Šta budućnost nosi za marketinške agencije - evoluciju ili revoluciju?

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Klasične reklame odavno ne rade posao, složili su se učesnici panela “(R)evolucija agencija” na jedanaestom Weekend Media Festivalu. To znači da se pozicija agencija koje te kampanje kreiraju takođe menja, ali niko nije sasvim siguran kuda ide i da li se zaputio u dobrom pravcu.

To agencijsko “putovanje” u nove oblike poslovanja prate i njihovi klijenti, a to je, kaže Mitja Tuškej, direktor agencije Direct Media u Sloveniji, posebna priča i poseban izazov. “Najteže i najvrednije je to što danas kod klijenta moraš da menjaš dotadašnji način rada, razmišljanja, organizaciju, ponekad i kompletan state of mind koji podrazumeva izlazak iz zone komfora”, objašnjava on. A to je, uglavnom, vrlo stresan, izazovan, a ponekad i jalov posao. Tuškej nastavlja:

U tome se sastojala suština našeg zadatka kada smo pre tri godine počeli sa kampanjom u kojoj pokušavamo da vratimo mlade kupovini u Šparu i da ih motivišemo da ne napuštaju Sloveniju. To smo uspeli kroz emisiju koja je pratila nastanak startapova i u tu kampanju smo ušli partnerski sa klijentom i televizijom. Svakom je bilo zabranjeno da se bavi tuđim poslom i mislim da je o jedan od nagoveštaja kako bi posao ubuduće trebalo da se obavlja – partnerski, sa jasnim ograničenjima.

Bitne i još bitnije metrike

Sa sličnom situacijom suočila se i I&F McCann Grupa u Srbiji kada se upustila u kreiranje kampanje za klijenta Lav pivo, objašnjava Relja Jović, Direktor digitalnog razvoja za Srbiju. “Brief koji smo dobili od klijenta glasio je: komunicirajte da u našem pivu više nama kukuruza. Shvatili smo da je proizvod glavni i najbolji način komunikacije da objasnimo informaciju koju je klijent želio da komunicira i tako su nastale Lav kokice koje nisu zaživele, ali koje su jasno prenele njihovu glavnu poruku”. objašnjava Jović.

Kampanja je, kako kaže, imala oko pet miliona različitih viewa, što je sjajno. Ali, dodaje, u svetu digitalnog marketinga često se traži KPI-jevi u pogledu reakcija ljudi – klikova, reacha i tako dalje i zato nikada ne treba zaboraviti prave metrike – koliko se zaista proizvoda prodalo. Trebalo bi pažljivo pratiti sve podatke jer, dodaje njegov kolega iz Direct Media Slovenija, bez insighta u svetu digitala ne možemo i ne smemo više raditi ništa.

Budućnost agencija leži u još bližoj saradnji sa klijentima, složili su se učesnici panela. Weekend Media Festival

Kroz sličnu situaciju prošli su i kampanija Vip Mobile i Publicis Group-a za adria regiju koju vodi Anđelko Trpković kada su kreirali kampanju Vip Neo. “Vip Mobile nas je uključio u ceo proces i zajedno smo pokušavali da ih od običnog igrača transformišemo u challengera” . To nije prvi proizvod koji je dao neograničenu tarifu, podseća on, ali je bio onaj koji je to uradio na hrabar i skoro revolucionaran način i koji je suštinski promenio način funkcionisanja ove kompanije.

Ključna reč je integracija

Agencija, dakle, mora da bude deo projekta kreiranja biznisa i trebalo bi da bude sastavni deo strateškog planiranja zajedno sa kompanijom. Zato je na delu stvaranje novog bussines dizajna – kreativnog rešavanje novih problema, objašnjava Trpković.

Način da agencija raste je kroz akviziciju, a to u poslednje vreme rade konsultantske kuće, ne velike agencije – preuzimaju one manje agencije. One su akvizirale one koje su im nedostajale i tako nastaje taj novi biznis dizajn koji podrazumeva fokus na probleme, zajednički rad, uključivanje ljudi u jedan projekat i kreiranje proizvoda koji je vredan oglašavanja.

Tada nastaje dobitna kombinacija – mešavina kreativnosti, bussines dizajna i tehnologije. “Svega toga igrači na tržištu imaju po malo i kada se to spoji nastaju dobri rezultati”,  podseća Trpković, ali dodaje da se jedan faktor prilikom evolucije agencija vrlo često zaboravlja:

U priči o transformaciji stalno zaboravljamo da moramo da se promenimo mi. Zaboravili smo da obrazujemo kadrove. Nije dovoljno da talenat “stavimo” u posao i da mu damo iskustvo. Obrazovanje je ono što imaju i daju  konsultatnske agencije i to je ono što će se preneti na naš posao.

Digital, zaključuje Daniel Akerman, suosnivač i CEO agencije Degordian, uvek nosi neku revoluciju i evoluciju. “Ako vaš klijent ima tradicionalan biznis model, nama se pokazalo da je dobro pomoći mu da se modernizuje. Jer, ako mu samo radiš promociju to ne donosi rezultate kao kad radiš ceo proces. Integracija je reč za kojom tragamo”, zaključuje.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.