
REACH Incubator pomaže mala i srednja ‘Big Data’ preduzeća do €120.000 bespovratnih sredstava
REACH Incubator je jedanaestomesečni startap program inkubacije, finansiran i podržan od Evropske Komisije koji ima fond od 3,5 miliona evra za podršku malih i srednjih preduzeća iz Big-Data sektora.
Ovaj program ima za cilj da pomogne startapima koji se bave Big-Data tehnologijama tako što nudi do 120.000 evra bespovratnih sredstava, poslovnu i tehničku podršku, personalizovano mentorstvo, besplatnu Big-Data infrastrukturu i softverska rešenja za kreiranje “big-data value chains” i direktan pristup velikim korporacijama i investitorima.
Trideset pet malih i srednjih preduzeća će proći kroz tri intenzivne faze razvoja, od koncipiranja ideje do komercijalizacije i traženja investicija. Učesnici REACH Incubator programa su izjavili da im isti nije samo pružio sansu da sarađuju sa velikim korporacijama na njihovim problemima i razviju komercijalni proizvod, već i da transformišu svoje poslovanje:
REACH je bio prilika da HOPU pristupi novim klijentima i novom sektoru kao održivom turizmu i mobilnosti koji je zaista koristan za viziju naše kompanije. Uz vebinare i mentorstvo pružena nam je podrška da razvijemo nove lance vrednosti podataka i unapredimo naš poslovni razvoj.
Kao primer navedenog može se istaći da je u prethodnoj rundi, Srpski startap Cropt iz Novog Sada na završnom događaju na Slush konferenciji u Helsinkiju predstavio svoj celokupni rad tokom programa, kao i svoje rešenje, osvojivši tom prilikom prvo mesto u programu.
Kako REACH Incubator funkcioniše?
Zainteresovani startapi, kao i mala i srednja preduzeća, tokom programa inkubacije će rešavati odabrani problem velike korporacije. Ovogodišnji otvoreni poziv omogućava tri načina aplikacije:
- Track 1: Rešavanje međusektorskih tema lanca vrednosti podataka (DVC) koje je REACH definisao u saradnji sa vodećim evropskim centrima za digitalne inovacije. DVC teme dostupne u drugom otvorenom pozivu su Cirkularna ekonomija, Prerađivačka industrija, energija, Zdravlje, Digitalni marketing, poljoprivreda i maloprodaja, turizam i zabava i proizvodnja/industrija, zdravstvo i osiguranje.
- Track 2: Rešavanje izazova koje je REACH zadao u saradnji sa velikim korporacijama (JOT, Migros Ticaret A.Ş., Sonae, VRT, Play&go experience, Idea75, Almerys, YKT, Bizkaia, EDP, COFARES, AN GROUP i Bilbao Council).
- Track3: Slobodni ste da predložite sopstveni izazov i rešite ga radeći sa sopstvenim provajderom podataka i eksternim skupovima podataka.
Rok za prijavu je 22. februar.