Kroz .RUB. online shop do robe samostalnih dizajnera iz Srbije i regiona

Kroz .RUB. online shop do robe samostalnih dizajnera iz Srbije i regiona

Talentovanih mladih dizajnera u Srbiji ima sve više, međutim, većina njih ne zna kako da nastupi prilikom plasiranja svojih proizvoda na Internetu. Nastojeći da reše ovaj problem, dvočlanim tim iz Beograda pokrenuo je e-commerce platformu pod nazivom .RUB. shop za online kupovinu različite vrste odeće i obuće, radeći tako zajednicu samostalnih dizajnera iz Srbije. Detaljnije o budućim planovima i širenju poslovanja na region i Evropu, porazgovarali smo sa osnivačima.

Nudeći različite asortimane, .RUB. Shop prodavnica i zvanično je dostupna od danas za korisnike, a mladi tim koji čine Nenad Matić i Žaklina Mikić ne kriju entuzijazam i ambiciozne planove kada je reč o daljem usavršavanju samog sajta ali i širenja poslovanja na druge zemlje Evrope. Na početku razgovora, oni otkrivaju da se inicijalna ideja rodila kada su shvatili da u Srbiji retko šta mogu da kupe online kada je garderoba u pitanju, te je cilj bio da ljudima ukažu na nov i lakši način kupovine.

Kako kažu, razvoj samog projekta doveo ih je i do problema koji muči veliki broj dizajnera garderobe na ovdašnjoj sceni, koji mogu da ponude kvalitetne i drugačije stvari ali imaju poteškoća sa plasmanom istih. Upravo saradnja sa dizajnerima i ideja da se isti na neki način podrže prilikom plasiranja robe na digitalnoj sceni, bila je jedna od inicijalnih kapisala za .RUB. Shop:

Kada smo krenuli da tražimo dizajnere naišli smo na dobar odziv i shvatili smo da nam je uživanje da sarađujemo sa ljudima koji imaju sličnu viziju, da svoj proizvod pokažu celom svetu. Jedni druge smo naučili dosta stvari u vezi sa samom izradom proizvoda a i sa plasmanom istih na razna tržišta. Dizajneri sa kojima trenutno sarađujemo su Mike Studio, Neo Design, Opa Bato, Kota i Adam, a pored njih su i brendovi Socks from Heaven i Roberto Baressi.

Širenje asortimana kao sledeći korak

Naši sagovornici između ostalog dodaju da .RUB. nije zamišljen samo kao e-commerce platforma već kao zajednica na kojoj će biti predstavljeni ne samo proizvodi dizajnera, već i ideja iza samog stvaranja i njihovih kreativnih procesa. Žaklina sa druge strane dodaje da se tim u velikoj meri fokusirao na pojednostavljenje samog procesa kupovine, podižući korisničko iskustvo na viši nivo:

Trudili smo se da prezentacija proizvoda i iskustvo u online kupovini pojednostavimo i približimo čak i ljudima koji nikada nisu kupovali online. Dok smo prolazili kroz proces od same ideje do krajnjeg proizvoda koji je sada pred vama, vodili smo računa o svakom detalju, od dizajna identiteta preko broja klikova prilikom kupovine, do logističkih operacija u vezi sa slanjem pošiljki, skladištenje istih, i o pakovanju samog proizvoda.

.RUB. Shop će vremenom širiti asortiman ali i saradnju sa mladim perspektivnim dizajnerima.

Tim koji stoji iza .RUB. online prodavnice za sada čine samo Nenad i Žaklina, a kako oni kažu plan je da se vremenom tim proširi ukoliko bude potrebe za tim. Na pitanje Netokracije na koji način planiraju da monetizuju čitav projekat i u kom smeru im je usmeren biznis plan, Žaklina kaže:

Mi smo online distributeri, tačnije posrednici između dizajnera i krajneg kupca i ono što je bitno, ne naplaćujemo oglašavanje dizajnerima niti to što se njihovi proizvodi prodaju preko našeg sajta, te se sam biznis plan zasniva na komisionoj prodaji. U vezi sa isporukom pošiljke potpisali smo ugovor sa Poštom Srbije i korisnici smo usluga Post Express i Post Export te možemo garantovati dostavu u Srbiji u roku od 48h nakon kupovine.

Saradnja sa regionalnim dizajnerima kao sledeći korak

Govoreći nešto više o daljem širenju poslovanja na region i ostale zemlje Evrope, ovaj tim iz Beograda otkriva da je .RUB. shop odmah dostupan širom sveta, te da im je za sada primaran fokus na Srbiju i region. „Svesni smo da u svetu postoje mnogo online prodavnica i da je konkurencija velika, ali se konkurencija u Srbiji i regionu uglavnom svodi na nekoliko brendova koji imaju svoje online prodavnice. Ovo nije nešto što nas plaši, smatramo da je konkurencija dobra stvar i da nas podstiče da konstantno unapređujemo ovu prodavnicu“, dodaje Nenad.

.RUB. shop korisnici mogu pronaći i na Instagramu, dok je web stranica same prodavnice responzivna za mobilne uređaje.

Pred sam kraj intervjua, Žaklina i Nenad kažu da planova za budući period zaista ima dosta, na nekima su već počeli da rade, dok neki drugi iziskuju dodatno vreme i strpljenje. Jedan od bitnijih planova je, kako oni otkrivaju i pokretanje bloga putem koga će se dodatno približiti dizajneri, njihovi kreativni procesi – a na kojem će se pisati o aktuelnim temama u svetu mode.

„Na proširenju asortimana radimo svakodnevno kao i na razvijanju novog pakovanja. U skorije vreme asortiman želimo da upotpunimo obućom i novim aksesoarima. Takođe, u skorijoj budućnosti želimo da uspostavimo saradnju sa regionalnim dizajnerima. .RUB. shop vidimo jednog dana kao veliku online zajednicu sa velikim brojem saradnika kako iz Srbije i regiona, tako i iz inostranstva, u različitim oblastima, poput dizajna, marketinga, novinarstva, fotografije, i drugo“, zaključuje na kraju ovaj mladi tim.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?