Digitalne transakcije postaju sigurnije zahvaljujući biometrici i AI

Digitalne transakcije postaju sigurnije zahvaljujući biometrici i veštačkoj inteligenciji

Prva uobičajena pomisao skoro svih tradicionalista i konzervativaca kada je reč o plaćanju i kupovini online? To nije pouzdano! S druge strane, ni oni ne mogu da negiraju činjenicu da je napredak tehnologije sve izraženiji i da igra sve veću ulogu u našoj svakodnevnici.

Međutim, šta se zaista dešava sa sigurnošću? Kako da znamo da napredne metode finansijskih transakcija rade u našu korist i da ne mogu biti laka meta sajber napadača? Odgovor na ovo pitanje potražili smo od kompanije Mastercard, čiji su nas predstavnici informisali o novim tehnološkim merama čiji je zadatak da garantuju bezbednost naših online transakcija.

Kako kažu iz Mastercarda, sve veća umreženost dovela je do toga da smo (uprkos svim postojećim merama zaštite) ranjiviji nego ikad. Stoga je za iskusnog hakera danas relativno lako da stekne protivpravnu korist, utaji, proneveri ili prisvoji tuđi novac. Jednostavno, polje finansijske bezbednosti se u toj meri proširilo da biti bezbedan više ne podrazumeva samo sakriti PIN od očiju drugih:

Online plaćanja donela su ne samo nova pravila, već kompletnu novu igru za sve učesnike u tom procesu – kako za one između kojih se transakcija vrši, tako i za one čije namere nisu legalne. Fizički i virtuelno izgovorene reči danas više nisu udeljene, te je iskusnim sajber-kriminalcima veoma lako da dođu do vaših podataka, čak i ako su stotinama hiljada kilometara udaljeni.

Kako baze podataka koje postoje o velikom broju korisnika Interneta svakim danom sve više rastu, one se neretko zloupotrebljavaju i njima se trguje – stoga je jasno da je briga broj jedan svih onih koji su se do sada odupirali e-bankingu i plaćanju putem pametnih telefona upravo bezbednost. To potvrđuje i izveštaj Evropske komisije o sajber kriminalu iz 2016. godine, koji je pokazao da čak 42% građana Evropske unije koji koriste Internet smatra da online kupovina nije bezbedna.

Pa ipak, kao i za većinu stvari u životu, u pitanju je paradoks – digitalni način plaćanja, uprkos svemu, ostaje jedna od najbezbednijih metoda za obavljanje kupovine, kažu iz Mastercarda.

Ko štiti naš novac?

Ukoliko zastanemo i sagledamo kompletno polje novčanih transakcija koje se odvijaju digitalnim kanalima, zatičemo sledeću situaciju: sajber-kriminal postaje sve napredniji, ali to ne znači da odgovor finansijskih stručnjaka izostaje:

Industrija postaje sve pametnija, a njihovi budžeti se danas mere milijardama dolara. To dovodi do toga da se naš novac štiti uz pomoć različitih biometrijskih metoda, veštačke inteligencije i metoda predikcije koje postaju sastavni deo novih tehnologija.

Postojanje modernih alata, poput Decision Intelligence koji koristi Al tehnologiju, omogućavaju korisnicima miran san jer će sve ono što odstupa od njihovih uobičajenih kupovnih navika tretirati kao potencijalnu prevaru. Ovaj alat, u kombinaciji sa Early Detection sistemom, obaveštava korisnika kada se njegov račun ili kartica nalaze u povećanom riziku od prevare:

Pored toga, Mastercard se udružio i sa kompanijama poput NuData i radi na različitim rešenjima ne bi li na osnovu ponašanja korisnika u realnom vremenu proverio njegovu autentičnost, što bot tehnologiji i kriminalcima značajno otežava da oponašaju pravu osobu.

A ako vam kažemo da se za neka od testiranja koja se sprovode u Mastercard DigiSec laboratoriji za imitiranje potencijalnih napadača koriste X zraci (koji se uglavnom primenjuju u medicinskim istraživanjima) i laseri dovoljno dobri za astronomska istraživanja, shvatićete da online sigurnost nije nešto što se prepušta slučaju. Stoga, savet svima koji i dalje sumnjaju u domete digitalnih plaćanja, jeste da što pre prigrle budućnost – inače će ih ona doslovno progutati.

Ostavi komentar

  1. Zoran Stanić

    Zoran Stanić

    24. 10. 2017. u 09:10 Odgovori

    Ne postoji apsolutna sigurnost – dok god je sveta i veka, biće i ljudi koji će pokušavati da ukradu naš novac. Ipak, onlajn i mobilna plaćanja prigrlile su mlađe generacije, a stariji će, kao i kod pametnih telefona, nevoljno, polako i oprezno ulaziti u čitavu priču.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.