Playrix RS ima novu art direktorku - Ana Zanozina dolazi iz Rusije i vodiće art tim u Srbiji

Playrix RS ima novu art direktorku – Ana Zanozina dolazi iz Rusije i vodiće art tim u Srbiji

Bogato iskustvo iz F2P sveta Ana Zanozina primeniće na novoj poziciji art direktorke u novosadskom studiju Playrix RS. U razgovoru za Netokraciju ona otkriva svoj razvojni put i govori o radu sa domaćim i regionalnim artistima.

Ukoliko je sport deo vašeg života, verovatno ste ispratili transfer decenije – Mesi je prešao u PSŽ oprostivši se od Barselone nakon 21 godinu. I u IT industriji ovog leta bilo je velikih transfera i akvizicija, a poslednja vest stiže nam iz novosadskog studija PlayrixRS koji je saopštio da je imenovao novu art direktorku.

U pitanju je Ana Zanozina, talentovana 2D ilustratorka poreklom iz Rusije koja se može pohvaliti obilatim iskustvom u gaming industriji i to u F2P sektoru, a koja je u prošlosti već radila na nekim od najuspešnijih naslova koje je Playrix lansirao i koje na dnevnom nivou aktivno igra nekoliko miliona korisnika.

Poslednje četiri godine Ana je provela u Crnoj Gori, radeći remote, a sada se vraća u matičnu kompaniju gde će obavljati ulogu art direktorke u srpskom studiju. O njenom razvojnom putu, radu na velikim projektima i trendovima u F2P svetu, ali i poslu koji će obavljati za Playrix RS, Netokracija u ekskluzivnom intervjuu razgovara sa Zanozinom.

Ana, hvala ti što si pristala na ovaj intervju. Možeš li nam za početak reći nešto više o sebi i o tvojoj karijeri? Šta te motiviše da i posle 8 godina radiš u gaming industriji?

Hvala vama na gostoprimstvu!

Hajde da krenemo od početka. Crtanje sam volela od detinjstva i odlučila sam se da studiram umetnost. Iako mi je arhitektura uska specijalizacija, za vreme studija kupila sam svoju prvu tablu za crtanje i odlučila da se time bavim iz hobija. Veoma brzo shvatila sam da mi više prija da se bavim crtanjem nego odabirom materijala na poziciji arhitekte te sam krenula da radim kao freelance ilustrator odmah po završetku studija.

Umetnost ovog tipa tada mi se činila daleko zanimljivijim odabirom profesije i rekla bih da nisam pogrešila. Likovno obrazovanje mi je dalo jaku umetničku osnovu koja mi je dobro došla u radu.

Moj prvi veliki projekat bio je niz jednostavnih ilustracija za jednu mobilnu igru. Posao mi se dopao, a nekako sam se prirodno vezala za gaming industriju, te sam ubrzo potom dobila i stalni posao u jednom lokalnom studiju za razvoj mobilnih igara. Što duže radim u gamingu, to mi industrija deluje da sve više obećava. Ona raste i razvija se poprilično brzo – nemate tu mnogo prostora da vam ovaj posao dosadi, verovatno i zbog toga što je industrija prepuna talentovanih ljudi čiji rad inspiriše i motiviše vas, ali i sama činjenica da će vaš proizvod koristiti milioni ljudi širom sveta.

Nedavno si odlučila da si pridružiš Playrix RS timu na poziciji art direktorke. Zbog čega si se odlučila na ovaj potez i šta će zapravo biti tvoj posao u ovom studiju?

Svi ljudi sa kojima sam komunicirala od početka procesa delovali su mi izuzetno prijateljski nastrojeni, ali istovremeno i profesionalno orijentisani. Razgovarali smo o projektima – zvučalo je jedinstveno i obećavajuće. Stekla sam utisak da je tim u Srbiji veoma kreativan i pun svežih ideja i pomislila sam da bi bilo super raditi sa njima, zaista verujem da zajedno možemo da kreiramo vrhunske igre.

Moj posao je da organizujem i vodim art tim, da učestvujem u definisanju art stila projekta, da pružim timu povratne informacije i pomognem im u razvoju svojih veština. Pored toga, učestvovaću u procesu zapošljavanja novih artista i mnogim drugim stvarima koje se vezuju za art odeljenje u Playrix RS.

Ovo nije prvi put da radiš za Playrix – globalno?

Tačno tako. I u prošlosti sam radila za Playrix, nekih tri godine sveukupno. Počela sam kao freelance artist na igri Township, a nakon toga sam radila full time kao 2D artist i lead artist na naslovu Wildscapes.

Iako si se tek priključila timu u Srbiji, moramo da pitamo za prve utiske. Da li si uzbuđena što ćeš raditi sa lokalnim talentom?

Prvi utisci su veoma pozitivni. Oduševljena sam i podstaknuta profesionalizmom i organizovanošću timova i procesa, ali i srdačnošću novih kolega. Puno je toga zajedničkog među nama, a verujem da jedni od drugih možemo mnogo da naučimo.

Poslednjih godina radiš iz Crne Gore. Kada si se tamo preselila i zašto – da li si imala priliku da radiš sa lokalnim umetnicima i kako ti se čini art scena na ovim prostorima?

Preselila sam se u Crnu Goru pre četiri godine. Izabrala sam ovu državu zbog povoljne klime i zaista prelepe prirode – kombinacija mora i planina, znate na šta mislim. Čitav Balkan je generalno dobro pozicioniran što je veliki plus kada govorimo o putovanju u različite delove Evrope.

Sličnost naših jezika takođe igra veliku ulogu – ruski i srpski su pomalo slični što olakšava međusobno razumevanje, mentalitet nam je sličan i ljudi su veoma prijateljski nastrojeni, a to je ogromna prednost.

Nažalost do sada nisam imala priliku da se upoznam sa lokalnim kompanijama i regionalnom 2D art scenom. To je, nažalost, minus života u Crnoj Gori jer ovde jednostavno nemamo razvijenu gaming scenu, sve se to svodi na par artista razbacanih po državi, a rezultat toga je i odsustvo lokalne zajednice. Međutim, nadam se da ću sa novom pozicijom u novosadskom Playrixu imati priliku da se upoznam sa domaćim i regionalnim talentom, ali i da ćemo imati priliku za razmenu iskustava.

Da li se zbog nove pozicije seliš u Novi Sad ili ostaješ u Crnoj Gori?

U ovom trenutku nemam planove za preseljenje u Novi Sad, pogotovo zbog čitave situacije sa globalnom pandemijom usled koje najveći broj ljudi radi od kuće. Planiram da nastavim sa remote radom jer to je ono što mi prija.

Kada već govorimo o remote radu, sve je više diskusije o budućnosti radnog mesta i uvođenju hibridnog modela. Kako ti gledaš na ovu situaciju koja je stavljena pred kompanije?

Sada već dobar deo karijere radim kao remote radnik. Iz ove perspektive ne bih mogla da zamislim da ponovo moram da idem u kancelariju gde uglavnom ne mogu da ostanem produktivna i gde jako lako gubim koncentraciju. Prema mom mišljenju rad u klasičnoj kancelariji nosi sa sobom previše distrakcija, dok je kod kuće moguće održati fokusiranost na pojedinačne izazove i taskove.

Takođe, treba uzeti u obzir i vreme i energiju koju svako od nas potroši na odlazak i dolazak sa posla – kada radite od kuće vi ne zavisite od gužve u saobraćaju. Ipak, ima i to svoje mane jer ljudi zbog takvog pristupa poslu danas više rade.

Čvrsto verujem da su kompanije koje su zaposlenima omogućile remote rad one organizacije koje su fokusirane na rezultate, a ne na sate provedene u kancelariji. Verujem da je to win-win situacija dugoročno – kako za kompanije, tako i za zaposlene.

Da li je ovakav vid rada korisniji i inspirativniji za ljude koji rade kreativan posao?

Rekla bih da jeste. U svakom trenutku možete da napravite pauzu, da odremate ili se prošetate – takve pauze definitivno pomažu kod kreiranja novih ideja i koncepata i verujem da bi svi koji se bave kreativnim poslom složili sa ovom izjavom.

Koliko je bitno za svakog artistu da konstantno unapređuje svoj stil i svoje veštine? Koji su neki od aktuelnih trendova u F2P sektoru?

Od presudnog je značaja za svakog artista da se razvija i napreduje jer se i industrija isto tako razvija – pa čak i brže. Umetnik čitavog života uči kako bi bio u toku sa tržištem i zahtevima.

Iako se ne bavim produkcijom, sa moje tačke gledišta čini mi se da puzzle igre, match3, arkadne i hyper casual igre ovih dana najbrže rastu što nam samo po sebi govori u kom se smeru i industrija kreće.

Za kraj, šta te najviše uzbuđuje kada govorimo o tvojoj novoj poziciji i koja je tvoja poruka budućim kolegama – mladim artistima koji razmišljaju da se prijave na poziciju 2D artista?

Najviše sam uzbuđena zbog toga što ću u Playrix RS imati priliku da se dalje profesionalno razvijam – i kao artist i kao art direktor. Malo je kompanija koje senior artistima mogu da pruže takvu priliku. Budućim kolegama poručujem da posegnu do novih visina i da apliciraju na jednu od mnogih otvorenih pozicija koje imamo u ovom trenutku – nema sumnje da ćemo zajedno postići fantastične rezultate. Želim vam puno sreće na regrutovanju!


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Intervju

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Sponzorisano

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Novost

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.