Wwvrsac: Od frilensa do 15 ljudi na stejdžu

Las Vegas, petak veče. Ja sedim sam u sobi i dizajniram.

Drugi dan konferencije wwvrsac otvorio je blok posvećen outsourcing industriji. Troje govornika podelilo je svoje inspirativne priče sa publikom, a jedno predavanje uhvatilo je i suštinu slogana 'Živi lokalno - radi globalno', efektivno dokazavši da se od frilensa može do agencije koja danas zapošljava više od petnaest mladih ljudi, a potom i do startapa ali i nekih novih priča.

wv_dan2_1
Mita Stojić: „Napustio sam veliku kompaniju i krenuo svojim putem. Zato plačem svako drugo veče, a da nisam plakao bih svako.“ (Foto: Nenad Pavlović)

Jutarnji blok predavanja otvorila je Jovana Kostić, inače art direktor u Jolene Luut kreativnom studiju čiji zaposleni kreiraju animirane „explainer“ videe za kampanje namenje startapima i drugim kompanijama. Jovana je svoje predavanje posvetila važnosti kreiranja dobrog tima kao osnove ove kompanije, a koja danas zapošljava 18 kreativnih pojedinaca koji, kako ona kaže, rade skupa kreirajući vrednost za svoje klijente.

Mita Stojić, osnivač TIAC Group, govorio je o svojim počecima te je sa publikom podelio priču o tome kako je kao mlad programer izašao iz korporacije, i posvetio se pokretanju sopstvenog biznisa. Jedanaest godina kasnije i TIAC danas radi sa više od 50 inostranih klijenata, no put do uspeha bio je sve samo ne lak. Mitić objašnjava:

Danas smo fokusirani na Zapadnu Evropu i Ameriku. Ipak, kada smo počinjali mislili samo da je bolje da se pozicioniramo na lokalu, nadajući se da će se poslovna klima ovde promeniti. To je bila i naša najveća greška, a nebrojeno puta smo se sretali sa raznim „Šojićima“.

Uprkos zabavnom večernjem programu, veliki broj publike zauzeo je prve redove drugog dana (Foto: Nenad Pavlović)
Uprkos zabavnom večernjem programu, veliki broj publike zauzeo je prve redove drugog dana (Foto: Nenad Pavlović)

Stojić zaključuje da je najbitnije pokušati, probati i reći sebi da je sad vreme da se neke stvari urade. On ističe da Srbija ima odličan programerski kadar i da možemo biti konkurentni u svetu, ali samo ukoliko se na globalnom nivou pozicioniramo kao novi Tel Aviv, a ne kao novi Bangladeš:

Kajem se svako drugo veče što sam krenuo ovim putem, ali da nisam, kajao bih se svako veče.

Od frilensa do 15 ljudi na stejdžu

Malo je priča koje autora ovog teksta mogu da ostave bez reči, a ona o Neopixu koju je ispričao Nenad Mladenović (osvanič i kreativni direktor) – uradila je upravo to. Kapa dole momak.

Mladenović je svoju priču započeo od kraja. Neopix je digitalna kreativna agencija fokusirana na mobilni i web dizajn i development, koja je nastala počekom ove godine a čija porodica već sada broji više od petnaest članova. Kada vam kažem da Nenad ima samo 28 godina i da većina Neopix tima nije mnogo starija od njega, shvatićete otkuda i reči hvale.

Kao srednjoškolac tražio sam načine na koje bih mogao da učim web dizjan. Ljudi su mi govorili da batalim to – rođeni otac rekao mi je da ću biti autolimar. Otkrio sam 99designs koji danas jeste pijaca za dizajnere, ali rad na toj platformi naučio me je dizajnerskim veštinama, komunikaciji sa klijentima, kako se izboriti sa nelojalnom konkurencijom i slično. Stečeno iskustvo primenili smo i osnovali Neopix.

Nenad ističe da je nakon par godina došao u stadijum gde može da bira članove svoga tima, te da nije poslušao onu staru da ne meša posao i prijatelje: „Ukoliko je neko odgovoran radnik, vredan i spreman da uči, to što mi je prijatelj može biti samo bonus“, zakjlučio je on.

Kada je teško, dovoljno je da odeš sa timom i na sladoled i sve će biti ok. Kod nas se prase uvek goji pred Božić!

Kako kaže, tim je izuetno mlad i uprkos brojnim problemima i rokovima koji su standardni deo svakog posla u ovoj industriji, shvatili su na kakvim iskustvima žele da grade svoju priču i šire svoju porodicu – a bogme i svoj biznis otpočinjanjem novog poglavalja u vidu Neopix Games.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Office Talks Podcast

Šta najbolji programeri traže pored plate?

Kako se kompanije danas trude da privuku kvalitetan kadar, šta podrazumeva presonalizacija benefita i kako tokom pandemije izgleda proces zadržavanja zaposlenih? O ovim temama razgovaramo sa Tanjom Mladenović iz kompanije Nutanix u desetoj epizodi Office Talks podcasta.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Maratonci trče počasni krug (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduztništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Startapi i poslovanje

Vladimir Vulić: Inovacije predstavljaju jedini ‘protivotrov’ za sve jaču konkurenciju i moraju postati DNK vaše kompanije

Uoči #CIC2020 sa Vladimirom Vulićem, menadžment konsultantom i suosnivačem Digitalizuj.Me, razgovaramo o tome kako napraviti 'revoluciju' u menadžmentu koji treba da podstanke na inovacije u svom timu.

Startapi i poslovanje

Predstavite svoj ‘fintech’ projekat na takmičenju Elevator Lab Challenge 2020 i osvojite i do €10.000

Raiffeisen banka i Startit pozivaju sve zainteresovane startape da se prijave na Elevator Lab Challenge 2020. Timovi koji se uključe u takmičenje imaće priliku da predstave svoje inovacije i najnovija rešenja iz oblasti finansijskih tehnologija pred stručnjacima iz industrije i startap ekosistema.