti: na kompenzaciju pristaje oko polovine blogera. Ipak, ono što je i najinteresantnije jeste upravo to što za čak 40% blogera nikada nije moralo da dostavlja metrike svojih blogova nakon pokrenutih kampanja od strane brendova i kompanija, ukazujući da među oglašivačima (klijentima) i dalje postoji određena doza miskoncepcije sadržajnog oglašavanja i konkretnih ciljeva (KPI-jeva) koji se tim putem mogu ostvariti.

Celokupno istraživanje Blogometar15 dostupno je za preuzimanje sa zvaničnog sajta u PDF formatu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.