Kako se oglašavati putem platforme Amazon iz Srbije?

Kako se oglašavati putem Amazona? Predstavnici agencije Sellers Alley dele svoja iskustva

Da li ste nekada razmišljali o oglašavanju na Amazonu i benefitima koje bi to moglo da donese? Tim iz Srbije koji stoji iza agencije Sellers Alley nam daje odgovore na ova pitanja u priči koja sledi.

Lazar Žepinić, osnivač Sellers Alley-a, vodi agenciju koja se bavi oglašavanjem na digitalnim platformama kao što su Amazon, Google, Facebook, pa čak i TikTok i, kako ističe, inicijala ideja za pokretanje ove kompanije bila je želja da se klijentu omogući da efikasno promoviše svoj brend na što više dostupnih kanala – s obzirom na to da su današnje advertising agencije više okrenute ka jednoj ili dve platforme.

On nam, u nastavku razgovora, detaljnije otkriva “tajne” oglašavanja na platformi Amazon, ali i nekim planovima za razvoj ove kompanije.

Šta tačno podrazumeva oglašavanje na Amazonu i koje krajnje benefite donosi oglašivačima?

Amazon oglašavanje je pouzdan način da se pojavite pred potrošačima, ali i dobar način da se rangirate u pretragama. Konkurencija na Amazonu je ogromna (trenutno postoji oko dva miliona aktivnih prodavaca) tako da ko ne ulaže u oglašavanje, praktično nema nikakve šanse da bude konkurentan osim ukoliko cena njegovog proizvoda nije višestruka niža (što je skoro neodrživo). Benefiti koje donosi ulaganje u oglase su višestruki, tako da nije toliko redak slučaj da prodavac koji svoj brend predstavi na pravi način i istakne se na platformi kvalitetom svojih proizvoda i pristupačnom cenom, postane milioner.

Koja je razlika između Amazon PPC i Amazon DSP metoda oglašavanja?

DSP (Demand Side Platform) je programatski sistem koji je Amazon razvio za potrebe video i display oglašavanja. Kao i drugi programatski sistemi, on se oslanja na podatke o korisnicima. Svesni smo da Amazon poseduje ogromnu bazu podataka o korisnicima, i sa ovim predstavlja blago među platformama koje su purchase-based kao i kreirane prema drugim signalima koje korisnici ostavljaju kao trag na mreži.

Amazon PPC je termin koji podrazumeva kreiranje kampanja u okviru Amazon marketing usluge, i ograničava se na promociju proizvoda na Amazonu, dok DSP platforma funkcioniše samostalno, a može da se koristi u promotivne svrhe Amazon proizvoda ili pak website-a. To znači da možete koristiti platformu za promociju web-a koristeći Amazon podatke i oglasni inventar.

Prikaz prodaje i potrošnje na jednom Amazon advertising nalogu.

Koji proizvodi se mogu oglašavati na pomenutoj platformi?

Putem Amazonovih servisa je moguće oglašavati gotovo sve vrste proizvoda, od šoljica za kafu do automobila. Oglasi mogu da budu vidljivi na Amazonu, ali i na partnerskim sajtovima, tako da je kreativnost pri kreiranju strategije jedina granica. Jako je važno jasno postaviti ciljeve i otvoreno komunicirati sa timom ili klijentom.

Ukoliko je klijentu važno da proizvod postane najprodavaniji u svojoj kategoriji, oglase ćemo pozicionirati na stranicama glavnih konkurenata, targetiraćemo najrelevantnije ključne reči, a video će se pojavljivati ispod rezultata pretrage.

Koja su tvoja predviđanja o budućnosti oglašavanja na Amazonu? Na šta sve oglašivači treba da obrate pažnju?

U Amazon oglašavanju se sve više skreće pažnja sa oglasa individualnih proizvoda i potencira se brand awareness. Nove forme oglasa, prostor za poruke brenda, kao i dodatne opcije za registrovane brendove su dobar uvod u ono što nas očekuje u budućnosti. Sponsored Brands kampanje naših klijenata su vrlo profitabilne iz meseca u mesec, a tokom događaja poput Black Friday-a i Prime Day-a ostvaruju fantastične rezultate.

Za one koji planiraju da započnu oglašavanje, savet je da Amazon shvate i kao platformu za izgradnju brenda i da obezbede kvalitetan content koji će njihovu priču na najbolji način predstaviti krajnjim kupcima. Osim razvoja brenda, stalno testiranje je od presudne važnosti za oglašavanje, kao i istraživanje novih mogućnosti prikazivanja proizvoda. Na primer, dovođenje eksternog saobraćaja sa TikTok-a na Amazon stranice proizvoda je nešto što smo među prvima na svetu primenili i ostvarili neverovatne rezultate.

Između ostalog, bavite se i TikTok oglašavanjem. Šta nam o tome možete reći i šta to tačno podrazumeva?

Kao relativno nova advertising platforma, to je nešto što smo apsolutno morali da istražimo i isprobamo. Od testiranja platforme došli smo do toga da smo postali TikTok zvanični partner. Kao što znate, TikTok je društvena mreža koja se bazira na snimcima, oglasi su u formatu video snimaka i pojavljuju se u feed-u kada korisnik skroluje.

Naša usluga podrazumeva kreiranje i vođenje TikTok advertising naloga kao i outsourcing video studija za kreiranje video materijala potrebnih za TikTok oglašavanje. Takođe imamo našu internu bazu TikTok influensera koje možemo kontaktirati ukoliko klijent želi da ima video influensera i da dodatno poveća product/service awareness.

Kako izgleda konkurencija na tim platformama?

Kao što sam naveo prethodno, na Amazonu je konkurencija ogromna, i morate biti izuzetno posvećeni biznisu, neprestano ulagati novac u oglase, obezbeđivati kvalitetan proizvod i pružati odlično korisničko iskustvo kupcima kako biste isplivali na vrh. Što se tiče TikTok-a, tu je situacija malo drugačija jer se prodaja ne odvija direktno na platformi, već potencijalne kupce vodite na eksterne website-ove da obave kupovinu.

TikTok je odličan za brand awareness i lansiranje proizvoda, a s obzirom na to da je oglašavanje relativno novo na ovoj platformi, konkurencija nije prevelika. Nas izdvaja holistički pristup ecommerce-u koji podrazumeva sve od oglašavanja, rada na samom listingu, do rešavanja određenih administrativnih izazova. Spremni smo da izađemo u susret klijentu i ponudimo mnogo više nego što može da dobije od jedne klasične agencije.

Sa druge strane, sa kojim sve klijentima vi kao agencija danas sarađujete?

Imamo preko 150 aktivnih klijenata kojima vodimo advertising naloge na nekoliko platformi, gde vodeću ulogu ima Amazon, ali tu su i Google, Facebook, Walmart, TikTok. Sa TikTok-om smo u strateškom partnerstvu za Evropu i posebno smo ponosni na našu saradnju. Takođe, partneri smo sa Thrasio-m, jednim od najvećih kompanija koja prodaje na Amazonu i koja je dostigla status najbrže rastućeg jednoroga po valuaciji u istoriji Amerike. Prisutni smo u gotovo svim industrijama i kategorijama proizvoda na Amazonu.

Koji su naredni planovi za Sellers Alley i šta od vas možemo očekivati u narednom periodu?

Naši planovi podrazumevaju još veći rast na našim osnovnim platformama oglašavanja kao i dalje građenje timova za podršku velikim klijentima sa raznim zaduženjima, od oglašavanja do kreativnog pa sve do analitičkog rada. Originalan cilj je bio da do kraja 2021. zaposlimo našeg stotog kolegu. Verujem da ćemo cilj ostvariti već u julu mesecu pa uveliko radimo na ažuriranoj verziji strategije rasta firme.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.