Šta budućnost nosi za marketinške agencije - evoluciju ili revoluciju?

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Klasične reklame odavno ne rade posao, složili su se učesnici panela „(R)evolucija agencija“ na jedanaestom Weekend Media Festivalu. To znači da se pozicija agencija koje te kampanje kreiraju takođe menja, ali niko nije sasvim siguran kuda ide i da li se zaputio u dobrom pravcu.

To agencijsko „putovanje“ u nove oblike poslovanja prate i njihovi klijenti, a to je, kaže Mitja Tuškej, direktor agencije Direct Media u Sloveniji, posebna priča i poseban izazov. „Najteže i najvrednije je to što danas kod klijenta moraš da menjaš dotadašnji način rada, razmišljanja, organizaciju, ponekad i kompletan state of mind koji podrazumeva izlazak iz zone komfora“, objašnjava on. A to je, uglavnom, vrlo stresan, izazovan, a ponekad i jalov posao. Tuškej nastavlja:

U tome se sastojala suština našeg zadatka kada smo pre tri godine počeli sa kampanjom u kojoj pokušavamo da vratimo mlade kupovini u Šparu i da ih motivišemo da ne napuštaju Sloveniju. To smo uspeli kroz emisiju koja je pratila nastanak startapova i u tu kampanju smo ušli partnerski sa klijentom i televizijom. Svakom je bilo zabranjeno da se bavi tuđim poslom i mislim da je o jedan od nagoveštaja kako bi posao ubuduće trebalo da se obavlja – partnerski, sa jasnim ograničenjima.

Bitne i još bitnije metrike

Sa sličnom situacijom suočila se i I&F McCann Grupa u Srbiji kada se upustila u kreiranje kampanje za klijenta Lav pivo, objašnjava Relja Jović, Direktor digitalnog razvoja za Srbiju. „Brief koji smo dobili od klijenta glasio je: komunicirajte da u našem pivu više nama kukuruza. Shvatili smo da je proizvod glavni i najbolji način komunikacije da objasnimo informaciju koju je klijent želio da komunicira i tako su nastale Lav kokice koje nisu zaživele, ali koje su jasno prenele njihovu glavnu poruku“. objašnjava Jović.

Kampanja je, kako kaže, imala oko pet miliona različitih viewa, što je sjajno. Ali, dodaje, u svetu digitalnog marketinga često se traži KPI-jevi u pogledu reakcija ljudi – klikova, reacha i tako dalje i zato nikada ne treba zaboraviti prave metrike – koliko se zaista proizvoda prodalo. Trebalo bi pažljivo pratiti sve podatke jer, dodaje njegov kolega iz Direct Media Slovenija, bez insighta u svetu digitala ne možemo i ne smemo više raditi ništa.

Weekend Media Festival
Budućnost agencija leži u još bližoj saradnji sa klijentima, složili su se učesnici panela.

Kroz sličnu situaciju prošli su i kampanija Vip Mobile i Publicis Group-a za adria regiju koju vodi Anđelko Trpković kada su kreirali kampanju Vip Neo. „Vip Mobile nas je uključio u ceo proces i zajedno smo pokušavali da ih od običnog igrača transformišemo u challengera“ . To nije prvi proizvod koji je dao neograničenu tarifu, podseća on, ali je bio onaj koji je to uradio na hrabar i skoro revolucionaran način i koji je suštinski promenio način funkcionisanja ove kompanije.

Ključna reč je integracija

Agencija, dakle, mora da bude deo projekta kreiranja biznisa i trebalo bi da bude sastavni deo strateškog planiranja zajedno sa kompanijom. Zato je na delu stvaranje novog bussines dizajna – kreativnog rešavanje novih problema, objašnjava Trpković.

Način da agencija raste je kroz akviziciju, a to u poslednje vreme rade konsultantske kuće, ne velike agencije – preuzimaju one manje agencije. One su akvizirale one koje su im nedostajale i tako nastaje taj novi biznis dizajn koji podrazumeva fokus na probleme, zajednički rad, uključivanje ljudi u jedan projekat i kreiranje proizvoda koji je vredan oglašavanja.

Tada nastaje dobitna kombinacija – mešavina kreativnosti, bussines dizajna i tehnologije. „Svega toga igrači na tržištu imaju po malo i kada se to spoji nastaju dobri rezultati“,  podseća Trpković, ali dodaje da se jedan faktor prilikom evolucije agencija vrlo često zaboravlja:

U priči o transformaciji stalno zaboravljamo da moramo da se promenimo mi. Zaboravili smo da obrazujemo kadrove. Nije dovoljno da talenat „stavimo“ u posao i da mu damo iskustvo. Obrazovanje je ono što imaju i daju  konsultatnske agencije i to je ono što će se preneti na naš posao.

Digital, zaključuje Daniel Akerman, suosnivač i CEO agencije Degordian, uvek nosi neku revoluciju i evoluciju. „Ako vaš klijent ima tradicionalan biznis model, nama se pokazalo da je dobro pomoći mu da se modernizuje. Jer, ako mu samo radiš promociju to ne donosi rezultate kao kad radiš ceo proces. Integracija je reč za kojom tragamo“, zaključuje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.