Strast, rad i arogancija - jedini put do uspešnog portala

Strast, rad i arogancija – jedini put do uspešnog portala

Drugi dan konferencije Nova Energija, protekao je u znaku edukativnih panel diskusija, a jedna od zanimljivijih tema, bila je priča o uspešnim web portalima. U razgovoru koji je trajao nešto više od sat vremena, prisutni su od urednika nekih najpoznatijih portala mogli da čuju veliki broj korisnih informacija, te da se bolje upoznaju sa procesom započinjanja ove vrste poslovanja na Internetu.

Nova-Energija

Panel diskusija je najpre započela kratkim i za ovu priliku kompetentnim insertom iz filma Građanin Kejn, koji je imao premijeru tačno na jučerašnji dan 1941. godine. Publici se nakon toga ubrzo obratio Pavle Savović iz portala Telegraf.rs, upoznavšu prisutne sa nastankom pomenutog portala, te koji su sve to elementi prisutni na tržištu, uticali da Telegraf izraste u veliku medijku kuću.

Kako je Savović istakao, ono što ovaj medij razlikuje od drugih, jeste brzina plasiranja vesti i drugih sadržaja, koji su znatno pomogli na putu popularnosti Telegrafa. Poučen iskustvom u razvijanju ovog portala, Pavle je istakao moć društvenim mreže, i njihov veliki uticaj na popularnost samih medija, ali i na živote nas samih. On je na kraju svog uvodnog izlaganja zaključio da su ljudi željni kvalitetnog sadržaja, te da jedan od ključeva uspeha leži upravo u tome, kao i načinu na koji se taj sadržaj plasira.

Iskustvo koje je Savović podelio sa prisutnima u punoj sali kopaoničkog hotela Angella, predstavljalo je kvalitetnu najavu panela na kome se govorilo o uspešnim web portalima van velikih medijskih kuća. Sagovornici moderatora panela, Luke Matića bili su urednici nekih od najuspešnijih web portala, kao što su: Mihajlo Tešić (Tarzanija), Petar Vojinović (Tango Six), Jaka Vran (regional.si), Marina Lazarević (Najboljamamanasvetu.com), Nađa Jokanović (Wannabe), Tatjana Vidaković (Infostud) i Ivana Vulinović (Mogujatosama.com).

Na pitanje moderatora kako izgledaju početni koraci pri započinjaju ovakve vrste biznisa, prva je odgovorila Ivana koja je tom prilikom istakla:

Na početku ovog posla sam učila na svojim greškama i trudila se da ih svaki sledeći put izbegnem. Pri početku razvijanja portala, uzimali smo strani sadržaj sa drugih sajtova, te smo kasnije počeli da produciramo naš sopstveni, što je osnova našeg uspeha. Veoma je bitno kakav ćete sadržaj plasirati.

Čitaocima treba pružiti jedno drugačije iskustvo

Ostali panelisti su uglavnom imali slične stavove sa Ivanom kada je reč o uspešnom poslovanju web portala, te stavili do znanja koliko je bitno pružiti publici kvalitetan i interesantan sadržaj. Svako od njih je kratko pomenuo proces nastanka svojih portala, te da su ti sajtovi nastali iz ljubavi prema određenim oblastima u želji da se čitaocima pruži jedno drugačije iskustvo, uz naravno neizbežne poteškoće pri počinjanju poslovanja, strahu od reakcije publike kao i formiranju tog famoznog budžeta. Na pitanje moderatora usmereno Marini Lazarević da navede neke primere početničkih troškovi pri otvaranju jednog portala, ona je odgovorila:

Prvi troškovi se svakako vezuju za razvoj same Internet stranice, a mi smo tu napravili pojedine greške koje smo ubrzo ispravili. Potrebno je da pronađete tim koji će sa tehničke strane da razvije sve vaše ideje. Nakon izgradnje i plasiranja portala, javili su se i veći finansijski troškovi koji su bili usmereni na marketing i ostale stvari.

Sa malo drugačijom pričom o nastanku jednog uspešnog portala, kao i o vođenju statistke objavljenog sadržaja, upoznao nas je Petar Vojinović, osnivač i glavni urednik Tango Six-a, koji je dodao:

Tango Six je najpre započeo kao blog, a vodilja na putu našeg uspeha bila je strast o vazduhoplovstvu. U usko stručnoj oblasti kao što je naša, bitno je da se svaki sadržaj objavljen na društvenim mrežama sabere i da se na osnovu toga napravi neka statistika koja određuje koliko zapravo emitujemo sadržaja u određenom periodu. U proseku, čitaoci se na našem sajtu zadržavaju oko tri minta, a ukupno imamo preko 5000 pregleda dnevno.

Kada je reč o finansiranju jednog portala, mnogi pomisle na kupovinu i prodaju oglasnog prostora. Ovaj način zarade putem portala u teoriji možda deluje dosta lako, ali u praksi je jedna sasvim drugačija priča. Naime, na primeru svog sajta, Ivana Vulinović je dodala koliko je zapravo teško „juriti“ oglašivače, te da je veoma bitno pripremiti kvalitetnu prezentaciju kako bi ubedili klijente zašto baš treba da se reklamira na vašem portalu i zašto baš vi možete najbolje predstaviti njihov proizvod.

Sa druge strane, kada je reč o finansiranju, Vojinović je istakao kako je Tango Six specifičan portal, dodavši da se njihov budžet formira u direktnoj prodaji, obzriom da nema saradnje sa agencijama:

Niko vas ne sprečava da iskorisitie svoje znanje i strast za veću zaradu čak i van okvira portala, te da to na najbolji mogući način kasnije iskoristite za razvoj vaše stranice. Naš tim je već formiran i sa stanovišta sadržaja radimo kvalitetan posao, nema jurnjave sa metrikom i trenutno smo zadovoljni sa te poslovno-finansijske strane.

Ako uzimate sadržaj sa drugih portala, stavite bar tačan izvor’

Pri samom kraju diskusije, povela se priča o autorskim pravima te kako se urednici portala bore sa preuzimanjem svojih tekstova od strane drugih medija. Uglavnom su se svi složili da je veoma teško boriti se protv toga, te da ako ništa drugo, treba staviti bar izvor odakle je sadržaj preuzet, mada mnogi ne rade ni to. Potrebu da nešto više doda o ovom problemu, imala je Nađja Jokanović, koja je istakla:

Trenutno se bavimo razvojem portala, pa nemamo dovoljno vremena da se bavimo time. Ipak, moram napomenuti da ako se ljudi koji kreiraju sadržaj plaćaju, onda zaista nije u redu da se ti tekstovi nalaze na nekom drugom mestu.

Kako bi se ovaj edukativni panel završio na krajnje interesantan način, pobrinuo se moderator Luka Matić koji je svoje sagovornike uptao da li bi prodali svoje portale. Svi sem Jake Vrana i Ivane Vulinović koja je bila neodlučna, složili su se da to nikada ne bi učinili, dodavši da trud, strast i odricanje koje su uložili u prethodnom periodu, trenutno nemaju cenu koja može da ih zameni.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Kultura 2.0

Brendovi treba da poštuju autentičnost svakog influensera – i tu leži ključ kvalitetnijeg sadržaja

Ako ste se barem jednom iznervirali kada ste prelistavajući Instagram Story isti proizvod videli na deset različitih profila - ovo je tekst za vas. Sa predstavnicima agencija i influenserima razgovaramo o ovoj praksi.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.