Izveštaj: Više od 100 miliona VR i AR uređaja u upotrebi do 2021. godine

Izveštaj: Više od 100 miliona VR i AR uređaja u upotrebi do 2021. godine

Prodaja AR i VR setova za konzumaciju različitog sadržaja u ovim formatima, trebalo bi da pređe čak 100 miliona jedinica do 2021. godine. Ukoliko do ovoga na kraju i dođe, to će biti čak desetostruki rast prodaje u poređenju sa brojkom od 10 miliona prodatih i dostavljenih uređaja iz prošle godine.

Prognoziranje rastuće prodaje pomenutih uređaja proisteklo je iz konsultantske kompanije IDC iz koje se između ostalog navodi da su najpopularniji VR uređaji koji funkcionišu uz pametne telefone Samsung Gear VR i Google Daydream. Istraživanje ove kompanije pokazuje očekivanja da VR naočare zadrže trenutni rast prodaje u narednih pet godina, dok postoji i velika verovatnoća da bi korisnici vremenom mogli da se okrenu znatno snažnijim uređajima kao što su Oculus Rift ili PlayStation VR.

Kako piše ReadWrite, u narednih nekoliko meseci tržište VR tehnologije znatno bi moglo da napreduje, posebno kada je reč o sve većoj aktivnosti kompanija koje ulažu u ovu oblast, kao što je Microsoft koji radi na high-end samostalnim VR uređajima ulazeći tako sve dublje na ovo rastuće tržište. Štaviše, kada je reč o proširenoj realnosti (AR), ipak se ne mogu očekivati slični rezultati kao što je to slučaj sa VR-om, a samo jedan od razloga jeste veoma zahtevna izrada hardvera za proširenu stvarnost koji bi samo doprineo kvalitetnom iskustvu koje korisnici zahtevaju.

AR tehnologija u primeni od fabrika do gradilišta

Takođe, potpredsednik programa za istraživanje pri kompaniji IDC, Rajan Reit, navodi da proširena stvarnost igra veoma važnu ulogu zajedno sa VR-om ukoliko je reč o kombinaciji ove dve tehnologije. Kako on kaže, kompanije kao što su Microsoft, Epson, Intel i druge, već obezbeđuju uređaje za pomenute tehnologije – koji pak sa druge strane stvaraju značajan povrat uloženih sredstava u odnosu na prvobitne investicije.

Procene pomenute kompanije takođe ukazuju na to da će preko 80% svih pošiljki i kupovina AR uređaja u narednih pet godina biti namenjeno komercijalnoj upotrebi. Ovo bi svakako moglo da bude veliki benefit za zaposlene u različitim industrijama, dok će developeri sa druge strane doprineti širenju AR tehnologije koja bi svoju značajnu ulogu mogla da pronađe kako u različitim fabrikama, tako i na gradilištima širom sveta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.