Digitalne transakcije postaju sigurnije zahvaljujući biometrici i AI

Digitalne transakcije postaju sigurnije zahvaljujući biometrici i veštačkoj inteligenciji

Prva uobičajena pomisao skoro svih tradicionalista i konzervativaca kada je reč o plaćanju i kupovini online? To nije pouzdano! S druge strane, ni oni ne mogu da negiraju činjenicu da je napredak tehnologije sve izraženiji i da igra sve veću ulogu u našoj svakodnevnici.

Međutim, šta se zaista dešava sa sigurnošću? Kako da znamo da napredne metode finansijskih transakcija rade u našu korist i da ne mogu biti laka meta sajber napadača? Odgovor na ovo pitanje potražili smo od kompanije Mastercard, čiji su nas predstavnici informisali o novim tehnološkim merama čiji je zadatak da garantuju bezbednost naših online transakcija.

Kako kažu iz Mastercarda, sve veća umreženost dovela je do toga da smo (uprkos svim postojećim merama zaštite) ranjiviji nego ikad. Stoga je za iskusnog hakera danas relativno lako da stekne protivpravnu korist, utaji, proneveri ili prisvoji tuđi novac. Jednostavno, polje finansijske bezbednosti se u toj meri proširilo da biti bezbedan više ne podrazumeva samo sakriti PIN od očiju drugih:

Online plaćanja donela su ne samo nova pravila, već kompletnu novu igru za sve učesnike u tom procesu – kako za one između kojih se transakcija vrši, tako i za one čije namere nisu legalne. Fizički i virtuelno izgovorene reči danas više nisu udeljene, te je iskusnim sajber-kriminalcima veoma lako da dođu do vaših podataka, čak i ako su stotinama hiljada kilometara udaljeni.

Kako baze podataka koje postoje o velikom broju korisnika Interneta svakim danom sve više rastu, one se neretko zloupotrebljavaju i njima se trguje – stoga je jasno da je briga broj jedan svih onih koji su se do sada odupirali e-bankingu i plaćanju putem pametnih telefona upravo bezbednost. To potvrđuje i izveštaj Evropske komisije o sajber kriminalu iz 2016. godine, koji je pokazao da čak 42% građana Evropske unije koji koriste Internet smatra da online kupovina nije bezbedna.

Pa ipak, kao i za većinu stvari u životu, u pitanju je paradoks – digitalni način plaćanja, uprkos svemu, ostaje jedna od najbezbednijih metoda za obavljanje kupovine, kažu iz Mastercarda.

Ko štiti naš novac?

Ukoliko zastanemo i sagledamo kompletno polje novčanih transakcija koje se odvijaju digitalnim kanalima, zatičemo sledeću situaciju: sajber-kriminal postaje sve napredniji, ali to ne znači da odgovor finansijskih stručnjaka izostaje:

Industrija postaje sve pametnija, a njihovi budžeti se danas mere milijardama dolara. To dovodi do toga da se naš novac štiti uz pomoć različitih biometrijskih metoda, veštačke inteligencije i metoda predikcije koje postaju sastavni deo novih tehnologija.

Postojanje modernih alata, poput Decision Intelligence koji koristi Al tehnologiju, omogućavaju korisnicima miran san jer će sve ono što odstupa od njihovih uobičajenih kupovnih navika tretirati kao potencijalnu prevaru. Ovaj alat, u kombinaciji sa Early Detection sistemom, obaveštava korisnika kada se njegov račun ili kartica nalaze u povećanom riziku od prevare:

Pored toga, Mastercard se udružio i sa kompanijama poput NuData i radi na različitim rešenjima ne bi li na osnovu ponašanja korisnika u realnom vremenu proverio njegovu autentičnost, što bot tehnologiji i kriminalcima značajno otežava da oponašaju pravu osobu.

A ako vam kažemo da se za neka od testiranja koja se sprovode u Mastercard DigiSec laboratoriji za imitiranje potencijalnih napadača koriste X zraci (koji se uglavnom primenjuju u medicinskim istraživanjima) i laseri dovoljno dobri za astronomska istraživanja, shvatićete da online sigurnost nije nešto što se prepušta slučaju. Stoga, savet svima koji i dalje sumnjaju u domete digitalnih plaćanja, jeste da što pre prigrle budućnost – inače će ih ona doslovno progutati.

Ostavi komentar

  1. Zoran Stanić

    Zoran Stanić

    24. 10. 2017. u 09:10 Odgovori

    Ne postoji apsolutna sigurnost – dok god je sveta i veka, biće i ljudi koji će pokušavati da ukradu naš novac. Ipak, onlajn i mobilna plaćanja prigrlile su mlađe generacije, a stariji će, kao i kod pametnih telefona, nevoljno, polako i oprezno ulaziti u čitavu priču.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.