Šta budućnost nosi za marketinške agencije - evoluciju ili revoluciju?

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Klasične reklame odavno ne rade posao, složili su se učesnici panela „(R)evolucija agencija“ na jedanaestom Weekend Media Festivalu. To znači da se pozicija agencija koje te kampanje kreiraju takođe menja, ali niko nije sasvim siguran kuda ide i da li se zaputio u dobrom pravcu.

To agencijsko „putovanje“ u nove oblike poslovanja prate i njihovi klijenti, a to je, kaže Mitja Tuškej, direktor agencije Direct Media u Sloveniji, posebna priča i poseban izazov. „Najteže i najvrednije je to što danas kod klijenta moraš da menjaš dotadašnji način rada, razmišljanja, organizaciju, ponekad i kompletan state of mind koji podrazumeva izlazak iz zone komfora“, objašnjava on. A to je, uglavnom, vrlo stresan, izazovan, a ponekad i jalov posao. Tuškej nastavlja:

U tome se sastojala suština našeg zadatka kada smo pre tri godine počeli sa kampanjom u kojoj pokušavamo da vratimo mlade kupovini u Šparu i da ih motivišemo da ne napuštaju Sloveniju. To smo uspeli kroz emisiju koja je pratila nastanak startapova i u tu kampanju smo ušli partnerski sa klijentom i televizijom. Svakom je bilo zabranjeno da se bavi tuđim poslom i mislim da je o jedan od nagoveštaja kako bi posao ubuduće trebalo da se obavlja – partnerski, sa jasnim ograničenjima.

Bitne i još bitnije metrike

Sa sličnom situacijom suočila se i I&F McCann Grupa u Srbiji kada se upustila u kreiranje kampanje za klijenta Lav pivo, objašnjava Relja Jović, Direktor digitalnog razvoja za Srbiju. „Brief koji smo dobili od klijenta glasio je: komunicirajte da u našem pivu više nama kukuruza. Shvatili smo da je proizvod glavni i najbolji način komunikacije da objasnimo informaciju koju je klijent želio da komunicira i tako su nastale Lav kokice koje nisu zaživele, ali koje su jasno prenele njihovu glavnu poruku“. objašnjava Jović.

Kampanja je, kako kaže, imala oko pet miliona različitih viewa, što je sjajno. Ali, dodaje, u svetu digitalnog marketinga često se traži KPI-jevi u pogledu reakcija ljudi – klikova, reacha i tako dalje i zato nikada ne treba zaboraviti prave metrike – koliko se zaista proizvoda prodalo. Trebalo bi pažljivo pratiti sve podatke jer, dodaje njegov kolega iz Direct Media Slovenija, bez insighta u svetu digitala ne možemo i ne smemo više raditi ništa.

Weekend Media Festival
Budućnost agencija leži u još bližoj saradnji sa klijentima, složili su se učesnici panela.

Kroz sličnu situaciju prošli su i kampanija Vip Mobile i Publicis Group-a za adria regiju koju vodi Anđelko Trpković kada su kreirali kampanju Vip Neo. „Vip Mobile nas je uključio u ceo proces i zajedno smo pokušavali da ih od običnog igrača transformišemo u challengera“ . To nije prvi proizvod koji je dao neograničenu tarifu, podseća on, ali je bio onaj koji je to uradio na hrabar i skoro revolucionaran način i koji je suštinski promenio način funkcionisanja ove kompanije.

Ključna reč je integracija

Agencija, dakle, mora da bude deo projekta kreiranja biznisa i trebalo bi da bude sastavni deo strateškog planiranja zajedno sa kompanijom. Zato je na delu stvaranje novog bussines dizajna – kreativnog rešavanje novih problema, objašnjava Trpković.

Način da agencija raste je kroz akviziciju, a to u poslednje vreme rade konsultantske kuće, ne velike agencije – preuzimaju one manje agencije. One su akvizirale one koje su im nedostajale i tako nastaje taj novi biznis dizajn koji podrazumeva fokus na probleme, zajednički rad, uključivanje ljudi u jedan projekat i kreiranje proizvoda koji je vredan oglašavanja.

Tada nastaje dobitna kombinacija – mešavina kreativnosti, bussines dizajna i tehnologije. „Svega toga igrači na tržištu imaju po malo i kada se to spoji nastaju dobri rezultati“,  podseća Trpković, ali dodaje da se jedan faktor prilikom evolucije agencija vrlo često zaboravlja:

U priči o transformaciji stalno zaboravljamo da moramo da se promenimo mi. Zaboravili smo da obrazujemo kadrove. Nije dovoljno da talenat „stavimo“ u posao i da mu damo iskustvo. Obrazovanje je ono što imaju i daju  konsultatnske agencije i to je ono što će se preneti na naš posao.

Digital, zaključuje Daniel Akerman, suosnivač i CEO agencije Degordian, uvek nosi neku revoluciju i evoluciju. „Ako vaš klijent ima tradicionalan biznis model, nama se pokazalo da je dobro pomoći mu da se modernizuje. Jer, ako mu samo radiš promociju to ne donosi rezultate kao kad radiš ceo proces. Integracija je reč za kojom tragamo“, zaključuje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Mobilno

Bus Plus aplikacija konačno dostupna i za iOS uređaje

Posle dugo čekanja i najavljivanja, za korisnike mobilnih uređaja kompanije Apple konačno je dostupna Bus Plus aplikacija - koja će im omogućiti bolje i jednostavnije praćenje gradskog prevoza u Beogradu.