Nekretnine.rs: Novi dizajn i funkcionalnosti za 590.000 mesečnih korisnika

Jedan od najvećih domaćih sajtova za pretragu nekretnina dobio je novi izgled, ali i novu arhitekturu koja nakon skoro decenije rada u potpunosti menja funkcionalnost sajta nekretnine.rs.

Ukoliko ste tokom godina pretraživali stan ili kuću, bilo da iznajmljujete ili ste zainteresovan kupac, verovatno ste se susreli sa sajtom nekretnine.rs koji mesečno poseti oko 590.000 korisnika. Uoči Nove godine, servis je predstavio novi redizajn sa većim vizuelnim elementima, poboljšanom pretragom sa mobilnih uređaja, ali i kompletnom promenom arhitekture sajta.

„Ove godine nekretnine.rs slave deseti rođendan, što znači da je iza nas sistem koji je građen na jednoj arhitekturi na kojoj je rastao proteklih devet godina. To znači da je dalji razvoj bio krajnje limitiran i upravo zato smo se odlučili za potpunu promenu platforme koja će pokretati jedan od najvećih classifieds sajtova u Srbiji“, ističe u razgovoru za Netokraciju Olga Mirković Maksimović, New Business Director u kompaniji Ringier Axel Springer koja i stoji iza ovog sajta.

Na početku razgovora, Olga kaže da je tim više od pola godine razmatrao različite opcije za partnere na ovom projektu – „bez njih ne bismo mogli da izvršimo tranziciju na način na koji smo želeli“. Sam projekat (od razvoja do migracije) trajao je nešto više od devet meseci, dok je za partnera izabran United Classifieds – kompanija iz Slovačke koja vodi računa o više od 26 velikih oglasnika iz oblasti nekretnina i auto industrije (oba polja u kojima RAS posluje u Srbiji):

Malo je timova koji na području Evrope rade sa velikim classifieds platformama, a da nisu naša konkurencija na nivou grupacije Ringier Axel Springer. Nama je od izuzetne važnosti bilo da tim ima iskustvo u razvoju ovog tipa classifieds sajtova i da je radio na tržištima sličnim našim. Slovačka i Srbija imaju niz sličnosti, između ostalog i u sektoru oglasnika nekretnina.

Deo Ringier Axel Springer i United Classifieds tima koji su bili zaduženi za razvoj nove platforme koja pokreće nekretnine.rs.

Na pitanje Netokracije koji su neki od izazova sa kojima se tim suočio tokom razvoja nove platforme, naša sagovornica ističe da svaka kategorija i podkategorija nekretnine ima svoje parametre – povezivanje starih i novih parametara bio je najteži i ujedno i najdelikatniji posao koji se tokom proteklih devet meseci radio:

U sistemu je ukupno preko 1.200 parametara. Uveli smo neke nove, neke stare smo ukidali, a sve je trebalo uklopiti u novi sistem. To se odražava na ceo sistem počev od postavljanja oglasa, do pretrage i posebno SEO optimizacije. Kreirano je preko 84.000 novih URL adresa i više od 100.000 adresa sa sajta je redirektovano na nove adrese.

Novi ‘mobile first’ dizajn

Pored pozadinskih promena koje su imale za cilj da osiguraju modularni razvoj servisa u narednim godinama, posebna pažnja posvećena je novom dizajnu tako da je sajt sada vizuelno čistiji i lakši za navigaciju.

Olga otkriva da je dizajnirano više od 500 stranica različitih prikaza i celina – „u prvom planu smo stavili oglas kao takav“. To znači da su fotografije, kao jedan od ključnih elemenata oglasa, sada u svakom prikazu znatno veće. Galerija fotografija vezana za oglas može se videti i preko celog ekrana (što ranije nije bio slučaj), a istaknuti su i kontakt podaci:

Čitav sajt je responsive – što je bilo veoma značajno i sada su sve opcije dostupne i putem mobilnog telefona. Poseban izazov je upravljanje oglasima putem mobilnog telefona. 

Kako Netokracija saznaje, dosta pažnje posvećeno je upravo mobilnoj verziji sajta, tako da korisnike koji dodaju ili upravljaju oglasima ovim putem očekuje daleko više mogućnosti. Naša sagovornica ne skriva da je 2017. godine mobile + tablet poseta premašila desktop posetu u odnosu na prethodnu godinu i zauzela čak 53% ukupne posete, dok je taj broj za 2018. godinu iznosio 56% ukupnih poseta.

Sa novim redizajnom, mobile + desktop posete u prvoj nedelji 2019. godine dostigle su čak 67% što govori da se sajt uspešno prilagođava mobile first trendu.

Sledeća stanica za nekretnine.rs?

„Osluškujemo reakcije posetilaca i klijenata i prilagođavamo sistem njihovim željama“, kaže Olga i dodaje da sa ponudom od preko 120.000 nekretnina sajt predstavlja jedan od najvećih oglasnika ove vrste u Srbiji – a to je pozicija koju Ringier Axel Springer želi da zadrži i u budućnosti.

Svakako ćemo obogatiti ponudu novim opcijama i uslugama za naše klijente i nastavićemo sa praćenjem trendova, ponašanja naših posetilaca, kako bi oni na najefikas niji i najbrži način mogli da dođu do željene nekretnine. Pratićemo razvoj potreba korisnika i razvoj tehnologije nudeći inovativna rešenja, postavljajući trendove na classifieds tržištu Srbije“, zaključuje naša sagovornica.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako radite u SaaS industriji?

Negativna iskustva sa korisničkom poprilično su česta. Međutim, kada vam uspešnost biznisa zavisi od takvih predrasuda morate uraditi sve da ih prevaziđete. Kako se to radi u SaaS kompanijama?

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.