Apple sprema novi patent za AR pametne naočare?

Apple sa novim patentom za AR pametne naočare započinje trku sa Guglom?

Tehnološka kompanija iz Kalifornije radi na patentiranju pametnih naočara koje će u velikoj meri biti zasnovane na tehnologiji proširene stvarnosti, dok sam projekat u velikoj meri podseća na - Google Glass. Na ovaj način kompanija bi u budućem periodu mogla da proširi ponudu svojih nosivih uređaja.

Iako je za sada još rano govoriti o tome kako bi naočare mogle da izgledaju, te koje performanse bi mogle da karakterišu iste, jasno je da bi korisnici uz pomoć ovog uređaja i tehnologije proširene stvarnosti mogli da vide i pretraže više informacija i detalja o određenim objektima koji se nalaze ispred njih u realnom okruženju.

Detalje svog patenta, Apple je prikazao još ranije putem iPad i iPhone uređaja, a koji je još 2013. godine podnesen Kancelariji za patente i zaštitne znakove pri Sjedinjenim Američkim Državama, dok je na kraju predstavljen i nacrt i zgleda AR naočara, piše ReadWrite. Inače, sam patent rezultat je rada AR startapa Metaio, koga je tehnološki gigant iz Kupertina akvizirao još 2013. godine. Podsetimo, i Google je nedavno takođe ponovo oživeo svoj zaboravljeni projekata pametnih naočara – a ako ove dve kompanije budu ostvarile svoje planove, biće zanimljivo pratiti nastupe na tržištu.

Patent pametnih Apple AR naočara iza kojeg stoji startap Metaio, koga je poznata kompanija kupila 2013. godine.

AR tehnologija ima veliki prostor za dalje inovacije

Namere Epla da vremenom sve više ulaže u pomenutu tehnologiju, ogledaju se u činjenici da kompanija već sprema poseban AR odeljak za novi iOS 11, dok bi dugo čekani iPhone 8 u velikoj meri mogao da bude podređen proširenoj stvarnosti. Želju da krenu u ovom smeru nisu krili i najviši predstavnici kompanije, štaviše CEO Tim Kuk, još ranije je istakao kako „čitav tim radi na velikim idejama“, aludirajući na proširenu stvarnost u kojoj Epl vidi veliki potencijal.

Ova tehnologija će nesumnjivo oblikovati budućnost tržišta mobilnih uređaja ostavljajući dosta prostora za dalji napredak i razvoj. Za sada je ipak još rano govoriti ozbiljno o AR-u na našim telefonima, ali ako se setimo planetarno popularne igre Pokemon Go, koja je upravo zasnovana na pomenutoj tehnologiji – lako se možemo uveriti da će se nadmetanje velikih kompanija za kreiranje što boljih proizvoda, prebaciti na polje agumentovane ili proširene stvarnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.