Ivana Mijatović: Od 'situacije' sa Frikomom do SoMo Borca za CM godine

Ivana Mijatović: Od ‘situacije’ sa Frikomom do SoMo Borca za CM godine

Sećate se situacije u kojoj se kompanija Frikom našla u aprilu ove godine? Ono kada su slogani sa bilborda izmenjeni u Photoshopu, a na Internetu preko noći osvanuli lažni Frikomovi bilbordi? Ivana Mijatović, CM 2018. godine, uspela je da to prevaziđe i za svoj rad dobije SoMo Borca.

Povodom slogana “Jao baš je cakan, kako se lik smeška, prilazim i pitam ko ti liže Sneška?” na noge je ustala marketinška zajednica u celom regionu, ne znajući da je u pitanju nečija neslana šala.

Nekoliko meseci kasnije Ivana Mijatović, Community Manager u agenciji Pioniri čiji je Frikom klijent, na Weekend Media Festivalu nagrađena je SoMo Borcem za najboljeg CM-a 2018. godine, između ostalog i za svoja dostignuća koja su na društvenim mrežama ovu kampanju vratile “na noge”.

Kako je CM spasio Frikom?

“Kada se ova Frikom kampanja sa bilbordima pojavila na ulicama širom Srbije nije bilo negativnih reakcija”, objašnjava Ivana. Međutim, kada su lažne montaže osvanule na Facebooku, to je bio okidač da ljudi reaguju. Varnice koje su se pojavile tokom večeri do jutra su buknule u požar koji se brzinom svetlosti širio na društvenim mrežama.

Tada je, kaže Ivana, na scenu stupila strast prema poslu koji radiš, a ni podrška klijenta nije manjkala.

Dakle, tokom večeri se na Frikom Facebook stranici pojavilo par komentara na koje sam odmah odgovorila, a koje je Jana (klijent) pogledala. Ujutru osim haosa na stranici dočekao me je i njen mail u kome je pohvalila ton komunikacije, potvrdila da super radimo i da nastavimo tako. Komunikaciju je dalje preuzela Account menadžerka, a ja sam nastavila da se bavim komjunitijem.

Ivana dalje objašnjava da su to trenuci u kojima klijent shvata da ti taj brend voliš kao svoj i onda te pušta da radiš svoj posao. “Vi se ne borite jer ste na istoj strani i vrlo je važno da imate poverenja jedni u druge”, objašnjava. “Nakon toga smo se složili da je neophodno uključiti fanove u kampanju i odmah krenuli da radimo na ideji i realizaciji sajta mojbilbordjeboljiodtvog.rs koji je na kraju i postigao odlične rezultate, a čiji je cilj bio da pozove fanove Frikoma da kreiraju svoje verzije bilboorda”.

Ni agencije nisu sigurne da CM nije Supermen

Ivanin put do SoMo Borca, dakle, nije od početka bio popločan uspehom niti su na nju bacali lovorike. Iza toga, kaže, stoji svakodnevni rad, istraživanje i učenje na sopstvenim greškama, i to generalno važi za posao CM-a. “Društvene mreže nikada ne spavaju, a kako je ovo industrija koja svakodnevno izvlači najbolje i najgore iz tebe, napredak je neizostavan deo. Bitno je samo da ne odustaneš”.

Za osvajanje same nagrade, dodaje, potrebno je i da neko veruje u tebe, a tako su i Pioniri bili ubeđeni da će osvojiti nagradu, te su joj „predložili“ da uradi case:

Kada smo ga poslali, pomislila sam da ću raditi još više ako ne dobijem nagradu da bih se dokazala sledeći put. Ako dobijem, opet ću raditi više jer moram da je opravdam. Zbog toga verujem da SoMo utiče na razvoj strandarda u industriji. On je izrastao u vrlo prestižnu digitalnu nagradu na našim prostorima, a kada se desi da ga osvojiš postoji i odgovornost da kvalitet tvog rada ne sme opasti sledeće godine.

Dodela nagrada je ujedno i prilika da se pozicija CM-a donekle standardizuje i da i šira javnost nauči šta je tačno posao Community Managera (mada, dodaje, čak i u agencijama i dalje postoji nejasnoća po pitanju funkcija).

Ukratko: “CM nije dizajner ili account ili media menadžer. Koliko god se forsirala 7 u 1 osoba u agencijama taj način funkcionisanja ne samo da nije realan, već je i destruktivan. Ne možemo svi raditi sve. Potrebno je poznavati osnove dizajna i uskočiti na neku poziciju ukoliko je potrebno, ali nikako raditi sve”. Ako si CM, kaže, radiš kao CM, učiš i razvijaš se na tom polju.

CM je uvek prvi na udaru

Nasuprot svim nedostacima #agencylife-a, ipak možeš da se istakneš u tom moru CM-ova ako istinski i predano voliš svoj posao i zaista veruješ da je on najbolji na svetu. “Često se desi da kada to izgovorim naglas, ljudi me pogledaju kao da idealizujem jer njima to zvuči prilično nestvarno. Ali ljubav je ta koja te tera da ideš napred, da budeš uporan, da se razvijaš, da kreiraš, da ostaneš motivisan, da budeš srećan što radiš baš taj posao, da budeš uzbuđen zbog svake kampanje”.

Tako se nećeš prezasistiti svojim poslom i “tu ljubav, strast ne smeš da prepustiš okolnostima”:

Činjenica je da ma koliko bili neprijatni, ne možeš pobeći od negativnih komentara. To jeste borba, ali svaki CM treba da shvati da ima moć da utiče na stvari i da menja brend na bolje. Nije lako, ni prijatno, ali moraš stati iza brendova koje vodiš i ja lično gledam da ne propustim priliku da klijentu ukažem ukoliko nešto nije ok.

Naravno, za takav pristup potrebna je podrška i poverenje od strane mendžerskog dela agencije. Ukoliko ste u situaciji da agencija ne želi stati iza vas, pronađite onu koja će to uraditi. Verujte mi, ima ih na našem tržištu.

Community Manager, privodi razgovor kraju Ivana, prvi je na udaru svake promene koja se desi na društvenim mrežama. Zato je, između ostalog, krucijalno imati dobrog CM-a, onog koji hladne glave reaguje u situacijama u kojima bi drugi verovatno ne bi. “Odavno nije dovoljno samo odgovoriti na komentar ispod posta, a kako se trendovi konstantno menjaju, treba biti spreman da aktuelne brzo ukačiš i primeniš”. Lična i iskrena komunikacija sa fanovima će uvek dominirati kao #1 trend, zaključuje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.