Mastercard otvorio prijave za letnji 'Start Path' - poziv i startapima iz Srbije

Mastercard otvorio prijave za letnji ‘Start Path’ – poziv upućen i startapima iz Srbije

Kompanija Mastercard otvorila je prijave za letnji program u svom Start Path inkubatoru koji okuplja inovativne startape na polju finansija i digitalne trgovine. Program je namenjen i timovima u Srbiji čiji se proizvod već uveliko nalazi na tržištu, dok u razgovoru sa predstavnicima Mastercarda otkrivamo kako korporacije gledaju na digitalnu transformaciju i u kom će se smeru kretati bankarstvo i trgovina.

startpath

U okviru letnjeg programa Mastercard Start Path inkubatora, pet inovativnih startapa iz sektora finansija i poslovanja imaće priliku da prođe kroz šestomesečni program virtuelne inkubacije gde će raditi sa iskusnim mentorima iz oblasti bankarstva, međunarodne trgovine, razvoja i implementacije go-to market strategije, ali i dobiti priliku da direktno sa Mastercardom radi na komercijalnim ili pilot projektima.

Start Path Global inkubator pokrenut je 2014. godine kao program podrške inovativnim startapima iz oblasti bankarstva i trgovine. Do sada je kroz inkubaciju prošlo više desetina timova koji su radili sa preko 100 partnerskih kompanija, ali i na razvoju novih tehnoloških rešenja direktno sa Mastercardom. Iz ove kompanije napominju da je program pre svega namenjen startapima koji se nalaze u nešto kasnijoj fazi razvoja – koji su osigurali seed ili Series A investiciju i čiji se proizvod već uveliko nalazi na tržištu.

Šoping volimo, ali ne i odlazak u banku

Govorivši o značaju podrške inovativnih projekata od strane već ustaljenih igrača, generalni direktor Mastercarda za Balkan, Artur Turemka, izjavio je u razgovoru za Netokraciju kako industrija mora prepoznati sve veći broj startapa koji razvijaju napredna rešenja u bankarskom sektoru okrenuta digital natives generaciji. Takve usluge okrenute su ciljnoj grupi koja očekuje da upravlja svojim finansijama bez potrebe da kroči u filijalu, a mlađi klijenti navikli su da tehnologija smanjuje potrebu za ljudskim faktorom – pružajući preciznost prilikom upravljanja podacima:

Naš cilj je da kreiramo budućnost kupovine time što ćemo sa partnerima u svim industrijama, uključujući i startape, kreirati zajedničke vrednosti. Pokrenuli smo Start Path inkubator kao in-house model koji na jedinstveni način kombinuje pogodnosti koje su prilagođene potrebama pojedinačnih startapa, a svima njima osiguravaju funkcionalnost, investicije, nova partnerstva i stručnu podršku.

arturMastercard
„Svesni smo tehnoloških inovacija iza kojih stoje srpski startapi – voleli bismo da vidimo i timove iz Srbije na našem Start Path programu ove godine.“ – Artur Turmenka, Mastercard

Potreba za frictionless pristupom možda se najbolje ogleda u podatku koji kaže da od 1,8 milijardi milenijalaca čak 33% veruje da budućnost finansija neće biti u bankama, već u rukama digitalnih giganata koji svojim proizvodima i uslugama već osvajaju fintech tržište. Prema rečima našeg sagovornika, upravo ovde leži prilika za velike kompanije da otvore svoje resurse prema mladim inovativnim timovima kako bi skupa radili na kreativnim rešenjima za svoje korisnike.

‘Srbija nam je jako zanimljiva, pratimo rad vaših startapa’

U poslednjih nekoliko godina IT u Srbiji prerastao je konotaciju „zabave“ i postao ozbiljan privredni sektor koji zapošljava sve veći broj mladih, obrazovanih i kreativnih ljudi – odgovara Turmenka na naše pitanje o tehnološkom sektoru na ovim prostorima. Samo nedavno Narodna Banka Srbije objavila je da je izvoz IT usluga prošle godine dostigao 740 miliona evra sa tendencijom rasta iz godine u godinu, ističe on:

Iako je sama industrija razuđena, postoje zanimljivi igrači – kako u startap, tako i u korporativnom svetu. Startapi u Srbiji dokazuju svoju kreativnost i inovativnost, ali im je potrebna podrška u pojednostavljenju uslova za poslovanje kako bi te svoje dobre i korisne servise plasirali na domaćem tržištu i time ga unapredili, umesto da ih isključivo izvoze.

Potencijalni klijent ili partner

Dotakavši se razloga zbog kojih je Mastercard prvobitno i pokrenuo Start Path program inkubacije, Artur kaže kako je kompanija fokusirana na pružanje realne vrednosti polaznicima ovog programa – otuda i rad sa timovima u nešto kasnijoj fazi koji su već lansirali svoj proizvod ili uslugu.

Kako kaže, Mastercard sebe vidi u ulozi potencijalnog klijenta ili partnera odabranih startapa koji već uveliko rade na proizvodima koji se poklapaju sa strateškim prioritetima kompanije:

Start Path inkubator nam omogućava da našim globalnim partnerima i klijentima pružimo dodatnu vrednost u slučajevima kako oni aktivno traže najsavremenije tehnologije i rešenja. Na kraju, startapima omogućavamo da se usavršavaju i da inoviraju već postojeće tehnologije i proizvode i na taj način potvrđujemo svoju poziciju, kao sastavnog dela šireg komercijalnog sistema.

Na pitanje šta timovi mogu očekivati kada govorimo o uslovima prijave za program, Turmenka kaže kako Mastercard ne ostvaruje profit od startapa unapred, već nastoji da se pojavi u ulozi investitora u narednoj rundi investiranja – pružajući kompaniji mogućnost da prvo sa svakim od timova razradi komercijalni aspekt, a kasnije zajednički proceni da li ulaganje ima strateškog smisla.

Požurite – prijave otvorene do 23. aprila

Otkako je pokrenut 2014. godine, za Start Path program prijavilo se više od 5.000 timova od kojih je veliki broj došao direktno iz akceleratora kao što su 500 Startups, Y Combinator i Techstars. Kroz prve četiri generacije čak 20% timova imalo je priliku da sarađuje direktno sa Mastercardom na komercijalnim ili pilot projektima.

Upitavši Artura šta od programa mogu očekivati timovi iz Srbije, on je izjavio kako je Start Parth inkubator idealna prilika za startape da iskoriste znanje i iskustvo globalnog tehnološkog lidera – kao i da uspostave odnose koji su značajni i korisni za obe strane. „Učešće u Start Path programu jeste intenzivan proces, ali i šansa koja se novim timovima retko pruža – šansa da rade, uče i razvijaju se, kao i da steknu jedinstvenu prednost nad konkurencijom“, zaključio je on.

Prijave za letnje izdanje Start Path programa otvorene su do 23. aprila u ponoć.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.