Account u IT kompaniji i Account u marketinškoj agenciji - dve strane iste medalje?

Da li su ‘Account Manager’ u IT kompaniji i njegov kolega u marketinškoj agenciji dve strane iste medalje?

Da je akaunt biti lako, to bi bio svako, a mi razgovaramo sa njih dvoje – profesionalcem koji radi u IT kompaniji i onim koji akaunt boje brani u agencijskim redovima. Interesovalo nas je da li su njihovi poslovi u stvari lice i naličje istog novčića.

Svi znamo šta je Account Manager, zar ne? Osoba koja gasi požare, kako slikovito objašnjava jedan od naših sagovornika. Dok se onaj u IT kompaniji uglavnom fokusira na dodeljene mu klijente i trudi se da sa njima izgradi odnos poverenja zbog kog će oni kupiti ili preporučiti dalje neki proizvod, onaj u agenciji ima zadatak da svog klijenta, u skladu sa njegovim marketinškim ciljevima, što bolje predstavi pred željenim auditorijumom.

Iako ova dva profesionalca rade na različitim kanalima, imaju drugačije strategije i ugao gledanja na profesionalni život, baza njihovog posla je ista – klijent mora biti zadovoljan.

U skladu sa tim akaunti moraju pažljivo slušati njihove želje, potrebe, čitati između redova, osmišljavati i sprovoditi različite strategije i ciljeve, a vrlo često i objašnjavati klijentu šta mu je zapravo potrebno.

O načinu na koji to rade i tajnama njihovog zanata razgovarali smo sa dva predstavnika ove profesije – Jelenom Nišavić, Account Manager-om u IT kompaniji i Markom Jovanovićem, Digital Account Manager-om koji radi u agenciji.

Briga o klijentima – šta to tačno podrazumeva?

Ustanovili smo  da je zadovoljan klijent = još zadovoljniji akaunt, a da bi se to uopšte desilo njihov odnos se mora graditi i još bitnije – negovati. U prevodu, to znači da vam je apsolutno neophodna stalna komunikacija sa klijentima, zainteresovanost da učite od njih, saznajete o konkurenciji i trendovima na tržištu, objašnjava Jelena i dodaje:

Briga o klijentima se, dakle, najpre ogleda u poznavanju njihovog poslovanja i potreba. Zatim, klijent očekuje da mu možete preporučiti proizvod koji najviše odgovara njegovim potrebama, a za to morate odlično poznavati proizvode svoje kompanije. Ako ispunite te uslove oni će biti i više nego zadovoljni i vraćaće se vašoj kompaniji.

Klijenti koji se vraćaju su, po pravilu, oni koji su sa kompanijom izgradili odnos poverenja, a to je važno i kada radite u agenciji, dodaje Marko. „Ako su rezultati dobri u prvoj, drugoj, trećoj kampanji, ne postoji razlog da se ne izgradi poverenje i agenciji prepusti šira autonomija u procesu rada“, ističe on.

Međutim, stvari se i za kompanijsku i za agencijsku stranu dodatno komplikuju kako se povećava broj klijenata o kojima vode računa, naglašava Marko:

Po mom mišljenju, optimalno je da se jedan akaunt brine o jednom klijentu, ali ih uglavnom ima četiri ili pet. To vam je kao i sa roditeljstvom – ako imate jedno dete i to je ono što želite, veća je verovatnoća da ćete biti dobar roditelj. Sa druge strane, može vam biti sjajno i ako imate petoro dece. Ali, meni lično ideja o petoro dece zvuči kao horor.

Šta morate da znate ako želite da se bavite ovim poslom – o oba slučaja?

Da biste se bavili vođenjem klijenata u IT kompaniji nije presudno koji ste fakultet završili, dok god razumete tehnologiju i biznis kojim se klijenti bave, kaže Jelena. „Veoma je bitno poznavati IT industriju kao takvu i imati prethodno iskustvo u oblasti implementacije softvera ili IT vendor menadžmenta“, dodaje ona:

Ovaj posao, pored toga, zahteva i svakodnevnu komunikaciju i sa klijentima i sa kolegama, te je važan i način na koji komunicirate. To znači da morate znati da svoju poruku prenesete na jednostavan način, da umete da saslušate klijenta i da se trudite da nađete adekvatno rešenje za njegov zahtev.

Sa druge strane, ako je agencija vaš profesionalni izbor, pre svega je bitno široko obrazovanje iz oblasti opšte kulture, objašnjava nam Marko. To je, uz pomenute komunikacijske veštine, nešto bez čega se ne može, kao i bez tzv. trećeg oka za prepoznavanje prilika i trendova koji će tek doći i biti pre svega relevantni potrošaču:

To je razlog zbog kog smatram da je za akaunta u agenciji, za razliku od onog u IT industriji, bitno da se prođe kroz što više različitih industrija, pre svega kako bi naučili koliko sam radni proces može da se razlikuje u zavisnosti od industrije iz koje klijent dolazi.

Mnogo izazova, ali dijalog kao jedino rešenje

Ma koliko se njihov posao u pogledu industrije razlikuje, našim akauntima su izazovi vrlo slični, a ima ih raznih, saglasni su naši sagovornici. Marko objašnjava:

Ukoliko bih izdvojio neke, to bi značilo da me ti izazovi najviše frustriraju, ali ono što bih istakao pre svega bilo bi odustajanje od neke super ideje, koja je prvo odobrena, a potom odbačena iz onog neobjašnjenog “a, pa mi to ne možemo” razloga.

Sa šireg aspekta, nije mi svejedno kada se između agencije i klijenta stvori odnos nalogodavstva bez argumentacije, jer me to podseća na onu “da li može 600 grama digitala?”.

I da – u digital se i dalje ne ulaže dovoljno. Ali polako.

U IT kompaniji klijent takođe ima glavnu reč o tome kako želi da mu se neko rešenje isporuči, a firma je tu da mu daje savet o optimalnom rešenju ili o tehničkim ograničenjima, slično kao i u agenciji. „Ipak, za svaki novi zahtev radi se unapred procena koliko vremena će biti neophodno i to se blagovremeno saopštava klijentu kako bi se postavila očekivanja“, dodaje Jelena.

U oba slučaja sve se svodi na jednu zlatnu reč koja rešava sve izazove – dijalog.

Generalizovati se ili specijalizovati?

Šta bi se, pak, desilo kada bi ova dva profesionalca zamenila mesta? Kako bi bilo se snašli u koži onog drugog? Jelena kaže:

Ako se neko odluči da je IT industrija polje za njega, najpre bi morao da usvoji određena znanja o FinTech industriji, alternativnom investiranju, softverskoj implementaciji i da proceni da li mu je ova oblast zanimljiva i bliska. Savetovala bih ga, takođe, da se edukuje u oblasti vođenja projekata ili da se sprema za polaganje CAIA ili CFA sertifikata.

Sa druge strane, ističe Marko, IT kompanije imaju jednu značajnu prednost, a to je strukturirana metodologija radnog procesa. „U tom smislu, verujem da bi akauntu iz IT sveta agencija bila haotična“, dodaje on.

Svaki od ovih poslova, zaključuju naši sagovornici, ima svoje prednosti i mane, a sve se svodi na to da agencijski akaunti uglavnom budu brušeni prema principima generalizma u svom obrazovanju, dok su Aakaunti iz IT sveta fokusirani na užu oblast rada, što je odlika specijalizantskog pristupa, primećuje Marko.

Na nama je samo da izaberemo šta nam se više sviđa.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost dodeljuje bespovratno €380.000 – prijavite svoje inovativne projekte

Fond za inovacionu delatnost raspisao je danas javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 380.000 evra za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija kroz Program ranog razvoja i Program saradnje nauke i privrede.

E-commerce

Glovo nastavlja razvoj poslovanja u Beogradu – sledi širenje mreže partnera i kurira

Na jučerašnjem događaju u ICT Hub Playgroundu, predstavnici kompanije Glovo upoznali su domaću javnost sa poslovanjem servisa koji je na teritoriji Srbije dostupan od juna ove godine - a koji omogućava da se putem aplikacije, pored hrane, naruče i druge stvari.

Gaming

Kako je gejming studio Yboga iz Beograda razvio igru Dream Hospital koju je preuzelo 3 miliona ljudi

Razvoj video igara u Srbiji kao jedne od najbrže rastućih grana IT industrije, rezultovao je nastanku mnogobrojnih 'indie' gaming studija u zemlji. Jedan od njih je i Yboga studio koji stoji iza popularne igre za Android i iOS - 'Dream Hospital'.