Ivana Mijatović: Od ‘situacije’ sa Frikomom do SoMo Borca za CM godine

Sećate se situacije u kojoj se kompanija Frikom našla u aprilu ove godine? Ono kada su slogani sa bilborda izmenjeni u Photoshopu, a na Internetu preko noći osvanuli lažni Frikomovi bilbordi? Ivana Mijatović, CM 2018. godine, uspela je da to prevaziđe i za svoj rad dobije SoMo Borca.

Povodom slogana “Jao baš je cakan, kako se lik smeška, prilazim i pitam ko ti liže Sneška?” na noge je ustala marketinška zajednica u celom regionu, ne znajući da je u pitanju nečija neslana šala.

Nekoliko meseci kasnije Ivana Mijatović, Community Manager u agenciji Pioniri čiji je Frikom klijent, na Weekend Media Festivalu nagrađena je SoMo Borcem za najboljeg CM-a 2018. godine, između ostalog i za svoja dostignuća koja su na društvenim mrežama ovu kampanju vratile „na noge“.

Kako je CM spasio Frikom?

„Kada se ova Frikom kampanja sa bilbordima pojavila na ulicama širom Srbije nije bilo negativnih reakcija“, objašnjava Ivana. Međutim, kada su lažne montaže osvanule na Facebooku, to je bio okidač da ljudi reaguju. Varnice koje su se pojavile tokom večeri do jutra su buknule u požar koji se brzinom svetlosti širio na društvenim mrežama.

Tada je, kaže Ivana, na scenu stupila strast prema poslu koji radiš, a ni podrška klijenta nije manjkala.

Dakle, tokom večeri se na Frikom Facebook stranici pojavilo par komentara na koje sam odmah odgovorila, a koje je Jana (klijent) pogledala. Ujutru osim haosa na stranici dočekao me je i njen mail u kome je pohvalila ton komunikacije, potvrdila da super radimo i da nastavimo tako. Komunikaciju je dalje preuzela Account menadžerka, a ja sam nastavila da se bavim komjunitijem.

Ivana dalje objašnjava da su to trenuci u kojima klijent shvata da ti taj brend voliš kao svoj i onda te pušta da radiš svoj posao. „Vi se ne borite jer ste na istoj strani i vrlo je važno da imate poverenja jedni u druge“, objašnjava. „Nakon toga smo se složili da je neophodno uključiti fanove u kampanju i odmah krenuli da radimo na ideji i realizaciji sajta mojbilbordjeboljiodtvog.rs koji je na kraju i postigao odlične rezultate, a čiji je cilj bio da pozove fanove Frikoma da kreiraju svoje verzije bilboorda“.

Ni agencije nisu sigurne da CM nije Supermen

Ivanin put do SoMo Borca, dakle, nije od početka bio popločan uspehom niti su na nju bacali lovorike. Iza toga, kaže, stoji svakodnevni rad, istraživanje i učenje na sopstvenim greškama, i to generalno važi za posao CM-a. „Društvene mreže nikada ne spavaju, a kako je ovo industrija koja svakodnevno izvlači najbolje i najgore iz tebe, napredak je neizostavan deo. Bitno je samo da ne odustaneš“.

Za osvajanje same nagrade, dodaje, potrebno je i da neko veruje u tebe, a tako su i Pioniri bili ubeđeni da će osvojiti nagradu, te su joj „predložili“ da uradi case:

Kada smo ga poslali, pomislila sam da ću raditi još više ako ne dobijem nagradu da bih se dokazala sledeći put. Ako dobijem, opet ću raditi više jer moram da je opravdam. Zbog toga verujem da SoMo utiče na razvoj strandarda u industriji. On je izrastao u vrlo prestižnu digitalnu nagradu na našim prostorima, a kada se desi da ga osvojiš postoji i odgovornost da kvalitet tvog rada ne sme opasti sledeće godine.

Dodela nagrada je ujedno i prilika da se pozicija CM-a donekle standardizuje i da i šira javnost nauči šta je tačno posao Community Managera (mada, dodaje, čak i u agencijama i dalje postoji nejasnoća po pitanju funkcija).

Ukratko: „CM nije dizajner ili account ili media menadžer. Koliko god se forsirala 7 u 1 osoba u agencijama taj način funkcionisanja ne samo da nije realan, već je i destruktivan. Ne možemo svi raditi sve. Potrebno je poznavati osnove dizajna i uskočiti na neku poziciju ukoliko je potrebno, ali nikako raditi sve“. Ako si CM, kaže, radiš kao CM, učiš i razvijaš se na tom polju.

CM je uvek prvi na udaru

Nasuprot svim nedostacima #agencylife-a, ipak možeš da se istakneš u tom moru CM-ova ako istinski i predano voliš svoj posao i zaista veruješ da je on najbolji na svetu. „Često se desi da kada to izgovorim naglas, ljudi me pogledaju kao da idealizujem jer njima to zvuči prilično nestvarno. Ali ljubav je ta koja te tera da ideš napred, da budeš uporan, da se razvijaš, da kreiraš, da ostaneš motivisan, da budeš srećan što radiš baš taj posao, da budeš uzbuđen zbog svake kampanje“.

Tako se nećeš prezasistiti svojim poslom i „tu ljubav, strast ne smeš da prepustiš okolnostima“:

Činjenica je da ma koliko bili neprijatni, ne možeš pobeći od negativnih komentara. To jeste borba, ali svaki CM treba da shvati da ima moć da utiče na stvari i da menja brend na bolje. Nije lako, ni prijatno, ali moraš stati iza brendova koje vodiš i ja lično gledam da ne propustim priliku da klijentu ukažem ukoliko nešto nije ok.

Naravno, za takav pristup potrebna je podrška i poverenje od strane mendžerskog dela agencije. Ukoliko ste u situaciji da agencija ne želi stati iza vas, pronađite onu koja će to uraditi. Verujte mi, ima ih na našem tržištu.

Community Manager, privodi razgovor kraju Ivana, prvi je na udaru svake promene koja se desi na društvenim mrežama. Zato je, između ostalog, krucijalno imati dobrog CM-a, onog koji hladne glave reaguje u situacijama u kojima bi drugi verovatno ne bi. „Odavno nije dovoljno samo odgovoriti na komentar ispod posta, a kako se trendovi konstantno menjaju, treba biti spreman da aktuelne brzo ukačiš i primeniš“. Lična i iskrena komunikacija sa fanovima će uvek dominirati kao #1 trend, zaključuje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.