PayPal: Srpske kompanije mogu prodavati širom sveta

PayPal: Srpske kompanije mogu prodavati širom sveta – od samog početka

Velikom broju domaćih kompanija i to ne samo tehnološkim, poslovanje na međunarodnom tržištu predstavlja ne jedan - već niz izazova po pitanju logistike, sigurnosti pri plaćanju, ali i jednostavnosti korišćenja za njihove nove, strane kupce. Ne bi trebalo da nas čudi to što sve veći broj brzorastućih kompanija u Srbiji i regionu traži pomoć od kvalitetnih i prepoznatljivih partnera. Jedan od njih, PayPal, za Netokraciju otkriva kako oni vide međunarodni potencijal za domaće kompanije - posebno kada govorimo o plaćanju putem digitalnih kanala.

paypalexport

Prema pojedinim procenama, B2C (business-to-customer) izvoz trebao bi da se utrostruči u narednih 5 godina na ukupno 424 milijarde dolara. Uprkos tom potencijalu, veliki broj domaćih kompanija i dalje nije spremno za iskoristi sve prednosti koje ovaj trend nosi sa sobom, posebno ukoliko njihovo poslovanje uporedimo sa ostalim tržištima Evropske unije gde je prosečan deo kompanija koje prodaju putem Interneta veći od 20 odsto.

Imajući na umu da je udeo korišćenja digitalnih tehnologija manji u zemljama regiona nego u Evropskoj uniji, jasno je da je početak poslovanja sa inostranim kupcima tim pre bitniji.

Slovenija, koja ima najbolje prosečne rezultate po pitanju digitalne transformacije i dalje je tek 24. na Digital Economy & Society indeksu po pitanju upotrebe Interneta. Hrvatska, druga na istom popisu, sa 66% građana koji koriste Internet zaostaje za evropskim prosekom od 75 odsto. U Srbiji pak, oko 64% građana pristupa globalnoj mreži.

Ipak, ove brojke ne bi trebale biti obeshrabrujuće. One pokazuju, ne samo izuzetan potencijal za dalji rast digitalnog poslovanja, već i važnost razvoja Internet trgovine kroz međunarodnu ekspanziju. Domaća tržišta ne moraju biti ograničavajuća za domaće kompanije, što veliki broj malih i srednjih kompanija već uveliko shvata, ali nisu sigurne odakle i kako krenuti.

Šta domaće kompanije moraju da urade?

PayPalov izvršni direktor za Centralnu i Istočnu Evropu koji je u gostovao u Zagrebu na Netokracijinoj OMGcommerce konferenciji, Matt Komorowski, naglašava kako je jedan od značajnijih faktora brzo i sigurno plaćanje putem prepoznatljivijih platformi kojima međunarodni kupci veruju. Primera radi, srpska i hrvatska payment gateway rešenja, uprkos dugogodišnjem radu – jednostavno nisu poznata evropskim i američkim online kupcima.

Komorowski objašnjava izazove, ali i faktore uspeha kad je u pitanju tzv. cross-border prodaja, odnosno kupovina proizvoda od strane inostranih kupaca, naglašavajući pri tome optimizaciju za pretragu, mobilnu trgovinu i dostavu:

  1. Mobilno oglašavanje je još bitnije nego pre:
    • Potencijal: Mobilna trgovina podstiče Internet kupovinu pri čemu je 47% online kupaca ostvarilo kupovinu putem mobilnog u 2015. godini.
    • Izazov: Kupovina putem mobilnih i dalje raste i treba dobro iskoristiti procene da će se udeo kupovine putem mobilnih uređaja povećati na 19,4 odsto u narednih 12 meseci.
  2. Ulažite u optimizaciju pretrage:
    • Potencijal: Pretraživači su i dalje izuzetno bitni za pronalaženje proizvoda, posebno kada se radi o Internet kupovini preko granice.
    • Izazov: Iako 58% kupaca navodi da se vraćaju web stranicama putem kojih su prethodno ostvarili kupovinu, a 40% ide na Internet trgovine čiju adresu već znaju, preko 38% navodi da prilikom traženja određenog brenda ili proizvoda dođu do nove Internet prodavnice.
  3. Dostava je i dalje ključna za kupce:
    • Potencijal: Trošak dostave je vodeći razlog za odustajanje od kupovine među cross-border kupcima, pri čemu čak 43% navodi kako je “dostava bila preskupa”.
    • Izazov: Preko polovine Internet kupaca navodi kako ih cena dostave može obeshrabriti da ponovo ostvare kupovinu putem međunarodnih Internet trgovina.

Uprkos velikom broju izazova, Komorowski navodi kako u PayPalu i dalje veruju da je globalno tržište dostupno svima:

Bilo koja manja i srednja kompanija može uspeti na njemu ukoliko ponudi jednostavnije, sigurnije i pre svega praktično e-commerce iskustvo. Popularizacija prekogranične trgovine samo je deo promena u načinima kako plaćamo ovih dana, posebno usled popularizacije pametnih telefona i uređaja. Digitalizacija novca, transformacija kartica, fragmentacija načina plaćanja, novi kanali i tehnologije, ali i povećanje prevara i cyber kriminala – elementi su ovih ključnih promena. Upravo zato vam je potreban kvalitetan partner za međunarodno poslovanje poput PayPala, koji, primera radi, nudi usluge poput zaštita kupaca ili One Touch kupovine.

Zaštita kupaca, ali i podsticaj da više kupuju

Poslednjih godina dosta se govorilo o PayPalu u Srbiji i širom regiona, ali šta zapravo ovaj međunarodni payment processor nudi svojim korisnicima: krajnjim, ali i poslovnim kupcima?

Preko 47 odsto kupaca odlučuje hoće li kupovinu na Internet trgovini ostvariti zahvaljujući njihovom sistemu plaćanja – ukoliko su sigurni da njime mogu platiti bez problema. Komorowski je već spomenuo zaštitu kupaca, pri čemu PayPal primera nudi PayPal Buyer Protection koji kupcima, da bi se osjećali sigurnije, daje 180 dana da im se obrate po pitanju uplate kako bi im mogli vratiti novac. Navedeni sistem omogućava refundiranje čak i ako proizvod nije nikad stigao ili je pak stigao, ali ne odgovara opisu na Internet trgovini.

Još brža kupovina putem mobilnog

Kako bi pak povećao broj ostvarenih kupovina, PayPal nudi PayPal One Touch. Radi se o usluzi koja ubrzava kupovinu putem mobilnih, ali i drugih platformi i kanala uz jedan klik ili dodir. Navedena usluga još je bitnija kada uzmemo u obzir da je prošle godine više od 40 odsto e-commerce transakcija realizovano putem više uređaja, a da je m-commerce činio čak 17% tržišta svekupne Internet trgovine.

Cilj pomenute usluge krajnje je jednostavan, a njegovu benefit moraju imati na umu izvoznici i trgovci: da korisnik pri kupovini ne mora ponovo upisivati svoje korisničko ime i lozinku, kao ni da ponovo upisuje podatke svoje kreditne kartice. Matt objašnjava:

Kupci širom sveta više nisu mirni korisnici koji kupuju samo putem svojih desktop računara kakve smo poznavali u prošlosti. Sve više koriste svoje mobilne uređaje za kupovinu i nove ponude traže 24 sata na dan.

Komorowski dodaje kako je daleko jednostavnije upisati lozinku putem mobilnog uređaja, nego svaki put upisivati podatke o kreditnoj kartici, kao i da je ovo faktor jednostavnosti Internet prodaje koju sve kompanije trebaju zapamtiti ukoliko razmišljaju o razvoju svoje web stranice za bolju i bržu kupovinu putem Interneta:

PayPal One Touch najbolji je primer ubrzanja mobilne trgovine, jer čak i kad niste za računarom, vaš kupac može brže i jednostavnije platiti putem PayPala. Vaša email adresa i lozinka vam zapravo omogućavaju plaćanje putem bilo kog uređaja, bilo da se radi o pametnom telefonu ili tabletu – u jednom ili dva klika.

paypaladspend

Poslovanje na međunarodnom tržištu veliki je korak za bilo koju kompaniju, a što je ona manja, taj korak čini se većim i zahtevnijim. Male i srednje kompanije tako mogu značajno povećati svoje konverzije i prodaju, kroz omogućavanje jednostavnijeg i sigurnijeg iskustva kupovine – rezultujući utrostručavanjem kupovina, ali i potpunim iskorišćavanjem potencijala evropskog i međunarodnog tržišta.

Naveli smo samo neke od razloga zbog kojih bi vam saradnja sa PayPalom, ne samo olakšala posao, već i omogućila da u potpunosti iskoristite potencijal vaše cross-border trgovine, bez obzira na veličinu vašeg posla. Pogledajte sami i krenite sa korišćenjem rešenja kojem veruju milioni kupaca i trgovaca širom sveta – posetite PayPal.com!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći EasyPass nudi privatne časove za sve učenike — a dodatnu zaradu za nastavnike

EasyPass platforma domaćih osnivača profesore i nastavnike širom Srbije povezuje sa učenicima, povećavajući im broj zakazanih časova, samim time i mogućnost dodatne zarade. A, učenicima su dostupni privatni časovi iz svih predmeta.

Office Talks Podcast

Nova era digitalne televizije i interneta

Gosti 174. epizode Office Talks podkasta bili su Vojin Kličković i Peđa Janković iz kompanije Yettel sa kojima smo razgovarali o razvoju Hipernet usluge optičkog interneta i digitalne televizije tokom dve godine postojanja ovog servisa.

Startapi i poslovanje

Startap inloodis iz Srbije menja način na koji se trenira košarka — uz pomoć holograma!

U intervjuu sa osnivačem Markom Gojakom, pročitajte priču o nastanku 'inloodis Basketball Spatial Computing Platform' jedinog AR sistema za asistenciju na košarkaškom treningu na svetu.

Propustili ste

Tehnologija

Open AI Sora oživljava filmsko platno, dok je Google Gemini isuviše ‘woke’

Donosimo vam osvrt na najnovija dostignuća tehnoloških giganata, kada je u pitanju razvoj alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji.

Office Talks Podcast

Kako je web3mine Vukašina Vukoja podigao $6 miliona investicije?

Vukašina smo ponovo ugostili u 178. epizodi Office Talks podkasta, kako bi nam rekao nešto više o svom novom projektu i o tome kako je pridobio poverenje vodećih web3 investitora.

Intervju

Hipernet nakon dve godine: 100.000 korisnika i dolazak mobilnih TV aplikacija

Hipernet usluga digitalne televizije i optičkog interneta kompanije Yettel na tržištu je prisutna već više od dve godine. Broj korisnika ovog servisa se povećava, a početak godine je bila idealna prilika da o Hipernetu ponovo razgovaramo sa Nenadom Hasurom, direktorom segmenta za fiksne i digitalne usluge u kompaniji Yettel.

Intervju

‘Ludo: Animal Heroes’ – nova je igra domaćeg Oxyverse studija dostupna za iOS i Android korisnike

Još jedan gaming naslov iz Srbije osvanuo je na App Store i Google Play prodavnici za globalno tržište. Reč je o video igri 'Ludo: Animal Heroes' iza koje stoji domaći game dev studio Oxyverse - sa čijim smo suosnivačem Jovanom Jaramazom razgovarali u intervjuu koji sledi.

Office Talks Podcast

Istina o platama programera

Novu epizodu Office Talks podkasta posvetili smo FishingBooker anketi o platama u IT industriji i tim povodom ugostili Dina Delića, koji je COO u pomenutoj kompaniji.

Tehnologija

Ivan Marković: Hakerski napad na EPS uspeo je zbog korupcije

Ne dozvoljavamo da se hakerski napad i krađa podataka iz baze Elektroprivrede Srbije olako zaboravi, a u tome nam pomaže pokretač foruma 'Bezbedni Balkan'.