Kroz .RUB. online shop do robe samostalnih dizajnera iz Srbije i regiona

Talentovanih mladih dizajnera u Srbiji ima sve više, međutim, većina njih ne zna kako da nastupi prilikom plasiranja svojih proizvoda na Internetu. Nastojeći da reše ovaj problem, dvočlanim tim iz Beograda pokrenuo je e-commerce platformu pod nazivom .RUB. shop za online kupovinu različite vrste odeće i obuće, radeći tako zajednicu samostalnih dizajnera iz Srbije. Detaljnije o budućim planovima i širenju poslovanja na region i Evropu, porazgovarali smo sa osnivačima.

Nudeći različite asortimane, .RUB. Shop prodavnica i zvanično je dostupna od danas za korisnike, a mladi tim koji čine Nenad Matić i Žaklina Mikić ne kriju entuzijazam i ambiciozne planove kada je reč o daljem usavršavanju samog sajta ali i širenja poslovanja na druge zemlje Evrope. Na početku razgovora, oni otkrivaju da se inicijalna ideja rodila kada su shvatili da u Srbiji retko šta mogu da kupe online kada je garderoba u pitanju, te je cilj bio da ljudima ukažu na nov i lakši način kupovine.

Kako kažu, razvoj samog projekta doveo ih je i do problema koji muči veliki broj dizajnera garderobe na ovdašnjoj sceni, koji mogu da ponude kvalitetne i drugačije stvari ali imaju poteškoća sa plasmanom istih. Upravo saradnja sa dizajnerima i ideja da se isti na neki način podrže prilikom plasiranja robe na digitalnoj sceni, bila je jedna od inicijalnih kapisala za .RUB. Shop:

Kada smo krenuli da tražimo dizajnere naišli smo na dobar odziv i shvatili smo da nam je uživanje da sarađujemo sa ljudima koji imaju sličnu viziju, da svoj proizvod pokažu celom svetu. Jedni druge smo naučili dosta stvari u vezi sa samom izradom proizvoda a i sa plasmanom istih na razna tržišta. Dizajneri sa kojima trenutno sarađujemo su Mike Studio, Neo Design, Opa Bato, Kota i Adam, a pored njih su i brendovi Socks from Heaven i Roberto Baressi.

Širenje asortimana kao sledeći korak

Naši sagovornici između ostalog dodaju da .RUB. nije zamišljen samo kao e-commerce platforma već kao zajednica na kojoj će biti predstavljeni ne samo proizvodi dizajnera, već i ideja iza samog stvaranja i njihovih kreativnih procesa. Žaklina sa druge strane dodaje da se tim u velikoj meri fokusirao na pojednostavljenje samog procesa kupovine, podižući korisničko iskustvo na viši nivo:

Trudili smo se da prezentacija proizvoda i iskustvo u online kupovini pojednostavimo i približimo čak i ljudima koji nikada nisu kupovali online. Dok smo prolazili kroz proces od same ideje do krajnjeg proizvoda koji je sada pred vama, vodili smo računa o svakom detalju, od dizajna identiteta preko broja klikova prilikom kupovine, do logističkih operacija u vezi sa slanjem pošiljki, skladištenje istih, i o pakovanju samog proizvoda.

.RUB. Shop će vremenom širiti asortiman ali i saradnju sa mladim perspektivnim dizajnerima.

Tim koji stoji iza .RUB. online prodavnice za sada čine samo Nenad i Žaklina, a kako oni kažu plan je da se vremenom tim proširi ukoliko bude potrebe za tim. Na pitanje Netokracije na koji način planiraju da monetizuju čitav projekat i u kom smeru im je usmeren biznis plan, Žaklina kaže:

Mi smo online distributeri, tačnije posrednici između dizajnera i krajneg kupca i ono što je bitno, ne naplaćujemo oglašavanje dizajnerima niti to što se njihovi proizvodi prodaju preko našeg sajta, te se sam biznis plan zasniva na komisionoj prodaji. U vezi sa isporukom pošiljke potpisali smo ugovor sa Poštom Srbije i korisnici smo usluga Post Express i Post Export te možemo garantovati dostavu u Srbiji u roku od 48h nakon kupovine.

Saradnja sa regionalnim dizajnerima kao sledeći korak

Govoreći nešto više o daljem širenju poslovanja na region i ostale zemlje Evrope, ovaj tim iz Beograda otkriva da je .RUB. shop odmah dostupan širom sveta, te da im je za sada primaran fokus na Srbiju i region. „Svesni smo da u svetu postoje mnogo online prodavnica i da je konkurencija velika, ali se konkurencija u Srbiji i regionu uglavnom svodi na nekoliko brendova koji imaju svoje online prodavnice. Ovo nije nešto što nas plaši, smatramo da je konkurencija dobra stvar i da nas podstiče da konstantno unapređujemo ovu prodavnicu“, dodaje Nenad.

.RUB. shop korisnici mogu pronaći i na Instagramu, dok je web stranica same prodavnice responzivna za mobilne uređaje.

Pred sam kraj intervjua, Žaklina i Nenad kažu da planova za budući period zaista ima dosta, na nekima su već počeli da rade, dok neki drugi iziskuju dodatno vreme i strpljenje. Jedan od bitnijih planova je, kako oni otkrivaju i pokretanje bloga putem koga će se dodatno približiti dizajneri, njihovi kreativni procesi – a na kojem će se pisati o aktuelnim temama u svetu mode.

„Na proširenju asortimana radimo svakodnevno kao i na razvijanju novog pakovanja. U skorije vreme asortiman želimo da upotpunimo obućom i novim aksesoarima. Takođe, u skorijoj budućnosti želimo da uspostavimo saradnju sa regionalnim dizajnerima. .RUB. shop vidimo jednog dana kao veliku online zajednicu sa velikim brojem saradnika kako iz Srbije i regiona, tako i iz inostranstva, u različitim oblastima, poput dizajna, marketinga, novinarstva, fotografije, i drugo“, zaključuje na kraju ovaj mladi tim.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.