Najviše pretražujemo BMW, Audi i Volkswagen - ali od 1.000 do 2.000 evra

Najviše pretražujemo BMW, Audi i Volkswagen – ali od 1.000 do 2.000 evra

U prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 novih putničkih vozila, saopštio je sajt polovniautomobili.com.

Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do 2.0 litra. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 81.745 polovnjaka. Od toga, 25.891 benzinaca i 55.838 dizelaša.

Kakva je situacija sa novim vozilima?

U prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 novih putničkih vozila. Najveći broj je bio marke Škoda, a iza nje su Fiat, Volkswagen, Renault, Dacia i Opel. Podatak koji dosta govori o kupovnoj moći stanovništva je taj da se najčešće biraju polovni automobili po ceni od 1.000 do 2.000 evra (22%). Iza njih su oni sa cenom od 3.000 do 5.000 (17%), a slede oni za koje prodavci traže od 2.000 do 3.000 evra (16%). Na četvrtom mestu su kola vrednosti manje od 1.000 evra (10%).

Koje gorivo je najpopularnije u Srbiji?

Dizel i dalje drži prvo mesto, mada sa manjom prednošću u odnosu na prošlu godinu, što se može videti po podatku da 42% vozača bira polovne automobile koji koriste ovo gorivo. Interesovanje za benzincima je poraslo na 28% (sa prošlogodišnjih 23%). Plin je takođe postao popularniji, pošto su se automobili sa TNG uređajem tražili u 22% slučajeva (u odnosu na prošlogodišnjih 18%).

Skok cena goriva sigurno je uticao i na rast popularnosti metana, koji sa 5% više ne predstavlja zanemarljivu vrstu pogona. Za vozilima na hibridni i električni pogon i dalje vlada slabo interesovanje, mada je i kod njih zabeležen rast. Ukratko, dizelaši su izgubili na popularnosti, dok su svi drugi više ili manje dobili.

Motor preko dve litre = skuplja registracija

Ukoliko govorimo o najtraženijim markama automobila, sada već standardno, Volkswagen, Audi i BMW drže prva tri mesta, rame uz rame. Slede Opel i Mercedes. Dakle, nemački automobili su bez konkurencije po popularnosti. Model koji se najčešće traži na sajtu jeste Audi A4. Odmah iza njega je veći brat A6. Dominaciju modela iz Ingolštada prekida BMW “trojka”, ali na četvrtom mestu je ponovo igrač iz VW grupacije – čuveni Golf.

Ovakav rezultat se mogao i očekivati na osnovu podataka o najtraženijim markama. Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do dva litra. Malo je onih koji uopšte razmatraju kupovinu vozila sa motorom od preko 2.000 kubika. Objašnjenje je prosto – tzv. porez na luksuz, odnosno znatno skuplja registracija za kola sa ovim motorom, koju vozači ne mogu, ili ne žele da plaćaju.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.