Nakon skoro tri meseca od lansiranja, Apple Watch je svetsku javnost ostavio podeljenom. I dok jedni tvrde da je ovaj uređaj planetarni hit, drugi pak njegovu popularnost vezuju isključivo za mlade ljude, ‘early adoptere’ i zaljubljenike u nove tehnologije. No, ukoliko se okrenemo brojkama, videćemo da je prodaja ovog pametnog sata u poslednje vreme znatno opala.
Naime, kako prenosi Business Insider, istraživačka studija firme Slice ukazuje na to da su sudeći prema analiziranim e-mail računima u Sjedinjenim Američkim Državama, porudžbine za Apple Watch opale skoro 90 odsto nakon samo nedelju dana otkako je ovaj uređaj imao svoje prvo predstavljanje. Ipak treba napomenuti da statistika nije obuhvatila prodaje i narudžbine u fizičkim Apple prodavnicama širom sveta.
Čak su i pojedini analitičari iz firme BMO Capital Markets razočarani sa ovom činjenicom, te se lako može desiti da smanje svoje procene kada je reč o prodaji Apple Watch-a za narednu godinu. Iako neki od stručnjaka osporavaju ovaj uređaj i njegovo korišćenje, analitičar Cantor Fitzgerald veruje da će Apple Watch biti jedan od najpopularnijih poklona za novogodišnje i božićne praznike, te postoji šansa da se ovaj uređaj uvrsti među najprodavanije proizvode pomenute kompanije i na taj način barem malo promeni nezavidnu statistiku.

Sa druge strane, direktor kompanije Global Equities Research, Trip Chowdhry je procenio kako bi Apple mogao da proda između 20 i 25 miliona ovog pametnog sata i to u poslednja tri meseca ove godine, ali je istakao:
Zašto bih ja trebalo da potrošim 400 dolara za jedan ekran na mom zglobu koji mi u suštini pruža iste funkcije kao i moj pametni telefon.
Zapamtimo, pametni satovi nisu mobilni telefoni
Sa nešto drugačijim stavom dolazi analitičarka Carolina Milanesi koja ističe da prodaja pametnih satova kao i drugih wearable uređaja stvara izazov kako za Apple, tako i za druge kompanije. Milanesi ističe da se glavni problem javlja u činjenici da pameti satovi, iako mogu da učine život lakšim, pak ne mogu da zamene osnovnu potrebu za komunikacijom koju nam pružaju telefoni.
Neki od analitičara smatraju da će Apple u prvom kvartalu ove godine prodati oko tri do pet miliona pametnih satova, a da očekivana prodaja do kraja godine iznosi nešto manje od 20 miliona uređaja. Za sam kraj Jack Gold je istakao:
Ovo će svakako biti dugoročna igra koja će trajati bar još godinu ili dve i to ne samo za Apple, nego i za tržište jer kompanije moraju razumeti šta potrošači zaista žele da pametni sat uradi za njih.
Imajući to na umu, kompanija iz Kupertina još nije u javnost izašla sa zvaničnim statistikama prodaje Apple Watch-a. Nama, korisnicima i svetskoj javnosti, ostaje da vidimo da li će se u vremenu koje je pred nama prodaja povećati i može li ovaj tehnološki gigant sledeći put predstaviti pametni sat sa dodatnim funkcijama i korekcijama – i tako izaći iz okvira “već viđenog”, stvarajući sebi put još bolje prodaje koji vodi do zagarantovanog uspeha.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!