Blinkingov servis za autentifikaciju korisnika testiraju Societe Generale i AIK banka

Blinking razvija blockchain autentifikaciju korisnika – servis testiraju Societe Generale i AIK banka

Najbolji srpski startap na takmičenju CESAwards 2018. predstavio je uspešan početak test faze sa dve domaće banke - Societe Generale bankom i AIK bankom.

Blinking je platforma bazirana na blockchain tehnologiji i algoritmu koji omogućava potvrđivanje biometrijskih podataka. Ono što ga izdvaja od njemu sličnih platformi, kaže Nikola Milinković, Product Marketing Manager ovog tima, jeste višefaktorski autentifikacioni sistem koji koristi biometrijske podatke različitih modaliteta:

Blinking tim sastavljen od profesora, asistenata i bivših studenata sa FON-a razvio je ovaj biometrijski algoritam in-house, a nakon šest meseci razvijanja tog sistema njegov demo je već bilo moguće prikazati biznis entitetima. Najveće interesovanje došlo je upravo iz finansijskog sektora.

Nakon toga usledili su inicijalni pregovori i radionice na kojima su učestvovali predstavnici Blinking tima i banaka, a najveće interesovanje pokazano je za KYC modul (Know Your Customer) modul – za bezbedno ispunjavanje procesa upoznaj svog klijenta. „Njegove mogućnosti deljenja digitalnih identiteta između članica konzorcijuma koje su pritom u saglasnosti sa GDPR-om i finansijskim regulativama je ono što je posebno privuklo pažnju banaka“, navodi Nikola za Netokraciju.

Sledi povećanje broja testera

Zaposleni Societe Generale banke i AIK banke koji su učestvovali u prilagođavanju Blinkinga njihovim sistemima uspešno su kreirali digitalne identitete i izvršili nekoliko KYC razmena podataka i to je, kako kaže prof. dr Miloš Milovanović, COO kompanije, tek početak.

„Napominjemo da je zbog regulative i zakonskih odredbi dogovoreno kreiranje tih fiktivnih identiteta sa bankarskim subjektima, a da nakon PoC faze, ukoliko testiranje našeg proizvoda ode u smeru pilota u realnom vremenu, predstoji upravljanje stvarnim privatnim podacima“, naglašava Milovanović:

I Societe Generale i AIK su zainteresovani za implementaciju tehničkog rešenja u svoje bankarske sisteme i aktivno rade na tome da se što pre dođe do modela koji može biti korišćen u fazi produkcije.

Tim trenutno radi na prilagođavanju Blinking proizvoda finansijskom sektoru, odnosno bankama.

To, dodaje Miloš, pretpostavlja uspešan završetak PoC faze za dve nedelje, kreiranje mreže koja je spremna za produkciju i skaliranje odnosno obradu velikog broja transakcija“, dodaje Milinković. Uz to je neophodno i proširenje mreže banaka koje učestvuju u konzorcijumu.

Time će faza testiranja koja je trenutno u toku u zatvorenom okruženju sa fiktivnim identitetima postati samo dao projekta koji se sprovodi sa bankama koje posluju u Srbiji. To je, uključujući i nagradu za najbolji srpski startap na CESAwards 2018, tek početak. Pred timom je, zaključuje Nikola, dalje prilagođavanje Blinking proizvoda upravo finansijskom sektoru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.