Kako se oglašavati putem platforme Amazon iz Srbije?

Kako se oglašavati putem Amazona? Predstavnici agencije Sellers Alley dele svoja iskustva

Da li ste nekada razmišljali o oglašavanju na Amazonu i benefitima koje bi to moglo da donese? Tim iz Srbije koji stoji iza agencije Sellers Alley nam daje odgovore na ova pitanja u priči koja sledi.

Lazar Žepinić, osnivač Sellers Alley-a, vodi agenciju koja se bavi oglašavanjem na digitalnim platformama kao što su Amazon, Google, Facebook, pa čak i TikTok i, kako ističe, inicijala ideja za pokretanje ove kompanije bila je želja da se klijentu omogući da efikasno promoviše svoj brend na što više dostupnih kanala – s obzirom na to da su današnje advertising agencije više okrenute ka jednoj ili dve platforme.

On nam, u nastavku razgovora, detaljnije otkriva “tajne” oglašavanja na platformi Amazon, ali i nekim planovima za razvoj ove kompanije.

Šta tačno podrazumeva oglašavanje na Amazonu i koje krajnje benefite donosi oglašivačima?

Amazon oglašavanje je pouzdan način da se pojavite pred potrošačima, ali i dobar način da se rangirate u pretragama. Konkurencija na Amazonu je ogromna (trenutno postoji oko dva miliona aktivnih prodavaca) tako da ko ne ulaže u oglašavanje, praktično nema nikakve šanse da bude konkurentan osim ukoliko cena njegovog proizvoda nije višestruka niža (što je skoro neodrživo). Benefiti koje donosi ulaganje u oglase su višestruki, tako da nije toliko redak slučaj da prodavac koji svoj brend predstavi na pravi način i istakne se na platformi kvalitetom svojih proizvoda i pristupačnom cenom, postane milioner.

Koja je razlika između Amazon PPC i Amazon DSP metoda oglašavanja?

DSP (Demand Side Platform) je programatski sistem koji je Amazon razvio za potrebe video i display oglašavanja. Kao i drugi programatski sistemi, on se oslanja na podatke o korisnicima. Svesni smo da Amazon poseduje ogromnu bazu podataka o korisnicima, i sa ovim predstavlja blago među platformama koje su purchase-based kao i kreirane prema drugim signalima koje korisnici ostavljaju kao trag na mreži.

Amazon PPC je termin koji podrazumeva kreiranje kampanja u okviru Amazon marketing usluge, i ograničava se na promociju proizvoda na Amazonu, dok DSP platforma funkcioniše samostalno, a može da se koristi u promotivne svrhe Amazon proizvoda ili pak website-a. To znači da možete koristiti platformu za promociju web-a koristeći Amazon podatke i oglasni inventar.

Prikaz prodaje i potrošnje na jednom Amazon advertising nalogu.

Koji proizvodi se mogu oglašavati na pomenutoj platformi?

Putem Amazonovih servisa je moguće oglašavati gotovo sve vrste proizvoda, od šoljica za kafu do automobila. Oglasi mogu da budu vidljivi na Amazonu, ali i na partnerskim sajtovima, tako da je kreativnost pri kreiranju strategije jedina granica. Jako je važno jasno postaviti ciljeve i otvoreno komunicirati sa timom ili klijentom.

Ukoliko je klijentu važno da proizvod postane najprodavaniji u svojoj kategoriji, oglase ćemo pozicionirati na stranicama glavnih konkurenata, targetiraćemo najrelevantnije ključne reči, a video će se pojavljivati ispod rezultata pretrage.

Koja su tvoja predviđanja o budućnosti oglašavanja na Amazonu? Na šta sve oglašivači treba da obrate pažnju?

U Amazon oglašavanju se sve više skreće pažnja sa oglasa individualnih proizvoda i potencira se brand awareness. Nove forme oglasa, prostor za poruke brenda, kao i dodatne opcije za registrovane brendove su dobar uvod u ono što nas očekuje u budućnosti. Sponsored Brands kampanje naših klijenata su vrlo profitabilne iz meseca u mesec, a tokom događaja poput Black Friday-a i Prime Day-a ostvaruju fantastične rezultate.

Za one koji planiraju da započnu oglašavanje, savet je da Amazon shvate i kao platformu za izgradnju brenda i da obezbede kvalitetan content koji će njihovu priču na najbolji način predstaviti krajnjim kupcima. Osim razvoja brenda, stalno testiranje je od presudne važnosti za oglašavanje, kao i istraživanje novih mogućnosti prikazivanja proizvoda. Na primer, dovođenje eksternog saobraćaja sa TikTok-a na Amazon stranice proizvoda je nešto što smo među prvima na svetu primenili i ostvarili neverovatne rezultate.

Između ostalog, bavite se i TikTok oglašavanjem. Šta nam o tome možete reći i šta to tačno podrazumeva?

Kao relativno nova advertising platforma, to je nešto što smo apsolutno morali da istražimo i isprobamo. Od testiranja platforme došli smo do toga da smo postali TikTok zvanični partner. Kao što znate, TikTok je društvena mreža koja se bazira na snimcima, oglasi su u formatu video snimaka i pojavljuju se u feed-u kada korisnik skroluje.

Naša usluga podrazumeva kreiranje i vođenje TikTok advertising naloga kao i outsourcing video studija za kreiranje video materijala potrebnih za TikTok oglašavanje. Takođe imamo našu internu bazu TikTok influensera koje možemo kontaktirati ukoliko klijent želi da ima video influensera i da dodatno poveća product/service awareness.

Kako izgleda konkurencija na tim platformama?

Kao što sam naveo prethodno, na Amazonu je konkurencija ogromna, i morate biti izuzetno posvećeni biznisu, neprestano ulagati novac u oglase, obezbeđivati kvalitetan proizvod i pružati odlično korisničko iskustvo kupcima kako biste isplivali na vrh. Što se tiče TikTok-a, tu je situacija malo drugačija jer se prodaja ne odvija direktno na platformi, već potencijalne kupce vodite na eksterne website-ove da obave kupovinu.

TikTok je odličan za brand awareness i lansiranje proizvoda, a s obzirom na to da je oglašavanje relativno novo na ovoj platformi, konkurencija nije prevelika. Nas izdvaja holistički pristup ecommerce-u koji podrazumeva sve od oglašavanja, rada na samom listingu, do rešavanja određenih administrativnih izazova. Spremni smo da izađemo u susret klijentu i ponudimo mnogo više nego što može da dobije od jedne klasične agencije.

Sa druge strane, sa kojim sve klijentima vi kao agencija danas sarađujete?

Imamo preko 150 aktivnih klijenata kojima vodimo advertising naloge na nekoliko platformi, gde vodeću ulogu ima Amazon, ali tu su i Google, Facebook, Walmart, TikTok. Sa TikTok-om smo u strateškom partnerstvu za Evropu i posebno smo ponosni na našu saradnju. Takođe, partneri smo sa Thrasio-m, jednim od najvećih kompanija koja prodaje na Amazonu i koja je dostigla status najbrže rastućeg jednoroga po valuaciji u istoriji Amerike. Prisutni smo u gotovo svim industrijama i kategorijama proizvoda na Amazonu.

Koji su naredni planovi za Sellers Alley i šta od vas možemo očekivati u narednom periodu?

Naši planovi podrazumevaju još veći rast na našim osnovnim platformama oglašavanja kao i dalje građenje timova za podršku velikim klijentima sa raznim zaduženjima, od oglašavanja do kreativnog pa sve do analitičkog rada. Originalan cilj je bio da do kraja 2021. zaposlimo našeg stotog kolegu. Verujem da ćemo cilj ostvariti već u julu mesecu pa uveliko radimo na ažuriranoj verziji strategije rasta firme.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Generalni menadžer kancelarije u Beogradu i globalni VP Engineering-a za Netokraciju govori o proizvodima koje Embroker razvija, o sektoru digitalnog osiguranja malih biznisa, ali i o daljim planovima za proširenje tima u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.