Stres na poslu nije razlog zašto Infostudovci trče - zašto se onda bave tim sportom?

Ako u Infostudu ne trčimo da pobegnemo od stresa digitalne industrije – zašto nas toliko trči?

Verovali ili ne, trčanje i posao imaju mnogo toga zajedničkog - iako se na prvi pogled to ne bi reklo. Možda upravo zato toliko mojih kolega u brzorastućoj digitalnoj industriji trči.

Iako volim da se bavim sportom, nikad nisam volela trčanje. Ranije nisam ni razmišljala o tome, jednostavno mi nije bilo privlačno. Vremenom sam došla i do zaključka zašto je tako.

Najpre, trčanje zahteva da budeš sam sa sobom i svojim mislima – dovoljno dugo da moraš biti spreman da sa sobom i porazgovaraš. Drugo, trčanje zahteva posebno mentalno stanje koje čoveka tera napred, kilometar po kilometar, ne dajući mu da odustane. Treće i najvažnije, trčanje stvarno moraš da voliš. Zaključila sam i mirno nastavila da ne volim ovaj sport.

A onda sam se zaposlila u Infostudu.

Kako da ne postanete radnik meseca? Radite prekovremeno!

U Infostudu je od 180 kolega njih više od 30 istrčalo trku od pet kilometara, njih 15 polumaraton, a među njima je i troje maratonaca i dva ultramaratonca. Planinarenjem, biciklizmom ili nekim oblikom rekreativnog sporta bavi se više od polovine naše kompanije.

Analizirajući te brojke nametnulo se sledeće pitanje: da li je to slučajnost ili se, pak, stimulisanjem zaposlenih da se bave sportom kroz različite beneficije i događaje utiče i na njihovu aktivnost? Da li jedni druge motivišu da se pokrenu i pobede današnji relativno neaktivan način života koji nameće savremeno okruženje, ali i priroda posla?

Ovi ljudi trče prvenstveno da bi pobedili sebe. Te pobede motivišu i u ostalim aspektima profesionalnog i privatnog života.

Odgovor je, zapravo, mešavina svega toga, ali uveliko prisutni burnout na poslu, to nepravedno merilo truda i posvećenosti – definitivno nije razlog. Jer, da bi u Infostudu, među mojim dragim Vojvođanima doživeo izgaranje na radnom mestu, zaista moraš imati jako kratak fitilj (iako sam ja u jednom trenutku bila blizu toga).

Još uvek se sećam situacije iz jedne zahtevne faze na poslu, kada me je moj mentor i šef gledao kako svakog dana kući nosim laptop i postajem sve umornija. Posle nekog vremena, pozvao me je na razgovor, na kome me, naravno, nije predložio za radnika meseca, već me je poslao na radionicu o efikasnosti. Tada mi je skrenuo pažnju na sledeću stvar: ako ne možeš da uradiš predviđeni posao u normalno radno vreme duži vremenski period, nešto ne radiš kako treba.

I bio je u pravu.

Merilo efektivnosti i efikasnosti ne sme i ne treba da bude količina vremena koju provodimo posvećeni poslu, već koliko je to vreme kvalitetno.

Cilj, taktika i disciplina – kako na poslu, tako i na stazi

Ima tu i nečeg drugog, još jednog razloga zbog kog se toliko mojih kolega odlučilo za trčanje, iako nisu sportski tip. Većina ima nešto što nas izvlači iz zone komfora, kao da u svojoj glavi stalno imamo nekog izazivača iz jače kategorije u boks meču, i to ne samo u oblasti sporta.

Programer koji ne voli javni nastup? Prvi se javi za izjavu za TV.

Damica koja ne voli smeštaj u hostelu? Odluči da putuje upravo u takvom aranžmanu, da bi pobedila sebe.

To je, dakle, to. Ovi ljudi trče prvenstveno da bi pobedili sebe.

Kako se, onda, trči polumaraton? Korak po korak, kilometar po kilometar. Na sedmom se pitaju šta im je to trebalo, ali nastavljaju. Na šesnaestom ne osećaju noge i žele da odustanu, ali prave taktiku preživljavanja i na kraju prolaze cilj. Onda sledeći put gledaju na sat, žele bolje vreme – daju sve od sebe. Posle toga im je želja da istrče maraton i postave sebi i taj cilj. I onda vredno rade da bi ga ostvarili.

Infostud ove godine podržava Subotički polumaraton, drugu najveću sportsku manifestaciju ovog tipa u Srbiji.

Nema bega od previše stresa, samo postavljanje cilja, pametne taktike i disciplinovan rad, stalno izazivanje sebe i snaga volje. I da, trče zato što vole. Eto, to sam naučila od naših trkača.

Za Subotički polumaraton koji je u nedelju, 1. septembra, a čiji je Infostud sponzor, nisam stigla da se spremim. Ali, spremila sam dlanove i obećavam da ih neću štedeti da podržim ove neverovatne i hrabre ljude koji kreću na put još jedne borbe.

Zahvaljujući entuzijazmu organizatora, lokalnog sportskog udruženja Horizont, na ulice grada izaći će 1.500 trkača, što Suboticu čini drugim gradom na polumaratonskoj mapi Srbije, odmah iza Beograda!

Ako ne trčite, dođite makar da podržite! Ko zna, možda sledeće godine neko dođe da podrži vas! 🙂

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.