Šta budućnost nosi za marketinške agencije - evoluciju ili revoluciju?

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Klasične reklame odavno ne rade posao, složili su se učesnici panela „(R)evolucija agencija“ na jedanaestom Weekend Media Festivalu. To znači da se pozicija agencija koje te kampanje kreiraju takođe menja, ali niko nije sasvim siguran kuda ide i da li se zaputio u dobrom pravcu.

To agencijsko „putovanje“ u nove oblike poslovanja prate i njihovi klijenti, a to je, kaže Mitja Tuškej, direktor agencije Direct Media u Sloveniji, posebna priča i poseban izazov. „Najteže i najvrednije je to što danas kod klijenta moraš da menjaš dotadašnji način rada, razmišljanja, organizaciju, ponekad i kompletan state of mind koji podrazumeva izlazak iz zone komfora“, objašnjava on. A to je, uglavnom, vrlo stresan, izazovan, a ponekad i jalov posao. Tuškej nastavlja:

U tome se sastojala suština našeg zadatka kada smo pre tri godine počeli sa kampanjom u kojoj pokušavamo da vratimo mlade kupovini u Šparu i da ih motivišemo da ne napuštaju Sloveniju. To smo uspeli kroz emisiju koja je pratila nastanak startapova i u tu kampanju smo ušli partnerski sa klijentom i televizijom. Svakom je bilo zabranjeno da se bavi tuđim poslom i mislim da je o jedan od nagoveštaja kako bi posao ubuduće trebalo da se obavlja – partnerski, sa jasnim ograničenjima.

Bitne i još bitnije metrike

Sa sličnom situacijom suočila se i I&F McCann Grupa u Srbiji kada se upustila u kreiranje kampanje za klijenta Lav pivo, objašnjava Relja Jović, Direktor digitalnog razvoja za Srbiju. „Brief koji smo dobili od klijenta glasio je: komunicirajte da u našem pivu više nama kukuruza. Shvatili smo da je proizvod glavni i najbolji način komunikacije da objasnimo informaciju koju je klijent želio da komunicira i tako su nastale Lav kokice koje nisu zaživele, ali koje su jasno prenele njihovu glavnu poruku“. objašnjava Jović.

Kampanja je, kako kaže, imala oko pet miliona različitih viewa, što je sjajno. Ali, dodaje, u svetu digitalnog marketinga često se traži KPI-jevi u pogledu reakcija ljudi – klikova, reacha i tako dalje i zato nikada ne treba zaboraviti prave metrike – koliko se zaista proizvoda prodalo. Trebalo bi pažljivo pratiti sve podatke jer, dodaje njegov kolega iz Direct Media Slovenija, bez insighta u svetu digitala ne možemo i ne smemo više raditi ništa.

Weekend Media Festival
Budućnost agencija leži u još bližoj saradnji sa klijentima, složili su se učesnici panela.

Kroz sličnu situaciju prošli su i kampanija Vip Mobile i Publicis Group-a za adria regiju koju vodi Anđelko Trpković kada su kreirali kampanju Vip Neo. „Vip Mobile nas je uključio u ceo proces i zajedno smo pokušavali da ih od običnog igrača transformišemo u challengera“ . To nije prvi proizvod koji je dao neograničenu tarifu, podseća on, ali je bio onaj koji je to uradio na hrabar i skoro revolucionaran način i koji je suštinski promenio način funkcionisanja ove kompanije.

Ključna reč je integracija

Agencija, dakle, mora da bude deo projekta kreiranja biznisa i trebalo bi da bude sastavni deo strateškog planiranja zajedno sa kompanijom. Zato je na delu stvaranje novog bussines dizajna – kreativnog rešavanje novih problema, objašnjava Trpković.

Način da agencija raste je kroz akviziciju, a to u poslednje vreme rade konsultantske kuće, ne velike agencije – preuzimaju one manje agencije. One su akvizirale one koje su im nedostajale i tako nastaje taj novi biznis dizajn koji podrazumeva fokus na probleme, zajednički rad, uključivanje ljudi u jedan projekat i kreiranje proizvoda koji je vredan oglašavanja.

Tada nastaje dobitna kombinacija – mešavina kreativnosti, bussines dizajna i tehnologije. „Svega toga igrači na tržištu imaju po malo i kada se to spoji nastaju dobri rezultati“,  podseća Trpković, ali dodaje da se jedan faktor prilikom evolucije agencija vrlo često zaboravlja:

U priči o transformaciji stalno zaboravljamo da moramo da se promenimo mi. Zaboravili smo da obrazujemo kadrove. Nije dovoljno da talenat „stavimo“ u posao i da mu damo iskustvo. Obrazovanje je ono što imaju i daju  konsultatnske agencije i to je ono što će se preneti na naš posao.

Digital, zaključuje Daniel Akerman, suosnivač i CEO agencije Degordian, uvek nosi neku revoluciju i evoluciju. „Ako vaš klijent ima tradicionalan biznis model, nama se pokazalo da je dobro pomoći mu da se modernizuje. Jer, ako mu samo radiš promociju to ne donosi rezultate kao kad radiš ceo proces. Integracija je reč za kojom tragamo“, zaključuje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.