Strast, rad i arogancija - jedini put do uspešnog portala

Strast, rad i arogancija – jedini put do uspešnog portala

Drugi dan konferencije Nova Energija, protekao je u znaku edukativnih panel diskusija, a jedna od zanimljivijih tema, bila je priča o uspešnim web portalima. U razgovoru koji je trajao nešto više od sat vremena, prisutni su od urednika nekih najpoznatijih portala mogli da čuju veliki broj korisnih informacija, te da se bolje upoznaju sa procesom započinjanja ove vrste poslovanja na Internetu.

Nova-Energija

Panel diskusija je najpre započela kratkim i za ovu priliku kompetentnim insertom iz filma Građanin Kejn, koji je imao premijeru tačno na jučerašnji dan 1941. godine. Publici se nakon toga ubrzo obratio Pavle Savović iz portala Telegraf.rs, upoznavšu prisutne sa nastankom pomenutog portala, te koji su sve to elementi prisutni na tržištu, uticali da Telegraf izraste u veliku medijku kuću.

Kako je Savović istakao, ono što ovaj medij razlikuje od drugih, jeste brzina plasiranja vesti i drugih sadržaja, koji su znatno pomogli na putu popularnosti Telegrafa. Poučen iskustvom u razvijanju ovog portala, Pavle je istakao moć društvenim mreže, i njihov veliki uticaj na popularnost samih medija, ali i na živote nas samih. On je na kraju svog uvodnog izlaganja zaključio da su ljudi željni kvalitetnog sadržaja, te da jedan od ključeva uspeha leži upravo u tome, kao i načinu na koji se taj sadržaj plasira.

Iskustvo koje je Savović podelio sa prisutnima u punoj sali kopaoničkog hotela Angella, predstavljalo je kvalitetnu najavu panela na kome se govorilo o uspešnim web portalima van velikih medijskih kuća. Sagovornici moderatora panela, Luke Matića bili su urednici nekih od najuspešnijih web portala, kao što su: Mihajlo Tešić (Tarzanija), Petar Vojinović (Tango Six), Jaka Vran (regional.si), Marina Lazarević (Najboljamamanasvetu.com), Nađa Jokanović (Wannabe), Tatjana Vidaković (Infostud) i Ivana Vulinović (Mogujatosama.com).

Na pitanje moderatora kako izgledaju početni koraci pri započinjaju ovakve vrste biznisa, prva je odgovorila Ivana koja je tom prilikom istakla:

Na početku ovog posla sam učila na svojim greškama i trudila se da ih svaki sledeći put izbegnem. Pri početku razvijanja portala, uzimali smo strani sadržaj sa drugih sajtova, te smo kasnije počeli da produciramo naš sopstveni, što je osnova našeg uspeha. Veoma je bitno kakav ćete sadržaj plasirati.

Čitaocima treba pružiti jedno drugačije iskustvo

Ostali panelisti su uglavnom imali slične stavove sa Ivanom kada je reč o uspešnom poslovanju web portala, te stavili do znanja koliko je bitno pružiti publici kvalitetan i interesantan sadržaj. Svako od njih je kratko pomenuo proces nastanka svojih portala, te da su ti sajtovi nastali iz ljubavi prema određenim oblastima u želji da se čitaocima pruži jedno drugačije iskustvo, uz naravno neizbežne poteškoće pri počinjanju poslovanja, strahu od reakcije publike kao i formiranju tog famoznog budžeta. Na pitanje moderatora usmereno Marini Lazarević da navede neke primere početničkih troškovi pri otvaranju jednog portala, ona je odgovorila:

Prvi troškovi se svakako vezuju za razvoj same Internet stranice, a mi smo tu napravili pojedine greške koje smo ubrzo ispravili. Potrebno je da pronađete tim koji će sa tehničke strane da razvije sve vaše ideje. Nakon izgradnje i plasiranja portala, javili su se i veći finansijski troškovi koji su bili usmereni na marketing i ostale stvari.

Sa malo drugačijom pričom o nastanku jednog uspešnog portala, kao i o vođenju statistke objavljenog sadržaja, upoznao nas je Petar Vojinović, osnivač i glavni urednik Tango Six-a, koji je dodao:

Tango Six je najpre započeo kao blog, a vodilja na putu našeg uspeha bila je strast o vazduhoplovstvu. U usko stručnoj oblasti kao što je naša, bitno je da se svaki sadržaj objavljen na društvenim mrežama sabere i da se na osnovu toga napravi neka statistika koja određuje koliko zapravo emitujemo sadržaja u određenom periodu. U proseku, čitaoci se na našem sajtu zadržavaju oko tri minta, a ukupno imamo preko 5000 pregleda dnevno.

Kada je reč o finansiranju jednog portala, mnogi pomisle na kupovinu i prodaju oglasnog prostora. Ovaj način zarade putem portala u teoriji možda deluje dosta lako, ali u praksi je jedna sasvim drugačija priča. Naime, na primeru svog sajta, Ivana Vulinović je dodala koliko je zapravo teško „juriti“ oglašivače, te da je veoma bitno pripremiti kvalitetnu prezentaciju kako bi ubedili klijente zašto baš treba da se reklamira na vašem portalu i zašto baš vi možete najbolje predstaviti njihov proizvod.

Sa druge strane, kada je reč o finansiranju, Vojinović je istakao kako je Tango Six specifičan portal, dodavši da se njihov budžet formira u direktnoj prodaji, obzriom da nema saradnje sa agencijama:

Niko vas ne sprečava da iskorisitie svoje znanje i strast za veću zaradu čak i van okvira portala, te da to na najbolji mogući način kasnije iskoristite za razvoj vaše stranice. Naš tim je već formiran i sa stanovišta sadržaja radimo kvalitetan posao, nema jurnjave sa metrikom i trenutno smo zadovoljni sa te poslovno-finansijske strane.

Ako uzimate sadržaj sa drugih portala, stavite bar tačan izvor’

Pri samom kraju diskusije, povela se priča o autorskim pravima te kako se urednici portala bore sa preuzimanjem svojih tekstova od strane drugih medija. Uglavnom su se svi složili da je veoma teško boriti se protv toga, te da ako ništa drugo, treba staviti bar izvor odakle je sadržaj preuzet, mada mnogi ne rade ni to. Potrebu da nešto više doda o ovom problemu, imala je Nađja Jokanović, koja je istakla:

Trenutno se bavimo razvojem portala, pa nemamo dovoljno vremena da se bavimo time. Ipak, moram napomenuti da ako se ljudi koji kreiraju sadržaj plaćaju, onda zaista nije u redu da se ti tekstovi nalaze na nekom drugom mestu.

Kako bi se ovaj edukativni panel završio na krajnje interesantan način, pobrinuo se moderator Luka Matić koji je svoje sagovornike uptao da li bi prodali svoje portale. Svi sem Jake Vrana i Ivane Vulinović koja je bila neodlučna, složili su se da to nikada ne bi učinili, dodavši da trud, strast i odricanje koje su uložili u prethodnom periodu, trenutno nemaju cenu koja može da ih zameni.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Odložen rok za zapošljavanje preduzetnika uz olakšice – novi datum je 60 dana od ukidanja vanrednog stanja

Rok za sticanje statusa kvalifikovanog novozaposlenog lica izmenjen je uredbom Vlade Republike Srbije i sada je će biti moguć 60 dana nakon završetka vanrednog stanja.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Gaming

Apple Arcade dovešće više igrača srpskim gejming studijima – samo ako pametno postave strategiju

Servis Apple Arcade sada je i zvanično dostupan u Srbiji, a benefite bi, osim igrača, mogli da imaju i gejming studiji i developeri - kroz dodatni izvor zarade i veću vidljivost njihovih igara. Otkrivamo na koji način izgleda i šta sve donosi saradnja sa kompanijom Apple.

Tehnologija

Ne, hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana jer to nije ‘lažni’ sajt za glasanje

Vlada Srbije upozorila je da se pojavio lažni sajt za glasanje iz inostranstva i apelovala je na građane da budu oprezni u pogledu toga kome ostavljaju svoje podatke budući da postoji mogućnost njihove zloupotrebe. U ekskluzivnom razgovoru sa tvorcem ovog sajta otkrivamo kako servis pomaže našim građanima u dijaspori, šta on jeste - a šta nije.

Startapi i poslovanje

Oslanjajući se na poznanstva i preporuke, Recrooit želi da promeni način na koji zapošljavamo stručne kandidate

Recrooit je nova domaća platforma za regrutovanje kandidata koja ima za cilj da olakša celokupan proces zapošljavanja i postane glavni saveznik poslodavaca i regrutera prilikom zapošljavanja IT kvalifikovanih kadrova - oslanjajući se na zajednicu i preporuke iskusnih profesionalaca u svim industrijama.