
Usvojeni zakoni koji detaljnije definišu i regulišu elektronsku trgovinu u Srbiji – ‘dropshipping’ i zvanično priznat
Novi Zakon o trgovini i Zakon o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini usvojeni su juče u Skupštini Srbije. Time u domaću pravnu regulativu ulaze i pojmovi poput 'dropshipping'-a i 'online' prodavnica.
Izmene Zakona o elektronskoj trgovini, kako navode iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, deo su procesa usklađivanja sa zakonodavstvom EU, dok novi Zakon o trgovini definiše pojmove kao što su web shop, dropshipping, elektronska platforma i slično. Nemanja Čedomirović, jedan od osnivača eCommerce Asocijacije Srbije objašnjava:
Ovim zakonima rešeno je jedno od ključnih pitanja koje je Ecommerce zajednica imala – mogućnost prikazivanja cena na nekoj online prodavnici u stranoj valuti. Do sada je to bilo moguće samo u domaćoj valuti, ali sada se ta situacija menja. Suštinski, time je omogućeno da domaći prodavci mogu svoje proizvode prodavati globalno.
Takođe, dropshipping je sada prepoznat od strane zakona kao jedan vid online trgovine, što je svakako pohvalno, jer je to trenutno “hot” tema, ima dosta dropshipera iz Srbije, i ovaj Zakon daje kredibilitet i pravnu formu koju svaka prodavnica tog tipa treba da ispuni da bi poslovala u okvirima Zakona.
Bitni su i kupci, ne samo prodavci
Još jedna od prepreka do sada je bila dokumentacija online prodavnica, međutim sada je omogućeno da ona bude digitalna. Pored toga, dodaje naš sagovornik, zakon se pored prodavaca okreće i potrošačima sa idejom da zaštiti sve potencijalne kupce od prevara, na taj način što će suzbijati sivu ekonomiju:
Trenutno na našem tržištu obitava mnogo nelegalnih prodavnica, kako na Instagramu, tako i na Facebooku. Od sada, sve te prodavnice će morati pre svega da imaju pravnu formu, da budu legalne, da se zna ko stoji iza online naloga koji prodaju robu, da svi oni mogu i moraju da izdaju račune i slično, sve sa ciljem da se zaštiti krajnji potrošač. Osim toga, zakon se bavi i problematikom vraćanja robe, ako kupac nije zadovoljan, što je takođe dosta pohvalno, jer se razmišljalo i o tome.
Pored donošenja novih zakona Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija najavilo je da priprema i Akcioni plan za razvoj e-trgovine koji sprovodi sa USAID-om.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!