Šta budućnost nosi za marketinške agencije - evoluciju ili revoluciju?

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Klasične reklame odavno ne rade posao, složili su se učesnici panela „(R)evolucija agencija“ na jedanaestom Weekend Media Festivalu. To znači da se pozicija agencija koje te kampanje kreiraju takođe menja, ali niko nije sasvim siguran kuda ide i da li se zaputio u dobrom pravcu.

To agencijsko „putovanje“ u nove oblike poslovanja prate i njihovi klijenti, a to je, kaže Mitja Tuškej, direktor agencije Direct Media u Sloveniji, posebna priča i poseban izazov. „Najteže i najvrednije je to što danas kod klijenta moraš da menjaš dotadašnji način rada, razmišljanja, organizaciju, ponekad i kompletan state of mind koji podrazumeva izlazak iz zone komfora“, objašnjava on. A to je, uglavnom, vrlo stresan, izazovan, a ponekad i jalov posao. Tuškej nastavlja:

U tome se sastojala suština našeg zadatka kada smo pre tri godine počeli sa kampanjom u kojoj pokušavamo da vratimo mlade kupovini u Šparu i da ih motivišemo da ne napuštaju Sloveniju. To smo uspeli kroz emisiju koja je pratila nastanak startapova i u tu kampanju smo ušli partnerski sa klijentom i televizijom. Svakom je bilo zabranjeno da se bavi tuđim poslom i mislim da je o jedan od nagoveštaja kako bi posao ubuduće trebalo da se obavlja – partnerski, sa jasnim ograničenjima.

Bitne i još bitnije metrike

Sa sličnom situacijom suočila se i I&F McCann Grupa u Srbiji kada se upustila u kreiranje kampanje za klijenta Lav pivo, objašnjava Relja Jović, Direktor digitalnog razvoja za Srbiju. „Brief koji smo dobili od klijenta glasio je: komunicirajte da u našem pivu više nama kukuruza. Shvatili smo da je proizvod glavni i najbolji način komunikacije da objasnimo informaciju koju je klijent želio da komunicira i tako su nastale Lav kokice koje nisu zaživele, ali koje su jasno prenele njihovu glavnu poruku“. objašnjava Jović.

Kampanja je, kako kaže, imala oko pet miliona različitih viewa, što je sjajno. Ali, dodaje, u svetu digitalnog marketinga često se traži KPI-jevi u pogledu reakcija ljudi – klikova, reacha i tako dalje i zato nikada ne treba zaboraviti prave metrike – koliko se zaista proizvoda prodalo. Trebalo bi pažljivo pratiti sve podatke jer, dodaje njegov kolega iz Direct Media Slovenija, bez insighta u svetu digitala ne možemo i ne smemo više raditi ništa.

Weekend Media Festival
Budućnost agencija leži u još bližoj saradnji sa klijentima, složili su se učesnici panela.

Kroz sličnu situaciju prošli su i kampanija Vip Mobile i Publicis Group-a za adria regiju koju vodi Anđelko Trpković kada su kreirali kampanju Vip Neo. „Vip Mobile nas je uključio u ceo proces i zajedno smo pokušavali da ih od običnog igrača transformišemo u challengera“ . To nije prvi proizvod koji je dao neograničenu tarifu, podseća on, ali je bio onaj koji je to uradio na hrabar i skoro revolucionaran način i koji je suštinski promenio način funkcionisanja ove kompanije.

Ključna reč je integracija

Agencija, dakle, mora da bude deo projekta kreiranja biznisa i trebalo bi da bude sastavni deo strateškog planiranja zajedno sa kompanijom. Zato je na delu stvaranje novog bussines dizajna – kreativnog rešavanje novih problema, objašnjava Trpković.

Način da agencija raste je kroz akviziciju, a to u poslednje vreme rade konsultantske kuće, ne velike agencije – preuzimaju one manje agencije. One su akvizirale one koje su im nedostajale i tako nastaje taj novi biznis dizajn koji podrazumeva fokus na probleme, zajednički rad, uključivanje ljudi u jedan projekat i kreiranje proizvoda koji je vredan oglašavanja.

Tada nastaje dobitna kombinacija – mešavina kreativnosti, bussines dizajna i tehnologije. „Svega toga igrači na tržištu imaju po malo i kada se to spoji nastaju dobri rezultati“,  podseća Trpković, ali dodaje da se jedan faktor prilikom evolucije agencija vrlo često zaboravlja:

U priči o transformaciji stalno zaboravljamo da moramo da se promenimo mi. Zaboravili smo da obrazujemo kadrove. Nije dovoljno da talenat „stavimo“ u posao i da mu damo iskustvo. Obrazovanje je ono što imaju i daju  konsultatnske agencije i to je ono što će se preneti na naš posao.

Digital, zaključuje Daniel Akerman, suosnivač i CEO agencije Degordian, uvek nosi neku revoluciju i evoluciju. „Ako vaš klijent ima tradicionalan biznis model, nama se pokazalo da je dobro pomoći mu da se modernizuje. Jer, ako mu samo radiš promociju to ne donosi rezultate kao kad radiš ceo proces. Integracija je reč za kojom tragamo“, zaključuje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?