Mastercard i Facebook olakšali poslovanje malih preduzeća uz još efikasnija digitalna plaćanja

Mastercard i Facebook olakšali poslovanje malih preduzeća uz još efikasnija digitalna plaćanja

Na MWC sajmu u Barseloni, kompanija Mastercard je najavila da otpočinje saradnju sa društvenom mrežom Facebook na pružanju tehnologije malim preduzećima kako bi mogli da prihvataju elektronska i mobilna plaćanja. Reč je o testiranju novog Masterpass rešenja na QR bot sistemu koji je sastavni deo chat servisa Facebook Messenger.

Pristup digitalnim plaćanjima pomoći će malim firmama da se prošire na nova tržišta i da dobiju pristup finansijskim uslugama i proizvodima koji će im omogućiti da prošire svoje poslovanje. Naime, Mastercard će u Nigeriji započeti testiranje novog Masterpass rešenja na QR bot platformi za Facebook Messenger kako bi vlasnici preduzeća mogli da pređu sa gotovinskih na bezgotovinske i QR uplate. Zašto baš Nigerija?

Rezultati istraživanja sprovedenih od strane Fletcher univerziteta i Mastercard centra za inkluzivni rast, pokazuju da u Nigeriji 98% od ukupnog obrta novca koji ostvaruju potrošači i preduzeća (obrt vredan 301 milijardu dolara) i dalje se obavlja u gotovini.

Kako bi se uključili u novi program, zainteresovane firme treba da pošalju zahtev bot platformi kako bi otpočeli prihvat QR plaćanja, da dobiju odobrenje svoje banke i otvore račun, što je dovoljno da počnu da prihvataju digitalna plaćanja na jednostavan i siguran način. Vlasnici firmi biće u mogućnosti da štampaju i prikazuju QR kod u svojim radnjama ili čuvaju kod na telefonima, dok potrošači mogu da plaćaju skeniranjem tog  koda pametnim telefonom ili ukucavanjem trgovačkog ID koda koji je povezan sa QR kodom.

Čak 1,3 milijardi ljudi koristi Messenger svakog meseca

Povodom ove vesti, oglasila se i Kahina Van Dajk, direktorka sektora za partnerstva sa platnom i finansijskom industrijom u kompaniji Facebook, koja je izjavila:

Brendovi i programeri širom sveta koriste poruke kako bi se povezali sa 1,3 milijarde ljudi koji koriste Facebook Messenger svakog meseca. Zadovoljstvo nam je što Mastercard razvija uslugu na Messanger platformi kako bi pomogao malim trgovcima da organizuju svoje poslovanje i povežu se sa svojim potrošačima putem poruka.

Podsećanja radi, otkako je predstavljen 2016. godine, Masterpass QR rešenje omogućava ljudima da na siguran način plaćaju i primaju uplate samo putem telefona, bez keša i platnih kartica. Masterpass QR rešenje se nadovezuje na Mastercard inicijative za bezgotovinska plaćanja da trgovcima svih veličina, obezbedi brz, siguran i jeftin način da prihvataju uplate i učestvuju u formalnim tokovima novca.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.