'Životinje' su prva u serijalu edukativnih aplikacija iz Srbije

‘Životinje’ su prva u serijalu edukativnih aplikacija iz Srbije za decu koju roditelji već hvale

U moru različitog digitalnog sadržaja za decu, gotovo je teško izdvojiti one koji zaista mogu biti edukativni i uglavnom se sve svodi na zabavu. Moć današnjih pametnih telefona Aleksandar i Bojan odlučili su da maksimalno iskoriste i roditeljima pruže prvu u nizu poučnih aplikacija za najmlađe.

Kako naši najmlađi ne bi pomenute telefone koristili samo za gledanje crtanih filmova, igranje igara ili još gore prisutpali nepogodnom sadržaju, Aleksandar Lugonja je zajedno sa svojim kolegom odlučio da na domaćem tržištu ponudi jedno sasvim novo rešenje za decu – u okviru projekta Bebilica.

Zapravo, Bebilica podrazumeva lansiranje niza aplikacija kao alternativni i interaktivni format obrazovanja. Prva u nizu aplikacija koje će biti dostupna za roditelje ali i njihovu malu decu odnosi se na učenje o životinjama pa otuda i sama aplikacija koja je besplatna i koju je moguće preuzeti za iOS i Android, nosi jednostavan naziv – “Životinje”.

Aleksandar je inače softverski inženjer, a mi smo se odlučili da sa njim porazgovaramo kako je odlučio da svoje znanje iz sveta razvoja aplikacija upotrebi na najbolji mogući način i najmlađima ali i starijima donose jedan više nego koristan digitalni edukativni alat.

Roditelji prepoznali kvalitet aplikacije

Otkrivajući nam pozadinu nastanka ideje za pokretanje pomenutog projekta, Aleksandar kaže kako je njegov prijatelj i kolega Bojan Malinović zajedno sa svojom suprugom u želji da slobodno vreme svojoj deci ispuni kreativnim i poučnim sadržajem, uvideo da na našem jeziku zaista ne postoji mnogo aplikacija za decu tog uzrasta.

Kako nam je naš sagovornik otkrio, deca njegovog kolege su u tom trenutku bila oduševljena domaćim životinjama, te je shodno tome, prva aplikacija namenjena učenju o životinjama u čiju se realizaciju i razvoj ovaj dvočlani tim brzo upustio.

Lugonja dalje dodaje da Bebilica ima za cilj uvođenje digitalizacije u obrazovanje naših mališana. Kako dodaje, on i njegov kolega pre svega smatraju da ova sfera digitalnog sveta može i treba biti unapređena kvalitetnim i edukativnim sadržajem i dodaje: 

Pažljivo biramo sadržaj za decu prilagođen uzrastu, koji je izuzet od reklamnih i drugih sadržaja nad kojima nemamo punu kontrolu, pa time obezbeđujemo da vreme provedeno u korišćenju aplikacije ne može biti zloupotrebljeno. Naša prva aplikacija namenjena je deci uzrasta između dve i pet godina, dok će naredne shodno sadržaju i temi biti namenjene i drugim uzrastima.

Da su Aleksandar i njegov kolega uradili zaista sjajan posao pokazuju i veoma pozitivne reakcije roditelja koji su istu preuzeli sa App Store i Google Play prodavnica, kao i njihove ocene ovog proizvoda. Aleksandar za Netokraciju otkriva da su prvi utisci bili jako važni i pomogli su da se bolje razume na koji način dodatno može da se unapredi sama aplikacija.

Ono što je zaista pozitivan pokazatelj za naredni period jeste da su mnogi korisnici, dodaje Lugonja, nestrpljivi u razvoju nekoliko narednih nivoa koji su takođe planirani, kao što su životinje iz safarija i dinosaurusi.

Iako je tek nedavno objavljena, pomenuta aplikacija je za sada zabeležila oko 100 aktivnih korisnika, dok je preuzimanja prema dostupnim podacima, bilo nešto manje od 1.000. Ipak, treba imati na umu da za sada većina korisnika dolazi iz kruga porodice, prijatelja i njihovih preporuka, dok se veći broj očekuje kada se krene sa aktivnom promocijom aplikacije, što je svakako u planu, kao i naredna aplikacija – o čemu nam je naš sagovornik otkrio više detalja:

Naredna aplikacija za koju se nadamo da će biti spremna do kraja godine, biće igra memorije, kroz koju želimo da podstaknemo razvoj pamćenja i motorike. Nakon toga u planu su i aplikacije za učenje oblika, boja i slova.

‘Na nama je da damo deci najkvalitetnije što tehnologija može da pruži’

U nastavku razgovora sa Aleksandrom, dotakli smo se i biznis dela ove priče. Kako nam je on otkrio primarni motiv jeste ponuda kvalitetnog sadržaja deci i pomoć roditeljima u razvoju i vaspitanju dece. “Razvoj aplikacija, dizajn i reklame iziskuju ozbiljna finansijska sredstva, tako da profitabilnost ovakvih proizvoda može da se ostvari na duge staze isključivo prepoznavanjem kvaliteta proizvoda od strane korisnika”, istakao je Lugonja.

Prva aplikacija u nizu koja će biti objavljena u okviru projekta Bebilica odnosi se na učenje o životinjama. Sledeća aplikacija biće namenjena za vežbanje pamćenja i motorike.

Kada je reč o poslovnom modelu, Aleksandar nam tu nije otkrivao previše detalja, jer je i sam projekat mlad. Aplikacija je trenutno besplatna, a za sada je potpuni fokus dat na kvalitetu i stabilnosti same aplikacije.

Pred sam kraj, naš sagovornik ističe da za sada aplikacije koje će se nalaziti u okviru Bebilice nemaju konkurenciju na domaćem tržištu, a Aleksandar ovim putem poziva sve ljude dobre volje da se u ovu sferu uključe kako bi se zajedničkim snagama doprinelo razvoju naše dece kroz digitalne i savremene alate:

Digitalizacija je nešto od čega se ne može pobeći, a ukoliko želimo da naša deca idu u korak sa svetom i tehnologijom, na nama je da im obezbedimo najbolje i najkvalitetnije što tehnologija može da pruži. Digitalizacija je već prisutna u školama i vrtićima, ali je neophodno istu kontrolisati, nadgledati i regulisati sadržaj što trenutno nije slučaj.

Ovakvim aplikacijama, na koje se Bebilica fokusira, sadržaj je u potpunosti kontrolisan i usmeren upravo ka edukaciji, školama i prosveti, te nije isključeno da se jednog dana nađe u školama.

Na pitanje Netokracije koji su naredni planovi kada je reč o novim aplikacijama, Aleksandar dodaje da je jedna od ideja da se u što kraćem roku objavi još nekoliko nivoa životinja za trenutnu aplikaciju kako bi se kompletirala i prilagodila svačijem ukusu. “Uz to, paralelno radimo i na novoj aplikaciji kroz koju će deca moći da vežbaju inteligenciju, pamćenje i motoriku”, zaključio je Aleksandar na kraju.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Startapi i poslovanje

Novi Zakon o inovacionoj delatnosti bitan je za osnivače startapa – ali i za investitore

Startap kao pojam po prvi put je prepoznat jednim zakonom Republike Srbije. O pravnom okviru za dalji razvoj srpskog startap sistema razgovaramo sa direktorom Inicijative „Digitalna Srbija“.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi Zakon o inovacionoj delatnosti bitan je za osnivače startapa – ali i za investitore

Startap kao pojam po prvi put je prepoznat jednim zakonom Republike Srbije. O pravnom okviru za dalji razvoj srpskog startap sistema razgovaramo sa direktorom Inicijative „Digitalna Srbija“.

Kultura 2.0

Roditelji, Snapchat nije samo aplikacija za filtere – vodite računa koje opcije su uključene vašoj deci

Ako imate dete uzrasta osnovne škole, velika je verovatnoća da ima instaliran Snapchat u telefonu (ako poseduje telefon) i da skuplja 'vatrice' sa drugarima. Ipak, morate preduzeti određene korake da ih zaštitite.

Startapi i poslovanje

Američki Rho sa novih $75 miliona zaposlio više od 30 ljudi u Beogradu i najavio novo širenje

Njujorški 'fintech' nedavno je zatvorio Series B investiciju, a kompanija je od letos prisutna u srpskoj prestonici gde aktivno radi na razvoju lokalnog tima. Cilj je zaposliti top talenat, pri čemu iz kompanije kažu da nude plate u rangu globalnih razvojnih centara i druge benefite.

Gaming

Boško Đorđević je pozorišni reditelj koji stoji iza najvećeg regionalnog sajma video igara GamesCon

Ako pomislite na igranje video igara, prosto je nemoguće a da vam jedna od asocijacija ne bude GamesCon. Ovo je jedan od najvećih domaćih i regionalnih događaja posvećen gejming industriji, a sa njegovim osnivačem imali smo priliku da popričamo.

Office Talks Podcast

Gde je Novak Đoković pogrešio?

Tenzije u vezi čitave situacije oko Novaka Đokovića se ne smiruju. Prvu epizodu u novoj godini otvaramo pričom o tome zašto je ova tema podelila Srbiju i svet, gde je zakazao krizni PR i da li ga je u početku uopšte i bilo, ali i koji su nam najdraži mimovi.

Startapi i poslovanje

Quantox akvizirao beogradski Bstorm – stiže pojačanje iz ‘mobile dev’ i startap redova

Trideset novih kolega pridružuje se Quantox-u. Iz kompanije najavljuju i dve nove akvizicije u toku 2022. godine.