TeleGroup otkriva svoj pogled na aktuelnu krizu izazvanu pandemijom

TeleGroup: Neki biznisi se bore za opstanak, dok su drugi krizu prepoznali kao priliku za rast kroz inovacije

Kako se biznisi prilagođavaju aktuelnim okolnostima i koliko im u tome pomaže tehnologija?

Širom sveta, pa i u u našoj zemlji, kompanije su bile prinuđene da ubrzano rade na pronalaženju scenarija koji bi obezbedio uslove za nastavak poslovanja. Ovo je propraćeno najpre velikom inicijativom za obezbeđivanje rada od kuće, za kompanije kojima to priroda posla omogućava.

Kako su se postojeći biznisi menjali, tako su se i novi stvorili zahvaljujući tehnologiji i digitalnim platformama, a Aleksandar Vratonjić Gligorijević, Chief Marketing Officer u kompaniji TeleGroup, otkriva nam nešto više o tim transformacijama biznisa.

Kao kompanija koja je jedan od lidera na polju inovacija, kako vidite novi svet koji nastaje pod uticajem globalne pandemije?

Pandemiju COVID-19 možemo posmatrati kao svojevrsni akcelerator u svetu biznisa. U svega dve nedelje procenat ljudi koji rade od kuće je porastao koliko i za prethodnih osam godina. Američka berza 500 najuspešnijih kompanija je u roku od 34 dana pala koliko i tokom cele 2008. godine, kada je bila poslednja ekonomska kriza. Mnogi biznisi su “preko noći” bili primorani da se prilagode novim okolnostima.

Tehnologije su sada više nego ikad dobile na značaju. Uzmimo za primer restorane, koji su zahvaljujući aplikacijama za isporuku nastavili da održavaju svoje poslovanje. U Srbiji je prodaja hrane preko interneta za vreme vanrednog stanja porasla za 200 procenata, a taj trend je nastavio da raste i nakon njegovog ukidanja. Takođe, same aplikacije za isporuku, dostupne na našem tržištu, naglo su podigle nivo kvaliteta korisničkog iskustva, dodale nove funkcionalnosti i ubrzano radile kako bi privukle nove korisnike. Zapravo, potrebe krajnjih korisnika su te koje guraju napredak tehnologije.

Javni sektor se takođe u nekim segmentima transformisao i sve je veći broj usluga koje se sada realizuju putem interneta, jednostavnim procesom od par klikova, čime su barem pojedine gužve i redovi izbegnuti, koji su posebno neželjeni u trenucima borbe protiv virusa.

Situacija u kojoj se nalazimo za neke biznise predstavlja borbu za opstanak, dok su drugi prepoznali priliku za rast kroz inoviranje na svim poljima. Naš zadatak je da im u tome pomognemo – da inovacije u poslovanju sprovedu i usmere na adekvatna tehnološka rešenja u skladu sa svojim potrebama.

Promene se uočavaju u mnogim industrijama, ali i u našoj svakodnevici. Tehnologije su prisutnije nego ikad, zar ne?

Upravo tako. Ako izuzmemo rešenja koja biznise prilagođavaju onlajn poslovanju i omogućavaju nesmetanu komunikaciju zaposlenih, sada imamo i usluge poput čuvanja dece preko aplikacija za video konferencije, virtuelne koncerte i pozorišta koja nude mogućnost praćenja projekcija preko interneta, prostore za svadbe, pa čak i opštinske prostorije koje nude mogućnost virtuelnim gostima da prisustvuju činu venčanja…i to su samo su neki od primera.

Budući da se sve više kompanija okreće online poslovanju, na koji način mogu da obezbede da njihovi podaci ostanu zaštićeni?

Ova “migracija” radne snage na režim rada od kuće sa sobom nosi i veću zabrinutost po pitanju bezbednosti veze i sigurnog pristupa kompanijskim resursima. TeleGroup je svojim klijentima, kod kojih vodimo računa o bezbednosti njihove mreže, podataka i korisničkih naloga, a koji broje i po nekoliko hiljada zaposlenih, omogućio bezbedan rad na daljinu u roku od gotovo 48 sati. Ovo je bio poseban izazov, pogotovo u trenutku kada smo bili suočeni sa ograničenjem kretanja.

Pored bezbednosti podataka, koja ima sve veći značaj, raste i svest o zaštiti privatnosti. Ova veoma važna tema našla se u žiži javnosti, pogotovo u evropskim zemljama, kada su počela da se razmatraju rešenja o praćenju ljudi zbog kontrole pandemije.

Zato je tehnologija dobra samo onoliko koliko su naši procesi i ljudi u organizaciji dobri, odnosno, tehnološka rešenja treba da budu u skladu sa etičkim principima.

Koje sve inovacije iz TeleGroup-a možemo da očekujemo u narednom periodu?

Kao kompanija koja nastoji, poput većine porodičnih kompanija, da bude pokretačka snaga društva i zajednice u kojoj posluje, uvek stremimo da usmerimo svoje napore u oblasti koje su od velikog značaja za okruženje.

Prethodnih nekoliko godina bavili smo se utvrđivanjem svoje pozicije kao lidera u projektima koji povećavaju pristup širokopojasnom internetu i različitim servisima koji su preko njega dostupni našim klijentima. Ovi projekti su se, posebno u vreme pandemije, pokazali od ključnog značaja. Lansirali smo i nekoliko sopstvenih startapova i platformi kroz koje nastojimo da kreiramo dodatnu vrednost na domaćem i međunarodnom tržištu, a tu posebno izdvajamo oblasti poljoprivrede i ekologije.

Nedavno smo preuzeli na sebe distributerske obaveze jednog američkog proizvođača rešenja za sterilizaciju prostora, kao odgovor na zahteve naših korisnika. Sada sa ponosom gradimo mrežu partnera, kako bismo ova rešenja uveli u radne prostore i domove korisnika.

TeleGroup nastavlja da posluje u smeru građenja partnerstava sa timovima i organizacijama koji su komplementarni sa nama, kako bismo kreirali platforme i rešenja koja prate potrebe krajnjih korisnika i omogućavaju im da ispune svoje poslovne ciljeve čak i u ovim turbulentnim vremenima.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

Gaming

Otvorene nacionalne kvalifikacije za internacionalni IeSF šampionat – najboljima put u Izrael i vredne nagrade

U nedelju 25. aprila u organizaciji Srpskog Saveza E-sporta zvanično su otvorene nacionalne kvalifikacije za 13. IeSF Svetski e-sports šampionat čiji je domaćin Eilat, grad u Izraelu.