Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Zarađuju li srpski blogeri od pisanja?

Kao ni pank, ni blogovanje nije mrtvo. Štaviše, ovih dana poprilično je aktuelno ako je suditi po nedavno objavljenom istraživanju Blogometar15 kojim je obuhvaćeno više od 700 blogera širom regiona. Podaci pokazuju da ima onih kojima je pisanje stalni izvor prihoda, no veliki je i broj pojedinaca koji isključuju monetizaciju njihovog rada. Da li je odgovor u standardizaciji cena ili u većoj edukaciji samih blogera i brendova?

blogosfera

Rezultati istraživanja Blogometar15 iza kojeg stoji BeeBlog Network, blogerska zajednica Jugoistočne evrope, konačno je tu. Analizom je obuhvaćeno više od 700 blogera iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne Gore koji su odgovorili na 70+ pitanja o njihovoj struci ili hobiju, a sa ciljem pronalaženja te donošenja konkretnih zaključaka od interesa za širu blogersku zajednicu, ali i za javno mnjenje. U istraživanju se navodi:

Blogeri čine značajan deo opšteg diskursa na mrežama. Kao važni činioci u razumevanju društvenih i političkih fenomena, pokreću važne teme i istražuju ih, a samim tim utiču na promene u društvu.

Kada su Sjedinjene Američke Države u pitanju, više od 54% blogera izjavilo je da svojim pisanjem i angažmanom dopunjava budžet, dok je svega 18% njih izjavilo kako blogovanje predstavlja full-time profesiju, te ujedno i jedini izvor prihoda. Sa druge strane, Blogometar15 pokazao je da je tek svaki peti bloger u regionu imao priliku da dopuni budžet zaradom od bloga (21%).

Sponzorisan tekst – šta je to?

Istraživanje BeeBlog Networka pokazalo je još jedan interesantan podatak: više od polovine ispitanika zauzelo je neutralan stav prema sponzorisanim tekstovima, dok je 13% njih izjavilo negativno mišljenje o plaćenom sadržaju. Ipak, 64% od ukupno ispitanih smatra da takav sadržaj treba biti vidno označen, no zaključujemo kako je i dalje velik broj onih koji misle suprotno – uprkos zakonskim odrednicama koje takav sadržaj smeštaju u kategoriju prikrivenog marketinga.

bee
Čak 20% ispitanika izjavilo je kako ne vidi potrebu da se sponzorisan tekst istakne kao takav – ukoliko klijent ili brend ne traže drugačije (Izvor: Blogometar15)

Interesantan je i podatak koji ukazuje na činjenicu da čak polovina blogera iz Srbije smatra kako se cene promocije brendova na blogovima trebaju standardizovati, no kako je reputacija blogera ujedno i najveća vrednost za brend, ističe se kako je upravo to faktor koji na kraju dana utiče na cenu angažmana. Čak 71% blogera zadovoljno je poštovanjem dogovora i brzinom isplate, dok se 22% požalilo kako su imali problema sa plaćanjem – 2% nikada nije bilo isplaćeno za svoj rad.

U razgovoru za Netokraciju, CEO i osnivač BeeBlog Networka, Dragana Đermanović, prokomentarisala je rezultate istraživanja:

Budući da do sada nije bilo sličnih istraživanja i analitičkih studija u regionu koje daju odgovore na ova pitanja ali i mnoga druga pitanja, Blogometar15 daje pionirski okvir fenomena blogosfere celoj zajednici na uvid radi daljeg unapređenja međublogerskih odnosa.

Iako je Blogometar projekat od širokog društvenog značaja, odlučili smo da angažujemo resurse iz našeg tima za sprovođenje ovog istraživanja, ali ga vraćamo zajednici sa svim zaključcima do kojih smo došli; potpuno slobodno, otvoreno i besplatno.

Novac poželjan, kompenzacija OK

Isto tako, 71% blogera preferira da za svoje usluge bude plaćeno u novčanoj valuti: na kompenzaciju pristaje oko polovine blogera. Ipak, ono što je i najinteresantnije jeste upravo to što za čak 40% blogera nikada nije moralo da dostavlja metrike svojih blogova nakon pokrenutih kampanja od strane brendova i kompanija, ukazujući da među oglašivačima (klijentima) i dalje postoji određena doza miskoncepcije sadržajnog oglašavanja i konkretnih ciljeva (KPI-jeva) koji se tim putem mogu ostvariti.

Celokupno istraživanje Blogometar15 dostupno je za preuzimanje sa zvaničnog sajta u PDF formatu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Propustili ste

Karijere

CENTAR predstavio svoj predlog za rešavanje poreskog pitanja frilensera – Branka Anđelković otkriva detalje

Suosnivačica Centra za istraživanje javnih politika analizira aktuelnu situaciju i predstavlja predlog rešenja koji bi zadovoljio obe strane - i frilensere i državu.

Društvene mreže

Anđeli Milošević Instagram je ugasio biznis nalog. Zašto?

Da li poslovni i privatni profili na Instagramu mogu da budu ugroženi zbog 'third party' aplikacija za merenje metrika? Otkrivamo na realnom primeru naše sagovornice čiji je poslovni profil izbrisan usled povezivanja sa pomenutim aplikacijama.

Office Talks Podcast

Odsustvo društvene odgovornosti (gost Nikola Parun)

19. epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa Nikolom Parunom, politikologom i marketing stručnjakom u agenciji Ovation BBDO sa kojiim smo se dotakli teme društvene odgovornosti i aktivizma kompanija i organizacija u izazovnim vremenima.

Startapi i poslovanje

Predstavljen ekspoze nove Vlade: Najavljena ulaganja u dalji razvoj tehnološkog sektora u Srbiji

Ana Brnabić, mandatarka za novi sastav Vlade Republike Srbije, predstavila je pred Narodnom Skupštinom svoj ekspoze tj, plan rada buduće Vlade. Sledi dalja digitalizacija privrede, obrazovanja i uprave.

Intervju

Što je pametnija tehnologija, pametniji su i napadači – i zato vodite računa o vašoj ‘cyber’ bezbednosti

U poslednje vreme sve više se govori o sajber bezbednosti, a ove godine smo bili i svedoci ozbiljnih 'phishing' napada na domaće institucije. Kako stati na put ovim napadima u cilju zaštite i stabilnosti poslovanja? 

Gaming

Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Nastanak jedne video igre je složen proces u kom učestvuje više različitih profesionalaca - od programera do dizajnera. Otuda smo se odlučili da detaljnije uđemo u svet nastanka igara predstavljanjem različitih aktera koji u tom procesu učestvuju. Ovaj put otkrivamo čime se bavi Game Level dizajner.