Wwvrsac: Od frilensa do 15 ljudi na stejdžu

Las Vegas, petak veče. Ja sedim sam u sobi i dizajniram.

Drugi dan konferencije wwvrsac otvorio je blok posvećen outsourcing industriji. Troje govornika podelilo je svoje inspirativne priče sa publikom, a jedno predavanje uhvatilo je i suštinu slogana 'Živi lokalno - radi globalno', efektivno dokazavši da se od frilensa može do agencije koja danas zapošljava više od petnaest mladih ljudi, a potom i do startapa ali i nekih novih priča.

wv_dan2_1
Mita Stojić: “Napustio sam veliku kompaniju i krenuo svojim putem. Zato plačem svako drugo veče, a da nisam plakao bih svako.” (Foto: Nenad Pavlović)

Jutarnji blok predavanja otvorila je Jovana Kostić, inače art direktor u Jolene Luut kreativnom studiju čiji zaposleni kreiraju animirane “explainer” videe za kampanje namenje startapima i drugim kompanijama. Jovana je svoje predavanje posvetila važnosti kreiranja dobrog tima kao osnove ove kompanije, a koja danas zapošljava 18 kreativnih pojedinaca koji, kako ona kaže, rade skupa kreirajući vrednost za svoje klijente.

Mita Stojić, osnivač TIAC Group, govorio je o svojim počecima te je sa publikom podelio priču o tome kako je kao mlad programer izašao iz korporacije, i posvetio se pokretanju sopstvenog biznisa. Jedanaest godina kasnije i TIAC danas radi sa više od 50 inostranih klijenata, no put do uspeha bio je sve samo ne lak. Mitić objašnjava:

Danas smo fokusirani na Zapadnu Evropu i Ameriku. Ipak, kada smo počinjali mislili samo da je bolje da se pozicioniramo na lokalu, nadajući se da će se poslovna klima ovde promeniti. To je bila i naša najveća greška, a nebrojeno puta smo se sretali sa raznim “Šojićima”.

Uprkos zabavnom večernjem programu, veliki broj publike zauzeo je prve redove drugog dana (Foto: Nenad Pavlović)
Uprkos zabavnom večernjem programu, veliki broj publike zauzeo je prve redove drugog dana (Foto: Nenad Pavlović)

Stojić zaključuje da je najbitnije pokušati, probati i reći sebi da je sad vreme da se neke stvari urade. On ističe da Srbija ima odličan programerski kadar i da možemo biti konkurentni u svetu, ali samo ukoliko se na globalnom nivou pozicioniramo kao novi Tel Aviv, a ne kao novi Bangladeš:

Kajem se svako drugo veče što sam krenuo ovim putem, ali da nisam, kajao bih se svako veče.

Od frilensa do 15 ljudi na stejdžu

Malo je priča koje autora ovog teksta mogu da ostave bez reči, a ona o Neopixu koju je ispričao Nenad Mladenović (osvanič i kreativni direktor) – uradila je upravo to. Kapa dole momak.

Mladenović je svoju priču započeo od kraja. Neopix je digitalna kreativna agencija fokusirana na mobilni i web dizajn i development, koja je nastala počekom ove godine a čija porodica već sada broji više od petnaest članova. Kada vam kažem da Nenad ima samo 28 godina i da većina Neopix tima nije mnogo starija od njega, shvatićete otkuda i reči hvale.

Kao srednjoškolac tražio sam načine na koje bih mogao da učim web dizjan. Ljudi su mi govorili da batalim to – rođeni otac rekao mi je da ću biti autolimar. Otkrio sam 99designs koji danas jeste pijaca za dizajnere, ali rad na toj platformi naučio me je dizajnerskim veštinama, komunikaciji sa klijentima, kako se izboriti sa nelojalnom konkurencijom i slično. Stečeno iskustvo primenili smo i osnovali Neopix.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Nenad ističe da je nakon par godina došao u stadijum gde može da bira članove svoga tima, te da nije poslušao onu staru da ne meša posao i prijatelje: “Ukoliko je neko odgovoran radnik, vredan i spreman da uči, to što mi je prijatelj može biti samo bonus”, zakjlučio je on.

Kada je teško, dovoljno je da odeš sa timom i na sladoled i sve će biti ok. Kod nas se prase uvek goji pred Božić!

Kako kaže, tim je izuetno mlad i uprkos brojnim problemima i rokovima koji su standardni deo svakog posla u ovoj industriji, shvatili su na kakvim iskustvima žele da grade svoju priču i šire svoju porodicu – a bogme i svoj biznis otpočinjanjem novog poglavalja u vidu Neopix Games.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Intervju

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Intervju

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Web 3.0

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.