Švedski Seavus traži Big Data i IoT eksperte u Srbiji - za razvoj telco i banking sistema

Švedski Seavus traži Big Data i IoT eksperte u Srbiji – za razvoj telco i banking sistema

Telekom operateri danas počivaju na naprednim softverskim rešenjima iza kojih stoje mnogobrojne tehnološke kompanije. Jedna od njih jeste i švedski Seavus koji se već 16 godina bavi sistemskim integracijama za telekome. U razgovoru za Netokraciju, menadžer divizije Tomče Hristovski, govori o izazovima poslovanja u ovoj industriji i otkriva planove za širenje beogradske kancelarije u 2018. godini.

Seavus je švedska kompanija čiji se najveći development Hub nalazi u Skoplju, u Makedoniji.

Osnovan 1999. godine u Malmeu, Seavus danas broji 17 kancelarija u čak 8 država među kojima je i Srbija. Kompanija danas globalno zapošljava više od 850 eksperata iz različitih oblasti, čineći ovog poslodavca jednim od velikih integratora BSS (Business Support Systems) i OSS (Operation Support Systems) sistema u različitim oblastima poslovanja.

Samo neka od imena sa kojima švedska kompanija radi jedi jesu Vodafone, Tele2 i Sunrise, a zahvaljujući saradnji sa najvećim telekom operaterima širom sveta, zaposleni Seavusa odgovorni su za distribuciju profesionalnih servisa za više od 50 miliona pretplatnika širom sveta. Trenutno, fokus kompanije usmeren je na razvoj poslednjih generacija BSS i OSS sistema, ali i na razvoju drugih IoT, Big Data i Data Analytics rešenja za potrebe tržišta. Više o ovim stvarima, ali i planovima za širenje Seavus tima u Beogradu, čuli smo od menadžera divizije ove kompanije – Tomčeta Hristovskog.

Širimo timove u Beogradu, Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu

Na početku našeg razgovora, Tomče napominje da smo danas svedoci digitalizacije koja prodire u svaku poru poslovanja, imajući za cilj da se i najkompleksniji servisi približe krajnjim korisnicima. „Čitava telekom industrija usmerena je ka personalizovanim servisima sa fokusom na CE (customer experience) gde korisnik ima mogućnost da različite usluge dobije u vidu servisa – a sve to zahvaljujući uspešnoj integraciji BSS i OSS sistema“, napominje Hristovski.

Prema njegovim rečima, na osnovu sakupljenih podataka iz mreže i kombinacijom Machine Learning algoritma, moguće je predvideti najrazličitije stvari u vezi ponašanja pretplatnika – poput verovatnoće da će neki od njih promeniti operatera, kao i to koji servis ponuditi određenim korisnicima kako bi se povećalo njihovo zadovoljstvo korišćenja:

Ako ovo gledamo kroz prizmu IoT-a i činjenicu da će uskoro na Internetu biti povezano više od 50 milijardi elektronskih uređaja, možete da zamislite koliko su bitni  brzina obrada informacija, tačnost i sigurnost. Kada pričamo o digitalnoj transformaciji, mi moramo uzeti u obzir postavljenje novih pravila za samu arhitekturu što će nam omogućiti još veću segmentaciju aplikacija i servisa.

Zaposleni ove kompanije u Beogradu trenutno rade na razvoju projekata iz nekoliko različitih sektora, kao što su bankarstvo i finansije.

Na pitanje Netokracije kako to zaposleni Seavusa u Srbiji doprinose digitalizaciji telekom sektora, te na razvoju kojih rešenja se trenutno radi, Tomče ističe da se u glavnom gradu sada razvijaju projekti iz telco, bankarskog, finansijskog, gamingembeded segmenta na kojima radi više od 150 zaposlenih. Do kraja godine, još 50 kolega bi trebalo da se priključe kancelarijama u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu:

Planiramo da nastavimo sa agresivnim rastom u svim kancelarijama jer vidimo potencijal i dobre eksperte, što predstavlja mogućnost za proširenje postojećih timova i početak razvoja novih projekata i proizvoda. U 2018. planira se širenje kompanije ne samo u Srbiji već i u svim ostalim kancelarijama. U ovoj godini cilj je proširenje u Net, Java, Big Data, Qa, Embedded, C++, Linux i Front End timovima. Trenutno smo u potrazi za navedenim stručnim kadrovima u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu.

Govoreći o kadrovima i o izazovima pri zapošljavanju u Srbiji, Hristovski pak kaže da Seavus aktivno traga za gorenavedenim ekspertima, kao i profesionalcima koji bi radili na razvoju digitalnih proizvoda u bankarskoj industriji. Drugim rečima, kompanija aktivno traga za Blockchain, DevOps Resource, QA Automation, DWH/BI, Front End, React.js i Angular developerima – Big Data Lead inženjerim čija je pozicija otvorena do 28. marta.

Buduće kolege u Beogradu, tako će imati priliku da rade na IoT i BigData rešenjima, dok Hristovski posebno ističe kako Seavus nudi i mogućnost on-site rada kod klijenata, kao i druge pogodnosti poput samostalnog rukovođenja dnevnih obaveza, fleksibilnog radnog vremena, rada na eksternim projektima, ali i učešća na mnogobrojnim treninzima, edukacijama i konferencijama.

Digitalni servisi promenili su način na koji komuniciramo – ‘Internet of Things’ promeniće način na koji živimo

Sa druge strane, Tomče se osvrće i na sve veću ulogu upotrebe velikih podataka i IoT u transformaciji telekom industrije, izjavivši:

Mogućnosti ovih tehnologija su beskonačne. Kako idemo dalje u budućnost, rastu brzina i protok informacija, a ako se te informacije ne obrade, onda su beskorisne. Pronalaženje pravilnosti (pattern) i individualni behejvioristički pristup za svakog korisnika servisa nešto je gde će BigData i IoT imati veliku primenu. Nama je krajnji cilj da proizvedemo scoring model za svakog korisnika, kao i da izračunamo potencijalni faktor nezadovoljstva.

Otkrivajući za Netokraciju buduće planove ove švedske kompanije, Hristovski kaže da su trenutno najinteresantniji projekti vezani za oblast veštačke inteligencije i inovacije u bankarstvu i telekomunikacijama – posebno kada je u pitanju njihov najnoviji AI proizvod koji nosi naziv DoAI. „Ovo rešenje predstavljeno u glavnom gradu Švedske, radi u domenu monitoringa i predviđanja, klasifikovanja i strukturiranja podataka kako bi se smanjio ili potpuno eliminisao utrošak vremena – sa prosečnih 300 minuta na svega jednu sekundu“, napominje on.

Fleksibilno radno vreme, samostalno rukovođenje dnevnim obavezama  kao i rad na eksternim projektima samo su neki od benefita rada u Seavusu.

Na kraju razgovora, naš sagovornik napominje da se telekomunikaciona industrija značajno promenila u poslednjih deset godina, kao i da je do skoro glavni izvor prihoda telekom operatera bio govor – odnosno prenos govora. Međutim, razvoj Interneta i pametnih telefona, doneo je revoluciju, sve se ubrzano razvija i evoluira, pojavile su se aplikacije i digitalni data servisi su vremenom postali glavni pokretači čitave industrije, ističe Hristovski, dodavši da nas očekuju ogromne promene u ovom segmentu – a posebno u vidu konvergencije različitih domena poput telekom + bankarstvo ili telekom + komunalne usluge.

„Telekom i IT industrija predstavljaju temelj svega što dolazi u budućnosti, temelj celokupnog razvoja onoga na čemu naše društvo počiva. Predstoji nam ta takozvana četvrta industrijska revolucija koja stremi ka digitalizaciji i virtuelizaciji. IoT će gotovo sigurno biti sledeći veliki prasak, zaključio je Tomče.

Seavus Srbija aktivno traga za novim kolegama – u ovom trenutku otvorena je pozicija za Big Data Lead Engineer. Više o poziciji, zainteresovani kandidati mogu pronaći u sklopu oglasa za ovaj posao na Netokracija.Poslovi sekciji za zapošljavanje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.