Najviše pretražujemo BMW, Audi i Volkswagen - ali od 1.000 do 2.000 evra

Najviše pretražujemo BMW, Audi i Volkswagen – ali od 1.000 do 2.000 evra

U prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 novih putničkih vozila, saopštio je sajt polovniautomobili.com.

Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do 2.0 litra. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 81.745 polovnjaka. Od toga, 25.891 benzinaca i 55.838 dizelaša.

Kakva je situacija sa novim vozilima?

U prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 novih putničkih vozila. Najveći broj je bio marke Škoda, a iza nje su Fiat, Volkswagen, Renault, Dacia i Opel. Podatak koji dosta govori o kupovnoj moći stanovništva je taj da se najčešće biraju polovni automobili po ceni od 1.000 do 2.000 evra (22%). Iza njih su oni sa cenom od 3.000 do 5.000 (17%), a slede oni za koje prodavci traže od 2.000 do 3.000 evra (16%). Na četvrtom mestu su kola vrednosti manje od 1.000 evra (10%).

Koje gorivo je najpopularnije u Srbiji?

Dizel i dalje drži prvo mesto, mada sa manjom prednošću u odnosu na prošlu godinu, što se može videti po podatku da 42% vozača bira polovne automobile koji koriste ovo gorivo. Interesovanje za benzincima je poraslo na 28% (sa prošlogodišnjih 23%). Plin je takođe postao popularniji, pošto su se automobili sa TNG uređajem tražili u 22% slučajeva (u odnosu na prošlogodišnjih 18%).

Skok cena goriva sigurno je uticao i na rast popularnosti metana, koji sa 5% više ne predstavlja zanemarljivu vrstu pogona. Za vozilima na hibridni i električni pogon i dalje vlada slabo interesovanje, mada je i kod njih zabeležen rast. Ukratko, dizelaši su izgubili na popularnosti, dok su svi drugi više ili manje dobili.

Motor preko dve litre = skuplja registracija

Ukoliko govorimo o najtraženijim markama automobila, sada već standardno, Volkswagen, Audi i BMW drže prva tri mesta, rame uz rame. Slede Opel i Mercedes. Dakle, nemački automobili su bez konkurencije po popularnosti. Model koji se najčešće traži na sajtu jeste Audi A4. Odmah iza njega je veći brat A6. Dominaciju modela iz Ingolštada prekida BMW „trojka“, ali na četvrtom mestu je ponovo igrač iz VW grupacije – čuveni Golf.

Ovakav rezultat se mogao i očekivati na osnovu podataka o najtraženijim markama. Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do dva litra. Malo je onih koji uopšte razmatraju kupovinu vozila sa motorom od preko 2.000 kubika. Objašnjenje je prosto – tzv. porez na luksuz, odnosno znatno skuplja registracija za kola sa ovim motorom, koju vozači ne mogu, ili ne žele da plaćaju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Startapi i poslovanje

CarGo predstavio biznis klasu i nova električna vozila, najavljen i sledeći krug investicija u flotu

Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja građana CarGo, predstavio je danas najnoviju biznis klasu koju čini 100 vozila, među kojima se nalazi i električni Jaguari I-Pace. Cilj je, kaže, podići kvalitet usluge ovog servisa uz poštovanje strogih ekoloških normi.