Kroz .RUB. online shop do robe samostalnih dizajnera iz Srbije i regiona

Kroz .RUB. online shop do robe samostalnih dizajnera iz Srbije i regiona

Talentovanih mladih dizajnera u Srbiji ima sve više, međutim, većina njih ne zna kako da nastupi prilikom plasiranja svojih proizvoda na Internetu. Nastojeći da reše ovaj problem, dvočlanim tim iz Beograda pokrenuo je e-commerce platformu pod nazivom .RUB. shop za online kupovinu različite vrste odeće i obuće, radeći tako zajednicu samostalnih dizajnera iz Srbije. Detaljnije o budućim planovima i širenju poslovanja na region i Evropu, porazgovarali smo sa osnivačima.

Nudeći različite asortimane, .RUB. Shop prodavnica i zvanično je dostupna od danas za korisnike, a mladi tim koji čine Nenad Matić i Žaklina Mikić ne kriju entuzijazam i ambiciozne planove kada je reč o daljem usavršavanju samog sajta ali i širenja poslovanja na druge zemlje Evrope. Na početku razgovora, oni otkrivaju da se inicijalna ideja rodila kada su shvatili da u Srbiji retko šta mogu da kupe online kada je garderoba u pitanju, te je cilj bio da ljudima ukažu na nov i lakši način kupovine.

Kako kažu, razvoj samog projekta doveo ih je i do problema koji muči veliki broj dizajnera garderobe na ovdašnjoj sceni, koji mogu da ponude kvalitetne i drugačije stvari ali imaju poteškoća sa plasmanom istih. Upravo saradnja sa dizajnerima i ideja da se isti na neki način podrže prilikom plasiranja robe na digitalnoj sceni, bila je jedna od inicijalnih kapisala za .RUB. Shop:

Kada smo krenuli da tražimo dizajnere naišli smo na dobar odziv i shvatili smo da nam je uživanje da sarađujemo sa ljudima koji imaju sličnu viziju, da svoj proizvod pokažu celom svetu. Jedni druge smo naučili dosta stvari u vezi sa samom izradom proizvoda a i sa plasmanom istih na razna tržišta. Dizajneri sa kojima trenutno sarađujemo su Mike Studio, Neo Design, Opa Bato, Kota i Adam, a pored njih su i brendovi Socks from Heaven i Roberto Baressi.

Širenje asortimana kao sledeći korak

Naši sagovornici između ostalog dodaju da .RUB. nije zamišljen samo kao e-commerce platforma već kao zajednica na kojoj će biti predstavljeni ne samo proizvodi dizajnera, već i ideja iza samog stvaranja i njihovih kreativnih procesa. Žaklina sa druge strane dodaje da se tim u velikoj meri fokusirao na pojednostavljenje samog procesa kupovine, podižući korisničko iskustvo na viši nivo:

Trudili smo se da prezentacija proizvoda i iskustvo u online kupovini pojednostavimo i približimo čak i ljudima koji nikada nisu kupovali online. Dok smo prolazili kroz proces od same ideje do krajnjeg proizvoda koji je sada pred vama, vodili smo računa o svakom detalju, od dizajna identiteta preko broja klikova prilikom kupovine, do logističkih operacija u vezi sa slanjem pošiljki, skladištenje istih, i o pakovanju samog proizvoda.

.RUB. Shop će vremenom širiti asortiman ali i saradnju sa mladim perspektivnim dizajnerima.

Tim koji stoji iza .RUB. online prodavnice za sada čine samo Nenad i Žaklina, a kako oni kažu plan je da se vremenom tim proširi ukoliko bude potrebe za tim. Na pitanje Netokracije na koji način planiraju da monetizuju čitav projekat i u kom smeru im je usmeren biznis plan, Žaklina kaže:

Mi smo online distributeri, tačnije posrednici između dizajnera i krajneg kupca i ono što je bitno, ne naplaćujemo oglašavanje dizajnerima niti to što se njihovi proizvodi prodaju preko našeg sajta, te se sam biznis plan zasniva na komisionoj prodaji. U vezi sa isporukom pošiljke potpisali smo ugovor sa Poštom Srbije i korisnici smo usluga Post Express i Post Export te možemo garantovati dostavu u Srbiji u roku od 48h nakon kupovine.

Saradnja sa regionalnim dizajnerima kao sledeći korak

Govoreći nešto više o daljem širenju poslovanja na region i ostale zemlje Evrope, ovaj tim iz Beograda otkriva da je .RUB. shop odmah dostupan širom sveta, te da im je za sada primaran fokus na Srbiju i region. „Svesni smo da u svetu postoje mnogo online prodavnica i da je konkurencija velika, ali se konkurencija u Srbiji i regionu uglavnom svodi na nekoliko brendova koji imaju svoje online prodavnice. Ovo nije nešto što nas plaši, smatramo da je konkurencija dobra stvar i da nas podstiče da konstantno unapređujemo ovu prodavnicu“, dodaje Nenad.

.RUB. shop korisnici mogu pronaći i na Instagramu, dok je web stranica same prodavnice responzivna za mobilne uređaje.

Pred sam kraj intervjua, Žaklina i Nenad kažu da planova za budući period zaista ima dosta, na nekima su već počeli da rade, dok neki drugi iziskuju dodatno vreme i strpljenje. Jedan od bitnijih planova je, kako oni otkrivaju i pokretanje bloga putem koga će se dodatno približiti dizajneri, njihovi kreativni procesi – a na kojem će se pisati o aktuelnim temama u svetu mode.

„Na proširenju asortimana radimo svakodnevno kao i na razvijanju novog pakovanja. U skorije vreme asortiman želimo da upotpunimo obućom i novim aksesoarima. Takođe, u skorijoj budućnosti želimo da uspostavimo saradnju sa regionalnim dizajnerima. .RUB. shop vidimo jednog dana kao veliku online zajednicu sa velikim brojem saradnika kako iz Srbije i regiona, tako i iz inostranstva, u različitim oblastima, poput dizajna, marketinga, novinarstva, fotografije, i drugo“, zaključuje na kraju ovaj mladi tim.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.