Kroz .RUB. online shop do robe samostalnih dizajnera iz Srbije i regiona

Kroz .RUB. online shop do robe samostalnih dizajnera iz Srbije i regiona

Talentovanih mladih dizajnera u Srbiji ima sve više, međutim, većina njih ne zna kako da nastupi prilikom plasiranja svojih proizvoda na Internetu. Nastojeći da reše ovaj problem, dvočlanim tim iz Beograda pokrenuo je e-commerce platformu pod nazivom .RUB. shop za online kupovinu različite vrste odeće i obuće, radeći tako zajednicu samostalnih dizajnera iz Srbije. Detaljnije o budućim planovima i širenju poslovanja na region i Evropu, porazgovarali smo sa osnivačima.

Nudeći različite asortimane, .RUB. Shop prodavnica i zvanično je dostupna od danas za korisnike, a mladi tim koji čine Nenad Matić i Žaklina Mikić ne kriju entuzijazam i ambiciozne planove kada je reč o daljem usavršavanju samog sajta ali i širenja poslovanja na druge zemlje Evrope. Na početku razgovora, oni otkrivaju da se inicijalna ideja rodila kada su shvatili da u Srbiji retko šta mogu da kupe online kada je garderoba u pitanju, te je cilj bio da ljudima ukažu na nov i lakši način kupovine.

Kako kažu, razvoj samog projekta doveo ih je i do problema koji muči veliki broj dizajnera garderobe na ovdašnjoj sceni, koji mogu da ponude kvalitetne i drugačije stvari ali imaju poteškoća sa plasmanom istih. Upravo saradnja sa dizajnerima i ideja da se isti na neki način podrže prilikom plasiranja robe na digitalnoj sceni, bila je jedna od inicijalnih kapisala za .RUB. Shop:

Kada smo krenuli da tražimo dizajnere naišli smo na dobar odziv i shvatili smo da nam je uživanje da sarađujemo sa ljudima koji imaju sličnu viziju, da svoj proizvod pokažu celom svetu. Jedni druge smo naučili dosta stvari u vezi sa samom izradom proizvoda a i sa plasmanom istih na razna tržišta. Dizajneri sa kojima trenutno sarađujemo su Mike Studio, Neo Design, Opa Bato, Kota i Adam, a pored njih su i brendovi Socks from Heaven i Roberto Baressi.

Širenje asortimana kao sledeći korak

Naši sagovornici između ostalog dodaju da .RUB. nije zamišljen samo kao e-commerce platforma već kao zajednica na kojoj će biti predstavljeni ne samo proizvodi dizajnera, već i ideja iza samog stvaranja i njihovih kreativnih procesa. Žaklina sa druge strane dodaje da se tim u velikoj meri fokusirao na pojednostavljenje samog procesa kupovine, podižući korisničko iskustvo na viši nivo:

Trudili smo se da prezentacija proizvoda i iskustvo u online kupovini pojednostavimo i približimo čak i ljudima koji nikada nisu kupovali online. Dok smo prolazili kroz proces od same ideje do krajnjeg proizvoda koji je sada pred vama, vodili smo računa o svakom detalju, od dizajna identiteta preko broja klikova prilikom kupovine, do logističkih operacija u vezi sa slanjem pošiljki, skladištenje istih, i o pakovanju samog proizvoda.

.RUB. Shop će vremenom širiti asortiman ali i saradnju sa mladim perspektivnim dizajnerima.

Tim koji stoji iza .RUB. online prodavnice za sada čine samo Nenad i Žaklina, a kako oni kažu plan je da se vremenom tim proširi ukoliko bude potrebe za tim. Na pitanje Netokracije na koji način planiraju da monetizuju čitav projekat i u kom smeru im je usmeren biznis plan, Žaklina kaže:

Mi smo online distributeri, tačnije posrednici između dizajnera i krajneg kupca i ono što je bitno, ne naplaćujemo oglašavanje dizajnerima niti to što se njihovi proizvodi prodaju preko našeg sajta, te se sam biznis plan zasniva na komisionoj prodaji. U vezi sa isporukom pošiljke potpisali smo ugovor sa Poštom Srbije i korisnici smo usluga Post Express i Post Export te možemo garantovati dostavu u Srbiji u roku od 48h nakon kupovine.

Saradnja sa regionalnim dizajnerima kao sledeći korak

Govoreći nešto više o daljem širenju poslovanja na region i ostale zemlje Evrope, ovaj tim iz Beograda otkriva da je .RUB. shop odmah dostupan širom sveta, te da im je za sada primaran fokus na Srbiju i region. „Svesni smo da u svetu postoje mnogo online prodavnica i da je konkurencija velika, ali se konkurencija u Srbiji i regionu uglavnom svodi na nekoliko brendova koji imaju svoje online prodavnice. Ovo nije nešto što nas plaši, smatramo da je konkurencija dobra stvar i da nas podstiče da konstantno unapređujemo ovu prodavnicu“, dodaje Nenad.

.RUB. shop korisnici mogu pronaći i na Instagramu, dok je web stranica same prodavnice responzivna za mobilne uređaje.

Pred sam kraj intervjua, Žaklina i Nenad kažu da planova za budući period zaista ima dosta, na nekima su već počeli da rade, dok neki drugi iziskuju dodatno vreme i strpljenje. Jedan od bitnijih planova je, kako oni otkrivaju i pokretanje bloga putem koga će se dodatno približiti dizajneri, njihovi kreativni procesi – a na kojem će se pisati o aktuelnim temama u svetu mode.

„Na proširenju asortimana radimo svakodnevno kao i na razvijanju novog pakovanja. U skorije vreme asortiman želimo da upotpunimo obućom i novim aksesoarima. Takođe, u skorijoj budućnosti želimo da uspostavimo saradnju sa regionalnim dizajnerima. .RUB. shop vidimo jednog dana kao veliku online zajednicu sa velikim brojem saradnika kako iz Srbije i regiona, tako i iz inostranstva, u različitim oblastima, poput dizajna, marketinga, novinarstva, fotografije, i drugo“, zaključuje na kraju ovaj mladi tim.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.