Usvojeni zakoni koji detaljnije definišu i regulišu elektronsku trgovinu u Srbiji

Usvojeni zakoni koji detaljnije definišu i regulišu elektronsku trgovinu u Srbiji – ‘dropshipping’ i zvanično priznat

Novi Zakon o trgovini i Zakon o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini usvojeni su juče u Skupštini Srbije. Time u domaću pravnu regulativu ulaze i pojmovi poput 'dropshipping'-a i 'online' prodavnica.

Izmene Zakona o elektronskoj trgovini, kako navode iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, deo su procesa usklađivanja sa zakonodavstvom EU, dok novi Zakon o trgovini definiše pojmove kao što su web shop, dropshipping, elektronska platforma i slično. Nemanja Čedomirović, jedan od osnivača eCommerce Asocijacije Srbije objašnjava:

Ovim zakonima rešeno je jedno od ključnih pitanja koje je Ecommerce zajednica imala – mogućnost prikazivanja cena na nekoj online prodavnici u stranoj valuti. Do sada je to bilo moguće samo u domaćoj valuti, ali sada se ta situacija menja. Suštinski, time je omogućeno da domaći prodavci mogu svoje proizvode prodavati globalno.

Takođe, dropshipping je sada prepoznat od strane zakona kao jedan vid online trgovine, što je svakako pohvalno, jer je to trenutno „hot“ tema, ima dosta dropshipera iz Srbije, i ovaj Zakon daje kredibilitet i pravnu formu koju svaka prodavnica tog tipa treba da ispuni da bi poslovala u okvirima Zakona.

Bitni su i kupci, ne samo prodavci

Još jedna od prepreka do sada je bila dokumentacija online prodavnica, međutim sada je omogućeno da ona bude digitalna. Pored toga, dodaje naš sagovornik, zakon se pored prodavaca okreće i potrošačima sa idejom da zaštiti sve potencijalne kupce od prevara, na taj način što će suzbijati sivu ekonomiju:

Trenutno na našem tržištu obitava mnogo nelegalnih prodavnica, kako na Instagramu, tako i na Facebooku. Od sada, sve te prodavnice će morati pre svega da imaju pravnu formu, da budu legalne, da se zna ko stoji iza online naloga koji prodaju robu, da svi oni mogu i moraju da izdaju račune i slično, sve sa ciljem da se zaštiti krajnji potrošač. Osim toga, zakon se bavi i problematikom vraćanja robe, ako kupac nije zadovoljan, što je takođe dosta pohvalno, jer se razmišljalo i o tome.

Pored donošenja novih zakona Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija najavilo je da priprema i Akcioni plan za razvoj e-trgovine koji sprovodi sa USAID-om.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Kultura 2.0

Pandemija nije ‘sahranila’ naše konferencije iako su organizatori svesni da neće biti lako

Organizatori konferencija poručuju da prate razvoj situacije i da se nadaju pozitivnijem ishodu u drugoj polovini godine. Za najveći broj virtuelne konferencije jednostavno nisu opcija.

Tehnologija

Više od 80 rešenja stiglo na adresu Ministarstva inovacija u okviru inicijative ‘Budi I TI heroj’

Ministarstvo inovacija i tehnološkog razvoja prošle nedelje pozvalo je IT kompanije, organizacije i preduzetnike da se priključe inicijativi 'Budi I Ti Heroj' sa ciljem da se razviju visoko tehnološka rešenja za borbu protiv COVD-19 pandemije.

E-commerce

Upoznajte Yemoru, beogradsku e-commerce agenciju koja globalno iskustvo želi da primeni i na domaće klijente

Da li ste čuli za ime Yemora? Ukoliko je vaš posao e-commerce, možda znate za beogradsku agenciju koja razvija Magento rešenja za neke od najvećih globalnih klijenata.

Društvene mreže

TikTok postaje El Dorado za brendove – hoće li ga domaće agencije i kompanije iskoristiti?

Ako vas TikTok manija još uvek nije uhvatila, spremite se - pogotovo ukoliko dolazite iz oblasti marketinga. Jer, kako nam otkrivaju popularni TikTokeri (koji pritom rade u agencijama), ovo je velika prilika za mnoge brendove da se približe novoj publici.

Gaming

U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast – do 2025. industrija bi mogla da vredi $103 milijarde

Ograničeno vreme kretanja tokom pandemije otvorilo je nove aktivnosti za ljude širom sveta. Značajan rast beleži i 'online gambling' o čijem smo rastu i stanju na tržištu razgovarali sa predstavnicima domaćih iGaming kompanija.

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.