Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama - pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.

Istraživanje pomenute kompanije koje je sprovedeno na uzorku od 1.000 nasumično izabranih građana u Srbiji, između ostalog je pokazalo da je beskontakno plaćanje najpogodniji metod plaćanja za iznose do 3.000 RSD, dok svaki peti korisnik ceni ovu pogodnost i za iznose koji premašuju navedenu brojku.

U poslednjoj deceniji upotreba beskontaktnog plaćanja u Srbiji beleži značajan rast koji je čak i iznad evropskog proseka. U prethodnoj godini zabeleženo je povećanje broja beskontaktnih transakcija za 154%, što ukazuje na činjenicu da su korisnici kartica u Srbiji spremni da prihvate modernu budućnost plaćanja.

Sudeći prema statistici iz istraživanja, dve trećine ispitanika koristi svoju karticu barem jednom nedeljno, a kao razlozi navode se njihova jednostavnost, pouzdanost i bezbednost u svakodnevnim plaćanjima. Slično kao i u regionu, većina Srba je u prošloj godini koristila pogodnosti i debitnih i kreditnih kartica.

Brzina i pouzdanost kao najveća prednost plaćanja karticama

MasterIndex istraživanje sprovedeno na pomenutom uzorku od 1.000 građana pokazuje da se debitna kartica najviše koristi za kupovinu hrane (52%), benzina (32%) i odeće (31%), dok korišćenje kreditnih kartica predstavlja pogodan način za dobijanje dodatnih sredstava ili otplaćivanje na rate, prilikom kupovine odeće (32%), hrane (36%) i nameštaja i kućnih aparata (32%).

Menadžer za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, Jelena Ristić, izjavila je tom prilikom sledeće:

Masterindex istraživanja pokazuju da su građani prihvatili tehnološka rešenja koja plaćanja karticama nude, s obzirom na to da 70 odsto koristi beskontaktna plaćanja na različitim mestima, dok više od polovine korisnika plaća beskontaktno prilikom svakodnevne kupovine robe široke potrošnje.

Ono što korisnici kartica vide kao najveću prednost beskontaktnih plaćanja jesu njihova brzina i pouzdanost, što je istaklo 78 odsto ispitanika.

Na izbor kartice za koju će se potrošači u Srbiji opredeliti utiče nekoliko faktora – prvenstveno je to pokrivenost mreže bankomata (40%), zatim dodatne pogodnosti kao što su odložena plaćanja ili dopunske polise osiguranja (22% ispitanika), dobra reputacija banke izdavaoca (19%), i multifunkcionalnost kartice, mogućnost standardnog i beskontaktnog plaćanja, onlajn i oflajn (19%).

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Web 3.0

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Analiza

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.