David Kasali za Netokraciju: Otvorenost tima za kritike i dobar 'feedback' ključ su za rešavanje problema

David Kasali za Netokraciju: Otvorenost tima za kritike i dobar ‘feedback’ ključ su za rešavanje problema

Beograd će od 14. do 16. juna biti domaćin godišnjoj WordCamp Europe konferenciji, najvećem događaju na Starom kontinentu koji je posvećen WordPress platformi. Jedan od mnogobrojnih stručnjaka koji će posetiti prestonicu je i Davide Casali, 'product design' direktor i startap savetnik koji ima veliko radno iskustvo u globalnim i lokalnim kompanijama, a sa kojim je redakcija Netokracije imala priliku da porazgovara povodom dolazeće konferencije.

Naš sagovornik, poznat i pod nadimkom “Folletto”, ostavio je popriličan trag na polju dizajna, psihologije, poslovanja i tehnologije, a sve sa ciljem da se pronađu rešenja koja će dodatno uticati na što bolji kvalitet života ljudi. U svojoj 15 godina dugoj karijeri, David je imao priliku da radi u telco industriji, industriji mode i finansija, i to sve putem B2B i B2C kanala.

U prethnodnih četiri godine David Kasali je deo WordPress.com zajednice, dok će pred publikom u Beogradu govoriti na temu Mastering Feedback, uz poseban osvrt na to koliko je povratna informacija unutar jednog tima važna kako bi se dodatno unapredilo radno okruženje i sama produktivnost. Mi smo sa njim imali priliku da detaljnije porazgovaramo kako o njegovom predavanju, tako i o značaju komunikacije i pružanja konstruktivne kritike unutar kompanija i startapova.

Koja je najbolja praksa da se iskaže konstruktivna kritika članu tima?

David: Kada govorimo o ovoj temi, potrebno je napomenuti da se ovde pojavljuje jedna ključna stvar tokom pregleda dobrih i loših povratnih informacija – ona konstruktivna koja uvek dolazi od povrenja i utiče ohrabrujuće na osobu kojoj je upućena. Ukoliko nakon pisanja konstruktivne kritike zaključimo da ona ne utiče na zaposlenog ohrabrujuće, to se onda ne može smatrati kvalitetnom povratnom informacijom. Čitav proces će samo zahtevati dodatni rad za tu osobu koja mora da pronađe pravu vrednost kroz upućenu kritiku.

S druge strane, ukoliko neki tim već ima kreiranu kulturu transparentnosti i slobodu da diskutuje o teškim i komplikovanim stvarima, čitava priča o povratnoj informacij i kritikama dolazi prirodno. Potrebno je konstantno raditi na stvaranju takvih timskih okruženja koje karakteriše otvorenost za konverzaciju i rešavanje problema.

Kako prepoznati situacije kada je potrebno dati feedback i koliko bi pritom trebalo biti oprezan?

David: Generalno gledano, ja uvek savetujem da se razgovor unutar kompanija o pružanju feedback-a odvija uz pristanak i saglasnost te osobe. Ona bi uvek trebalo da pita iskusnije za povratnu informaciju o svom radu i to je definitivno najbolja praksa. Ukoliko osoba nije sigurna da li želi određeni feedback, potrebno je zapitati se da li te osobe zaista žele razgovor i da li su otvorene za dijalog.

Čitav proces može da ima i dvostruki efekat – otvaranje dijaloga i pripremanje osobe za razgovor, kao i kreiranje poverenja pokazivanjem poštovanja za perspektivu druge osobe o određenoj temi, a koja je uključena u konverzaciju.

Da li postoji univerzalan način za pružanje feedback-a ili se sve razlikuje od osobe do osobe? Na koji način primeniti dobre metode?

David: Ovde zasigurno postoje dobri principi i prakse za svaki dobar deo feedbacka, a samo jedan od tih principa jeste taj da je svaka povratna informacija koju dajete određenoj osobi zapravo različita. Feedback predstavlja dinamičnu vezu između dve individue jer ako nešto funkcioniše kod jedne osobe, ne mora da znači da će i kod druge, a u isto vreme on predstavlja subjektivnu vezu za obe strane.

Svakako treba napomenuti i kulturalne i lingvističke faktore koji igraju veoma važnu ulogu. Različite karakterne i kulturne pozadine ljudi mogu lako uticati na razliku u davanju i primanju feedback-a, dok jezičke barijere mogu veoma lako dovesti do nerazumevanja. Uvek treba zapitati sebe da li se razumemo u potpunosti sa određenom osobom i to je dobra metoda na kojoj uvek treba raditi.

Kako izbeći kontraverzne povratne informacije u diskusijama?

David: Kako bih odgovorio na ovo pitanje, veoma je važno da napravimo podelu između teme o kojoj se diskutuje i o ljudima koji vode diskusiju. Kontraverznost se vrlo često može javiti u oba slučaja i to je normalna stvar  kada treba proceniti važnost feedback-a za određeno pitanje i identifikovati ko su osobe koje treba da donesu važne odluke na kraju.

Inače, kontraverze između ljudi koji vode diskusiju o određenom predmetu možda gledaocu sa strane izgledaju veoma izazovno, ali ipak nije tako, radi samo o nerešenim problemima između ljudi. Veoma je važno naučiti i spoznati razlike u komunikaciji.

Koji je najbolji način da se feedback prihvati na konstruktivan način?

David: Loš feedback je često onaj koji je upućen prema određenoj osobi i koji je generalizovan, usmeran ka rešenju ali koji ne prikazuje jasno o kom problemu je reč. Iz tih razloga, za loše pruženu povratnu informaciju, važno je odvojiti subjektivno od objektivnog i pokušati da se dopre do specifičnog problema, a ne da se on zaobilazi.

U idealnim situacijama sve ovo bi moglo da se izbegne, jer ukoliko ljudi unaprede svoje mogućnosti da daju pravu povratnu informaciju, postaće manje važno da rade na tome da izvuku dodatne vrednosti iz lošeg feedbacka.

Da li povratne informacije mogu da se podele u grupnoj ili jedan na jedan konverzaciji?

David: Neko opšte pravilo jeste da pohvale budu otvorenog tipa, a da se konstruktivne kritike  upute samoj osobi. Da, svakako je moguće stvoriti grupe ljudi sa otvorenom i transparentnom kulturom, gde se svi osećaju sigurno da podele sa drugima svoje izazove i probleme. U ovom slučaju gotovo sve može da bude tema diskusije na otvorenom, upravo zato što se svi osećaju ohrabrujuće da rastu i dalje se unapređuju na svojim radnim pozicijama.

Više informacija o ulaznicama za konferenciju možete pronaći na zvaničnom sajtu

Netokracija Srbija je ove godine medijski partner WordCamp Europe konferencije koja se održava od 14. – 16. juna u Beogradu. U narednom periodu možete očekivati novi sadržaj sa ove konferencije na kojoj će prisustvovati i naša redakcija.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Novost

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Karijere

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Novost

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Izveštaj

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Novost

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.