Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama - pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.

Istraživanje pomenute kompanije koje je sprovedeno na uzorku od 1.000 nasumično izabranih građana u Srbiji, između ostalog je pokazalo da je beskontakno plaćanje najpogodniji metod plaćanja za iznose do 3.000 RSD, dok svaki peti korisnik ceni ovu pogodnost i za iznose koji premašuju navedenu brojku.

U poslednjoj deceniji upotreba beskontaktnog plaćanja u Srbiji beleži značajan rast koji je čak i iznad evropskog proseka. U prethodnoj godini zabeleženo je povećanje broja beskontaktnih transakcija za 154%, što ukazuje na činjenicu da su korisnici kartica u Srbiji spremni da prihvate modernu budućnost plaćanja.

Sudeći prema statistici iz istraživanja, dve trećine ispitanika koristi svoju karticu barem jednom nedeljno, a kao razlozi navode se njihova jednostavnost, pouzdanost i bezbednost u svakodnevnim plaćanjima. Slično kao i u regionu, većina Srba je u prošloj godini koristila pogodnosti i debitnih i kreditnih kartica.

Brzina i pouzdanost kao najveća prednost plaćanja karticama

MasterIndex istraživanje sprovedeno na pomenutom uzorku od 1.000 građana pokazuje da se debitna kartica najviše koristi za kupovinu hrane (52%), benzina (32%) i odeće (31%), dok korišćenje kreditnih kartica predstavlja pogodan način za dobijanje dodatnih sredstava ili otplaćivanje na rate, prilikom kupovine odeće (32%), hrane (36%) i nameštaja i kućnih aparata (32%).

Menadžer za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, Jelena Ristić, izjavila je tom prilikom sledeće:

Masterindex istraživanja pokazuju da su građani prihvatili tehnološka rešenja koja plaćanja karticama nude, s obzirom na to da 70 odsto koristi beskontaktna plaćanja na različitim mestima, dok više od polovine korisnika plaća beskontaktno prilikom svakodnevne kupovine robe široke potrošnje.

Ono što korisnici kartica vide kao najveću prednost beskontaktnih plaćanja jesu njihova brzina i pouzdanost, što je istaklo 78 odsto ispitanika.

Na izbor kartice za koju će se potrošači u Srbiji opredeliti utiče nekoliko faktora – prvenstveno je to pokrivenost mreže bankomata (40%), zatim dodatne pogodnosti kao što su odložena plaćanja ili dopunske polise osiguranja (22% ispitanika), dobra reputacija banke izdavaoca (19%), i multifunkcionalnost kartice, mogućnost standardnog i beskontaktnog plaćanja, onlajn i oflajn (19%).

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.