Strast, rad i arogancija - jedini put do uspešnog portala

Strast, rad i arogancija – jedini put do uspešnog portala

Drugi dan konferencije Nova Energija, protekao je u znaku edukativnih panel diskusija, a jedna od zanimljivijih tema, bila je priča o uspešnim web portalima. U razgovoru koji je trajao nešto više od sat vremena, prisutni su od urednika nekih najpoznatijih portala mogli da čuju veliki broj korisnih informacija, te da se bolje upoznaju sa procesom započinjanja ove vrste poslovanja na Internetu.

Nova-Energija

Panel diskusija je najpre započela kratkim i za ovu priliku kompetentnim insertom iz filma Građanin Kejn, koji je imao premijeru tačno na jučerašnji dan 1941. godine. Publici se nakon toga ubrzo obratio Pavle Savović iz portala Telegraf.rs, upoznavšu prisutne sa nastankom pomenutog portala, te koji su sve to elementi prisutni na tržištu, uticali da Telegraf izraste u veliku medijku kuću.

Kako je Savović istakao, ono što ovaj medij razlikuje od drugih, jeste brzina plasiranja vesti i drugih sadržaja, koji su znatno pomogli na putu popularnosti Telegrafa. Poučen iskustvom u razvijanju ovog portala, Pavle je istakao moć društvenim mreže, i njihov veliki uticaj na popularnost samih medija, ali i na živote nas samih. On je na kraju svog uvodnog izlaganja zaključio da su ljudi željni kvalitetnog sadržaja, te da jedan od ključeva uspeha leži upravo u tome, kao i načinu na koji se taj sadržaj plasira.

Iskustvo koje je Savović podelio sa prisutnima u punoj sali kopaoničkog hotela Angella, predstavljalo je kvalitetnu najavu panela na kome se govorilo o uspešnim web portalima van velikih medijskih kuća. Sagovornici moderatora panela, Luke Matića bili su urednici nekih od najuspešnijih web portala, kao što su: Mihajlo Tešić (Tarzanija), Petar Vojinović (Tango Six), Jaka Vran (regional.si), Marina Lazarević (Najboljamamanasvetu.com), Nađa Jokanović (Wannabe), Tatjana Vidaković (Infostud) i Ivana Vulinović (Mogujatosama.com).

Na pitanje moderatora kako izgledaju početni koraci pri započinjaju ovakve vrste biznisa, prva je odgovorila Ivana koja je tom prilikom istakla:

Na početku ovog posla sam učila na svojim greškama i trudila se da ih svaki sledeći put izbegnem. Pri početku razvijanja portala, uzimali smo strani sadržaj sa drugih sajtova, te smo kasnije počeli da produciramo naš sopstveni, što je osnova našeg uspeha. Veoma je bitno kakav ćete sadržaj plasirati.

Čitaocima treba pružiti jedno drugačije iskustvo

Ostali panelisti su uglavnom imali slične stavove sa Ivanom kada je reč o uspešnom poslovanju web portala, te stavili do znanja koliko je bitno pružiti publici kvalitetan i interesantan sadržaj. Svako od njih je kratko pomenuo proces nastanka svojih portala, te da su ti sajtovi nastali iz ljubavi prema određenim oblastima u želji da se čitaocima pruži jedno drugačije iskustvo, uz naravno neizbežne poteškoće pri počinjanju poslovanja, strahu od reakcije publike kao i formiranju tog famoznog budžeta. Na pitanje moderatora usmereno Marini Lazarević da navede neke primere početničkih troškovi pri otvaranju jednog portala, ona je odgovorila:

Prvi troškovi se svakako vezuju za razvoj same Internet stranice, a mi smo tu napravili pojedine greške koje smo ubrzo ispravili. Potrebno je da pronađete tim koji će sa tehničke strane da razvije sve vaše ideje. Nakon izgradnje i plasiranja portala, javili su se i veći finansijski troškovi koji su bili usmereni na marketing i ostale stvari.

Sa malo drugačijom pričom o nastanku jednog uspešnog portala, kao i o vođenju statistke objavljenog sadržaja, upoznao nas je Petar Vojinović, osnivač i glavni urednik Tango Six-a, koji je dodao:

Tango Six je najpre započeo kao blog, a vodilja na putu našeg uspeha bila je strast o vazduhoplovstvu. U usko stručnoj oblasti kao što je naša, bitno je da se svaki sadržaj objavljen na društvenim mrežama sabere i da se na osnovu toga napravi neka statistika koja određuje koliko zapravo emitujemo sadržaja u određenom periodu. U proseku, čitaoci se na našem sajtu zadržavaju oko tri minta, a ukupno imamo preko 5000 pregleda dnevno.

Kada je reč o finansiranju jednog portala, mnogi pomisle na kupovinu i prodaju oglasnog prostora. Ovaj način zarade putem portala u teoriji možda deluje dosta lako, ali u praksi je jedna sasvim drugačija priča. Naime, na primeru svog sajta, Ivana Vulinović je dodala koliko je zapravo teško „juriti“ oglašivače, te da je veoma bitno pripremiti kvalitetnu prezentaciju kako bi ubedili klijente zašto baš treba da se reklamira na vašem portalu i zašto baš vi možete najbolje predstaviti njihov proizvod.

Sa druge strane, kada je reč o finansiranju, Vojinović je istakao kako je Tango Six specifičan portal, dodavši da se njihov budžet formira u direktnoj prodaji, obzriom da nema saradnje sa agencijama:

Niko vas ne sprečava da iskorisitie svoje znanje i strast za veću zaradu čak i van okvira portala, te da to na najbolji mogući način kasnije iskoristite za razvoj vaše stranice. Naš tim je već formiran i sa stanovišta sadržaja radimo kvalitetan posao, nema jurnjave sa metrikom i trenutno smo zadovoljni sa te poslovno-finansijske strane.

Ako uzimate sadržaj sa drugih portala, stavite bar tačan izvor’

Pri samom kraju diskusije, povela se priča o autorskim pravima te kako se urednici portala bore sa preuzimanjem svojih tekstova od strane drugih medija. Uglavnom su se svi složili da je veoma teško boriti se protv toga, te da ako ništa drugo, treba staviti bar izvor odakle je sadržaj preuzet, mada mnogi ne rade ni to. Potrebu da nešto više doda o ovom problemu, imala je Nađja Jokanović, koja je istakla:

Trenutno se bavimo razvojem portala, pa nemamo dovoljno vremena da se bavimo time. Ipak, moram napomenuti da ako se ljudi koji kreiraju sadržaj plaćaju, onda zaista nije u redu da se ti tekstovi nalaze na nekom drugom mestu.

Kako bi se ovaj edukativni panel završio na krajnje interesantan način, pobrinuo se moderator Luka Matić koji je svoje sagovornike uptao da li bi prodali svoje portale. Svi sem Jake Vrana i Ivane Vulinović koja je bila neodlučna, složili su se da to nikada ne bi učinili, dodavši da trud, strast i odricanje koje su uložili u prethodnom periodu, trenutno nemaju cenu koja može da ih zameni.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.