Digitalne transakcije postaju sigurnije zahvaljujući biometrici i AI

Digitalne transakcije postaju sigurnije zahvaljujući biometrici i veštačkoj inteligenciji

Prva uobičajena pomisao skoro svih tradicionalista i konzervativaca kada je reč o plaćanju i kupovini online? To nije pouzdano! S druge strane, ni oni ne mogu da negiraju činjenicu da je napredak tehnologije sve izraženiji i da igra sve veću ulogu u našoj svakodnevnici.

Međutim, šta se zaista dešava sa sigurnošću? Kako da znamo da napredne metode finansijskih transakcija rade u našu korist i da ne mogu biti laka meta sajber napadača? Odgovor na ovo pitanje potražili smo od kompanije Mastercard, čiji su nas predstavnici informisali o novim tehnološkim merama čiji je zadatak da garantuju bezbednost naših online transakcija.

Kako kažu iz Mastercarda, sve veća umreženost dovela je do toga da smo (uprkos svim postojećim merama zaštite) ranjiviji nego ikad. Stoga je za iskusnog hakera danas relativno lako da stekne protivpravnu korist, utaji, proneveri ili prisvoji tuđi novac. Jednostavno, polje finansijske bezbednosti se u toj meri proširilo da biti bezbedan više ne podrazumeva samo sakriti PIN od očiju drugih:

Online plaćanja donela su ne samo nova pravila, već kompletnu novu igru za sve učesnike u tom procesu – kako za one između kojih se transakcija vrši, tako i za one čije namere nisu legalne. Fizički i virtuelno izgovorene reči danas više nisu udeljene, te je iskusnim sajber-kriminalcima veoma lako da dođu do vaših podataka, čak i ako su stotinama hiljada kilometara udaljeni.

Kako baze podataka koje postoje o velikom broju korisnika Interneta svakim danom sve više rastu, one se neretko zloupotrebljavaju i njima se trguje – stoga je jasno da je briga broj jedan svih onih koji su se do sada odupirali e-bankingu i plaćanju putem pametnih telefona upravo bezbednost. To potvrđuje i izveštaj Evropske komisije o sajber kriminalu iz 2016. godine, koji je pokazao da čak 42% građana Evropske unije koji koriste Internet smatra da online kupovina nije bezbedna.

Pa ipak, kao i za većinu stvari u životu, u pitanju je paradoks – digitalni način plaćanja, uprkos svemu, ostaje jedna od najbezbednijih metoda za obavljanje kupovine, kažu iz Mastercarda.

Ko štiti naš novac?

Ukoliko zastanemo i sagledamo kompletno polje novčanih transakcija koje se odvijaju digitalnim kanalima, zatičemo sledeću situaciju: sajber-kriminal postaje sve napredniji, ali to ne znači da odgovor finansijskih stručnjaka izostaje:

Industrija postaje sve pametnija, a njihovi budžeti se danas mere milijardama dolara. To dovodi do toga da se naš novac štiti uz pomoć različitih biometrijskih metoda, veštačke inteligencije i metoda predikcije koje postaju sastavni deo novih tehnologija.

Postojanje modernih alata, poput Decision Intelligence koji koristi Al tehnologiju, omogućavaju korisnicima miran san jer će sve ono što odstupa od njihovih uobičajenih kupovnih navika tretirati kao potencijalnu prevaru. Ovaj alat, u kombinaciji sa Early Detection sistemom, obaveštava korisnika kada se njegov račun ili kartica nalaze u povećanom riziku od prevare:

Pored toga, Mastercard se udružio i sa kompanijama poput NuData i radi na različitim rešenjima ne bi li na osnovu ponašanja korisnika u realnom vremenu proverio njegovu autentičnost, što bot tehnologiji i kriminalcima značajno otežava da oponašaju pravu osobu.

A ako vam kažemo da se za neka od testiranja koja se sprovode u Mastercard DigiSec laboratoriji za imitiranje potencijalnih napadača koriste X zraci (koji se uglavnom primenjuju u medicinskim istraživanjima) i laseri dovoljno dobri za astronomska istraživanja, shvatićete da online sigurnost nije nešto što se prepušta slučaju. Stoga, savet svima koji i dalje sumnjaju u domete digitalnih plaćanja, jeste da što pre prigrle budućnost – inače će ih ona doslovno progutati.

Ostavi komentar

  1. Zoran Stanić

    Zoran Stanić

    24. 10. 2017. u 09:10 Odgovori

    Ne postoji apsolutna sigurnost – dok god je sveta i veka, biće i ljudi koji će pokušavati da ukradu naš novac. Ipak, onlajn i mobilna plaćanja prigrlile su mlađe generacije, a stariji će, kao i kod pametnih telefona, nevoljno, polako i oprezno ulaziti u čitavu priču.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.

Internet marketing

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.