Playrix RS ima novu art direktorku - Ana Zanozina dolazi iz Rusije i vodiće art tim u Srbiji

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Playrix RS ima novu art direktorku – Ana Zanozina dolazi iz Rusije i vodiće art tim u Srbiji

Bogato iskustvo iz F2P sveta Ana Zanozina primeniće na novoj poziciji art direktorke u novosadskom studiju Playrix RS. U razgovoru za Netokraciju ona otkriva svoj razvojni put i govori o radu sa domaćim i regionalnim artistima.

Ukoliko je sport deo vašeg života, verovatno ste ispratili transfer decenije – Mesi je prešao u PSŽ oprostivši se od Barselone nakon 21 godinu. I u IT industriji ovog leta bilo je velikih transfera i akvizicija, a poslednja vest stiže nam iz novosadskog studija PlayrixRS koji je saopštio da je imenovao novu art direktorku.

U pitanju je Ana Zanozina, talentovana 2D ilustratorka poreklom iz Rusije koja se može pohvaliti obilatim iskustvom u gaming industriji i to u F2P sektoru, a koja je u prošlosti već radila na nekim od najuspešnijih naslova koje je Playrix lansirao i koje na dnevnom nivou aktivno igra nekoliko miliona korisnika.

Poslednje četiri godine Ana je provela u Crnoj Gori, radeći remote, a sada se vraća u matičnu kompaniju gde će obavljati ulogu art direktorke u srpskom studiju. O njenom razvojnom putu, radu na velikim projektima i trendovima u F2P svetu, ali i poslu koji će obavljati za Playrix RS, Netokracija u ekskluzivnom intervjuu razgovara sa Zanozinom.

Ana, hvala ti što si pristala na ovaj intervju. Možeš li nam za početak reći nešto više o sebi i o tvojoj karijeri? Šta te motiviše da i posle 8 godina radiš u gaming industriji?

Hvala vama na gostoprimstvu!

Hajde da krenemo od početka. Crtanje sam volela od detinjstva i odlučila sam se da studiram umetnost. Iako mi je arhitektura uska specijalizacija, za vreme studija kupila sam svoju prvu tablu za crtanje i odlučila da se time bavim iz hobija. Veoma brzo shvatila sam da mi više prija da se bavim crtanjem nego odabirom materijala na poziciji arhitekte te sam krenula da radim kao freelance ilustrator odmah po završetku studija.

Umetnost ovog tipa tada mi se činila daleko zanimljivijim odabirom profesije i rekla bih da nisam pogrešila. Likovno obrazovanje mi je dalo jaku umetničku osnovu koja mi je dobro došla u radu.

Moj prvi veliki projekat bio je niz jednostavnih ilustracija za jednu mobilnu igru. Posao mi se dopao, a nekako sam se prirodno vezala za gaming industriju, te sam ubrzo potom dobila i stalni posao u jednom lokalnom studiju za razvoj mobilnih igara. Što duže radim u gamingu, to mi industrija deluje da sve više obećava. Ona raste i razvija se poprilično brzo – nemate tu mnogo prostora da vam ovaj posao dosadi, verovatno i zbog toga što je industrija prepuna talentovanih ljudi čiji rad inspiriše i motiviše vas, ali i sama činjenica da će vaš proizvod koristiti milioni ljudi širom sveta.

Nedavno si odlučila da si pridružiš Playrix RS timu na poziciji art direktorke. Zbog čega si se odlučila na ovaj potez i šta će zapravo biti tvoj posao u ovom studiju?

Svi ljudi sa kojima sam komunicirala od početka procesa delovali su mi izuzetno prijateljski nastrojeni, ali istovremeno i profesionalno orijentisani. Razgovarali smo o projektima – zvučalo je jedinstveno i obećavajuće. Stekla sam utisak da je tim u Srbiji veoma kreativan i pun svežih ideja i pomislila sam da bi bilo super raditi sa njima, zaista verujem da zajedno možemo da kreiramo vrhunske igre.

Moj posao je da organizujem i vodim art tim, da učestvujem u definisanju art stila projekta, da pružim timu povratne informacije i pomognem im u razvoju svojih veština. Pored toga, učestvovaću u procesu zapošljavanja novih artista i mnogim drugim stvarima koje se vezuju za art odeljenje u Playrix RS.

Ovo nije prvi put da radiš za Playrix – globalno?

Tačno tako. I u prošlosti sam radila za Playrix, nekih tri godine sveukupno. Počela sam kao freelance artist na igri Township, a nakon toga sam radila full time kao 2D artist i lead artist na naslovu Wildscapes.

Iako si se tek priključila timu u Srbiji, moramo da pitamo za prve utiske. Da li si uzbuđena što ćeš raditi sa lokalnim talentom?

Prvi utisci su veoma pozitivni. Oduševljena sam i podstaknuta profesionalizmom i organizovanošću timova i procesa, ali i srdačnošću novih kolega. Puno je toga zajedničkog među nama, a verujem da jedni od drugih možemo mnogo da naučimo.

Poslednjih godina radiš iz Crne Gore. Kada si se tamo preselila i zašto – da li si imala priliku da radiš sa lokalnim umetnicima i kako ti se čini art scena na ovim prostorima?

Preselila sam se u Crnu Goru pre četiri godine. Izabrala sam ovu državu zbog povoljne klime i zaista prelepe prirode – kombinacija mora i planina, znate na šta mislim. Čitav Balkan je generalno dobro pozicioniran što je veliki plus kada govorimo o putovanju u različite delove Evrope.

Sličnost naših jezika takođe igra veliku ulogu – ruski i srpski su pomalo slični što olakšava međusobno razumevanje, mentalitet nam je sličan i ljudi su veoma prijateljski nastrojeni, a to je ogromna prednost.

Nažalost do sada nisam imala priliku da se upoznam sa lokalnim kompanijama i regionalnom 2D art scenom. To je, nažalost, minus života u Crnoj Gori jer ovde jednostavno nemamo razvijenu gaming scenu, sve se to svodi na par artista razbacanih po državi, a rezultat toga je i odsustvo lokalne zajednice. Međutim, nadam se da ću sa novom pozicijom u novosadskom Playrixu imati priliku da se upoznam sa domaćim i regionalnim talentom, ali i da ćemo imati priliku za razmenu iskustava.

Da li se zbog nove pozicije seliš u Novi Sad ili ostaješ u Crnoj Gori?

U ovom trenutku nemam planove za preseljenje u Novi Sad, pogotovo zbog čitave situacije sa globalnom pandemijom usled koje najveći broj ljudi radi od kuće. Planiram da nastavim sa remote radom jer to je ono što mi prija.

Kada već govorimo o remote radu, sve je više diskusije o budućnosti radnog mesta i uvođenju hibridnog modela. Kako ti gledaš na ovu situaciju koja je stavljena pred kompanije?

Sada već dobar deo karijere radim kao remote radnik. Iz ove perspektive ne bih mogla da zamislim da ponovo moram da idem u kancelariju gde uglavnom ne mogu da ostanem produktivna i gde jako lako gubim koncentraciju. Prema mom mišljenju rad u klasičnoj kancelariji nosi sa sobom previše distrakcija, dok je kod kuće moguće održati fokusiranost na pojedinačne izazove i taskove.

Takođe, treba uzeti u obzir i vreme i energiju koju svako od nas potroši na odlazak i dolazak sa posla – kada radite od kuće vi ne zavisite od gužve u saobraćaju. Ipak, ima i to svoje mane jer ljudi zbog takvog pristupa poslu danas više rade.

Čvrsto verujem da su kompanije koje su zaposlenima omogućile remote rad one organizacije koje su fokusirane na rezultate, a ne na sate provedene u kancelariji. Verujem da je to win-win situacija dugoročno – kako za kompanije, tako i za zaposlene.

Da li je ovakav vid rada korisniji i inspirativniji za ljude koji rade kreativan posao?

Rekla bih da jeste. U svakom trenutku možete da napravite pauzu, da odremate ili se prošetate – takve pauze definitivno pomažu kod kreiranja novih ideja i koncepata i verujem da bi svi koji se bave kreativnim poslom složili sa ovom izjavom.

Koliko je bitno za svakog artistu da konstantno unapređuje svoj stil i svoje veštine? Koji su neki od aktuelnih trendova u F2P sektoru?

Od presudnog je značaja za svakog artista da se razvija i napreduje jer se i industrija isto tako razvija – pa čak i brže. Umetnik čitavog života uči kako bi bio u toku sa tržištem i zahtevima.

Iako se ne bavim produkcijom, sa moje tačke gledišta čini mi se da puzzle igre, match3, arkadne i hyper casual igre ovih dana najbrže rastu što nam samo po sebi govori u kom se smeru i industrija kreće.

Za kraj, šta te najviše uzbuđuje kada govorimo o tvojoj novoj poziciji i koja je tvoja poruka budućim kolegama – mladim artistima koji razmišljaju da se prijave na poziciju 2D artista?

Najviše sam uzbuđena zbog toga što ću u Playrix RS imati priliku da se dalje profesionalno razvijam – i kao artist i kao art direktor. Malo je kompanija koje senior artistima mogu da pruže takvu priliku. Budućim kolegama poručujem da posegnu do novih visina i da apliciraju na jednu od mnogih otvorenih pozicija koje imamo u ovom trenutku – nema sumnje da ćemo zajedno postići fantastične rezultate. Želim vam puno sreće na regrutovanju!


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Kolumna

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Gaming

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.