Sećate se situacije u kojoj se kompanija Frikom našla u aprilu ove godine? Ono kada su slogani sa bilborda izmenjeni u Photoshopu, a na Internetu preko noći osvanuli lažni Frikomovi bilbordi? Ivana Mijatović, CM 2018. godine, uspela je da to prevaziđe i za svoj rad dobije SoMo Borca.
Povodom slogana “Jao baš je cakan, kako se lik smeška, prilazim i pitam ko ti liže Sneška?” na noge je ustala marketinška zajednica u celom regionu, ne znajući da je u pitanju nečija neslana šala.
Nekoliko meseci kasnije Ivana Mijatović, Community Manager u agenciji Pioniri čiji je Frikom klijent, na Weekend Media Festivalu nagrađena je SoMo Borcem za najboljeg CM-a 2018. godine, između ostalog i za svoja dostignuća koja su na društvenim mrežama ovu kampanju vratile “na noge”.
Kako je CM spasio Frikom?
“Kada se ova Frikom kampanja sa bilbordima pojavila na ulicama širom Srbije nije bilo negativnih reakcija”, objašnjava Ivana. Međutim, kada su lažne montaže osvanule na Facebooku, to je bio okidač da ljudi reaguju. Varnice koje su se pojavile tokom večeri do jutra su buknule u požar koji se brzinom svetlosti širio na društvenim mrežama.
Tada je, kaže Ivana, na scenu stupila strast prema poslu koji radiš, a ni podrška klijenta nije manjkala.
Dakle, tokom večeri se na Frikom Facebook stranici pojavilo par komentara na koje sam odmah odgovorila, a koje je Jana (klijent) pogledala. Ujutru osim haosa na stranici dočekao me je i njen mail u kome je pohvalila ton komunikacije, potvrdila da super radimo i da nastavimo tako. Komunikaciju je dalje preuzela Account menadžerka, a ja sam nastavila da se bavim komjunitijem.
Ivana dalje objašnjava da su to trenuci u kojima klijent shvata da ti taj brend voliš kao svoj i onda te pušta da radiš svoj posao. “Vi se ne borite jer ste na istoj strani i vrlo je važno da imate poverenja jedni u druge”, objašnjava. “Nakon toga smo se složili da je neophodno uključiti fanove u kampanju i odmah krenuli da radimo na ideji i realizaciji sajta mojbilbordjeboljiodtvog.rs koji je na kraju i postigao odlične rezultate, a čiji je cilj bio da pozove fanove Frikoma da kreiraju svoje verzije bilboorda”.
Ni agencije nisu sigurne da CM nije Supermen
Ivanin put do SoMo Borca, dakle, nije od početka bio popločan uspehom niti su na nju bacali lovorike. Iza toga, kaže, stoji svakodnevni rad, istraživanje i učenje na sopstvenim greškama, i to generalno važi za posao CM-a. “Društvene mreže nikada ne spavaju, a kako je ovo industrija koja svakodnevno izvlači najbolje i najgore iz tebe, napredak je neizostavan deo. Bitno je samo da ne odustaneš”.
Za osvajanje same nagrade, dodaje, potrebno je i da neko veruje u tebe, a tako su i Pioniri bili ubeđeni da će osvojiti nagradu, te su joj „predložili“ da uradi case:
Kada smo ga poslali, pomislila sam da ću raditi još više ako ne dobijem nagradu da bih se dokazala sledeći put. Ako dobijem, opet ću raditi više jer moram da je opravdam. Zbog toga verujem da SoMo utiče na razvoj strandarda u industriji. On je izrastao u vrlo prestižnu digitalnu nagradu na našim prostorima, a kada se desi da ga osvojiš postoji i odgovornost da kvalitet tvog rada ne sme opasti sledeće godine.
Dodela nagrada je ujedno i prilika da se pozicija CM-a donekle standardizuje i da i šira javnost nauči šta je tačno posao Community Managera (mada, dodaje, čak i u agencijama i dalje postoji nejasnoća po pitanju funkcija).
Ukratko: “CM nije dizajner ili account ili media menadžer. Koliko god se forsirala 7 u 1 osoba u agencijama taj način funkcionisanja ne samo da nije realan, već je i destruktivan. Ne možemo svi raditi sve. Potrebno je poznavati osnove dizajna i uskočiti na neku poziciju ukoliko je potrebno, ali nikako raditi sve”. Ako si CM, kaže, radiš kao CM, učiš i razvijaš se na tom polju.
CM je uvek prvi na udaru
Nasuprot svim nedostacima #agencylife-a, ipak možeš da se istakneš u tom moru CM-ova ako istinski i predano voliš svoj posao i zaista veruješ da je on najbolji na svetu. “Često se desi da kada to izgovorim naglas, ljudi me pogledaju kao da idealizujem jer njima to zvuči prilično nestvarno. Ali ljubav je ta koja te tera da ideš napred, da budeš uporan, da se razvijaš, da kreiraš, da ostaneš motivisan, da budeš srećan što radiš baš taj posao, da budeš uzbuđen zbog svake kampanje”.
Tako se nećeš prezasistiti svojim poslom i “tu ljubav, strast ne smeš da prepustiš okolnostima”:
Činjenica je da ma koliko bili neprijatni, ne možeš pobeći od negativnih komentara. To jeste borba, ali svaki CM treba da shvati da ima moć da utiče na stvari i da menja brend na bolje. Nije lako, ni prijatno, ali moraš stati iza brendova koje vodiš i ja lično gledam da ne propustim priliku da klijentu ukažem ukoliko nešto nije ok.
Naravno, za takav pristup potrebna je podrška i poverenje od strane mendžerskog dela agencije. Ukoliko ste u situaciji da agencija ne želi stati iza vas, pronađite onu koja će to uraditi. Verujte mi, ima ih na našem tržištu.
Community Manager, privodi razgovor kraju Ivana, prvi je na udaru svake promene koja se desi na društvenim mrežama. Zato je, između ostalog, krucijalno imati dobrog CM-a, onog koji hladne glave reaguje u situacijama u kojima bi drugi verovatno ne bi. “Odavno nije dovoljno samo odgovoriti na komentar ispod posta, a kako se trendovi konstantno menjaju, treba biti spreman da aktuelne brzo ukačiš i primeniš”. Lična i iskrena komunikacija sa fanovima će uvek dominirati kao #1 trend, zaključuje.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!