Najviše pretražujemo BMW, Audi i Volkswagen - ali od 1.000 do 2.000 evra

Najviše pretražujemo BMW, Audi i Volkswagen – ali od 1.000 do 2.000 evra

U prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 novih putničkih vozila, saopštio je sajt polovniautomobili.com.

Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do 2.0 litra. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 81.745 polovnjaka. Od toga, 25.891 benzinaca i 55.838 dizelaša.

Kakva je situacija sa novim vozilima?

U prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 novih putničkih vozila. Najveći broj je bio marke Škoda, a iza nje su Fiat, Volkswagen, Renault, Dacia i Opel. Podatak koji dosta govori o kupovnoj moći stanovništva je taj da se najčešće biraju polovni automobili po ceni od 1.000 do 2.000 evra (22%). Iza njih su oni sa cenom od 3.000 do 5.000 (17%), a slede oni za koje prodavci traže od 2.000 do 3.000 evra (16%). Na četvrtom mestu su kola vrednosti manje od 1.000 evra (10%).

Koje gorivo je najpopularnije u Srbiji?

Dizel i dalje drži prvo mesto, mada sa manjom prednošću u odnosu na prošlu godinu, što se može videti po podatku da 42% vozača bira polovne automobile koji koriste ovo gorivo. Interesovanje za benzincima je poraslo na 28% (sa prošlogodišnjih 23%). Plin je takođe postao popularniji, pošto su se automobili sa TNG uređajem tražili u 22% slučajeva (u odnosu na prošlogodišnjih 18%).

Skok cena goriva sigurno je uticao i na rast popularnosti metana, koji sa 5% više ne predstavlja zanemarljivu vrstu pogona. Za vozilima na hibridni i električni pogon i dalje vlada slabo interesovanje, mada je i kod njih zabeležen rast. Ukratko, dizelaši su izgubili na popularnosti, dok su svi drugi više ili manje dobili.

Motor preko dve litre = skuplja registracija

Ukoliko govorimo o najtraženijim markama automobila, sada već standardno, Volkswagen, Audi i BMW drže prva tri mesta, rame uz rame. Slede Opel i Mercedes. Dakle, nemački automobili su bez konkurencije po popularnosti. Model koji se najčešće traži na sajtu jeste Audi A4. Odmah iza njega je veći brat A6. Dominaciju modela iz Ingolštada prekida BMW „trojka“, ali na četvrtom mestu je ponovo igrač iz VW grupacije – čuveni Golf.

Ovakav rezultat se mogao i očekivati na osnovu podataka o najtraženijim markama. Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do dva litra. Malo je onih koji uopšte razmatraju kupovinu vozila sa motorom od preko 2.000 kubika. Objašnjenje je prosto – tzv. porez na luksuz, odnosno znatno skuplja registracija za kola sa ovim motorom, koju vozači ne mogu, ili ne žele da plaćaju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.