Kineski AliSports najavio ulaganja u srpsku esport scenu?

Kineski AliSports najavio ulaganja u srpsku esport scenu?

Početkom meseca, u domaćim medijima našla se informacija da bi kineska kompanija AliSports od Beograda mogla da napravi prvi regionalni esport centar. Iako za sada samo na papiru, ovaj projekat doprineo bi jačanju regionalne esport scene ali i pozicioniranju balkanske gejming scene. U razgovoru sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom iz organizacije Fortuna esports, otkrivamo koje nas prepreke čekaju na ovom putu i koliko je ideja 'sa dalekog Istoka' ostvariva.

Da Kinezi izdvajaju dosta novca kada je reč o ulaganju u esport, dokazuje više podataka. Jedan od njih je i da će kompanija Alibaba uložiti 150 miliona dolara u esport u saradnji sa Internacionalnom esport federacijom. Iza investicije stoji AliSports, ogranak ove kompanije koji je najavio i svoje planove za Beograd, a koje su Večernje Novosti prenele još početkom ovog meseca.

Kada je reč o pomenutom investiciji, AliSports planira da pomogne IeSF-u da organizuje turnire kako za profesionalne tako i za amaterske organizacije, sa ciljem da se esport globalno prepozna kao sport koji donosi veliki potencijal. Međutim, priča o Kinezima i esportu ne završava se ovde. Početkom godine kompanija Alphabet investirala je 120 miliona dolara u kinesku livestream gaming platformu Chushou osnovanu 2015. godine, a koja broji 8 miliona korisnika.

Ovo su samo neki od dokaza koliko se zemlja Kina fokusirala na esport, nastojeći da se dodatno pozicionira u ovoj oblasti, ali i da investira u druge zemlje kao što je Srbija – što je i najzanimljivije za lokalne aktere. Prema pisanju pomenutog beogradskog lista, jedan od razloga zašto bi AliSports potencijalno investirao u Srbiju, jeste to što je naša država priznala esport kao sport, što će samoj kompaniji omogućiti da dodatno razvije esport ekosistem kako regiona tako i naše zemlje uz pomoć zvaničnih institucija.

Na papiru jedno, u realnosti pak druga priča?

Prvi obrisi ove saradnje proistekli su zahvaljujući gostovanju srpskog esport saveza u kineskom gradu Haikou, gde je održano finale takmičenja Word Electronic Sport Games. Ovu priliku savez je iskoristio da se bolje poveže sa direktorom AliSportsa, Džejsonom Fungom koji je istakao velike ambicije kada je reč o ulaganju u glavni grad, a koje se zasnivaju na stvaranju regionalnog centra ovog sporta u periodu koji dolazi.

Ipak, koliko je zapravo ova priča realno ostvariva i koliko bi njena primena donela benefita, kako za region, tako i za Srbiju, porazgovarali smo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom, direktorom Fortuna esports. Na pitanje Netokracije kako komentariše pomenute najave u medijima, Mihajlo ističe da su isti preterali sa informacijama, ali i da mu je sve to razumljivo s obzirom na to da pojedini mediji generalno nemaju previše dodira sa ovom materijom:

Da malo pojasnim situaciju za one koji ne znaju. AliSports, koji je ogranak AliExpress-a, organizuje WESG (World Electronic Sports Games) koji po formatu najviše liči na Olimpijske igre. Pravo nastupa imaju samo ekipe sastavljene od igrača iz iste države, a samo takmičenje obuhvata više igara.

Prošle godine, svaki kontinent je imao više online kvalifikacija po regionalnom ključu, dok se završnica igrala uživo. Na primer, za Evropu je glavni događaj prošle godine bio u Barseloni, dok su Srbiju predstavljale ekipa Resistance u CS:GO i Team Serbia u Doti 2 koji je uspeo da se plasira na finale u Kini.

Nema sumnje da bi Beograd imao kapaciteta da ugosti veliko takmičenje kao što je WESG, ali ostaje da se vidi da li bi i kada moglo do toga da dođe.

Kako Jovanović napominje, ove godine AliSports želi da nastavi sa širenjem WESG-a, time što će kontinenti biti podeljeni na regione, od kojih će svaki imati svoje online kvalifikacije i veliku završnicu uživo preko koje će slati najbolje igrače i timove na finale u Kinu. „Beograd je zbog položaja, ali i zbog infrastrukture, publike i već donekle razvijene esport scene, prvi izbor za grad domaćin završnice našeg regiona“, kaže Mihajlo, dodajući da bi održavanje takvog događaja u Beogradu samo dodatno učvrstilo njegov položaj regionalnog esport centra i pokazalo da nema bolje destinacije od njega u našem regiou.

Esport zajednica bi tako dobila priliku da prisustvuje uživo još jednom velikom događaju, ali bi i igrači dobili priliku da se takmiče u nekim igrama koje nisu toliko široko zastupljene, ali su deo WESG globalnog takmičenja. League of Legends koji je definitivno najrazvijeniji esport, kod nas ne spada u takmičarske igre, što znači da bi akcenat bio na Counter Strike-u, Hearthstone-u, Doti 2, itd, što bi dosta značilo za dalji razvoj tih igračkih zajednica.

Srbija itekako ima potencijal za regionalnog esport lidera

Između ostalog, naš sagovornik posebno naglašava da je esport i dalje jako mlada industrija koja još uvek ne uživa poverenje šire javnosti, te da bilo kakav propust može da ima negativan uticaj na sve koji posluju u njoj.

Svedoci smo da se često najavljuju veliki projekti koji zatim ne mogu da u realnosti opravdaju visoka očekivanja. To vodi do prezentovanja netačnih statistika i naduvanih brojeva, a u realnosti imamo poluprazne hale i dvocifrenu gledanost tokom prenosa. Praktično, trebalo bi jako pažljivo i ozbiljno pristupiti projektu ove veličine jer bi bilo kakav neuspeh osetile sve domaće organizacije, dok bi uspeh bio sigurno dodatan vetar u leđa za celu industriju.

Finale EBL lige, jednog od najvećih takmičenja u igri LOL, održano je u martu ove godine u Beogradu, gde je hrvatski Kliktech osvojio titulu.

Na kraju razgovora, Jovanović kaže da ne treba zaboraviti da Srbija ima veliki broj profesionalaca sa iskustvom koji su potrebni da bi se ovako ambiciozan projekat sproveo u delo. Takođe, ne treba zanemariti i činjenicu da su u Srbiji niži troškovi, dok Beograd ima optimalnu geografsku lokaciju i odgovarajuću infrastrukturu. Takođe, statistika pokazuje da je najveći procenat regionalne esport publike upravo iz Srbije.

Naredni period će najbolje pokazati da li bi pomenute najave na kraju mogle da budu pretočene u realnost ali postepeno – upravo iz razloga što nijedna industrija ne trpi velike promene preko noći, a posebno ne one industrije koje tek treba da pokažu svoj pun potencijal kao što je esport.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Tehnologija

Otvoren MarTech Challenge – regionalno takmičenje za marketing startape

Tehnološki startapi koji se bave primenom novih tehnologija u marketingu i komunikacijama u oblastima poput oglašavanja, veštačke inteligencije, mašinskog učenja, medija, društvenih mreža i slično pozvani su da se priključe takmičenju.

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.