PayPal: Srpske kompanije mogu prodavati širom sveta

PayPal: Srpske kompanije mogu prodavati širom sveta – od samog početka

Velikom broju domaćih kompanija i to ne samo tehnološkim, poslovanje na međunarodnom tržištu predstavlja ne jedan - već niz izazova po pitanju logistike, sigurnosti pri plaćanju, ali i jednostavnosti korišćenja za njihove nove, strane kupce. Ne bi trebalo da nas čudi to što sve veći broj brzorastućih kompanija u Srbiji i regionu traži pomoć od kvalitetnih i prepoznatljivih partnera. Jedan od njih, PayPal, za Netokraciju otkriva kako oni vide međunarodni potencijal za domaće kompanije - posebno kada govorimo o plaćanju putem digitalnih kanala.

paypalexport

Prema pojedinim procenama, B2C (business-to-customer) izvoz trebao bi da se utrostruči u narednih 5 godina na ukupno 424 milijarde dolara. Uprkos tom potencijalu, veliki broj domaćih kompanija i dalje nije spremno za iskoristi sve prednosti koje ovaj trend nosi sa sobom, posebno ukoliko njihovo poslovanje uporedimo sa ostalim tržištima Evropske unije gde je prosečan deo kompanija koje prodaju putem Interneta veći od 20 odsto.

Imajući na umu da je udeo korišćenja digitalnih tehnologija manji u zemljama regiona nego u Evropskoj uniji, jasno je da je početak poslovanja sa inostranim kupcima tim pre bitniji.

Slovenija, koja ima najbolje prosečne rezultate po pitanju digitalne transformacije i dalje je tek 24. na Digital Economy & Society indeksu po pitanju upotrebe Interneta. Hrvatska, druga na istom popisu, sa 66% građana koji koriste Internet zaostaje za evropskim prosekom od 75 odsto. U Srbiji pak, oko 64% građana pristupa globalnoj mreži.

Ipak, ove brojke ne bi trebale biti obeshrabrujuće. One pokazuju, ne samo izuzetan potencijal za dalji rast digitalnog poslovanja, već i važnost razvoja Internet trgovine kroz međunarodnu ekspanziju. Domaća tržišta ne moraju biti ograničavajuća za domaće kompanije, što veliki broj malih i srednjih kompanija već uveliko shvata, ali nisu sigurne odakle i kako krenuti.

Šta domaće kompanije moraju da urade?

PayPalov izvršni direktor za Centralnu i Istočnu Evropu koji je u gostovao u Zagrebu na Netokracijinoj OMGcommerce konferenciji, Matt Komorowski, naglašava kako je jedan od značajnijih faktora brzo i sigurno plaćanje putem prepoznatljivijih platformi kojima međunarodni kupci veruju. Primera radi, srpska i hrvatska payment gateway rešenja, uprkos dugogodišnjem radu – jednostavno nisu poznata evropskim i američkim online kupcima.

Komorowski objašnjava izazove, ali i faktore uspeha kad je u pitanju tzv. cross-border prodaja, odnosno kupovina proizvoda od strane inostranih kupaca, naglašavajući pri tome optimizaciju za pretragu, mobilnu trgovinu i dostavu:

  1. Mobilno oglašavanje je još bitnije nego pre:
    • Potencijal: Mobilna trgovina podstiče Internet kupovinu pri čemu je 47% online kupaca ostvarilo kupovinu putem mobilnog u 2015. godini.
    • Izazov: Kupovina putem mobilnih i dalje raste i treba dobro iskoristiti procene da će se udeo kupovine putem mobilnih uređaja povećati na 19,4 odsto u narednih 12 meseci.
  2. Ulažite u optimizaciju pretrage:
    • Potencijal: Pretraživači su i dalje izuzetno bitni za pronalaženje proizvoda, posebno kada se radi o Internet kupovini preko granice.
    • Izazov: Iako 58% kupaca navodi da se vraćaju web stranicama putem kojih su prethodno ostvarili kupovinu, a 40% ide na Internet trgovine čiju adresu već znaju, preko 38% navodi da prilikom traženja određenog brenda ili proizvoda dođu do nove Internet prodavnice.
  3. Dostava je i dalje ključna za kupce:
    • Potencijal: Trošak dostave je vodeći razlog za odustajanje od kupovine među cross-border kupcima, pri čemu čak 43% navodi kako je „dostava bila preskupa“.
    • Izazov: Preko polovine Internet kupaca navodi kako ih cena dostave može obeshrabriti da ponovo ostvare kupovinu putem međunarodnih Internet trgovina.

Uprkos velikom broju izazova, Komorowski navodi kako u PayPalu i dalje veruju da je globalno tržište dostupno svima:

Bilo koja manja i srednja kompanija može uspeti na njemu ukoliko ponudi jednostavnije, sigurnije i pre svega praktično e-commerce iskustvo. Popularizacija prekogranične trgovine samo je deo promena u načinima kako plaćamo ovih dana, posebno usled popularizacije pametnih telefona i uređaja. Digitalizacija novca, transformacija kartica, fragmentacija načina plaćanja, novi kanali i tehnologije, ali i povećanje prevara i cyber kriminala – elementi su ovih ključnih promena. Upravo zato vam je potreban kvalitetan partner za međunarodno poslovanje poput PayPala, koji, primera radi, nudi usluge poput zaštita kupaca ili One Touch kupovine.

Zaštita kupaca, ali i podsticaj da više kupuju

Poslednjih godina dosta se govorilo o PayPalu u Srbiji i širom regiona, ali šta zapravo ovaj međunarodni payment processor nudi svojim korisnicima: krajnjim, ali i poslovnim kupcima?

Preko 47 odsto kupaca odlučuje hoće li kupovinu na Internet trgovini ostvariti zahvaljujući njihovom sistemu plaćanja – ukoliko su sigurni da njime mogu platiti bez problema. Komorowski je već spomenuo zaštitu kupaca, pri čemu PayPal primera nudi PayPal Buyer Protection koji kupcima, da bi se osjećali sigurnije, daje 180 dana da im se obrate po pitanju uplate kako bi im mogli vratiti novac. Navedeni sistem omogućava refundiranje čak i ako proizvod nije nikad stigao ili je pak stigao, ali ne odgovara opisu na Internet trgovini.

Još brža kupovina putem mobilnog

Kako bi pak povećao broj ostvarenih kupovina, PayPal nudi PayPal One Touch. Radi se o usluzi koja ubrzava kupovinu putem mobilnih, ali i drugih platformi i kanala uz jedan klik ili dodir. Navedena usluga još je bitnija kada uzmemo u obzir da je prošle godine više od 40 odsto e-commerce transakcija realizovano putem više uređaja, a da je m-commerce činio čak 17% tržišta svekupne Internet trgovine.

Cilj pomenute usluge krajnje je jednostavan, a njegovu benefit moraju imati na umu izvoznici i trgovci: da korisnik pri kupovini ne mora ponovo upisivati svoje korisničko ime i lozinku, kao ni da ponovo upisuje podatke svoje kreditne kartice. Matt objašnjava:

Kupci širom sveta više nisu mirni korisnici koji kupuju samo putem svojih desktop računara kakve smo poznavali u prošlosti. Sve više koriste svoje mobilne uređaje za kupovinu i nove ponude traže 24 sata na dan.

Komorowski dodaje kako je daleko jednostavnije upisati lozinku putem mobilnog uređaja, nego svaki put upisivati podatke o kreditnoj kartici, kao i da je ovo faktor jednostavnosti Internet prodaje koju sve kompanije trebaju zapamtiti ukoliko razmišljaju o razvoju svoje web stranice za bolju i bržu kupovinu putem Interneta:

PayPal One Touch najbolji je primer ubrzanja mobilne trgovine, jer čak i kad niste za računarom, vaš kupac može brže i jednostavnije platiti putem PayPala. Vaša email adresa i lozinka vam zapravo omogućavaju plaćanje putem bilo kog uređaja, bilo da se radi o pametnom telefonu ili tabletu – u jednom ili dva klika.

paypaladspend

Poslovanje na međunarodnom tržištu veliki je korak za bilo koju kompaniju, a što je ona manja, taj korak čini se većim i zahtevnijim. Male i srednje kompanije tako mogu značajno povećati svoje konverzije i prodaju, kroz omogućavanje jednostavnijeg i sigurnijeg iskustva kupovine – rezultujući utrostručavanjem kupovina, ali i potpunim iskorišćavanjem potencijala evropskog i međunarodnog tržišta.

Naveli smo samo neke od razloga zbog kojih bi vam saradnja sa PayPalom, ne samo olakšala posao, već i omogućila da u potpunosti iskoristite potencijal vaše cross-border trgovine, bez obzira na veličinu vašeg posla. Pogledajte sami i krenite sa korišćenjem rešenja kojem veruju milioni kupaca i trgovaca širom sveta – posetite PayPal.com!

Ostavi komentar

  1. David

    David

    31. 8. 2016. u 15:11 Odgovori

    Interesuje me da li neko moze da potvrdi da firme u Srbiji mogu da svoju web prodavnicu povezu sa PayPal-om i preko njega naplacuju svoje proizvode. Znaci pravno lice u Srbiji da koristi paypal-ov gateway bez da imaju problema sa drzavom? Da li je moguce naplacivati i domacim fizickim licima i stranim? Ovo je sve super, ali da li neko ima informaciju kako to posmatraju drzavne sluzbe? i da li cemo moci da koristimo to za implementaciju na sajtovima ili cemo i dalje biti prinudjeni da budemo u nemilosti banaka koje cesto imaju nerealne zahteve sto se tice implementacije u njihove sisteme?

    Hvala.

  2. Ivan

    Ivan

    31. 8. 2016. u 16:05 Odgovori

    Interesuje me da li preduzetnik paušalac može preko računa agencije povezanog sa Pejpalom da šalje i prima novac od lica van Srbije? Imam otvoren devizni račun, ali firme odbijaju da plate na ovaj način zbog visokih propratnih troškova.

    • Milan Zavišić

      Milan Zavišić

      15. 9. 2016. u 22:27 Odgovori

      Može. Ja imam registrovanu zanatsku radnju i PayPal povezan sa dinarskim računom posredstvom VISA Business kartice. Novac mi leže na dinarski račun po povoljnom kursu.

  3. Jakov

    Jakov

    31. 8. 2016. u 17:34 Odgovori

    Evo Davide reci cu ti kao vlasnik firme u inostranstvu. Ne, nemozes u Srbiji integrisati platno resenje i dobiti novac na bankovni racun. Potrebna ti je banka u zemlji gde je moguce otvoriti „business“ nalog za paypal. Prenos novca sa PayPala kosta pare, prebacivanje novca sa racuna maticne banke na racun lokalne banke (Srbija) takodje kosta pare + porez koji morate platiti za naplacene i izvrsene usluge ako zelite u potpunosti da ispunite zakonske regulative.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.