Ticketmaster traži srpske developere za Open API hakaton i nagrađuje ih sa €2.000

Ticketmaster traži srpske developere za Open API hakaton i nagrađuje ih sa €2.000

Krajem novembra, Beograd će biti domaćin 'Open API or Die' hakatona koji se održava u ICT Hub-u, a koji organizuju kompanije Bakson i engleski Ticketmaster. Više o temi samog takmičenja i važnosti otvaranja API-a za dalje inovacije porazgovarali smo sa Karlosom Alvarezom iz odeljenja za tehnološka rešenja Ticketmastera, vodeće globalne platforme za kupovinu karata.

Tema pomenutog takmičenja jeste Open API – koncept koji sve više velikih firmi zastupa tako što drugim kompanijama i pojedincima omogućava jednostavnu integraciju njihovih podataka i infrastrukture. Važnost ovog pristupa se ogleda u naslovu „Open API or die“, a ukupni novčani nagradni fond za tri najbolja softverska rešenja je 2.000 evra. Uz mentorsku podršku vodećih inženjera Ticketmastera iz Londona, potrebno je da odgovore na postavljeni izazov, odnosno da za 24 sata kreiraju najbolje softversko rešenje, koristeći već postojeći Open API, koji Ticketmaster nudi širom sveta.

Na početku samog razgovora Alvarez kaže da je Ticketmaster globalni lider na tržištu kada je reč o oblasti live rezervacije karata za određene događaje putem web sajta. Kako on ocenjuje, misija kompanije jeste da se povežu milioni fanova koji će posetom omiljenih događaja zabeležiti nezaboravne momente u svojim životima:

Naš posao je da budemo u potpunosti sigurni da će svi korisnici imati najbolje moguće iskustvo od momenta kada karte postanu dostupne za kupovinu, pa sve do njihove rezervacije i odlaska na sam događaj. Mi u Ticketmasteru se suočavamo sa velikim promenama saobraćaja svake nedelje, kada je reč o korisnicima i to je za nas veliki izazov.

Kako bi nastavili sa ispunjenjem svojih obećanja, iz Ticketmastera su rešeni da otvore svoj API (Application programming interface) kako bi developeri i drugi inovatori mogli da koriste isti ne bi izgradili proizvode koji bi podigli korisničko iskustvo na jedan sasvim novi nivo. Cilj ovog poteza ogleda se kroz prizmu dodatnog razvoja upečatljive usluge kompanije i korišćenja iste na što jednostavniji mogući način.

Širenje tima u Beogradu

Između ostalog, Karlos kaže da je svima iz Ticketmastera važno da se demokratizuje razvoj upečatljivog i uzbudljivog proizvoda koji pokreće upravo njihov API. „Doseg je veoma važan, a mi želimo da ljudima van poslovanja Ticketmastera omogućimo da koriste našu platformu na što jednostavniji način – što će samo doprineti kreiranju kvalitetnijeg korisničkog iskustva“, dodaje on.

Upravo je Open API koncept tema predstojećeg hakatona, a naš sagovornik između ostalog ističe da se ova takmičenja održavaju na internacionalnom nivou i do sada su opravdali sva očekivanja predstavnika Ticketmastera, te su samo ove godine, takmičenja održana u Dablinu, Berlinu, i Londonu.

Prostorije ICT HUB Playgrounda ugostiće 24. i 25. novembra hakaton u organizaciji kompanije Ticketmaster.

Štaviše, Alvarez otkriva da kompanija ne koristi hakatone samo za inovacije, već za ono mnogo bitnije – prikupljanje feedbacka od strane talentovanih ljudi o tome koliko je zapravo API Ticketmastera kompletan i jednostavan, te na koji način bi vremenom mogao da postane bolji. Međutim, odakle ideja da se jedan Open API hakaton organizuje u Beogradu?

Zaista je lepo videti tokom ovih takmičenja broj talentovanih timova i njihovih ideja. Naime, mi imamo veoma bliske veze za Beogradom gde je inače bazirana jedna od naših tehnoloških outsource kompanija – Bakson. Trenutno smo u procesu širenja tima u Beogradu, a organizovanje sledećeg hakatona je prava prilika za nas da saznamo šta talentovani ljudi u Srbiji mogu da nam ponude, jer smo uvek zainteresovani za potragu ka lokalnim talentima.

Realizacija ideja sa takmičenja

Alvarez kaže da su iz Ticketmastera veoma ponosni i zadovoljni što sarađuju sa Baksonom već dugi niz godina. On smatra da je Srbija jedna od onih zemalja koje predstavljaju skrivene dragulje kada je reč pronalaženju izvanredno talentovanih ljudi.

Upravo ova činjenica se pokazala tačnom tokom saradnje sa pomenutom kompanijom u Srbiji, koja je uvek bila u mogućnosti da sastavi i samim tim obezbedi veoma jak tim talentovanih ljudi koji su u velikoj meri pomogli Ticketmasteru da se ostvare ciljevi, poput  unapređenja tehnoloških rešenja. Osvrnuvši se više ka projektima sa prethodnih hakatona, Karlos kaže:

Mi smo ovde da podržimo dostupnosti Ticketmastera za naše fanove i klijente. Na našem poslednjem hakatonu u Dablinu, pobednička ideja je bila jedna vrsta integracije Ticketmasterovog API-ja sa servisom Airbnb kako bi se obavestili korisnici koji su to događaji dostupni na lokaciji koju su odabrali da rezervišu za putovanje.

Na samom kraju razgovora, Alvarez zaključuje da su svi iz kompanije srećni da podrže ideje poput onih sa prethodnih hakatona, te da su za sada u Ticketmasteru bliže fazi istraživanja potencijala za kreiranje inkubacionog programa – kako bi pomogli izgradnju inovativnih koncepata, koji bi kasnije postali tržišni konkurentni proizvodi.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?