TeleGroup otkriva svoj pogled na aktuelnu krizu izazvanu pandemijom

TeleGroup: Neki biznisi se bore za opstanak, dok su drugi krizu prepoznali kao priliku za rast kroz inovacije

Kako se biznisi prilagođavaju aktuelnim okolnostima i koliko im u tome pomaže tehnologija?

Širom sveta, pa i u u našoj zemlji, kompanije su bile prinuđene da ubrzano rade na pronalaženju scenarija koji bi obezbedio uslove za nastavak poslovanja. Ovo je propraćeno najpre velikom inicijativom za obezbeđivanje rada od kuće, za kompanije kojima to priroda posla omogućava.

Kako su se postojeći biznisi menjali, tako su se i novi stvorili zahvaljujući tehnologiji i digitalnim platformama, a Aleksandar Vratonjić Gligorijević, Chief Marketing Officer u kompaniji TeleGroup, otkriva nam nešto više o tim transformacijama biznisa.

Kao kompanija koja je jedan od lidera na polju inovacija, kako vidite novi svet koji nastaje pod uticajem globalne pandemije?

Pandemiju COVID-19 možemo posmatrati kao svojevrsni akcelerator u svetu biznisa. U svega dve nedelje procenat ljudi koji rade od kuće je porastao koliko i za prethodnih osam godina. Američka berza 500 najuspešnijih kompanija je u roku od 34 dana pala koliko i tokom cele 2008. godine, kada je bila poslednja ekonomska kriza. Mnogi biznisi su „preko noći“ bili primorani da se prilagode novim okolnostima.

Tehnologije su sada više nego ikad dobile na značaju. Uzmimo za primer restorane, koji su zahvaljujući aplikacijama za isporuku nastavili da održavaju svoje poslovanje. U Srbiji je prodaja hrane preko interneta za vreme vanrednog stanja porasla za 200 procenata, a taj trend je nastavio da raste i nakon njegovog ukidanja. Takođe, same aplikacije za isporuku, dostupne na našem tržištu, naglo su podigle nivo kvaliteta korisničkog iskustva, dodale nove funkcionalnosti i ubrzano radile kako bi privukle nove korisnike. Zapravo, potrebe krajnjih korisnika su te koje guraju napredak tehnologije.

Javni sektor se takođe u nekim segmentima transformisao i sve je veći broj usluga koje se sada realizuju putem interneta, jednostavnim procesom od par klikova, čime su barem pojedine gužve i redovi izbegnuti, koji su posebno neželjeni u trenucima borbe protiv virusa.

Situacija u kojoj se nalazimo za neke biznise predstavlja borbu za opstanak, dok su drugi prepoznali priliku za rast kroz inoviranje na svim poljima. Naš zadatak je da im u tome pomognemo – da inovacije u poslovanju sprovedu i usmere na adekvatna tehnološka rešenja u skladu sa svojim potrebama.

Promene se uočavaju u mnogim industrijama, ali i u našoj svakodnevici. Tehnologije su prisutnije nego ikad, zar ne?

Upravo tako. Ako izuzmemo rešenja koja biznise prilagođavaju onlajn poslovanju i omogućavaju nesmetanu komunikaciju zaposlenih, sada imamo i usluge poput čuvanja dece preko aplikacija za video konferencije, virtuelne koncerte i pozorišta koja nude mogućnost praćenja projekcija preko interneta, prostore za svadbe, pa čak i opštinske prostorije koje nude mogućnost virtuelnim gostima da prisustvuju činu venčanja…i to su samo su neki od primera.

Budući da se sve više kompanija okreće online poslovanju, na koji način mogu da obezbede da njihovi podaci ostanu zaštićeni?

Ova „migracija“ radne snage na režim rada od kuće sa sobom nosi i veću zabrinutost po pitanju bezbednosti veze i sigurnog pristupa kompanijskim resursima. TeleGroup je svojim klijentima, kod kojih vodimo računa o bezbednosti njihove mreže, podataka i korisničkih naloga, a koji broje i po nekoliko hiljada zaposlenih, omogućio bezbedan rad na daljinu u roku od gotovo 48 sati. Ovo je bio poseban izazov, pogotovo u trenutku kada smo bili suočeni sa ograničenjem kretanja.

Pored bezbednosti podataka, koja ima sve veći značaj, raste i svest o zaštiti privatnosti. Ova veoma važna tema našla se u žiži javnosti, pogotovo u evropskim zemljama, kada su počela da se razmatraju rešenja o praćenju ljudi zbog kontrole pandemije.

Zato je tehnologija dobra samo onoliko koliko su naši procesi i ljudi u organizaciji dobri, odnosno, tehnološka rešenja treba da budu u skladu sa etičkim principima.

Koje sve inovacije iz TeleGroup-a možemo da očekujemo u narednom periodu?

Kao kompanija koja nastoji, poput većine porodičnih kompanija, da bude pokretačka snaga društva i zajednice u kojoj posluje, uvek stremimo da usmerimo svoje napore u oblasti koje su od velikog značaja za okruženje.

Prethodnih nekoliko godina bavili smo se utvrđivanjem svoje pozicije kao lidera u projektima koji povećavaju pristup širokopojasnom internetu i različitim servisima koji su preko njega dostupni našim klijentima. Ovi projekti su se, posebno u vreme pandemije, pokazali od ključnog značaja. Lansirali smo i nekoliko sopstvenih startapova i platformi kroz koje nastojimo da kreiramo dodatnu vrednost na domaćem i međunarodnom tržištu, a tu posebno izdvajamo oblasti poljoprivrede i ekologije.

Nedavno smo preuzeli na sebe distributerske obaveze jednog američkog proizvođača rešenja za sterilizaciju prostora, kao odgovor na zahteve naših korisnika. Sada sa ponosom gradimo mrežu partnera, kako bismo ova rešenja uveli u radne prostore i domove korisnika.

TeleGroup nastavlja da posluje u smeru građenja partnerstava sa timovima i organizacijama koji su komplementarni sa nama, kako bismo kreirali platforme i rešenja koja prate potrebe krajnjih korisnika i omogućavaju im da ispune svoje poslovne ciljeve čak i u ovim turbulentnim vremenima.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.