
Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje
Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.
Istraživanje pomenute kompanije koje je sprovedeno na uzorku od 1.000 nasumično izabranih građana u Srbiji, između ostalog je pokazalo da je beskontakno plaćanje najpogodniji metod plaćanja za iznose do 3.000 RSD, dok svaki peti korisnik ceni ovu pogodnost i za iznose koji premašuju navedenu brojku.
U poslednjoj deceniji upotreba beskontaktnog plaćanja u Srbiji beleži značajan rast koji je čak i iznad evropskog proseka. U prethodnoj godini zabeleženo je povećanje broja beskontaktnih transakcija za 154%, što ukazuje na činjenicu da su korisnici kartica u Srbiji spremni da prihvate modernu budućnost plaćanja.
Sudeći prema statistici iz istraživanja, dve trećine ispitanika koristi svoju karticu barem jednom nedeljno, a kao razlozi navode se njihova jednostavnost, pouzdanost i bezbednost u svakodnevnim plaćanjima. Slično kao i u regionu, većina Srba je u prošloj godini koristila pogodnosti i debitnih i kreditnih kartica.
Brzina i pouzdanost kao najveća prednost plaćanja karticama
MasterIndex istraživanje sprovedeno na pomenutom uzorku od 1.000 građana pokazuje da se debitna kartica najviše koristi za kupovinu hrane (52%), benzina (32%) i odeće (31%), dok korišćenje kreditnih kartica predstavlja pogodan način za dobijanje dodatnih sredstava ili otplaćivanje na rate, prilikom kupovine odeće (32%), hrane (36%) i nameštaja i kućnih aparata (32%).
Menadžer za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, Jelena Ristić, izjavila je tom prilikom sledeće:
Masterindex istraživanja pokazuju da su građani prihvatili tehnološka rešenja koja plaćanja karticama nude, s obzirom na to da 70 odsto koristi beskontaktna plaćanja na različitim mestima, dok više od polovine korisnika plaća beskontaktno prilikom svakodnevne kupovine robe široke potrošnje.
Ono što korisnici kartica vide kao najveću prednost beskontaktnih plaćanja jesu njihova brzina i pouzdanost, što je istaklo 78 odsto ispitanika.
Na izbor kartice za koju će se potrošači u Srbiji opredeliti utiče nekoliko faktora – prvenstveno je to pokrivenost mreže bankomata (40%), zatim dodatne pogodnosti kao što su odložena plaćanja ili dopunske polise osiguranja (22% ispitanika), dobra reputacija banke izdavaoca (19%), i multifunkcionalnost kartice, mogućnost standardnog i beskontaktnog plaćanja, onlajn i oflajn (19%).