Najviše pretražujemo BMW, Audi i Volkswagen - ali od 1.000 do 2.000 evra

Najviše pretražujemo BMW, Audi i Volkswagen – ali od 1.000 do 2.000 evra

U prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 novih putničkih vozila, saopštio je sajt polovniautomobili.com.

Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do 2.0 litra. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 81.745 polovnjaka. Od toga, 25.891 benzinaca i 55.838 dizelaša.

Kakva je situacija sa novim vozilima?

U prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 novih putničkih vozila. Najveći broj je bio marke Škoda, a iza nje su Fiat, Volkswagen, Renault, Dacia i Opel. Podatak koji dosta govori o kupovnoj moći stanovništva je taj da se najčešće biraju polovni automobili po ceni od 1.000 do 2.000 evra (22%). Iza njih su oni sa cenom od 3.000 do 5.000 (17%), a slede oni za koje prodavci traže od 2.000 do 3.000 evra (16%). Na četvrtom mestu su kola vrednosti manje od 1.000 evra (10%).

Koje gorivo je najpopularnije u Srbiji?

Dizel i dalje drži prvo mesto, mada sa manjom prednošću u odnosu na prošlu godinu, što se može videti po podatku da 42% vozača bira polovne automobile koji koriste ovo gorivo. Interesovanje za benzincima je poraslo na 28% (sa prošlogodišnjih 23%). Plin je takođe postao popularniji, pošto su se automobili sa TNG uređajem tražili u 22% slučajeva (u odnosu na prošlogodišnjih 18%).

Skok cena goriva sigurno je uticao i na rast popularnosti metana, koji sa 5% više ne predstavlja zanemarljivu vrstu pogona. Za vozilima na hibridni i električni pogon i dalje vlada slabo interesovanje, mada je i kod njih zabeležen rast. Ukratko, dizelaši su izgubili na popularnosti, dok su svi drugi više ili manje dobili.

Motor preko dve litre = skuplja registracija

Ukoliko govorimo o najtraženijim markama automobila, sada već standardno, Volkswagen, Audi i BMW drže prva tri mesta, rame uz rame. Slede Opel i Mercedes. Dakle, nemački automobili su bez konkurencije po popularnosti. Model koji se najčešće traži na sajtu jeste Audi A4. Odmah iza njega je veći brat A6. Dominaciju modela iz Ingolštada prekida BMW „trojka“, ali na četvrtom mestu je ponovo igrač iz VW grupacije – čuveni Golf.

Ovakav rezultat se mogao i očekivati na osnovu podataka o najtraženijim markama. Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do dva litra. Malo je onih koji uopšte razmatraju kupovinu vozila sa motorom od preko 2.000 kubika. Objašnjenje je prosto – tzv. porez na luksuz, odnosno znatno skuplja registracija za kola sa ovim motorom, koju vozači ne mogu, ili ne žele da plaćaju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.