'Životinje' su prva u serijalu edukativnih aplikacija iz Srbije

‘Životinje’ su prva u serijalu edukativnih aplikacija iz Srbije za decu koju roditelji već hvale

U moru različitog digitalnog sadržaja za decu, gotovo je teško izdvojiti one koji zaista mogu biti edukativni i uglavnom se sve svodi na zabavu. Moć današnjih pametnih telefona Aleksandar i Bojan odlučili su da maksimalno iskoriste i roditeljima pruže prvu u nizu poučnih aplikacija za najmlađe.

Kako naši najmlađi ne bi pomenute telefone koristili samo za gledanje crtanih filmova, igranje igara ili još gore prisutpali nepogodnom sadržaju, Aleksandar Lugonja je zajedno sa svojim kolegom odlučio da na domaćem tržištu ponudi jedno sasvim novo rešenje za decu – u okviru projekta Bebilica.

Zapravo, Bebilica podrazumeva lansiranje niza aplikacija kao alternativni i interaktivni format obrazovanja. Prva u nizu aplikacija koje će biti dostupna za roditelje ali i njihovu malu decu odnosi se na učenje o životinjama pa otuda i sama aplikacija koja je besplatna i koju je moguće preuzeti za iOS i Android, nosi jednostavan naziv – “Životinje”.

Aleksandar je inače softverski inženjer, a mi smo se odlučili da sa njim porazgovaramo kako je odlučio da svoje znanje iz sveta razvoja aplikacija upotrebi na najbolji mogući način i najmlađima ali i starijima donose jedan više nego koristan digitalni edukativni alat.

Roditelji prepoznali kvalitet aplikacije

Otkrivajući nam pozadinu nastanka ideje za pokretanje pomenutog projekta, Aleksandar kaže kako je njegov prijatelj i kolega Bojan Malinović zajedno sa svojom suprugom u želji da slobodno vreme svojoj deci ispuni kreativnim i poučnim sadržajem, uvideo da na našem jeziku zaista ne postoji mnogo aplikacija za decu tog uzrasta.

Kako nam je naš sagovornik otkrio, deca njegovog kolege su u tom trenutku bila oduševljena domaćim životinjama, te je shodno tome, prva aplikacija namenjena učenju o životinjama u čiju se realizaciju i razvoj ovaj dvočlani tim brzo upustio.

Lugonja dalje dodaje da Bebilica ima za cilj uvođenje digitalizacije u obrazovanje naših mališana. Kako dodaje, on i njegov kolega pre svega smatraju da ova sfera digitalnog sveta može i treba biti unapređena kvalitetnim i edukativnim sadržajem i dodaje: 

Pažljivo biramo sadržaj za decu prilagođen uzrastu, koji je izuzet od reklamnih i drugih sadržaja nad kojima nemamo punu kontrolu, pa time obezbeđujemo da vreme provedeno u korišćenju aplikacije ne može biti zloupotrebljeno. Naša prva aplikacija namenjena je deci uzrasta između dve i pet godina, dok će naredne shodno sadržaju i temi biti namenjene i drugim uzrastima.

Da su Aleksandar i njegov kolega uradili zaista sjajan posao pokazuju i veoma pozitivne reakcije roditelja koji su istu preuzeli sa App Store i Google Play prodavnica, kao i njihove ocene ovog proizvoda. Aleksandar za Netokraciju otkriva da su prvi utisci bili jako važni i pomogli su da se bolje razume na koji način dodatno može da se unapredi sama aplikacija.

Ono što je zaista pozitivan pokazatelj za naredni period jeste da su mnogi korisnici, dodaje Lugonja, nestrpljivi u razvoju nekoliko narednih nivoa koji su takođe planirani, kao što su životinje iz safarija i dinosaurusi.

Iako je tek nedavno objavljena, pomenuta aplikacija je za sada zabeležila oko 100 aktivnih korisnika, dok je preuzimanja prema dostupnim podacima, bilo nešto manje od 1.000. Ipak, treba imati na umu da za sada većina korisnika dolazi iz kruga porodice, prijatelja i njihovih preporuka, dok se veći broj očekuje kada se krene sa aktivnom promocijom aplikacije, što je svakako u planu, kao i naredna aplikacija – o čemu nam je naš sagovornik otkrio više detalja:

Naredna aplikacija za koju se nadamo da će biti spremna do kraja godine, biće igra memorije, kroz koju želimo da podstaknemo razvoj pamćenja i motorike. Nakon toga u planu su i aplikacije za učenje oblika, boja i slova.

‘Na nama je da damo deci najkvalitetnije što tehnologija može da pruži’

U nastavku razgovora sa Aleksandrom, dotakli smo se i biznis dela ove priče. Kako nam je on otkrio primarni motiv jeste ponuda kvalitetnog sadržaja deci i pomoć roditeljima u razvoju i vaspitanju dece. “Razvoj aplikacija, dizajn i reklame iziskuju ozbiljna finansijska sredstva, tako da profitabilnost ovakvih proizvoda može da se ostvari na duge staze isključivo prepoznavanjem kvaliteta proizvoda od strane korisnika”, istakao je Lugonja.

Prva aplikacija u nizu koja će biti objavljena u okviru projekta Bebilica odnosi se na učenje o životinjama. Sledeća aplikacija biće namenjena za vežbanje pamćenja i motorike.

Kada je reč o poslovnom modelu, Aleksandar nam tu nije otkrivao previše detalja, jer je i sam projekat mlad. Aplikacija je trenutno besplatna, a za sada je potpuni fokus dat na kvalitetu i stabilnosti same aplikacije.

Pred sam kraj, naš sagovornik ističe da za sada aplikacije koje će se nalaziti u okviru Bebilice nemaju konkurenciju na domaćem tržištu, a Aleksandar ovim putem poziva sve ljude dobre volje da se u ovu sferu uključe kako bi se zajedničkim snagama doprinelo razvoju naše dece kroz digitalne i savremene alate:

Digitalizacija je nešto od čega se ne može pobeći, a ukoliko želimo da naša deca idu u korak sa svetom i tehnologijom, na nama je da im obezbedimo najbolje i najkvalitetnije što tehnologija može da pruži. Digitalizacija je već prisutna u školama i vrtićima, ali je neophodno istu kontrolisati, nadgledati i regulisati sadržaj što trenutno nije slučaj.

Ovakvim aplikacijama, na koje se Bebilica fokusira, sadržaj je u potpunosti kontrolisan i usmeren upravo ka edukaciji, školama i prosveti, te nije isključeno da se jednog dana nađe u školama.

Na pitanje Netokracije koji su naredni planovi kada je reč o novim aplikacijama, Aleksandar dodaje da je jedna od ideja da se u što kraćem roku objavi još nekoliko nivoa životinja za trenutnu aplikaciju kako bi se kompletirala i prilagodila svačijem ukusu. “Uz to, paralelno radimo i na novoj aplikaciji kroz koju će deca moći da vežbaju inteligenciju, pamćenje i motoriku”, zaključio je Aleksandar na kraju.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.