Kreće isplata muzičara za servis servisa ‘Apple Music’

Koliko para, toliko muzike: Apple popustio pred zahtevima muzičke industrije

Nakon kritike koju je pevačica Taylor Swift uputila kompaniji iz Kupertina, iz Apple-a su odlučili da muzički umetnici ipak budu plaćeni tokom probnog perioda novog servisa Apple Music. Ovaj premijum ‘streaming’ servis zvanično kreće sa radom sledeće nedlje, tačnije 30. juna.

taylor2

Novost da će Apple početi sa plaćanjem umetnika kao i izdavača potvrdio je potpredsednik ove kompanije Eddy Cue. Kako prenosi The Verge, glavni razlog za pomenuti potez jeste poruka pevačice Taylor Swift koja je iskritikovala Apple, ističući da je „razočaravajuće“ i „šokantno“ da nezavisni muzičari ne budu isplaćivani tokom probnog perioda servisa Apple Music.

Plan poznate kompanije je bio da nakon isteka besplatne opcije korišćenja servisa, svim muzičarima ponudi veće isplate nego što to nude rivali – kao što je na primer Spotify ili Deezer. Ipak, Taylor nije želela da sakriva svoje nezadovoljstvo, obrazloživši na blogu zašto planira da povuče svoje najnovije izdanje sa ovog servisa. Pevačica se oglasila i na Twitter-u, dodavši da je period od tri meseca dosta vremena da neko od muzičara radi besplatno.

Poruka se naravno raširila velikom brzinom stigavši i do Eddy Cue-a koji je morao da ublaži nezadovoljstvo ove pevačice (doduše i čitave industrije), potvrdivši na kraju da će Apple ipak platiti muzičke umetnike čak i za vreme probnog perioda pomenutog servisa (nije kao da nemaju). Ubrzo nakon toga, Swiftova je pozitivno odreagovala na Twitter-u, ali BuzzFeed ipak izveštava da ova pevačica tek treba da sklopi dogovor sa pomenutom kompanijom kako bi njen album pronašao mesto na servisu Apple Music.

To to to je to, hajde svi da igramo…

Hoće li se ikada poravnati sve planete u kosmosu zvanom muzička industrija, ostaje nam tek da vidimo. Prva revolucija kada je digitalna prodaja u pitanju svakako je stigla sa pokojnim Steve Jobs-om koji je ujedinio izdavačke kompanije i omogućio im da putem iTunes-a prodaju muziku. Skoro 15 godina kasnije i čini se da industrija nikada nije bila više podeljena, a stvari su otišle toliko daleko da su se pojedini umetnici udružili i pokrenuli svoj „startap“ – Tidal.

Sa teškom konkurencijom i umetnicima koji su razočarani u digitalne kanale, odluka Apple-a da u kratkom vremenskom roku prihvati isplaćivanje muzičkih umetnika ne dolazi kao veliko iznenađenje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs i namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.