Ivana Mijatović: Od ‘situacije’ sa Frikomom do SoMo Borca za CM godine

Sećate se situacije u kojoj se kompanija Frikom našla u aprilu ove godine? Ono kada su slogani sa bilborda izmenjeni u Photoshopu, a na Internetu preko noći osvanuli lažni Frikomovi bilbordi? Ivana Mijatović, CM 2018. godine, uspela je da to prevaziđe i za svoj rad dobije SoMo Borca.

Povodom slogana “Jao baš je cakan, kako se lik smeška, prilazim i pitam ko ti liže Sneška?” na noge je ustala marketinška zajednica u celom regionu, ne znajući da je u pitanju nečija neslana šala.

Nekoliko meseci kasnije Ivana Mijatović, Community Manager u agenciji Pioniri čiji je Frikom klijent, na Weekend Media Festivalu nagrađena je SoMo Borcem za najboljeg CM-a 2018. godine, između ostalog i za svoja dostignuća koja su na društvenim mrežama ovu kampanju vratile „na noge“.

Kako je CM spasio Frikom?

„Kada se ova Frikom kampanja sa bilbordima pojavila na ulicama širom Srbije nije bilo negativnih reakcija“, objašnjava Ivana. Međutim, kada su lažne montaže osvanule na Facebooku, to je bio okidač da ljudi reaguju. Varnice koje su se pojavile tokom večeri do jutra su buknule u požar koji se brzinom svetlosti širio na društvenim mrežama.

Tada je, kaže Ivana, na scenu stupila strast prema poslu koji radiš, a ni podrška klijenta nije manjkala.

Dakle, tokom večeri se na Frikom Facebook stranici pojavilo par komentara na koje sam odmah odgovorila, a koje je Jana (klijent) pogledala. Ujutru osim haosa na stranici dočekao me je i njen mail u kome je pohvalila ton komunikacije, potvrdila da super radimo i da nastavimo tako. Komunikaciju je dalje preuzela Account menadžerka, a ja sam nastavila da se bavim komjunitijem.

Ivana dalje objašnjava da su to trenuci u kojima klijent shvata da ti taj brend voliš kao svoj i onda te pušta da radiš svoj posao. „Vi se ne borite jer ste na istoj strani i vrlo je važno da imate poverenja jedni u druge“, objašnjava. „Nakon toga smo se složili da je neophodno uključiti fanove u kampanju i odmah krenuli da radimo na ideji i realizaciji sajta mojbilbordjeboljiodtvog.rs koji je na kraju i postigao odlične rezultate, a čiji je cilj bio da pozove fanove Frikoma da kreiraju svoje verzije bilboorda“.

Ni agencije nisu sigurne da CM nije Supermen

Ivanin put do SoMo Borca, dakle, nije od početka bio popločan uspehom niti su na nju bacali lovorike. Iza toga, kaže, stoji svakodnevni rad, istraživanje i učenje na sopstvenim greškama, i to generalno važi za posao CM-a. „Društvene mreže nikada ne spavaju, a kako je ovo industrija koja svakodnevno izvlači najbolje i najgore iz tebe, napredak je neizostavan deo. Bitno je samo da ne odustaneš“.

Za osvajanje same nagrade, dodaje, potrebno je i da neko veruje u tebe, a tako su i Pioniri bili ubeđeni da će osvojiti nagradu, te su joj „predložili“ da uradi case:

Kada smo ga poslali, pomislila sam da ću raditi još više ako ne dobijem nagradu da bih se dokazala sledeći put. Ako dobijem, opet ću raditi više jer moram da je opravdam. Zbog toga verujem da SoMo utiče na razvoj strandarda u industriji. On je izrastao u vrlo prestižnu digitalnu nagradu na našim prostorima, a kada se desi da ga osvojiš postoji i odgovornost da kvalitet tvog rada ne sme opasti sledeće godine.

Dodela nagrada je ujedno i prilika da se pozicija CM-a donekle standardizuje i da i šira javnost nauči šta je tačno posao Community Managera (mada, dodaje, čak i u agencijama i dalje postoji nejasnoća po pitanju funkcija).

Ukratko: „CM nije dizajner ili account ili media menadžer. Koliko god se forsirala 7 u 1 osoba u agencijama taj način funkcionisanja ne samo da nije realan, već je i destruktivan. Ne možemo svi raditi sve. Potrebno je poznavati osnove dizajna i uskočiti na neku poziciju ukoliko je potrebno, ali nikako raditi sve“. Ako si CM, kaže, radiš kao CM, učiš i razvijaš se na tom polju.

CM je uvek prvi na udaru

Nasuprot svim nedostacima #agencylife-a, ipak možeš da se istakneš u tom moru CM-ova ako istinski i predano voliš svoj posao i zaista veruješ da je on najbolji na svetu. „Često se desi da kada to izgovorim naglas, ljudi me pogledaju kao da idealizujem jer njima to zvuči prilično nestvarno. Ali ljubav je ta koja te tera da ideš napred, da budeš uporan, da se razvijaš, da kreiraš, da ostaneš motivisan, da budeš srećan što radiš baš taj posao, da budeš uzbuđen zbog svake kampanje“.

Tako se nećeš prezasistiti svojim poslom i „tu ljubav, strast ne smeš da prepustiš okolnostima“:

Činjenica je da ma koliko bili neprijatni, ne možeš pobeći od negativnih komentara. To jeste borba, ali svaki CM treba da shvati da ima moć da utiče na stvari i da menja brend na bolje. Nije lako, ni prijatno, ali moraš stati iza brendova koje vodiš i ja lično gledam da ne propustim priliku da klijentu ukažem ukoliko nešto nije ok.

Naravno, za takav pristup potrebna je podrška i poverenje od strane mendžerskog dela agencije. Ukoliko ste u situaciji da agencija ne želi stati iza vas, pronađite onu koja će to uraditi. Verujte mi, ima ih na našem tržištu.

Community Manager, privodi razgovor kraju Ivana, prvi je na udaru svake promene koja se desi na društvenim mrežama. Zato je, između ostalog, krucijalno imati dobrog CM-a, onog koji hladne glave reaguje u situacijama u kojima bi drugi verovatno ne bi. „Odavno nije dovoljno samo odgovoriti na komentar ispod posta, a kako se trendovi konstantno menjaju, treba biti spreman da aktuelne brzo ukačiš i primeniš“. Lična i iskrena komunikacija sa fanovima će uvek dominirati kao #1 trend, zaključuje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!